Developeri rozbiehajú železnicu v Bratislave. V hre je sedem nových projektov
Začalo sa to v Moldave nad Bodvou. Pred siedmimi rokmi tam mal premiéru nový typ stanice. Išlo o prestupný bod, kde mohli cestujúci pohodlne prestúpiť z vlaku na prímestské autobusy či MHD. Zatiaľ čo v malom meste na východe využije výhody tohto uzla len pár stovák ľudí denne, rovnaké stanice by v Bratislave uľahčili život tisícom.
Takzvané terminály integrovanej osobnej prepravy majú naplno využiť potenciál bratislavských koľajníc. A príležitosti v tom vidia aj súkromné spoločnosti, ktoré chcú mať tieto prestupné uzly čo najbližšie k svojim investíciám.
So štátom sa chcú dohodnúť na tom, čím vedia prispieť k verejnému záujmu a čo z toho budú mať. Pri niektorých projektoch sa už začali rysovať aj konkrétne kontúry. HN sa pozreli na to, ako tieto zámery postupujú.
1. ESET a Železná studnička
Nad presným umiestnením zastávky medzi Hlavnou stanicou a tou v mestskej časti Lamač visel dlho otáznik. Ako možnosti sa skloňovali Patrónka a Železná studnička. Nateraz to však vyzerá tak, že je problém rozlúsknutý a pri konečnom určení polohy pomohlo aj umiestnenie megainvestície spoločnosti ESET. Prednosť tak dostal scenár Železnej studničky.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/25 ... -projektov