Železnice idú súťažiť megaprojekty za pol miliardy eur. Pod Tatrami budú vlaky jazdiť 180-kou
V máji dokončil Doprastav najdrahší železničný úsek, ktorý sa kedy na Slovensku rekonštruoval. Išlo o modernizáciu trate pri Púchove za viac než 400 miliónov eur.
Toto leto chcú železničiari vyhlásiť ďalšie megatendre. Tentoraz plánujú sanáciu koľají za približne 500 miliónov eur.
Peniaze pôjdu na štyri projekty a najviac ich potečie na východ krajiny.
Medzi Spišskou Novou Vsou a Popradom majú vlaky jazdiť až 180-kilometrovou rýchlosťou.
Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.
Na hlavnej trati medzi Bratislavou a Košicami má na severe krajiny vzniknúť železničná diaľnica. Súpravy by sa na trase v budúcnosti mali pohybovať rýchlosťou prevažne 160 kilometrov za hodinu. Realizácia koridoru medzi metropolami je však podobne ako pri diaľniciach pre motoristov na dlhé lakte.
Podmienky pre 160-ku sú zatiaľ len medzi hlavným mestom a Žilinou. Modernizácia tohto úseku štát vyšla už približne dve miliardy eur. Potiahnutie projektu po ukrajinské hranice v Čiernej nad Tisou si má vyžiadať ďalších až 5,7 miliardy eur.
Na východe sa zatiaľ pracuje len na modernizácii pri Lučivnej medzi Liptovským Mikulášom a Popradom. Onedlho by však do realizácie mohol pribudnúť aj ďalší úsek od Tatier smerom na východ.
Ten bude mať dokonca ešte luxusnejšie parametre. Projekty tu totiž počítajú až s rýchlosťou 180 kilometrov za hodinu.
Zvyšok článku je zamknutý, ak má niekto prístup, prosím, doplňte.
https://hnonline.sk/finweb/ekonomika/96 ... it-180-kou