Zverejnili štúdiu realizovateľnosti pre frekventovanú cestu

Moderátor: Moderátori

Zverejnili štúdiu realizovateľnosti pre frekventovanú cestu

Odoslaťod yombie » 03. Nov 2020 19:35

Zverejnili štúdiu realizovateľnosti pre frekventovanú cestu v okrese Prievidza

Cesta I/64 prechádza viacerými obcami v našom regióne. Cestný ťah rozdelil zhotoviteľ do deviatich úsekov, pre ktoré spracoval varianty s investíciou a minimalistický variant.

HORNÁ NITRA. Slovenská správa ciest (SSC) zverejnila štúdiu realizovateľnosti cesty I/64. Dotýka sa úseku cesty od Žiliny do Topoľčian v dĺžke 105 kilometrov, hodnotí modernizácie a rekonštrukcie úsekov cesty za 188 miliónov eur a nové cesty za 1,1 miliardy eur. Projekt podlieha hodnoteniu Útvaru hodnoty za peniaze, uviedli v utorok vládni analytici na svojej stránke na sociálnej sieti.

Cesta I/64 spája krajské mesto Žilinu cez Rajeckú dolinu s mestami a obcami v hornom Ponitrí. Slúži ako zberná komunikácia v regióne s tranzitom na strednú a krátku vzdialenosť. „V riešenom úseku až na výnimky doprava nie je odklonená od intravilánov dotknutých miest a obcí. Na viacerých miestach svojimi šírkovými parametrami cesta nespĺňa požiadavky na cestu I. triedy,“ uviedol zhotoviteľ v sprievodnej správe k štúdii.

Preverenie možností

Predmetom štúdie realizovateľnosti je podľa neho preverenie možností realizovania obchvatov obcí (varianty s investíciou) s len lokálnymi úpravami cesty I/64 tak, aby komunikácia spĺňala technické, kapacitné a bezpečnostné parametre (minimalistický variant).

Cestný ťah rozdelil zhotoviteľ do deviatich úsekov, pre ktoré spracoval varianty s investíciou a minimalistický variant. Ide o obchvat Žabokriek nad Nitrou, úsek Partizánske - Hradište, obchvat Prievidze, obchvat Nitrianskeho Pravna, úsek Kľačno - Fačkov - Šuja, obchvat Rajca, obchvat Porúbky, úseky Žilina - juhozápad a Žilina - juhovýchod.

„Minimalistický variant realizačných úsekov predpokladá úpravu jestvujúcej cesty I/64 v pôvodnom trasovaní. Pre zvýšenie bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky sú navrhnuté hlavne opatrenia pre zlepšenie stavebno-technického stavu komunikácie a mostných objektov, rozšírenie vozovky v miestach, kde šírka vozovky nezodpovedá potrebnej kategórii a doplnenie bezpečnostných zariadení,“ priblížila štúdia.

Realizačné varianty A a B predpokladajú okrem úpravy cesty I/64 v úsekoch spoločných s minimalistickým variantom tiež preložku cesty I/64 vrátane vybudovania novej cestnej infraštruktúry - obchvatov miest a obcí, respektíve iného prepojenia významných cestných komunikácií - v dotknutom dopravnom koridore.

Odporúčajú obchvat Prievidze

Spracovateľ štúdie odporúča SSC uskutočniť nové prepojenie cesty I/64 s cestou I/9 Partizánske - Hradište. Ako vhodným dopravným riešením sa podľa neho javí v oblasti Hradište realizovať mimoúrovňovú križovatku ciest R2, I/9 a preloženej cesty I/64. SSC má tiež pokračovať v realizácii obchvatu Prievidze druhou etapou nadväzujúc na už postavený úsek. Rovnako má realizovať prepojenie ciest I/18 a II/Žilina - juhovýchod a zhomogenizovať cestu I/64 v extravilánoch, mimo horského úseku Fačkovského sedla, na minimálne šírkové usporiadanie C 9,5 so zameraním sa na zvýšenie bezpečnosti dopravy a odstránenie bodových chýb. Správe ciest zároveň zhotoviteľ odporúča zvážiť prípravu stavby Žilina - juhozápad a obchvatu Porúbky.

Zdroj: https://myhornanitra.sme.sk/c/22525901/ ... vidza.html
Obrázok používateľa
yombie
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 251
Obrázky: 133
Založený: 27. Nov 2013 17:42
Bydlisko: Prievidza

Naspäť na 2020

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.