Nový diaľničný lievik vznikol pri Triblavine

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Nový diaľničný lievik vznikol pri Triblavine

Odoslaťod mirecko255 » 13. Aug 2018 20:05

Diaľnica D1 neďaleko Bratislavy sa stala až do novembra rizikovým úsekom. Spôsobuje to výstavba križovatky Triblavina. Z dočasnej šesťprúdovky sa stáva diaľničný lievik. Riziko nehôd, ktoré ochromia jednu z najdôležitejších dopravných tepien, je teda vyššie.

Diaľničiari od minulej soboty začali s úpravou jazdných pruhov v 17. až 19. kilometri diaľnice D1. Dovtedy mali vodiči k dispozícii šesť jazdných pruhov v dvoch pásoch diaľnice bez odstavných pruhov s maximálnou rýchlosťou 110 km/h.

Do začiatku novembra bude doprava vedená v zúžených jazdných pruhoch. Ich počet ostáva zachovaný. Doprava bude prúdiť najmä po ľavom a stredovom páse diaľnice. Pravý pás bude pre vozidlá dostupný len čiastočne. Dôvodom je rozširovanie samotného telesa diaľnice D1. Po dostavbe križovatky Triblavina bude vodičom k dispozícii osem plnohodnotných jazdných pruhov v oboch smeroch spolu s odstavnými pruhmi.

Práce na zmene organizácie jazdných pruhov potrvajú od 11. do 24. augusta. Počas prebiehajúcich prác nebudú k dispozícii v každom smere tri jazdné pruhy. V noci z predošlej soboty na nedeľu bol v smere z Trnavy do Bratislavy prejazdný len jeden jazdný pruh. V najbližších dňoch môže byť počet jazdných pruhov v jednom smere znížený z troch na dva.

Maximálna rýchlosť v danom približne dvojkilometrovom úseku je znížená na 80 až 60 km/h. Vodiči sa musia pripraviť na úzke jazdné pruhy v pomerne dlhom úseku. Nákladné automobily majú povolenú jazdu len vo vonkajších jazdných pruhoch, ktoré sú so šírkou 3,25 metra najširšie.

Stredový pruh smerom do Bratislavy bude široký tri metre. V opačnom smere bude mať šírku len 2,5 metra pre poklopy na nepojazdový stredový pás. Vnútorné jazdné pruhy budú mať od 24. augusta do novembra šírku 2,75 metra. Jednotlivé smery budú oddelené betónovými zvodidlami. Na ilustráciu štandardná šírka jazdného pruhu na diaľnici s odstavnými pruhmi je 3,75 metra.

Spolu so zúženými jazdnými pruhmi stúpa riziko nehody. Menej skúsení vodiči môžu mať pocit, že sa do jazdného pruhu nezmestia. Aj do najužšej časti sa priemerné vozidlo nižšej strednej triedy zmestí. Jedno z najpredávanejších áut na Slovensku, ktorým je Škoda Fabia, má šírku 1,73 metra. Vodiči by však mali dodržiavať maximálne povolenú rýchlosť a dbať na dostatočné rozostupy medzi jednotlivými vozidlami. Jazda v zúžených pruhoch si vyžaduje zvýšenú pozornosť a ohľaduplnosť, keďže ide o úsek s dĺžkou približne dva kilometre. V prípade kolíznych situácií hrozí väčšie riziko zablokovania celej diaľnice.

Od novembra bude na diaľnici šesť jazdných pruhov so šírkou, na ktorú sú vodiči na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Trnavou zvyknutí. Práce budú následne pokračovať začiatkom budúceho roka, keď bude doprava presunutá najmä na pravý pás diaľnice. Rozširovanie cesty bude prebiehať na ľavej časti. Samotná križovatka Triblavina sa bude nachádzať pod diaľnicou D1 vo forme kruhového objazdu. Vozidlá budú mať naň prístup prostredníctvom zjazdov a výjazdov.

Križovatka Triblavina má byť podľa diaľničiarov hotová v roku 2020. Podľa pôvodných plánov mala obsahovať aj postranné jednosmerné dvojpruhové cesty, tzv. kolektory. Tie boli z projektu vyňaté pre tesnú blízkosť križovatky diaľnic D1 a D4.

Práve výstavba križovatky diaľnic D1 a D4 podľa očakávaní spôsobí väčšie dopravné obmedzenia. Diaľničiari musia existujúcu diaľnicu D1 dvihnúť, keďže nová diaľnica D4 bude viesť popod diaľnicu D1.

Kedy sa začne s výstavbou križovatky diaľnic D1 a D4 je nateraz neznáme. Vzdialenosť medzi križovatkami D1/D4 a Triblavina je len 1,8 kilometra. Ministerstvo dopravy muselo na ich výstavbu udeliť výnimku. Podľa technickej normy je najmenšia prípustná vzdialenosť medzi dvoma mimoúrovňovými križovatkami s navrhovanou rýchlosťou 100, resp. 120 km/h na úrovni päť kilometrov. V prípade väčších sídel alebo priemyselných aglomerácií je možné túto vzdialenosť skrátiť na 2,5 kilometra.

https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... triblavine
mirecko255
diskutujúci
 
Príspevky: 77
Založený: 02. Dec 2015 08:38

Naspäť na Monitoring tlače

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.

cron