Diaľničná megastavba pri Bratislave napreduje. Až na jeden ú

Moderátor: Moderátori

Diaľničná megastavba pri Bratislave napreduje. Až na jeden ú

Odoslaťod mirecko255 » 20. Apr 2021 08:01

Diaľničná megastavba pri Bratislave napreduje. Až na jeden úsek pri Slovnafte

Stavba chýbajúcich úsekov obchvatu neprebieha rovnomerne. Zhotoviteľ aj ministerstvo tvrdia, že vodiči sa na Prístavný most dostanú po R7 ešte tento rok.

Diaľničná megastavba v okolí hlavného mesta má finišovať v tomto roku. Jej časťou je aj rýchlostná cesta R7, ktorej veľkú časť sprístupnilo konzorcium vodičom ešte vlani.

Cezpoľným prichádzajúcim z južného smeru však diaľnica výrazne pomôže až po dobudovaní vyše šesť kilometrového úseku po križovatku Prievoz.

Obyvatelia, ktorí vedľa budúcej diaľnice dennodenne dochádzajú do zamestnania si všimli, že nie na každom úseku prebiehajú práce rovnomerne a následne sa internetom začali šíriť teórie o chýbajúcich povoleniach a nevysporiadaných pozemkoch.

Tieto tvrdenia dotknuté strany dementovali a pomalšie práce na asi 100-metrovom úseku vysvetľujú zdroje blízke zhotoviteľovi inžinierskymi sieťami, ktoré sa sústreďujú v okolí ropného gigantu Slovnaft.

Konkrétne majú byť za zdržaním potrubia. Už v minulosti sa spomínalo, že práve priemyselná oblasť na juhu hlavného mesta môže byť pri výstavbe z tohto hľadiska problematická.

Skolaudované prekládky
Len nedávno podpísala diaľničná spoločnosť so Slovnaftom zmluvu o zriadení vecného bremena v prospech chemického gigantu Duslo v hodnote vyše 14-tisíc eur. Tá sa týkala okrem iného najmä preložky kanalizačného zberača.

Diaľničiari potvrdili, že bol tento objekt už zrealizovaný. “Zmluvy o zriadení vecných bremien sa uzatvárajú postupne po vybudovaní preložky inžinierskych sietí a vyhotovení porealizačného geometrického plánu," povedala hovorkyňa spoločnosti Eva Žgravčáková.

Podľa hovorcu Slovnaftu Antona Molnára boli prekládky inžinierskych sietí v správe alebo v majetku Slovnaftu ukončené a priebežne sa aj kolaudovali. “V súčasnosti sa ešte realizujú práce na nosnej konštrukcii potrubného mosta a ďalšie činnosti, ktoré však podľa našich informácií nemajú vplyv na samotnú výstavbu R7,” povedal Molnár.

Práve spomínaná časť má byť na R7 poslednou, na ktorej sa bude ťahať asfalt. Podľa dopravného analytika Rastislava Cenkého je to bežná prax, že sa pozemky spojené so sieťami riešia takýmto spôsobom a v tomto štádiu realizácie stavby.

“Je to trochu neskoro, ale súvisí to s tým, že u nás je projektová príprava aj pri menších stavbách odfláknutá. Nemáme presne zdokumentované siete a potom počas výstavby prichádzame na nové skutočnosti,” povedal Cenký, ktorý nevylúčil, že to môže mať spojenie aj s rozširovaním alebo zmenou projektu.

Meškanie nehlásia
Nečakaná poloha sietí spôsobila omeškania napríklad pri modernizácie električkovej trate v Karlovej Vsi. V prípade R7 by však podľa dotknutých strán podobný scenár nemal nastať.

Zhotoviteľ sa drží termínov, podľa ktorých by obchvat mohol byť v plnej dĺžke hotový v lete.

Ministerstvo dopravy má k výstavbe rýchlostnej cesty tiež pozitívnu prognózu a tvrdí, že na úsekoch R7 sa pracuje.

“Koncesionár predpokladá začatie procesu technického odovzdania stavby na predčasné užívania v najbližších týždňoch, všetko však samozrejme závisí od jeho schopnosti riadne ukončiť príslušné stavebné práce,” povedal hovorca rezortu dopravy Ivan Rudolf a dodal, že problémy s pozemkami, či povoleniami na tejto časti R7 ministerstvo neeviduje.

Predpokladaný termín na otvorenie tohto úseku je podľa Rudolfa naďalej tento rok. Celý obchvat mal byť pritom podľa zmluvy hotový v minulom roku. Posuny termínov aj na tomto úseku nastali pri meškaní stavebných povolení, ktoré dostal zhotoviteľ po úpravách projektu s niekoľkomesačným sklzom.

https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/23 ... -slovnafte
mirecko255
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 414
Založený: 02. Dec 2015 07:38

Naspäť na 2021

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.