Šéf Zelenej vlny: Kolóny sú mimoriadne, pomohlo by viac ...

Moderátor: Moderátori

Šéf Zelenej vlny: Kolóny sú mimoriadne, pomohlo by viac ...

Odoslaťod duro_z_dediny » 27. Aug 2018 20:15

Šéf Zelenej vlny: Kolóny sú mimoriadne, pomohlo by viac ohľaduplnosti


Neďaleko Bratislavy na diaľnici budú obmedzenia.

Dopravné obmedzenia, spomalenie premávky, ako aj zúžené jazdné pruhy. To všetko už dnes môžu pri Triblavine zažívať motoristi. Štát tam opätovne spustil výstavbu križovatky.

„Počas jazdy v zúžených jazdných pruhoch musíme byť ešte ostražitejší ako obvykle, pretože máme veľmi málo priestoru na vyhýbacie manévre do strany,“ hovorí v rozhovore pre SME šéf Zelenej vlny ĽUBOŠ KASALA.

Na diaľnici D1 sa opäť spustila výstavba križovatky Triblavina. Čo stavebné práce na Triblavine spôsobia v doprave?


„Vyžiadajú si dopravné obmedzenia. Ak sa budú tvoriť kolóny v smere do Bratislavy, bratislavský obchvat bude voľnejší, pretože autá do Bratislavy budú prichádzať pomalšie. Ak sa budú tvoriť kolóny v smere do Trnavy, bratislavský obchvat sa bude zapĺňať stojacimi autami.“

Národná diaľničná spoločnosť v súvislosti s výstavbou križovatky zúžila jazdné pruhy. Čo to spôsobuje u vodičov?

„Zúžené jazdné pruhy môžu u vodiča vyvolať pocit stiesnenosti a to najmä pri neskúsených vodičoch na širokých autách, ktorí si môžu myslieť, že sa nezmestia do šírky jazdného pruhu. Tento pocit je ešte výraznejší, ak v pravom pruhu ide kamión. Vtedy máme tendenciu jazdiť pomalšie.“

Ako sa majú vodiči správať?

„Dodržiavať bezpečnú vzdialenosť medzi vozidlami v kolóne, aby sme zabrzdili auto v prípade, že vodič pred nami zabrzdí.

Počas jazdy v zúžených jazdných pruhoch musíme byť ešte ostražitejší ako obvykle, pretože máme veľmi málo priestoru na vyhýbacie manévre do strany, napríklad na mierne vybočenie alebo obídenie predmetu na vozovke a podobne.“

Čo teda treba robiť?

„Stačí sa neponáhľať, sústrediť sa na jazdu a v prípade komplikácií sa zmieriť s vznikajúcou časovou stratou, a nebyť preto nervózny. Stres okrem prvoplánovej neohľaduplnosti vyvoláva negatívne reakcie vodiča za volantom.“

Sú vodiči neohľaduplní?

„Áno, stretávame sa s tým každý deň. Napríklad niekto sa vopchá pred vás bez smerovky, čo môže spôsobiť kolíziu. Alebo naopak nikto vás nechce pustiť pred seba a potom jeden pruh úplne stojí.

Druhý pruh sa síce hýbe, no mohli by sa oba, ak by sme používali hlavu a autá sa zaraďovali zipsovo.

Je pravda, že zákon o cestnej premávke hovorí o prednosti v jazde pri zaraďovaní sa do jazdných pruhov a pozná takzvané striedavé radenie, no pri kolónach ide o mimoriadnu situáciu a zdravý rozum a ohľaduplnosť niekedy pomôže viac ako zákon.“

Čo pomôže zrýchliť premávku v kolóne v prípade dopravného obmedzenia v jazdnom pruhu?


„Ak sa vyskytne prekážka alebo ak sa znižuje počet jazdných pruhov, treba, aby vodiči bez ohľadu na to, či to dopravná značka prikazuje, používali takzvaný zipsový spôsob radenia, teda striedavé zaraďovanie do jazdných pruhov.

Znamená to, že sa autá budú posúvať približne rovnako vo všetkých pruhoch a nikto nebude mať pocit, že stojí v pruhu, ktorý sa nehýbe, a nebude mať potrebou zbytočne prebiehať z pruhu do pruhu. Chce to len rozmýšľať a byť ohľaduplný voči ostatným. Je lepšie, keď sa kolóny hýbu, než keby úplne stáli.“


27. aug 2018 o 18:00 Marek Poracký
Zdroj:SME, portál http://www.sme.sk
https://ekonomika.sme.sk/c/20898751/sef ... nosti.html
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Naspäť na 2018

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.

cron