NDS aj ministerstvo tvrdia, že na príprave dokončenia D3 pra

Moderátor: Moderátori

NDS aj ministerstvo tvrdia, že na príprave dokončenia D3 pra

Odoslaťod juancarlos » 14. Jún 2018 09:13

NDS aj ministerstvo tvrdia, že na príprave dokončenia D3 pracujú

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) vyhlási už v tomto roku súťaž na projektovú dokumentáciu úsekov D3 Brodno – Kysucké Nové Mesto a D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica.
KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. V marci tohto roka vyhlásili diaľničiari súťaž na projektovú prípravu úseku D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, privádzač.
„Túto stavbu sme oddelili od úseku D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto s cieľom urýchliť prípravu a výstavbu,“ informovala hovorkyňa NDS Michaela Michalová.
Súťaž na projektovú dokumentáciu D3 Brodno – Kysucké Nové Mesto a D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica vyhlásia podľa jej slov v 3. štvrťroku tohto roka. „Nemohli sme to urobiť skôr, pretože sa neukončili predchádzajúce fázy prípravy,“ vysvetľuje.

Pri úseku D3 Brodno – Kysucké Nové Mesto sa proces EIA, ktorý posudzoval zmenu nivelety stavby z tunela na estakádu, ukončil koncom mája, kedy nadobudlo právoplatnosť záverečné stanovisko posudzovania na životné prostredie.

Dostavba D3 patrí vraj naďalej k prioritám vlády

Ako konštatovala pri úseku D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica sa na základe pokynu ministerstva dopravy prehodnocovala z pohľadu finančnej úspory možnosť zabratia cesty I/11 pri výstavbe.

O tom, že obidva chýbajúce úseky D3 medzi Žilinou a Čadcou sa pripravujú, potvrdilo aj ministerstvo dopravy. „Na úsek Brodno - Kysucké Nové Mesto sa aktuálne ukončuje proces EIA a budeme pokračovať procesom územného rozhodnutia,“ informovala hovorkyňa Karolína Ducká. Nasledujúci úsek Kysucké Nové Mesto - Oščadnica je podľa jej slov už v príprave ďalej a aktuálne sa pracuje na dokumentácii pre stavebné povolenie.

Na margo dlhovej brzdy, ktorá mala urýchliť proces výstavby povedala, že čo sa týka rokovaní, rezort dopravy už v minulom roku odovzdal všetky podklady poslancom do parlamentu. Do dnes v tejto veci nepadlo žiadne ďalšie rozhodnutie,“ dodala.

Zatiaľ zorganizovali tri protestné akcie a petíciu

Cesta I/11 medzi Čadcou a Žilinou je momentálne druhým najvyťaženejším úsekom na Slovensku, hneď po Strečne. Je tam najvyšší podiel nákladnej dopravy.

Frekvencia osobných a najmä nákladných áut na ceste I/11 je už dávno za hranicou únosnosti, hlavným cestným ťahom prejde denne okolo 25-tisíc vozidiel a keď sa otvoril úsek D3 Svrčinovec – Skalité, ide o nárast zhruba 5-tisíc áut.

Doposiaľ sa na podporu dostavby D3 uskutočnili tri protestné akcie, súčasťou je tiež vlaňajšia petícia s 20-tisíc podpismi. Kysučania žiadajú dobudovanie celej časti diaľnice D3 od Žiliny až po Poľsko. Vo výstavbe, ako argumentujú, treba pokračovať tam, kde je to rozostavané. K celkovému prepojeniu európskeho koridoru sever – juh chýba už len tento kysucký úsek. Ak sa kompletne dokončí diaľnica cez Kysuce, uľahčí to situáciu aj v Žiline.

https://mykysuce.sme.sk/c/20848546/nds- ... acuju.html
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 735
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Naspäť na 2018

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.