Termín dokončenia križovatky diaľnic D4 a D1 je pre meškanie

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Termín dokončenia križovatky diaľnic D4 a D1 je pre meškanie

Odoslaťod Majkl » 23. Sep 2019 13:23

Termín dokončenia križovatky diaľnic D4 a D1 je pre meškanie prác otázny

Napojenie D4 a D1 sa už začalo realizovať.

BRATISLAVA. Na výstavbu a dokončenie časti diaľnice D4 v úseku Ivanka, sever - Bratislava, Rača má výrazný vplyv jej plánované križovanie so súčasnou diaľnicou D1.

Termín dokončenia križovatky oboch diaľnic, ako aj tohto úseku D4 v dĺžke 4,3 kilometra zostáva otázny pre meškanie stavebných prác.

Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) pripravuje rozšírenie úseku D1 východne od hlavného mesta na osem pruhov, pričom časť D1 má v mieste križovania zdvihnúť nad rozostavanú D4.

"Národná diaľničná spoločnosť mala dokončiť potrebné práce na D1 v januári tohto roka tak, aby bolo možné v tomto bode vybudovať novú diaľnicu D4 a prepojiť ju s existujúcou D1-kou. Svoju časť prác však nedodala," uviedla pre agentúru SITA spoločnosť D4R7 Construction, s. r. o., hlavný zhotoviteľ D4 a R7 v rámci PPP projektu.

"Niektoré práce, mosty, odbočky mali byť dokončené v januári tohto roka. Presný dátum dokončenia nemôžeme odhadnúť, pretože nevieme konečné riešenie spojenia D4/D1," upozornila spoločnosť. Tvrdí, že robia všetko, čo je v ich silách, aby boli čo najrýchlejší.

Napojenie D4 a D1 sa už realizuje

Ministerstvo dopravy a výstavby, ako verejný obstarávateľ projektu D4 a R7 zareagovalo, že napojenie D4 a D1 sa už začalo realizovať. Rozšírenie D1 v úseku Bratislava - Triblavina je navrhnuté v niekoľkých etapách.

"Prvou etapou bude vybudovanie mosta v mieste križovania diaľnic D4/D1. Pre túto etapu už NDS vyhlásila verejné obstarávanie pre výber zhotoviteľa stavebných prác a aktuálne vyhodnocuje predložené ponuky. Predpoklad realizácie mosta D1/D4 je v lete 2020," uviedol rezort dopravy pre agentúru SITA.

V ďalších etapách vybudujú obchádzkové trasy pre vedenie dopravy počas zdvihu nivelety D1 a výstavbu mostov potrebných pre kompletizáciu križovatky Ivanka, sever. Zároveň zrekonštruujú a rozšíria vozovku D1 po križovatku Triblavina.

"Väčšinu stavebných prác v súvislosti s obchádzkovými trasami realizuje koncesionár v rámci výstavby križovatky Ivanka, sever (D4/D1), ktorá má právoplatné stavebné povolenie. Obchádzkové trasy budú tvoriť samotné vetvy tejto križovatky," priblížilo ministerstvo dopravy.

NDS sa v ďalšej etape, s predpokladom realizácie najskôr na prelome rokov 2020/2021, napojí na vetvy križovatky.

"Čím sa sprejazdnia obchádzkové trasy v prevedení tri plus tri pruhy pre zdvíhanie D1 v úseku Bratislava - Triblavina," dodal rezort.

Budú meškania

Podľa aktuálne platných lehôt v koncesnej zmluve na výstavbu a prevádzku úsekov D4 a rýchlostnej cesty R7 (spolu 59 kilometrov) by mali časti D4 od križovatky Ketelec (prepojenie D4/R7) po Raču a R7 od Ketelca po Holice (pri Dunajskej Strede) odovzdať do prevádzky v apríli 2020.

Zvyšné časti D4 Bratislava, Jarovce - Ketelec a R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec by mali byť hotové v októbri 2020.

Zhotoviteľ výstavby zatiaľ potvrdil, že na jar budúceho roka dokončí v miernom predstihu len dva úseky R7 medzi Holicami a Ketelcom v dĺžke takmer 26 kilometrov.

K očakávaným termínom dokončenia ostatných časti úsekov R7 a D4 sa nevyjadril, predpokladá sa však, že oproti harmonogramu môžu viac alebo menej meškať.

Čítajte viac: https://ekonomika.sme.sk/c/22218563/ter ... z60LW3o0d3
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 09:20

Naspäť na Monitoring tlače

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: D.O.W.N, KN.SK, Mawerick81 a 3 hostí.