UNAS v liste min. dopravy pohrozil januárovým štrajkom

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

UNAS v liste min. dopravy pohrozil januárovým štrajkom

Odoslaťod badger-FB » 23. Nov 2022 22:21

ÚNIA AUTODOPRAVCOV SLOVENSKA – UNAS
Kapitulská 8
974 01 Banská Bystrica
a
Asociácia Žltý Anjel Asistance 24
Kopčianska 89
851 01 Bratislava


Ministerstvo dopravy a výstavby a
regionálneho rozvoja Slovenskej republiky
Námestie slobody č. 6
P.O.BOX 100
810 05 Bratislava
Ministerstvo financií SR
Štefanovičova 5
P. O. BOX 82
817 82 BRATISLAVA


V Bratislave dňa 23.11.2022

VEC:
Žiadosť Únie autodopravcov Slovenska a Asociácia Žltý Anjel Asistance 24 na úpravu mýtnych poplatkov.


UNAS opakovane žiada kompetentné ministerstvá, aby pristúpili k zníženiu sadzieb mýta vyberaného za užívanie spoplatnených úsekov ciest diaľnic, rýchlostných ciest a ciest 1.triedy.
V súčasnej dobe je ekonomická situácia autodopravcov neúnosná a postupne dochádza k znižovaniu ich počtov. Slovenskí autodopravcovia sú nahrádzaní dopravcami z okolitých štátov.
Znižuje sa tak jednak zamestnanosť, ale je aj ohrozené zásobovanie regiónov Slovenska. Náklady dopravcov podliehajú vysokej volatilite, sú závislé na aktuálnych cenách uhľovodíkov a nie je reálne tieto kolísajúce náklady preniesť na zákazníkov.
Štát nedokáže zabezpečiť stabilné podnikateľské prostredie, navyše zaťažuje dopravcov rôznymi daňami a poplatkami a novými povinnosťami, ktoré navyšujú náklady dopravcov na neúnosnú mieru. Výťažok z mýta nie je použitý v súlade s deklarovanými cieľmi, teda nie je reinvestovaný do infraštruktúry.
Viac ako 40 % z celkového výberu mýta je odvádzaný súkromnej spoločnosti, čo predstavuje viac ako 100 mil. eur ročne. Ďalšie milióny eur sú použité na platy štátnych zamestnancov, resp. zamestnancov štátnej NDS. Kvalita cestnej infraštruktúry sa pritom stále zhoršuje.
Keďže vybrané financie z mýta nie sú účelne využívané a prostriedky takto získané sa poukazujú súkromnej spoločnosti a na zabezpečenie miezd a pracovných prostriedkov zamestnancov NDS, nie je potrebné toto mýto vyberať v rozsahu ako doteraz. Čím nižšie výbery, tým menšie transfery mimo cestnú infraštruktúru. Znížením sadzieb mýta pre regionálnych autodopravcov, resp. celoplošným znížením týchto sadzieb sa dosiahne zníženie nákladov autodopravcov.
Regionálnych autodopravcov je možné zvýhodniť aj zavedením rôznych bonusov, alebo zavedením talianskeho modelu zliav. UNAS je pripravený tieto návrhy konkrétne špecifikovať na stretnutí, ak bude zo strany kompetentných ministerstiev o tomto návrhu jednať.
Žiadame tiež, aby Ministerstvo financií SR a Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR pripravili aj vlastné návrhy na zníženie daňového a poplatkového zaťaženia slovenských autodopravcov, resp. vlastné návrhy opatrení, ktoré sekundárne znížia náklady autodopravcov. Je dôležité na týchto opatreniach urýchlene pracovať a preto žiadame o oznámenie termínu stretnutia za účelom dosiahnutia dohody o optimálnom znížení daňových a poplatkových povinností najmä slovenských autodopravcov.
Naše organizácie 12 rokov poukazujú na rozkradnuté mýto a niekoľko rokov poukazujeme na katastrofálny stav našich dopravcov. Vláda SR absolútne nereaguje na naše listy, maily, telefonáty a garant dopravcov Ministerstvo dopravy SR rieši len vlaky a svoje priority.
Akonáhle sa nezačne niečo robiť s dopravou , tak nás v januári 2023 opätovne čakajte v uliciach .

S pozdravom
Predsedníctvo UNAS
Predsedníctvo AZAA24
Obrázok používateľa
badger-FB
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 392
Obrázky: 16
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Naspäť na Monitoring tlače

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.