Toto je 9 štátnych zákaziek, ktoré môžu ovládnuť tajomní Kaz

Moderátor: Moderátori

Toto je 9 štátnych zákaziek, ktoré môžu ovládnuť tajomní Kaz

Odoslaťod fatalista » 28. Sep 2018 19:59

Toto je 9 štátnych zákaziek, ktoré môžu ovládnuť tajomní Kazachovia. Trh sa bráni

Zhruba pred dvoma rokmi prišiel na slovenský stavebný trh nováčik, ktorý zásadne mení pravidlá hry. Často ponúka najnižšie ceny, lenže obstarávatelia s ním odmietajú spolupracovať. Talianska firma Todini so svojou materskou firmou Integra z Kazachstanu majú kapacity prevažne v krajinách bývalého Sovietskeho zväzu. Na Slovensku spolupracujú s firmami, ktoré ešte nedorástli na prvú ligu odvetvia alebo z nej vypadli. Na mieste je teda pochybnosť, či táto skupina dokáže odovzdať diela načas a v sľubovanej kvalite a cene.

Obstarávatelia ich nevedia z tendrov vylúčiť. Šikovnosť kazašskej partie je v tom, že dokáže vytvoriť cenovú ponuku tak, aby ju nemali za čo vyhodiť. Táto patová situácia môže paralyzovať veľkú časť stavebného trhu.

Kazachovia sa totiž zapojili minimálne do siedmych veľkých železničných či diaľničných tendrov za 900 miliónov eur. V troch z nich za takmer 500 miliónov eur sú dokonca najlacnejší. Je pravdepodobné, že figurujú aj v ďalších.

TREND pripravil prehľad deviatich veľkých zákaziek štyroch obstarávateľov, ktorých celková hodnota je 1,3 miliardy eur. V texte sú aj linky na konkrétne súťaže uverejnené na portáli verejného obstarávania.

Tému podrobne rozoberáme v najnovšom vydaní týždenníka TREND 39/2018. Okrem situácie na stavebnom trhu v ňom prinášame aj najdôležitejšie informácie o pozadí firiem Integra a Todini.

Prehľad zákaziek
1. Modernizácia železničnej trate Poprad – Lučivná

Predpokladaná cena: 95,5 mil. eur

Združenie Todini je najlacnejšie s cenou 90,9 milióna eur.

2. ŽSR, Modernizácia železničnej trate Devínska Nová Ves – štátna hranica SR/ČR

Predpokladaná cena: 305 mil. eur

Združenie Todini je najlacnejšie s cenou 216,8 milióna eur. Obstarávateľ ho už označil za víťaza, ostatné firmy informoval, že boli neúspešné. Nič to však nemusí znamenať. Todini musí predložiť ďalšie dokumenty, na základe ktorých ich môžu opäť vylúčiť.

3. Modernizácia električkových tratí – Dúbravsko-Karloveská radiála

Predpokladaná cena: 55,9 mil. eur

Do súťaže sa nezapojili Todini ani Integra, ale len ich slovenský partner – spoločnosť Cedis. V združení je s OHL ŽS. Ceny zatiaľ nie sú známe.

4. Rýchlostná cesta R2 Kriváň – Lovinobaňa, Tomášovce (úsek Mýtna – Tomášovce)

Predpokladaná cena: 161,8 mil. eur

Najnižšiu cenu predložil Metrostav, Združenie Todini je druhé v poradí.

5. Rýchlostná cesta R3 Tvrdošín – Nižná nad Oravou

Predpokladaná hodnota 75 mil. eur

Združenie Todini je najlacnejšie s cenou 59,4 milióna eur.

6. Inovácia a modernizácia plavebných komôr pre zvýšenie bezpečnosti a intenzity vodnej dopravy na vodnom diele Gabčíkovo

Predpokladaná cena: 138,9 mil. eur

Integra a Todini sa zapojili, cena nie je známa.

7. Sústava vodných diel Gabčíkovo-Nagymaros, stupeň Gabčíkovo – generálna oprava a rekonštrukcia vodnej elektrárne Gabčíkovo

Predpokladaná cena: 71,5 mil. eur

Integra a Todini sa zapojili, cena nie je známa.

8. Rýchlostná cesta R4 Prešov – severný obchvat

Predpokladaná cena: 170 mil. eur

Integra a Todini sa zapojili, cena nie je známa.

9. Rýchlostná cesta R2 Kriváň – Mýtna

Predpokladaná cena: 234,1 mil. eur

Zatiaľ nie je známe, kto sa súťaže zúčastnil ani predložené ceny.

28.09.2018, 09:48 | Ján Kováč | © 2018 News and Media Holding
Zdroj: Trend
https://www.etrend.sk/ekonomika/toto-je-9-statnych-zakaziek-ktore-mozu-ovladnut-tajomni-kazachovia-trh-sa-brani.html
fatalista
návštevník
 
Príspevky: 17
Založený: 16. Júl 2017 20:20
Bydlisko: PO/BA

Naspäť na 2018

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.