Rakúska diaľnica Bratislave tak skoro nepomôže

Moderátor: Moderátori

Rakúska diaľnica Bratislave tak skoro nepomôže

Odoslaťod aquila » 14. Máj 2018 07:52

Martin Majerníček, Pravda 14.05.2018 08:00


Bratislava čaká na úľavu od tranzitnej dopravy. Nultý obchvat na diaľnici D4 spolu s rakúskou rýchlostnou cestou S8 majú tranzitujúce vozidlá spoľahlivo odkloniť od slovenského hlavného mesta z každého smeru. Obchvat po D4 sa stavia, ale jeho dokončenie aj s tunelom Karpaty je v nedohľadne. Rakúšania sa zase pripravujú na výstavbu len prvej časti S8.
Rýchlostná cesta S8 sa v Rakúsku napojí na S1. "Výstavba západnej časti rýchlostnej cesty S8 je naplánovaná na roky 2019 až 2022,“ povedala pre Pravdu Alexandra Vucsina-Valla z rakúskej diaľničnej spoločnosti Asfinag.
Celková dĺžka rýchlostnej cesty S8, ktorá sa má na hraniciach spojiť so slovenskou diaľnicou D4, je naplánovaná na 34 kilometrov. Západná časť S8 sa bude začínať križovatkou s rýchlostnou cestou S1 pri meste Deutsch-Wagen severovýchodne od Viedne. Štvorprúdovka bude smerovať na východ až k obciam Gänserndorf a Obersiebenbrunn. Západný úsek má byť dlhý 14,2 kilometra.
Čítajte viac

Nové miliardy z Bruselu na slovenské diaľnice

Českú diaľnicu D1 opravujú už päť rokov, zatiaľ stihli 40 percent

Španieli presviedčajú, že obchvat Bratislavy postavia

Termín dokončenia obchvatu Bratislavy je otázny, čaká sa na schválenie zmien

"Celkové náklady projektu sú 310 miliónov eur. Západná časť rýchlostnej cesty S8 bude mať najmä regionálny dosah. Spojenie s Bratislavou vyžaduje aj východnú časť rýchlostnej cesty, ktorá bude postavená po dokončení západnej časti,“ uviedla Alexandra Vucsina-Valla z Asfinagu. Rakúska strana tak začne stavať štvorprúdovku k slovenským hraniciam najskôr v roku 2022. Problémom pri výstavbe môže byť ekologicky citlivá oblasť neďaleko Dunaja a okolo rieky Morava.
 Inzercia  






13s


V smere od bratislavskej mestskej časti Rača má diaľnica D4 smerom k rakúskym hraniciam prekonať Karpaty prostredníctvom tunela Karpaty. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) eviduje dva úseky D4, ktoré je potrebné postaviť. Medzi Račou a Záhorskou Bystricou má vzniknúť úsek s celkovou dĺžkou 12,43 kilometra s tunelom Karpaty, ktorý má byť dlhý takmer 11 kilometrov.
Medzi Záhorskou Bystricou a hranicou s Rakúskom vznikne úsek s dĺžkou 3,57 kilometra. Dokončenie úseku D4 Devínska Nová Ves – štátna hranica sa predpokladá okolo roku 2026 a dokončenie úseku D4 Bratislava, Rača – Bratislava, Záhorská Bystrica okolo roku 2030. Dĺžka výstavby závisí od zvolenia technológie razenia tunela. "Celý proces prípravy a výstavby je, samozrejme, podmienený zabezpečením finančného krytia,“ informuje rezort dopravy. Stavebné náklady sa v aktuálnej fáze prípravy odhadujú na miliardu eur.
Pôvodne sa predpokladalo, že slovenská strana bude potrebovať na hraniciach s Rakúskom rýchlostnú cestu S8 už v roku 2020. Dnes je už jasné, že to bude neskôr. Aktuálne je vo výstavbe časť diaľnice D4 medzi diaľničnou križovatkou Jarovce a bratislavskou mestskou časťou Rača. Štvorprúdovka je vo výstavbe spolu s rýchlostnou cestou R7 medzi Holicami a hlavným mestom. V rámci projektu spolu vznikne 59,1 kilometra diaľnic a rýchlostných ciest. Realizácia projektu prebieha zo súkromného kapitálu prostredníctvom PPP projektu.
Výstavbu a následnú 30-ročnú prevádzku zabezpečuje konzorcium Obchvat Nula, vedené španielskou stavebnou spoločnosťou Cintra. Podľa pôvodných plánov mala byť diaľnica D4 sprejazdnená v roku 2020. Meškajúca výstavba aktuálne daný termín ohrozuje. V apríli tohto roku združenie Obchvat Nula tvrdilo, že dokončenie projektu v stanovenom termíne stihne.
Koncesná zmluva bola s konzorciom podpísaná v máji 2016. Reálne sa práce mali naplno rozbiehať podľa slov koncesionára až od apríla 2018. Práve v apríli sa za prítomnosti ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd) konal kontrolný deň. V minulosti sa objavili informácie o tom, že konzorcium má problémy so zazmluvnením subdodávateľov. Štát totiž predpokladal, že za výstavbu a 30-ročnú prevádzku zaplatí 4,5 miliardy eur. Súťaž vygenerovala nakoniec cenu 1,9 miliardy eur. Počas kontrolného dňa zástupca koncesionára potvrdil, že majú zazmluvnených 50 percent potrebných subdodávok. Počíta sa s tým, že na všetkých úsekoch má pri plnej výstavbe pracovať dva a pol tisíca ľudí a viac.

https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... -nepomoze/
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Naspäť na 2018

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.