Ďialnica bude meškať. Práce sa však majú zrýchliť

Moderátor: Moderátori

Ďialnica bude meškať. Práce sa však majú zrýchliť

Odoslaťod Ister » 11. Aug 2020 07:27

Kým nebude úsek Hubová Ivachnová sprejazdnený, bude nákladná i osobná doprava naďalej zaťažovať hlavný ťah I/18, ktorý vedie cez Ružomberok.


Minister dopravy Andrej Doležal počas kontrolného dňa, foto V. Mydlo
„Sú tu aj objektívne dôvody, prečo stavba nemôže napredovať. Na západnom portáli to znamená zosuv pod Čebraťom, tunel sa musel preprojektovať a posunúť hlbšie do svahu, tam ešte nemáme ani stavebné povolenie,“ povedal počas kontrolného dňa minister dopravy Andrej Doležal.



Dokončenie v roku 2023
Vzhľadom na to, že zhotoviteľ ešte nedisponuje stavebnými povoleniami informoval o dokončení v roku 2023 oproti plánovanému júnu 2022. Ide pritom o jednu z najnáročnejších stavieb na Slovenku, pričom podľa pôvodného projektu sa stavia už len 10% objektov.




"Potrebujeme dokončiť tunel, západný portál, resp. územie, ktoré je v zosuve. To sú objektívne dôvody. Národná diaľničná spoločnosť robí pravidelné kontrolné dni, budeme hľadať riešenia, ako stavbu akcelerovať,"povedal minister dopravy.



Minister Andrej Doležal naposledy meral cestu do Ružomberka v apríli. Výsledkom vtedy bolo podpísanie memoranda o porozumení a vzájomnej spolupráci, kedy sa dohodli na potrebe vytvorenia tzv. vratných vetiev pre nákladnú dopravu. O téme sme informovali TU


Termín dostavby sa líši od termínu sprejazdnenia

Primátor Ružomberka, Igor Čombor apeloval na kompetentných, že Slovensko nie je len Bratislava. Vyzval ich, aby z Ružomberčanov nerobili občanov druhej kategórie, aby sa diaľnica čím skôr postavila, pretože to výrazne ovplyvňuje životy ľudí.

„Bude tam sklz, ktorý mal niektoré objektívne príčiny ako zle vydané rozhodnutie Okresného úradu v Žiline, šesť mesiacov sa stálo. Boli tam teda niektoré skutočnosti, ktoré sa riešia zložitejšie. Zhotoviteľ aj minister sa zhodli na tom, že termín dostavby je niečo iné ako termín sprejazdnenia,“ vysvetlil poradca primátora pre dopravu a infraštruktúru, Tomáš Mišovič.



Už teraz je jasné, že zhotoviteľ diaľnice bude musieť zabrať. Počas stretnutia riešili aj to, ako výstavbu urýchliť. Jedným zo záverov je aj posilnenie personálnych kapacít, napríklad ohľadom vyvlastňovania pozemkov.


„Teraz sa vydávajú pokyny, aby sprejazdnenie diaľnice bolo čím skôr, pokiaľ možno v sľúbenom termíne. Osobne to vnímam, že pohli sa ľady, aby veci akcelerovali,“ doplnil Mišovič.



Na západnom portáli sa stále nepracuje
Práce na západnom portáli je pritom možné zahájiť až po získaní právoplatného stavebného povolenia pre novú trasu. Portál Žijem v Ružomberku o tom informovala vedúca oddelenia masmediálnej komunikácie Eva Žgravčáková.

„Aktuálne sa vykonávajú práce na násypoch telesa diaľnice, odkopoch zárezov, budujú sa zárubné a oporné múry. V tuneli je vyrazených 2 916 m v južnej tunelovej rúre a 2 845 m v severnej tunelovej rúre v smere od východného portálu. Na stavbe sa dokončujú násypy ku krajným oporám mostov, protimrazové kliny, uskutočňujú sa práce na príslušenstve mostov a úpravy svahov pri mostných oporách,“ dodala Žgravčáková.

Budujú tiež nosnú konštrukciu mosta pri Hubovej a kanalizáciu diaľnice pri križovatke v Hubovej.



Úsek Hubová – Ivachnová je dôležitý dopravný ťah prepojujúci východné a západné Slovensko. Sprejazdnením diaľnice sa vytvorí obchvat mesta a tranzitná doprava bude mesto obchádzať. Liptovský úsek diaľnice D1 bude mať dĺžku takmer 15 kilometrov. Výstavbu realizuje združenie firiem OHL ŽS a Váhostav – SK.

https://www.zijemvrk.sk/clanok/spravy/d ... u-zrychlit
Ister
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 287
Obrázky: 13
Založený: 10. Feb 2008 11:32

Naspäť na 2020

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.