V tendri o Vallovu petržalskú trať je najlacnejšia firmička

Moderátor: Moderátori

V tendri o Vallovu petržalskú trať je najlacnejšia firmička

Odoslaťod lolo » 23. Mar 2021 17:11

Mesto Bratislava dnes otvorilo obálky s cenovými ponukami v dôležitom tendri o predĺženie električkovej trate v Petržalke.

Najnižšiu cenu podľa informácií Denníka E predložila firma Cedis. Ide o veľmi malú firmu, ktorá mala podľa posledných zverejnených údajov za rok 2018 len dvoch zamestnancov a podľa novších údajov za rok 2019 mala 300-tisícový obrat, čo je pri takýchto veľkých zákazkách veľmi neobvyklé.


Zároveň ide v stavebnom biznise o veľmi známu spoločnosť. Buď ona, alebo jej partneri, sa veľmi často hlásia do veľkých tendrov s najnižšími cenami.

Dlhý zoznam týchto tendrov sme spracovali ešte v roku 2019.

[ Aktivujte si zasielanie Newsfiltra každý večer do 20:00 na e-mail. Odber si aktivujte jedným kliknutím. ]
Obstarávatelia ich z tendrov vyhadzujú pre neplnenie podmienok. Výsledkom konfliktov sú ale dlhé námietkové konania, pre ktoré sa veľké cestné a železničné tendre bežne naťahujú na 2 – 3 roky a čerpanie eurofondov a výstavba viazne.

Pre plány bratislavského primátora Matúša Valla môže mať tento scenár devastujúce účinky.

Štátni železničiari a diaľničiari sa s námietkami potrápili, ale mali predsa len viac času. Napokon uzavreli viaceré zmluvy tak, že im zostali ešte približne tri roky na stavebné práce, čo by sa s odretými ušami dalo stihnúť. Vallo je ale v oveľa ťažšej pozícii, lebo jeho čas na výstavbu električkovej trate je taký krátky, že na žiadne obštrukcie už nie je priestor.

Prečo je to dôležité
Predĺženie električkovej trate hlbšie do bratislavskej Petržalky patrí medzi najdôležitejšie eurofondové projekty tohto obdobia. Pri odhadovaných nákladoch 91 miliónov eur bez DPH je to najväčšia investícia do infraštruktúry MHD v hlavnom meste.

Projekt by Petržalčanom zvýšil kvalitu života, lebo nová 4-kilometrová trať prináša čistejšiu električkovú dopravu, ktorá spolu s novými cyklochodníkmi ponúkne alternatívu k autám.


Predĺženie električkovej trate v Petržalke. Foto – Mesto Bratislava
Prvá fáza petržalskej trate vedie od Šafárikovho námestia cez Starý most a končí sa už na začiatku Petržalky. Dokončenie druhej fázy by jej pozitívne prínosy znásobilo.


Električka cez Starý most do Petržalky. Foto – TASR
Ak by projekt padol, mesto by už pravdepodobne za necelé tri roky do konca programového obdobia takto zmysluplne nedokázalo eurofondy využiť. Ministerstvo dopravy by ich v lepšom prípade presunulo na iný projekt, v horšom prípade by prepadli.

Cedis predložil v tendri cenovú ponuku vo výške 75 miliónov eur bez DPH, nasledujú firmy Dúha s 80 miliónmi a Porr s 82 miliónmi.
Zdroj: https://e.dennikn.sk/2324050/v-tendri-o ... 1616515706
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Naspäť na 2021

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.