D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Kedy je podľa vás potrebné začať so stavbou tunela Višňové ?

Anketa bola ukončená dňa 11. Jún 2014 13:34

Ihneď - t.j. vyhlásiť tender ešte tento rok
132
92%
Postačí neskôr, do r. 2020
4
3%
V ďalekej budúcnosti, t.j. po r. 2020
1
1%
Nikdy - tento úsek by sa nikdy nemal stavať
7
5%
 
Celkový počet hlasov : 144

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Mayllo » 27. Jan 2018 21:45

nevyznam sa, ako vznikne takýto zaval? pri odstrele? spadne viac ako chcu?
Mayllo
diskutujúci
 
Príspevky: 168
Obrázky: 47
Založený: 19. Aug 2012 16:57

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod medima » 27. Jan 2018 22:14

Najskor pojde o zvetrane horniny este z cias prvohor spred 540 milonov rokov, ked sa tvorilo vrasnenim Tatransko-fatranske pasmo jadrovych pohori a ku ktorym sa teraz po dlhej dobe odpocinku dostal clovek. Klud, nie je to zaval ako ho pozname. Teraz sa tunelari nachadzaju uz v samom strede buducich tunelovych rur, a to v najvacsich a stabilnych hlbkach. Nic vyznamne a neobvykle sa nestalo. Nie je to zaval ako zaval, ked sa hore neurobila do nadlozia diera siahajuca az na povrch.
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 630
Obrázky: 17
Založený: 05. Jan 2013 22:23

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod ullsus » 28. Jan 2018 01:36

Podla komentarov doslo pred casom k zosuvu aj v juznej tunelovej rure
ullsus
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Založený: 08. Apr 2015 23:21

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod JaNY » 28. Jan 2018 03:38

Mohol by tu nejaky odbornik napisat ci by tie zavaly tiez boli, keby taliansky remetovci boli pouzili taku technologiu pri razeni ako to bolo naprojektovane? Lebo co ja tu z toho fora viem, zmenili to a teraz placu ze sa to komplikuje.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 03:41

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod random » 28. Jan 2018 11:15

Pokial mam dobre informacie, tak aj pri NRTM by vznikali nadvylomy alebo zavaly, ale boli by podstatne mensie. Celba ma mensi profil ako pri ADECO.
Ak si dobre pamatam tak nadvylom je vyznamne narusenie geometrie profilu tunela pocas jeho razenia. Zaval je ked sa do tunelovej rury prepadne enormne mnozstvo horniny.
Sanacia takychto javou je celkom dost nakladna, pretoze sa musi najprv odtazit a potom musi vyplnit - a cim inym ak nie betonom. Mozno v nejakom cisle Tunela bude nejaky popis toho ako sa to robi. No v kazdom pripade sa tomu da zabranit/pomoct, vrtanim ochranneho daznika z mikropilotov.
Dovodom preco sa im to sype na hlavu je, ze masiv je odvodneny prieskumnou stolou, ktora je myslim v tejto dobe 40m pod tunelovymi rurami. Voda v horninach ma nie len tu neprijemnu vlastnost, ze vteka do tunelovej rury ale je aj velmi zavlasi pritiahnute-povedane "stabilizacnym prvkom". Ked voda vytecie z poruchovych zon, moze dojist k zmene podmienok (rolozenie tlakov) v hornine a k dalsiemu naruseniu tejto oblati. Netreba zabudat na to, ze horniny v masive neustale pracuju.
Kedze prieskumna stolna vedie desiatky metrov od razenych tunelovych rur tak aj ta geologia je trosicku odlisna - ale zasa ne uplne. Istotne sa presne nevedia trafit do poruchovich zon, ktore stola odhalila, kedze tie nemaju vzdy linearny priebeh a mozu sa krutit. No dobry geolog by to mal vediet odhadnut a doporucit zmenu vystrojenia (to znamena spomalenie razby). Tu je vsak rychlost nadovsetko a asi razia menej opatrne potom placu, ze im to vypadne.
Osobne si myslim ze nemozu plakat ze by mali vodu, nemozu plakat ze razia v uplne neznamom prostredi, maju prieskumnu stolnu, ktora by mala byt zakladom pre vsetky prace, preco su tak odlisne od reality je na povazenie "kde udelali soudruzi z NDR chybu".
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 991
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod michaelse » 28. Jan 2018 14:50

ahaa tak to bude zrejme ten problem ked sa razi vysoko nad prieskumnou stolnou,odhadnut sa teda geologia da ale nie na 100 % vedia ze niekde ich moze nieco neprijemne cakat ale zrejme to nieje lahka uloha,noo a este ked sa kvaltuje v takych stazenych podmienkach,tym co tam makaju nezavidim
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 279
Založený: 23. Dec 2010 20:16

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod random » 28. Jan 2018 17:18

S tými 40m asi preháňam ale keď si dobre pamätám tak aspoň radové som sa trafil. Bolo to tu na fóre spomenuté ked sa projekt len rozbiehal. Razí sa tak práve preto aby sa vyhli podzemnej vode, kde jej hladina zo vzrastajúci vzdialenosťou od stoly (horizontálnou) rýchlo narastá - naberá výšku. V profile to vyzerá ako "lievik". Keďže teda stola funguje ako drenaz tak nad nou nie je vodná hladina ale keďže samotné vyrazenie stoly narušilo tlakové (napätove) pomery v hornine ktoré časom spôsobia väčšie narušenie horninoveho prostredia a s už spomenutým, v inom vlakne (tunel Višňové), faktom že jadrové pohorie Malej Fatry nie je konsolidovanie tak v mieste kde raznia sa dá len zďaleka tušiť čo bude nasledovať. Odhad je jedna vec ale pri tej vzdialenosti od prieskumnej stolné môžu zlomy vyznieť ale aj sa objaviť. V prieskumnej môže byť len nevyznamna puklinka a o 40m to môže byť už celá sústava zlomov - trochu preháňam. V každom prípade každý pramienok vtekajuci do štôlne bude viazaný na poruchu pretože ten konkrétny typ hornín má tzv. Puklinovu priepustnosť - voda sa nedokáže šíriť v samotnej hornine ale len po poruchách. A teraz je otázka ako bolo urobené geologické mapovanie prieskumnej stolne a či sa zachytil kazdy presak. V každom prípade sa pôvodne rátalo že prieskumná stolná bude v osi jedného z tunelov ale ako vieme tak nie je a dopravné tunelove rúry sú razenie v inom mieste (význam vyššie).
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 991
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Mayllo » 28. Jan 2018 18:35

aha, rozumiem, ale to že je tunel razený o dost vyšie od prieskumnej som nevedel, myslel som že prieskumna je približne v strede medzi rurami
Mayllo
diskutujúci
 
Príspevky: 168
Obrázky: 47
Založený: 19. Aug 2012 16:57

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod random » 28. Jan 2018 20:10

v strede ale dole :) treba to vsak dohladat lebo mozno klamem lebo si to zle pamatam - ale nedavalo by to zmysel keby to razili v rovnakej nivelete - nic by tym neziskali.
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 991
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod garip » 29. Jan 2018 10:37

mozno paldo by nam vedel presne napisat, kolko metrov je prieskumna stolna pod urovnou tunelovych rur. Ale tych 40m sa mi zda vela.
garip
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 346
Obrázky: 81
Založený: 05. Nov 2012 11:44

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod maher » 29. Jan 2018 13:15

to sa mi akosi nezdá, netrvala náhodou NDS na tom, že prieskumná štôlňa bude využitá aj ako úniková?
maher
diskutujúci
 
Príspevky: 127
Obrázky: 9
Založený: 31. Máj 2015 16:12

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod plš » 29. Jan 2018 13:40

Maher, maher, načo sú bezpečnostné únikové prepoje razené z hlavnej rúry do druhej hlavnej rúry a nie do prieskumnej rúry, ktorá slúži v podstate ako odvodňovací kanál?
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 23:26
Bydlisko: Košice

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod vladovav » 08. Feb 2018 19:42

https://www.facebook.com/pomoc.na.dialn ... =3&theater TUNEL VIŠŇOVÉ. Tento rok sa baníci raziaci tunel Višňové stretnú v jednom bode a budú ho slávnostne prerážať. K dnešnému dňu je vyrazených 12 316 m.
vladovav
diskutujúci
 
Príspevky: 110
Obrázky: 20
Založený: 08. Apr 2016 14:46

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod EmBe » 17. Feb 2018 20:22

Aktuálny stav SO 203 zo 17.2.18 - 2 fotky začínajú tu:
gallery/image_page.php?album_id=139&image_id=38935
Obrázok používateľa
EmBe
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Obrázky: 697
Založený: 24. Jan 2010 21:33
Bydlisko: ZA/ZV

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod vladovav » 09. Mar 2018 21:57

vladovav
diskutujúci
 
Príspevky: 110
Obrázky: 20
Založený: 08. Apr 2016 14:46

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod sapphire » 12. Mar 2018 17:12

zaujímavé, tie dvojité pliere
sapphire
diskutujúci
 
Príspevky: 65
Obrázky: 29
Založený: 16. Júl 2013 09:13
Bydlisko: Diakovce

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod vladovav » 13. Mar 2018 21:02

Inač tunel vyšnove STR cca 990m a JTR 1243m do prerazenia jak som hovoril že do prerazia juni alebo juli :)
vladovav
diskutujúci
 
Príspevky: 110
Obrázky: 20
Založený: 08. Apr 2016 14:46

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod rempo » 17. Mar 2018 11:22

http://www.dialnica.info/dialnice/D1_LL ... skala.html
vidím to biedne aj na koniec 2020,most 202 ani ťuk
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 575
Obrázky: 1987
Založený: 22. Feb 2010 01:25

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod jarino » 17. Mar 2018 13:53

Na objekty 202-00, 204-00, 226-00 a 227-00 bolo v decembri 2017 podané Oznámenie o zmene navrhovanej činnosti na MŽP SR, ktoré bolo následne koncom roka 2017 navrhovateľom v zastúpení spoločnosťou Terraprojekt späťvzaté.
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... a-visnove-

Tento mesiac bolo podané nové Oznámenie pre objekty 204-00, 226-00 a 227-00.
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... snove-2018
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 875
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod jarino » 17. Mar 2018 14:17

Ako čítam, most 204-00 sa predlžuje z 317 metrov na 354 metrov.
Technológia výstavby: montáž žeriavom prefabrikovaných nosníkov spriahnutých železobetónovou doskou a letmá betonáž.
K zmene technológie došlo kvôli zosuvom.
V prípade prvých troch mostných polí hrozia potencionálne zosuvy. Tu zostalo pôvodné riešenie z DSP s nosníkmi. Okrem toho pri podperách 3 a 4 pribudnú pilótové steny, ktoré majú zadržať zemný tlak a znížiť riziko zosuvu.
Na zvyšných 5 poliach boli identifikované aktívne zosuvy. V km 4,375 až 4,425 nie je možné navrhnúť spoľahlivé založenie, tak metódou letmej betonáže sa zvýši rozpätie mostného poľa a takto sa prekoná oblasť blokových deformácii. V časti budovanej letmou betonážou most bude založený na pilótových studniach (piliere 5 a 6), ktoré dokážu vzdorovať zaťaženiu od zosuvov.
Most sa predĺžil aj kvôli tomu, aby mostná opora bola umiestnená mimo aktívneho zosuvu.
Podpery sú tvaru H.
Najskôr sa bude realizovať nosná konštrukcia budovaná letmou betonážou.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 875
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod jarino » 21. Mar 2018 13:18

Síce výstavba postupuje spôsobom akým postupuje, no na zabezpečení financovania z eurofondov sa pracuje. JASPERS vydal Action Completion Note pre II. fázu tohto projektu, v ktorej neboli identifikované žiadne otázky (spolieham sa na slovenský zdroj), ktoré by bránili schváleniu EK. Bez tohto dokumentu EK projekt neschváli. Projekt momentálne posudzujú nezávislí experti EK. Ich stanoviskom by mal byť projekt schválený EK (apríl 2018). Následne dôjde k uzavretiu Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku. My sa následne dozvieme, koľko tento projekt odčerpá z OPII a koľko financií zostane pre zvyšné diaľničné projekty.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 875
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod eric987 » 21. Mar 2018 19:24

A nie je prave to docasne nezabezpecenie financovania dovodom, akym vystavba postupuje ?
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 93
Založený: 16. Júl 2014 09:16

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod EmBe » 26. Mar 2018 10:08

Aktuálny stav razenia v tuneli:
Spolu 12910.63 m
STR-ZP 2819.6 m
JTR-ZP 2678.27 m
STR-VP 3712.4 m
JTR-VP 3700.36 m

Spolu jednotlivé TR:
JTR: 6378.63 m (ostáva 1086.24 m)
STR: 6532.0 m (ostáva 890.12 m)

Zdroj: FB skupina, p. Kaňuščák
Obrázok používateľa
EmBe
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Obrázky: 697
Založený: 24. Jan 2010 21:33
Bydlisko: ZA/ZV

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod EmBe » 31. Mar 2018 00:15

30.3.18 - nové foto z úseku od križovatky LL po most 203 začínajú tu a doľava:
gallery/image_page.php?album_id=139&image_id=39147&sk=t&sd=d&st=0
Obrázok používateľa
EmBe
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Obrázky: 697
Založený: 24. Jan 2010 21:33
Bydlisko: ZA/ZV

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod jarino » 02. Apr 2018 01:59

eric987 napísal:A nie je prave to docasne nezabezpecenie financovania dovodom, akym vystavba postupuje ?

Pochybujem. Momentálne rovnako s financovaním sú na tom aj Budimír - Bidovce alebo D1 obchvat Prešova, t.j. stále nie je isté, že to zatiahneme z OPII. Na stránke NDS sú faktúry: https://www.ndsas.sk/spolocnost/zmluvna ... =impregilo
Skutočné uhradené plnenia:
->2014
Impregilo: 3,77 mil. eur
Dúha: 1,25 mil. eur
->2015 Združenie 21,8 mil. eur
->2016
Impregilo: 31,09 mil. eur
Dúha: 10,36 mil. eur
->2017
Impregilo: 30 mil. eur
Dúha: 10 mil. eur
Údaje sú s DPH. Celý úsek stojí 491 mil. eur s DPH.
Pre porovnanie na Budimír - Bidovce skutočné uhradené plnenie bolo za rok 2017 cez 45 miliónov eur. Ale Skanska to kus inak vybalila.

Problém vidím že:
1) Zhotoviteľ nemá nejaké vlastné kapacity na objekty mimo tunela.
2) Problémy s dokumentáciou. Niektoré mosty alebo zárubné múry nemajú doteraz povolenia, viď 202-00, 204-00, 226-00, 227-00 atď.
Objekty ako 101-00 Diaľnica D1 a 111-00 Križovatka LL boli povolené 21.1.2018. Zisťovacie konanie na MÚK LL prebehlo pred dvomi rokmi. Čosi sa písalo v minulosti, že sú problémy napr. s križovatkou, lebo nie je vhodne riešená ale chcelo by to zábery navyše a do toho kompetentní nechceli, keďže v úplnom variante by to chcelo nové ÚR.
Ja vidím, že predsa niečo začali. MÚK LL nič moc. 201-00 má aspoň piliere. Zárubné múry 222-00 a 223-00, tak tam aspoň robia, aj keď to evidentne budú riadne obludy. Most 202-00 ešte neprebehlo ani zisťovacie konanie, zhotoviteľ stiahol návrh. 203-00 aspoň piliere rastú, som zvedavý ako tam dostanú prefabrikáty. Na 204-00 prebieha zisťovacie konanie.
Za rok sa to posunulo, ale mali by kopnúť do vrtuľky, lebo 2020 nehrozí ani náhodou.
Vraj už v Senci sa vyrábajú prefabrikáty na nosné konštrukcie /Doprastav/.
A táto oceľová konštrukcia mi pripomína tú doprastavácku z HP - LL: http://www.dialnica.info/dialnice/img/D ... cka128.jpg
Tipujem, že prvý most s prefabrikátmi bude 205-00. Druhý favorit je 201-00.
Tu je most 203-00: http://www.shp.eu/strasky-husty-a-partn ... slovensko/
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 875
Založený: 12. Sep 2011 13:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.

cron