Diaľničiari ukázali, ako pokračuje stavba estakády na R2, bu

Moderátor: Moderátori

Diaľničiari ukázali, ako pokračuje stavba estakády na R2, bu

Odoslaťod DrX » 08. Jún 2023 16:58

Diaľničiari ukázali, ako pokračuje stavba estakády na R2, bude najdlhšia na Slovensku

Úsek Kriváň - Mýtna stavajú v náročnom teréne.

Marcela Ballová
Šéfredaktorka - MY Novohrad
Odoberať autora
Úsek R2 Kriváň - Mýtna budujú v technicky náročnom teréne.
Úsek R2 Kriváň - Mýtna budujú v technicky náročnom teréne. (Zdroj: NDS)
Písmo:A-|A+
diskusia (28)
[ Dostávajte Výber článkov z MY Zvolen e-mailom:
Prihláste sa na odber jedným klikom. ]
Výstavba úseku R2 Kriváň - Mýtna v marci 2023 (11 fotografií)

KRIVÁŇ/MÝTNA. Má byť najdlhšia na Slovensku a bude súčasťou deväťkilometrového úseku rýchlostnej cesty R2 Kriváň – Mýtna.

Stavba takmer 5 kilometrov dlhej estakády podľa najnovších informácií diaľničiarov napreduje.

Tento týždeň zverejnili video, zachytávajúce aj budovanie úseku rýchlostnej komunikácie aj v miestach, ktoré z hlavného cestného ťahu od Kriváňa na Lučenec nevidieť.
Súvisiaci článok Veľdielo za vyše 230 miliónov dokončia neskôr a vyjde drahšie Čítajte

Aj trasa, ktorá je počas jazdy po hlavnej ceste neprehliadnuteľná, sa tiež zo dňa na deň mení.

„Výstavba úseku R2 Kriváň – Mýtna napreduje, práce pokračujú na všetkých mostoch, vrátanej budúcej najdlhej estakády na Slovensku,“ pridali diaľničiari status k videu.

Úsek R2 Kriváň – Mýtna budujú v technicky náročnom prostredí, pričom tvoriť ho budú najmä estakády.

Tá najdlhšia povedie údolím Krivánskeho potoka, pričom je situovaná vo výške 15 – 45 metrov nad cestou prvej triedy.
Súvisiaci článok Problémový most na R2 nie je v prevádzke ani po troch mesiacoch, sú potrebné viaceré úpravy Čítajte

„Moderná, kapacitne vyhovujúca štvorprúdovka v dĺžke viac ako 9 km prevezme tranzitnú dopravu z okolitých obcí a odľahčí aj cestu prvej triedy. R2 je vedená v údolí Krivánskeho potoka medzi pohoriami Slovenského Rudohoria, Poľany a Javoria. Začiatok trasy nadväzuje na predchádzajúci úsek R2 Pstruša – Kriváň v dočasne upravenej mimoúrovňovej križovatke Kriváň. Koniec úseku sa pred obcou Mýtna napojí na úsek R2 Mýtna - Lovinobaňa, Tomášovce.

Ide o technicky náročný úsek, ktorého súčasťou bude 5 km dlhá mostná estakáda v údolí Krivánskeho potoka. Táto estakáda je situovaná vo výške 15 - 45 m ponad trasu cesty I/16, v tesnej blízkosti vysokého napätia a existujúcej zástavby,“ uvádzajú diaľničiari na sociálnej sieti.

"Po dostavbe R2 získajú motoristi bezpečné diaľničné spojenie z Bratislavy až po Lučenec," doplnila Eva Žgravčáková, hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti.
Neskôr a drahšie

Pripomíname, že pôvodne mal byť spomínaný úsek hotový presne o rok, teda v marci 2024. To však nie je reálne.

Podľa zmluvného dodatku z konca minulého roka výstavba potrvá o desať mesiacov dlhšie, než bolo pôvodne plánované.
Súvisiaci článok Diaľničiari plánujú tento rok preinvestovať 425 miliónov, značná suma poputuje na stredné Slovensko Čítajte

Úsek, prechádzajúci náročným terénom, by tak mohol byť dokončený v roku 2025.

Zmena sa dotkla aj pôvodnej zmluvnej ceny. Tá podľa zmluvy z februára 2020 predstavovala vyše 232 miliónov eur bez DPH (presne 232 146 454,18 eur bez DPH. S DPH 278 575 745,02).

Podľa dodatku č. 4 zmluvná hodnota diela predstavovala vlani v decembri takmer 234 miliónov eur bez DPH (presne 233 832 735,20 eur bez DPH. S DPH ide o 280 599 282,24 eur).

Podľa dodatkov, zverejnených v Centrálnom registri zmlúv, došlo k nárastom z titulu valorizácie.

Zhotoviteľom stavby je združenie stavebných spoločností Doprastav a. s., Strabag s.r.o., Eurovia SK, a. s. a Eurovia CS a. s.
Patálie s mostom

Súčasťou takzvanej novohradskej vetvy R2 je aj most, nachádzajúci sa v katastri obce Mýtna. Jeho opory hneď po decembrovom otvorení úseku Mýtna - Lovinobaňa, Tomášovce vykazovali klesanie.

Už štvrtý mesiac je mimo prevádzky a doprava je presmerovaná na kruhový objazd pod ním.

Kedy bude problémový most v prevádzke diaľničiari zatiaľ nekonkretizovali.

Tvrdia, že v prípade dôvodov, preto k uvedenej situácii došlo, čakajú na konečné rozhodnutie o presných príčinách.

Minulý mesiac priblížili, čo všetko v rámci komplexnej úpravy úseku, v ktorom došlo k sadaniu mostného a cestného telesa, musia zrealizovať.

"Ide o rektifikáciu ložísk na dvoch oporách, úpravy na odvodnení mosta, dlažbe pod mostom aj výskového vedenia zvodidiel na krídlach. Tiež budú potrebné úpravy na mostných záveroch, strednom deliacom pruhu, protihlukovej strene, vozovke v potrebnej dĺžke, betónovom monolitickom žľabe. Potrebná je aj výšková úprava inklinometra v strednom deliacom pruhu pri dvoch oporách."

Ešte na sklonku uplynulého roka stavebníci pristúpili k vylepšeniu podložia pod pilótami.

Čítajte viac: https://myzvolen.sme.sk/c/23155559/vide ... takad.html
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Naspäť na 2023

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.

cron