Prvým diaľničným úsekom na Ukrajinu má byť časť z Vyšného Ne

Moderátor: Moderátori

Prvým diaľničným úsekom na Ukrajinu má byť časť z Vyšného Ne

Odoslaťod DrX » 17. Nov 2022 23:40

Prvým diaľničným úsekom na Ukrajinu má byť časť z Vyšného Nemeckého po Sobrance
KOŠICE ONLINE, Včera | 09:42
AddThis Sharing Buttons
Share to Facebook
Share to TwitterShare to PinterestShare to WhatsAppShare to Email

Jediným problémom je kopec Dargov.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) spolu s ministerstvom dopravy a ďalšími subjektmi dnes predstavila štúdiu realizovateľnosti Bidovce. Ide o približne 75-kilometrovú diaľnicu cez Zemplín, ktorá má spojiť východ s Ukrajinou.

„Jedným z najlepších riešení, aj po konzultáciách s ukrajinskou stranou, je vybudovanie diaľničného privádzača smerom z Vyšného Nemeckého na Sobrance alebo smer až na Michalovce, ktoré by v každom prípade uľahčilo práve potom aj to napojenie na diaľnicu D1 a umožnilo by rýchlejší presun tovarov pomoci, respektíve zvýšil počet vybavených nákladných áut na hraničnom priechode vo Vyšnom Nemeckom,“ priblížil poradca premiéra pre cezhraničnú spoluprácu Eduard Buraš.

Dôvodom tohto poradia je väčšia šanca získania externých finančných prostriedkov. Európska únia totiž chce mať vybudovanú dopravnú infraštruktúru smerom na východ čím skôr.

„Keď neurobíme túto diaľnicu, tak všetky tovary pomoci na Ukrajinu pôjdu cez Debrecín z Maďarska, cez Poľsko na Ukrajinu. Stratíme a nevyužijeme túto príležitosť, prídeme o pomyselný zisk z mýta do budúcnosti. Zmena legislatívy a možno aj politické rozhodnutie vlády, je to priorita, určite sa zintenzívni pomoc Ukrajine. To nebude pomoc na päť rokov, to bude na desiatky rokov,“ vysvetlil generálny riaditeľ NDS Vladimír Jacko.
Foto
K predbežným termínom sa aktéri tlačovej konferencie nechceli vyjadrovať / NDS

Jediným problémovým úsekom je kopec Dargov. Ešte nie je jasné, či sa v oblasti zrealizuje tunel. Dlhodobým problémom výstavby diaľnic je nadbytočná byrokracia. Tú chce vláda podľa štátneho tajomníka ministerstva dopravy Jaroslava Kmeťa čím skôr odstrániť:

„Predĺžili sme platnosť EIA zo sedem na desať rokov alebo chceme predĺžiť. Predĺžili sme platnosť územného rozhodnutia z troch na päť rokov. Zmenšili sme kontrolu Útvaru hodnoty za peniaze. Všetky tieto zmeny, ktoré schválila vláda minulý týždeň, by mali urýchliť prípravu a výstavbu asi o osemnásť mesiacov až dva roky.“

K predbežným termínom sa však aktéri tlačovej konferencie nechceli vyjadrovať. Vláda sa plánuje inšpirovať Poliakmi, ktorých priemerný čas stavania diaľnic je o štyri až päť rokov kratší.



Autor: RÁDIO KOŠICE
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Naspäť na 2022

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.