Železničné trate sú u nás v zlom stave.

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Železničné trate sú u nás v zlom stave.

Odoslaťod devil » 21. Jan 2024 13:51

Železničné trate sú u nás v zlom stave. ZSSK musela na jednej z nich znížiť rýchlosť na 10 km/h,

Správca infraštruktúry hovorí o tom, že oprava trate pokračuje. Cestujúcich však čaká meškanie.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) informovala médiá o tom, že musela na časti trate Senec – Bernolákovo znížiť rýchlosť len na 10 kilometrov za hodinu. Dôvodom je zlý stav železničnej trate.
„ZSSK upozorňuje, že na podnet manažéra železničnej infraštruktúry, Železníc Slovenskej republiky (ŽSR), v úseku Senec – Bernolákovo do odvolania obmedzuje rýchlosť vlakov na 10 km/h. A to z dôvodu zlého stavu železničného zvršku. Všetkým cestujúcim sa ospravedlňujeme za prípadné komplikácie v železničnej doprave.,“ uviedol vlakový dopravca.
Cestujúci majú na uvedenej trati očakávať meškanie vlakov v rozsahu od 15 do 45 minút.
Štátny dopravca spresnil, že správca železničnej infraštruktúry, Železnice Slovenskej republiky, pracuje na odstránení nevyhovujúceho stavu tejto trate. Následne majú vlaky jazdiť opäť bez rýchlostných limitov.
Železničná spoločnosť Slovensko zverejňuje informácie o meškaní vlakov a zmenách na trati na sociálnej sieti Mastodon. Tam nájdu cestujúci aj ďalšie informácie v prípade problémov.

ŽSR: Robíme, čo je v našich silách

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) popisujú, že celková dĺžka úseku trate Senec – Bernolákovo je 6,795 kilometra. V tomto úseku je bežná traťová rýchlosť 120 kilometrov za hodinu.
„Prechodné obmedzenie traťovej rýchlosti (POTR) na rýchlosť 10 km/h nie je konštantne zavedené v celom medzistaničnom úseku trate Senec - Bernolákovo. Toto prechodné obmedzenie bolo dňa 12.01.2024 zavedené v km 73,050 – 74,200 v dĺžke 1 150 metrov,“ spresnila pre Aktuality riaditeľka odboru komunikácie a marketingu ŽSR Vladimíra Bahýlová.
Tento štvrtok už správca infraštruktúry skrátil obmedzenie rýchlosti o 150 metrov a platí pre koľaj číslo 1. Ide o smer Bratislava – Nové Zámky.
„V tomto úseku sú však na koľaji č. 1 ešte zavedené dve prechodné obmedzenia traťovej rýchlosti na rýchlosť 50 km/h o celkovej dĺžke 1 440 m. Aktuálne je POTR zavedené v oboch traťových koľajach, avšak v rôznych kilometrických polohách a s rôznym rýchlostným obmedzením (10 km/h, resp. 50 km/h). Na koľaji č. 2 (t. j. smer jazdy Nové Zámky – Bratislava) sú zavedené tri prechodné obmedzenia traťovej rýchlosti na rýchlosť 50 km/h o celkovej dĺžke 710 m,“ vysvetlila Bahýlová.
Je vhodné uviesť, že na rýchlosť vlaku vplýva aj zábrzdná vzdialenosť pred týmto obmedzením. Zároveň vlak môže začať zrýchľovať až po prejdení posledného vozňa daným obmedzujúcim úsekom.
„Na odstránenie zistených defektoskopických chýb sú nasadené dostupné personálne, strojné a materiálové kapacity. Vzniknuté chyby na železničnom zvršku sa odstraňujú vkladaním koľajnicových vložiek a ich spojkovaním. Následne bude potrebné vykonať zváranie týchto spojov, ktoré je možné vykonávať len za určitých poveternostných podmienok,“ popísala zástupkyňa ŽSR.
V čase realizácie zvárania bude potrebné vylúčiť koľaje z prevádzky, čo bude tiež mať vplyv na dopravu. Správca infraštruktúry očakáva, že obmedzenie na koľaji č. 2, kde je obmedzenie na 50 kilometrov za hodinu, by mohlo byť odstránené zajtra. Do konca januára by mali byť odstránené obmedzenia na koľaji č. 1.

Môže pribudnúť ďalší úsek s obmedzením

Spoločnosť Železnice Slovenskej republiky tvrdí, že vykonáva maximálne úsilie, aby odstránila prechodné obmedzenie traťovej rýchlosti a minimalizovala tak meškania vlakov. Spresnila však, že už čoskoro môže pribudnúť ďalšia trať, kde budú jazdiť vlaky pomalšie.
„Na trati Bratislava – Štúrovo prebieha základná defektoskopická kontrola a je predpoklad, že budú zistené aj ďalšie defektoskopické chyby pri ktorých bude potrebné zaviesť prechodné obmedzenie traťovej rýchlosti na zaistenie železničnej dopravy,“ dodala pre Aktuality.sk Bahýlová.

Problémy aj v hlavnom meste

O zlom stave na železniciach vypovedá aj aktuálna situácia na bratislavskej hlavnej stanici. Všetky prichádzajúce a odchádzajúce spoje tu totiž naberajú meškanie. V týchto úsekoch totiž môžu ísť vlaky maximálnou rýchlosťou 10 km/h.

Tento stav trvá už od začiatku novembra minulého roka. K radikálnemu spomaleniu pristúpil správca koľají pre veľmi zlý stav infraštruktúry:

https://www.aktuality.sk/clanok/FarT2U5 ... na-10-kmh/
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Naspäť na Monitoring tlače

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 44 hostí.