Diaľnica z Bratislavy do Košíc by mohla byť do roku 2025

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Diaľnica z Bratislavy do Košíc by mohla byť do roku 2025

Odoslaťod juancarlos » 29. Máj 2018 16:51

Diaľnica z Bratislavy do Košíc by mohla byť do roku 2025, sľubujú diaľničiari

Jediným úsekom na diaľnici do Košíc, ktorý sa ešte nestavia a zatiaľ ani nesúťaží, je časť diaľnice medzi Turanmi a Hubovou.

BRATISLAVA. Predpokladaný termín dokončenia diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami v roku 2025 je podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) reálny.

Na Stretnutí lídrov slovenského stavebníctva 2018 v Bratislave to uviedol investičný riaditeľ NDS Ladislav Dudáš.

"Máme reálne, nie optimisticky nastavené procesy tak, aby tento termín bol dosiahnuteľný," priblížil Dudáš.

Jediným úsekom na diaľnici D1 do Košíc, ktorý sa v súčasnosti ešte nestavia a zatiaľ ani nesúťaží, je časť diaľnice medzi Turanmi a Hubovou.

NDS podľa investičného riaditeľa momentálne pracuje na dokumentácii pre územné rozhodnutie pre tunel Korbeľka, ktorý má byť súčasťou tohto úseku.

Diaľničiari tak odhadujú, že v roku 2020 by mohli spustiť súťaž na výstavbu tohto úseku a dokončený by teda mal byť v roku 2025.

Predpokladané stavebné náklady na túto časť D1 sú približne 870 - 880 miliónov eur. Celkové náklady na prípravu predstavujú približne 14 miliónov eur, v prípade majetkoprávneho vysporiadania je to okolo štyroch miliónov eur.

Túto časť diaľnice pritom už roky sprevádzajú komplikácie. Pôvodne bol na úsek zvolený povrchový variant s tunelmi Rojkov a Havran. Mimovládne organizácie však spochybnili posúdenie vplyvu stavby na územia Natura 2000.

Európska komisia v roku 2010 neodobrila financovanie výstavby tejto časti diaľnice cez takzvané projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP projekty) Európskou investičnou bankou, ktoré plánovala prvá vláda Roberta Fica.

Súhlas Komisie dostala diaľnica až koncom roka 2012. Brusel prijal opatrenia Slovenska, ktoré mali zmierniť vplyvy diaľnice na životné prostredie.

Na jar 2013 sa však na trase budúcej diaľnice pri obci Šútovo zosunula pôda. Opäť sa preto spustilo environmentálne posudzovanie nového trasovania diaľnice.

V minulom roku ministerstvo životného prostredia vo svojom záverečnom stanovisku k tomuto úseku uviedlo, že súhlasí s variantom cesty s tunelom Korbeľka. K diaľnici sa však následne objavili pripomienky, ktoré súviseli s problematikou spodnej vody.

https://ekonomika.sme.sk/c/20837504/nds ... ml?ref=trz
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Založený: 04. Mar 2015 22:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Naspäť na Monitoring tlače

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Mawerick81 a 2 hostí.