Dopravu na tejto vyťaženej regionálnej trati dotuje podobne ako iné vlakové linky štát. Z Bratislavy do Komárna cez Dunajskú Stredu jazdil v rokoch 2011 až 2020 Regiojet, potom sa vrátila štátna ZSSK.
O zákazku sa podľa ministerstva vo finálnej časti uchádzala aj ZSSK a slovenská firma Yosaria Trains. Regiojet sa už nezapojil.
Kto je nový dopravca
- Leo Express založil český podnikateľ Leoš Novotný mladší, syn bývalého majiteľa a riaditeľa potravinárskeho koncernu Hamé.
V súčasnosti už polovičný podiel vlastnia španielske štátne železnice Renfe, päť percent má švédska firma EuroMaint. Novotnému zostal podiel 44 percent.
Premáva na viacerých vlakových linkách v Česku či Poľsku, na Slovensko jazdí s nedotovanými vlakmi na linke Praha – Košice.
Okrem vlakovej dopravy prevádzkuje firma aj autobusy.
https://dennikn.sk/minuta