Frekvenciu železničnej dopravy medzi Banskou Bystricou a Zvolenom by výrazne zvýšilo vybudovanie dvojkoľajky.
8. mar 2021 o 9:54 KVETA FAJČÍKOVÁ
BANSKÁ BYSTRICA. Projekt, o ktorom sa hovorí roky, však stále naráža na nedostatok financií. Za skromnejšiu verziu dvojkoľajky na celej trase sa považuje čiastočné zdvojkoľajnenie trate na úseku Sliač kúpele – Vlkanová – Radvaň
„Železnice SR tento zámer stále evidujú, no nedisponujeme dostatočnými zdrojmi pre projektovú prípravu a realizáciu. V rámci metodiky priorít železničných projektov pre obdobie rokov 2021-2027 ŽSR navrhujú zahrnúť tento zámer ako rozvojový projekt,“ informovala o aktuálnom stave hovorkyňa ŽSR Ria Feik Achbergerová.
Prinieslo by to aj odbremenenie od áut
Hovorkyňa Banskobystrického samosprávneho kraja Lenka Štepáneková doplnila, že kraj počíta s rozšírením uvedenej železničnej trate na dvojkoľajnú vo svojich strategických dokumentoch, ako je napríklad Plán udržateľnej mobility alebo návrh Integrovanej územnej stratégie (IUS).
„Samotné technické riešenie i realizácia je však na železniciach, v tejto veci nemá VÚC potrebné kompetencie,“ doplnila s tým, že rozšírenie trate by prinieslo benefity nielen pre zrýchlenie železničnej prepravy, ale aj pre odľahčenie cestnej siete od osobnej automobilovej dopravy.
Dve možnosti
Štúdia modernizácie južného železničného koridoru bola spracovaná Železnicami Slovenskej republiky ešte v roku 2015. Železničná spoločnosť Slovensko predložila v tomto smere materiál, v ktorom pre zabezpečenie 20 minútového intervalu v čase rannej a popoludňajšej dopravnej špičky a pre zabezpečenie 30 minútového intervalu v čase dopoludňajšieho a večerného dopravného spojenia navrhuje dva varianty: Prvým je zdvojkoľajnenie celého traťového úseku Zvolen – Banská Bystrica, druhým čiastočné zdvojkoľajnenie úseku Sliač kúpele – Vlkanová – Radvaň.
Zdroj: https://mybystrica.sme.sk/c/22612508/o-dvojkolajke-sa-hovori-roky-chybaju-peniaze.html