Doležal o D3 na Kysuciach: Jednotlivé úseky sme našli absolú

Moderátor: Moderátori

Doležal o D3 na Kysuciach: Jednotlivé úseky sme našli absolú

Odoslaťod plš » 25. Apr 2021 13:53

Doležal o D3 na Kysuciach: Jednotlivé úseky sme našli absolútne nepripravené

Rozhovor s ministrom
Z podrobnej analýzy nám vyšlo, že Kysuce musia byť priorita, hovorí minister dopravy.

23. apr 2021 o 18:39 Radoslav Blažek

25 rokov (ne)budovania diaľnice na Kysuciach (47 fotografií)

Základný kameň kysuckej diaľnice položil Vladimír Mečiar ešte v roku 1996. Prešlo 25 rokov a diaľnica, ktorá má odľahčiť preťaženú dopravu na Kysuciach, nie je dobudovaná ani len do polovice.

Kde kompetentní v minulosti zlyhali? V akom stave našiel jednotlivé úseky D3 po nástupe do funkcie? A kedy sa reálne začne s výstavbou?

Aj o tom sme sa rozprávali s ministrom dopravy Andrejom Doležalom.

Výstavba diaľnice na Kysuciach začala pred štvrťstoročím, no dodnes nie je tento úsek ani len v polovici. Kde podľa vášho názoru kompetentní v minulosti zlyhali?

Hlavný dôvod je v nekoncepčnom a nesystémovom prístupe k plánovaniu a výstavbe ako takej. Budovanie diaľničnej siete bolo veľakrát predmetom politiky, politických dohôd a politických priorít. Výsledkom je fakt, že dnes nemáme dobudovanú ani len D1.
AJ TOTO SA V ROZHOVORE DOZVIETE

- v akom konkrétnom stave našiel minister jednotlivé úseky D3 na Kysuciach

- je počas výstavby D3 na Kysuciach reálny odklon kamiónovej dopravy

- kedy bude stáť celá diaľnica D3 na Kysuciach

- či pripravia na zvýšenú premávku obchádzkové trasy (Lutiše, Semeteš)

- či sa budú snažiť navýšiť počet vlakových spojov

- či apeluje česká a poľská strana na dostavbu D3 na Kysuciach

- čo treba urobiť, aby sa cesty a diaľnice stavali na Slovensku rýchlejšie

- čo hovorí na skladbu Tak kedy

Chcete tým povedať, že sa často stavalo tam, kde sa nemalo?

Odpoveďou je prioritizácia. Nemáme toľko finančných prostriedkov a ani technických možností, aby sme naraz stavali všade. Preto musíme budovať tam, kde je to najviac potrebné. Nerozumiem, ako nám mohli utiecť jednotlivé úseky D3, kde je jedna z absolútne najvyšších intenzít dopravných tokov, medzinárodný dopravný tranzit a osobná doprava na Žilinu!? Ako je možné, že Kysuce ešte v nedávnej minulosti vypadli z priorít a stavali sa diaľničné úseky s oveľa nižšou frekvenciou dopravy!? Odpoveďou na tieto otázky je náš prístup. Nerobíme politické rozhodnutia. Na základe dát sme vytvorili jednoznačný zoznam investičných priorít a teraz na to mapujeme finančné prostriedky. Z podrobnej analýzy nám vyšlo, že Kysuce musia byť priorita.

Vo funkcii ministra dopravy pôsobíte viac než rok. V akom stave ste našli jednotlivé úseky D3 na Kysuciach?

Na úseku Brodno – Kysucké Nové Mesto sme museli začať riešiť len dokumentáciu pre územné rozhodnutie. Nerozumiem, prečo sme ju ešte nemali. Na úseku Kysucké Nové Mesto – Oščadnica prebieha aspoň spracovanie dokumentácie pre stavebné povolenie. V rovnakej fáze sme pri druhom profile Horelice. Problémom je ale aj stará EIA (Environmental Impact Assessment) – posudzovanie vplyvov na životné prostredie. Snažíme sa akcelerovať, aby aktualizácia tohto zásadného dokumentu netrvala štandardne, teda dva roky.

Môžete byť konkrétnejší? ...

Čítajte viac: https://mykysuce.sme.sk/c/22645138/dole ... ef=av-left
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Naspäť na 2021

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.