Najrizikovejšie cesty má Prešov aj Trnava

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Najrizikovejšie cesty má Prešov aj Trnava

Odoslaťod Dialniciar » 04. Jan 2009 12:45

Vodiči by mali spozornieť najmä vnútri miest, pre zápchy a nesprávnu jazdu sa tam najčastejšie stane nehoda.

Najrizikovejšie cesty má Prešov aj Trnava

Prešov, Liptovský Mikuláš, Trnava, Poprad či Nitra. Práve v týchto mestách a ich okolí by mali vodiči spozornieť. Slovenská správa ciest ich vyhodnotila ako najkritickejšie úseky za minulý rok. Najviac dopravných nehôd sa vlani stalo v meste Prešove (35). Zranený nebol nikto, no podľa odhadov polície došlo k materiálnym škodám vo výške 1,86 milióna korún (61 740 eur). "Nehoda je ako športka. Nikdy neviete, či sa stane alebo nie,“ hovorí Štefan Mészároš zo Slovenskej správy ciest, ktorý každoročne sleduje kritické a opakujúce sa nehodové lokality na Slovensku. Jeho kolega Ivan Dohnal pripomína, že počet usmrtených v roku 2007 vzrástol oproti vlaňajšku o 48 osôb.

Pomôže obchvat?

Kritické úseky sa pritom nachádzajú najmä v mestách, ktorými často prechádzajú hlavné dopravné ťahy. Jedným z nich je cesta v smere z Piešťan pri vstupe do Trnavy, kde je zvýšená intenzita áut, chodcov i cyklistov. Správa ciest pritom v celom meste zaznamenala až päť opakujúcich sa nehodových úsekov, na ktorých v minulom roku došlo spolu k 107 nehodám. O život prišli dve osoby a päť sa ťažko zranilo. "Zvýšený počet nehôd súvisí hlavne so zhustenou dopravou a s dopravnými špičkami,“ uviedol zástupca trnavskej policajnej hovorkyne Luboš Homola.

Podľa Blažeja Szaba z trnavskej pobočky správy ciest ide cez mesto všetka doprava z východu na severozápad. "Hustota dopravy je veľká, aj preto sa nehodovosť opakuje.“ Riešenie dopravnej situácie vidí v dobudovaní severného obchvatu, ktorého realizácia je naplánovaná na rok 2010. Tvrdenia vodičov, že obchvat nepomôže, vylučuje. Podľa neho pomôže odkloniť aspoň 40 percent dopravy mimo mesta. Polícia tvrdí, že premávku vo zvýšenej miere monitoruje a usmerňuje na nehodových úsekoch.

Ľudský faktor pôsobí

Podobná situácia je aj v Nitre. Jednou z opakujúcich sa nehodových lokalít je predovšetkým centrum mesta. V minulom roku tu došlo až k 31 nehodám. Ako uviedla zástupkyňa nitrianskej policajnej hovorkyne Božena Bruchterová, polícia situáciu monitoruje. "Dopravné nehody sú väčšinou spôsobené ľudským faktorom. Najčastejšími porušeniami sú nesprávny spôsob jazdy, nedodržiavanie bezpečnej vzdialenosti medzi autami, otáčanie či cúvanie a nevenovanie sa situácii v cestnej premávke.“

V Banskej Bystrici zaznamenali tri opakujúce sa nehodové lokality na Slovensku, na ktorých došlo k 80 kolíziám. Našťastie, ani jedna neskončila so smrteľnými následkami.

Obrázok

Na diaľnici záveje a hmla

Jedna z často sa opakujúcich nehodových lokalít je aj na úseku diaľnice D1 v okolí Senca smerom na Bratislavu. Za minulý rok tu došlo k 20 dopravným nehodám. "Tento úsek je kritický najmä z hľadiska zahustenia dopravy. Nachádza sa však tiež v lokalite, kde sa vytvára inverzia, a tým aj hmla. V zime sa tu vytvárajú záveje, vodiči by mali prispôsobiť svoje schopnosti a zručnosti aj v čase dažďa,“ vysvetľuje hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík.

Príčinami nehôd na tomto úseku boli aj v minulom roku najmä nedodržiavanie pravidiel cestnej premávky zo strany vodičov, či už neprispôsobenie rýchlosti, nedanie prednosti v jazde alebo nesprávny spôsob jazdy. "Aj preto dochádza k tomu, že v súčinnosti s políciou sa v jednotlivých úsekoch znižuje rýchlosť, prípadne sa zavádza priečne pruhovanie. To by malo čoskoro pribudnúť aj na podtatranskom úseku,“ dodal Jánošík.

17. 12. 2008

http://hnonline.sk/slovensko/c1-3176958 ... -aj-trnava
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Naspäť na 2008

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.