Štát potvrdil,že D1 pri ZA bude pre korčuliarov do jari 2019

Moderátor: Moderátori

Štát potvrdil,že D1 pri ZA bude pre korčuliarov do jari 2019

Odoslaťod bzzi » 24. Nov 2017 22:50

Štát potvrdil, že diaľnica pri Žiline bude pre korčuliarov do jari 2019

https://dennikn.sk/951280/stat-potvrdil-ze-dialnica-pri-ziline-bude-pre-korculiarov-do-jari-2019/

NDS podpísala zmluvu na krátky, ale kľúčový diaľničný privádzač. Potvrdilo sa, že rozhodnutie nezadávať zákazku priamo, ale súťažiť, bolo správne.

Diaľničný privádzač pri Žiline postaví firma Metrostav a mal by stáť 13,9 milióna eur. Výsledok tendra vo štvrtok zoficiálnila Národná diaľničná spoločnosť podpisom zmluvy.

„NDS v priebehu najbližších týždňov odovzdá zhotoviteľovi stavenisko, aby mohol odštartovať so stavebnými prácami,“ píšu diaľničiari na webe.

Krátky privádzač je kľúčový pre stavbu diaľnice Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka (11,3 km) pri Žiline. Tá sa už stavia a bez privádzača na ňu pustia v lepšom prípade korčuliarov.

Upozorňuje na to na blogu inštitút INEKO. Naposledy sa opäť trafil, keď odhadol, že diaľnica bude bez privádzača do mája 2019.

Stavať budú rok a pol

„Lehota výstavby je 18 mesiacov. Ak sa teda zmluva so zhotoviteľom konečne podpíše koncom novembra, zmluvný termín na uvedenie privádzača do prevádzky bude koniec mája 2019,“ píše INEKO na blogu.

NDS predpokladá, že privádzač odovzdá do prevádzky spoločne s diaľničným úsekom Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. Má to byť v druhom štvrťroku 2019.

V správe o zmluve na privádzač NDS-ka píše aj o tom, že sa opäť predĺžili termíny na stavbu diaľničného úseku do Žiliny. Pôvodne to mal byť začiatok roku 2018, neskôr október, a teraz budúci rok. S meškajúcim privádzačom to podľa NDS nesúvisí.

„Tento úsek by sa mal stavebne ukončiť v druhom štvrťroku 2019, keďže zhotoviteľ úseku avizoval predĺženie výstavby oproti pôvodnému termínu (10/2018) o niekoľko mesiacov z dôvodu nepredvídaných geologických udalostí počas razenia tunelov,“ píše NDS.

Tender bol dobré rozhodnutie

Privádzač sa omeškal z viacerých príčin. V minulosti kompetentní nevypísali tender, hoci zmluvu na samotnú diaľnicu mali hotovú už v roku 2013. Neskôr plánovali stavbu zadať priamo zhotoviteľovi jedného z rozostavaných priľahlých úsekov D1. Minister dopravy Árpád Érsek v apríli rozhodol, že súťaž bude.

Privádzač sa bude začínať v križovatke Lietavská Lúčka a končiť v Žiline v križovatke Solinky. Bez tendra odhadovali jeho cenu na 22,5 milióna eur.

Tender ukázal, že rozhodnutie ministra dopravy Árpáda Érseka vyhlásiť súťaž bolo správne. Najlacnejší Metrostav podliezol cenové odhady o 40 percent. Firmy, ktoré mali šancu dostať zákazku pôvodne bez súťaže (Dúha a Doprastav), núkali v tendri ceny nižšie o 15 až 33 percent.

Súťažné podklady si vyžiadalo 26 záujemcov, cenové ponuky predložilo 8 spoločností, píše NDS. Privádzač napokon nebude financovať z eurofondov, aj keď pôvodne s tým rátala. Preto stiahla svoje pôvodné rozhodnutie dať tender prekontrolovať na Úrade pre verejné obstarávanie.
bzzi
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 393
Obrázky: 23
Založený: 13. Máj 2010 17:35

Naspäť na 2017

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.