Bratislavu čakajú rozsiahle dopravné obmedzenia

Moderátor: Moderátori

Bratislavu čakajú rozsiahle dopravné obmedzenia

Odoslaťod mirecko255 » 04. Jan 2019 12:02

Staviteľ obchvatu začne stavať križovatku Prievoz.

BRATISLAVA. Rozsiahle dopravné obmedzenia, na niektorých úsekoch ešte dlhšie kolóny ako dnes, ale aj nervóznejší vodiči. Tak môžu o niekoľko týždňov vyzerať cesty v Bratislave.

Stavbári chystajú uzávierky viacerých dôležitých ciest. Naraz môžu uzavrieť nielen čiastočne Prístavný most, po ktorom prejde denne asi stotisíc áut, ale aj ulicu Mlynské nivy, ktorá je rovnako dôležitým dopravným uzlom.

V prvom prípade je dôvodom výstavba diaľnice D4 od Jaroviec po Raču, ktorá bude tvoriť diaľničný obchvat Bratislavy, v druhom prípade výstavba novej autobusovej stanice. Obe by mali dokončiť v roku 2020.

"Každému musí byť jasné, že uzavretá časť Prístavného mosta a ulica Mlynské nivy spôsobia vodičom komplikácie. V krátkodobom horizonte to preto prinesie pocit nepohodlia," povedala Iveta Kešeľáková z bratislavského magistrátu.
Pripravujú sa obchádzky

Prístavný most by podľa informácií SME mali čiastočne uzavrieť najneskôr v polovici februára. Na bratislavskom magistráte sa spomínajú dva dátumy, buď 1., alebo 15. február.

Presný dátum ešte nestanovili. Magistrát stále rokuje so staviteľom diaľnice. Stavia ju konzorcium okolo španielskej spoločnosti Cintra.

Okrem diaľnice D4 stavia ako PPP projekt aj rýchlostnú cestu R7 v smere na Dunajskú Stredu. Asi za 1,8 miliardy eur má dohromady postaviť v okolí hlavného mesta okolo 60 kilometrov autostrád. Štát mu za to bude 30 rokov platiť necelých 53 miliónov eur ročne.

Najbližšie rokovanie je naplánované na pondelok 7. januára, hovoriť sa má o pripravovanej uzávierke, povedala hovorkyňa projektu D4/R7 Lenka Kubejová. Ministerstvo dopravy informovalo, že by sa mali dohodnúť na konkrétnych termínoch.

Neďaleko Prístavného mosta stavbári postavia veľkú križovatku Prievoz, ktorú majú dokončiť v roku 2020. Jej výstavbu rozdelili na šesť etáp.

Ako prvá sa bude stavať nová vetva križovatky od Prístavného mosta, z Petržalky smerom na Slovnaftskú a na D1 do Trnavy opäť smerom von z Bratislavy na Slovnaftskú a ďalej na Podunajské Biskupice.

"Náš plán výstavby je šesť až sedem mesiacov," povedal ešte v októbri v rozhovore SME Zdeňek Krejčí, manažér dopravy projektu D4/R7. Ak by križovatku začali stavať vo februári, prvú etapu by dokončili v septembri.
Kde vzniknú obchádzky

Aj preto sa ako prvé uzavrú zjazdy z Prístavného mosta k Slovnaftu v smere od Petržalky, ako aj v smere na Trnavu.

"Robíme všetky opatrenia, aby sa vplyvy na dopravu pre obyvateľov Bratislavy čo najviac minimalizovali," hovorí viceprimátorka Tatiana Kratochvílová.

Obchádzkové trasy vybrali cesty v okolí mestských štvrtí Prievoz a Ružinov. Povedú cez ulicu Svornosti, ulice Košická, Bajkalská a Gagarinova. Na nej by mal v smere do centra mesta vzniknúť aj pruh pre autobusy.

Na týchto cestách by podľa Zdeňka Krejčího z konzorcia malo pribudnúť 20 percent vozidiel oproti súčasnosti. Napríklad po Gagarinovej prejde denne približne 18-tisíc áut. Cesta sa podľa Krejčího odhadu predĺži o tri až štyri minúty.

"Zo skúseností môžem povedať, že to bude trvať maximálne 14 dní. Vodiči, ktorí poznajú Bratislavu, si potom nájdu iné cesty," dodal Krejčí.

Prioritu by mala dostať mestská hromadná doprava. Mesto by podľa Rastislava Cenkého z mimovládneho Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo malo ľudí viac motivovať, aby ju využívali.

Napríklad časom prepravy, kvalitou dopravných prostriedkov, ale aj zastávok či nástupísk, či pravidelnými odchodmi a príchodmi vlakov.

Vlani v júni Železničná spoločnosť Slovensko pridala v okolí Bratislavy desiatky nových spojov.
Uzavrú aj Mlynské nivy

Rovnako najneskôr v polovici februára sa zrejme uzavrie aj ulica Mlynské nivy, pri ktorej HB Reavis Group stavia novú autobusovú stanicu.

Developer svoje úvahy obhajuje nielen rýchlejším postupom prác, ale aj menšími zmenami v organizácii dopravy.

"Aby sme mohli splniť záväzok mestu doručiť plne zrekonštruovanú ulicu, celková uzávera v danom úseku sa javí ako najlepšie možné riešenie," povedala hovorkyňa HB Reavis Martina Jamrichová.

Developer tvrdí, že má pripravené obchádzkové trasy a značenia pre peších aj pre mestskú hromadnú dopravu.

Mesto by podľa informácií SME bolo najradšej, keby cesta zostala otvorená aspoň pre autobusy či trolejbusy, ktoré tadiaľ prechádzajú.

https://ekonomika.sme.sk/c/22020438/bra ... zdnov.html
mirecko255
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 412
Založený: 02. Dec 2015 07:38

Naspäť na 2019

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.