D1 všeobecne

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod lostrail » 09. Okt 2019 21:23

R4 je najlacnejsia a podla intenzit na nej zaroven vidno, aka uzitocna, najma, ked z nej nie je kde zliezt medzi Kechnecom a krizovatkou tesne pred hranicou. Zjazdy k USS a Bociaru jednoznacne mali byt postavene a tam by zrejme uz islo o inu cenu. Tie dva nepripojene nadjazdy, kedy treba prejst jednym na opacnu stranu R4 a nasledne sa druhym do Bociara vratit, to navrhoval nejaky uzasny inteligent. Kazdy, kto tadial siel aspon raz, si to skracuje krizom cez tu FV elektraren. To ale samozrejme kamiony nemozu, takze tam robia vyvrtky.
lostrail
diskutujúci
 
Príspevky: 210
Založený: 19. Aug 2018 15:42

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod IceFox » 09. Okt 2019 21:26

DrX napísal:Pozadovali hadam kosicania aby sa na D3 zacalo stavat Svrcinovec-Skalite-hranica?

A požadovali hádam kysučania aby sa staviala R4?
Celé to bolo jedno hlúpe politické rozhodnutie na ktorom staviaš svoje priblblé konštrukcie, ktoré opakuješ metódou kolovrátok.
Mimochodom, manipulátorstvo mi skôr príde porovnať to s D3 Svrčinovec - Skalité.
Zatiaľ čo sa píše o obchvate jednoho mesta, ty vytiahneš obchvat niekoľko dedín. Tlieskam. (Stále však platí to, že D3 Svrčinovec - Skalité je blbosť až zem praská)
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 631
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 16:14
Bydlisko: CA

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 10. Okt 2019 00:12

DrX napísal:Tradicne Jano1 manipulatorstvo. Preco porovnavas Cadcu a Kosice a neporovnavas Cadcu a Svrcinovec-Skalite. Pozadovali hadam kosicania aby sa na D3 zacalo stavat Svrcinovec-Skalite-hranica? :-)

A co si ty myslis, ze Kysucania, keby mohli rozhodnut, ci sa bude stavat Cadca-Svrcinovec alebo Svrcinovec-Skalite, tak sa rozhodnu pre Svrcinovec - Skalite?
Rozhodli to uradnici, ktori nechceli Kysuciam pomoct, len ich chceli este viac trapit kolonami v Cadci aj v Radoli.

DrX napísal:A detto kydanie na R4 KE-HU: aj pri aktualnom malom vytazeni je R4 najlacnejsia dialnica v historii SK, a v prepocte na pocet obsluzenych autokilometrov povedzme za investovany milion EUR je to este stale lepsia investicia ako colkolvek na Kysuciach,


zo stranky NDS z roku 2007, ktora uz nie je v sucasnosti dostupna:
Základné identifikačné údaje
Ťah:D3
Dĺžka:3 444 m
Lokalizácia stavby:Čadca, Žilina
Aktuálny stav stavby:odovzdané
Definitívne užívanie:04/2005
Financovanie
Zmluvná cena diela:410 885 448 v SKK s DPH, 385 572 296 v SKK bez DPH
Spôsob financovania:ŠR
Kontrakt na výstavbu
Zhotoviteľ:Doprastav, a.s., Váhostav - SK, a.s.
Zmluvný začiatok výstavby:06/1996
Zmluvné ukončenie výstavby:10/2004
Objekty na úseku
Mosty: 9 ks, prefabrikované, montované
Križovatky: Počet križovatiek: 1

Usek ukonceny pred Dzurindovymi dodatkami, takze aj v Novom projekte vystavby dialnic z roku 2001 je na dostavbu urcenych len 10 mil.Sk

Základné identifikačné údaje
Ťah:D3
Dĺžka:1377 m
Lokalizácia stavby:Čadca, Žilina
Aktuálny stav stavby:odovzdané
Definitívne užívanie:04/2005
Financovanie
Zmluvná cena diela:798 765 844 v SKK s DPH, 753 482 020 v SKK bez DPH
Spôsob financovania:ŠR
Kontrakt na výstavbu
Zhotoviteľ:Váhostav - SK, a.s.
Podpis zmluvy so zhotoviteľom:13.01.1998
Zmluvný začiatok výstavby:04/1998
Zmluvné ukončenie výstavby:06/2006
Objekty na úseku
Tunely: 1 Horelica
dĺžkea 605 m, šírka 9,5 m, obojsmerný
Mosty: 2 - o celkovej dĺžke 583 m



A porovnaj R4 KE-hranica s beznymi usekmi D1, ktore su v prevadzke alebo s priemernou cenou D1 vzhladom na intenzitu. Aj velmi drahe useky D1 ako napr. Sverepec - Vrtizer, vyjdu v prepocte na jedno vozidlo a km lacnejsie ako super lacny usek R4 KE-Milhost.

R4 KE-Milhost
77.6 mil.E 14.175 km, 3272 v/24h, 5.4744 mil.E/km, teda 1673 E/vozidlo
https://www.skanska.sk/kto-sme/media/archiv-tlacovych-sprav/51134/Skanska-ukoncila-prace-na-vystavbe-useku-R4-Kosice-Milhost
https://www.webnoviny.sk/rychlostnu-cestu-r4-pri-kosiciach-dali-do-prevadzky-vodicom/

D1 Sverepec - Vrtizer
273.214 mil.E 9.595 km, 21274 v/24h a 23121 v/24h z toho priemer 22197 v/24h, 28.4746 mil.E/km teda 1282 E/vozidlo
http://www.metroba.sk/?q=projekt/dia%C4%BEnica-d1-sverepec-%E2%80%93-vrti%C5%BEer

D1 Vrtizer - Hricovske Podhradie
192.22 mil.E, 12.9 km , 22379 v/24h a 23956 v/24h, z toho priemer 23167 v/24h, 14.9 mil.E/km teda 643 E/vozidlo
https://www.topky.sk/cl/10/137702/Otvorili-dva-nove-useky-dialnic-D1-a-D3

R4 KE - Milhost je na jedno vozidlo pre 1 km dlzky useku 2.6 krat drahsi ako usek D1 Vrtizer - Hricovske Podhradie.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 26
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 10. Okt 2019 00:20

R4 nemala končiť križovatkou Košice-juh, ale mali ju ukončiť pri Ľudvíkovom Dvore. Nebol by problém ani s kamionmi do USS ani s odbočovaním pri VSS.
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod vladik67 » 10. Okt 2019 05:52

Prepáč, ale ani po Ľudvikov Dvor by pre kamiony nemuseli hneď stavať R4. V ramci druhého naplánovaneho úseku by postačovalo vybudovanie MUK pri Haniske, čo malo byť postavené ešte s výstavbou úseku Košice-juh - štátna hranica SR a tie 2 až tri kilometre k bráne č.6 U.S.Steelu, cez ktorú sa len môžu kamiony dostať do areálu U.S.Steel by bolo poriešených cez naplanovaný kruhač uvedenej MUK, ktorý tam majú naplánovaný stavať. Ak by to bolo postavené, netlačila by až tak výstavba meškajúcej prvej etapy výstavby R4 Košicke Oľšany_Šaca a tým pádom by mali čas doplniť úsek o obchvat Šace s dočasným napojením pri Františkovom dvore na pôvodnú cestu I. triedy, ktorá v ranných hodinách a v čase od 14 do 15 hod kolabuje na svetelnej križovatke v Šaci. Niekto túto MUK zámerne oddiaľuje, lebo mu to asi vyhovuje, aby vedel tlačiť na výstavbu megakrižovatky pri Ľudvikovom Dvore a následne v polprofile na Moldavu, pričom aspoň dotiaľto by mala byť od Košíc R4 v plnom profile. Niekto rozdeľuje a panuje bez rozumu a neberie rýchly vývoj dopravy dopadom či už na samotnú dopravu, tak aj na obyvateľstvo.
vladik67
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 369
Obrázky: 106
Založený: 02. Jan 2011 11:34

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 10. Okt 2019 09:38

Mimochodom, manipulátorstvo mi skôr príde porovnať to s D3 Svrčinovec - Skalité.

ake manipulatorstvo ? ved porovnal PRIHRANICNY USEK s PRIHRANICNYM usekom.

R4 KE - Milhost je na jedno vozidlo pre 1 km dlzky useku 2.6 krat drahsi ako usek D1 Vrtizer - Hricovske Podhradie.

toto je exemplarny pripad manipulatorstva. KE-milhost je prihranicny usek a pokial viem je spoplatneny pritom nenadvazuje na ziadny iny spoplatneny usek. to bude az o par rokov. vrtizer-hp je uz vela rokov sucast suvislej dialnice ZA-BA.

Cadca a Kosice v rovnakom case o 17:30

v CA sa stavia obchvat a v KE zatial len SZ cast budimir-olsany-saca... mimochodom kazdy vie ze problem v CA je kvoli semaforom na hlavnom tahu.

Ale ja nepisem o beznej situacii, ktora je vacsinu hodin dna, pretoze od 19:00 do 5:30 je to pod Strecnom obvykle aj cez 70 km/h a este obvykle cez den sa nejake vyskytnu hodiny ked sa to da dat 70 km/h v priemere.

momentalne cize 9:37 ked pozeram tak od tesca pod dubnu skalu 18 km/16 min cize asi 67 km/h. olsany-saca 23 km/20 min cize asi 69 km/h. a dodavam dargov-MI bez toho aby som riesil presnu kilometraz buducej dialnice tak 30 km za 30 minut co je nadhernych 60 km/h. to na ilustraciu ako "rychlo a plynule" sa jazdi v KE kraji na usekoch kde netreba ziadne tunely.

Len ich na vela rokov zastavili, aj ked vystavbu mali obnovit 2-3 roky skor.

vtedy bola konsolidacia verejnych financii. ale v globale sa D1 stavala, niekedy pomalsie ale boli aj rychlejsie periody. v kazdom pripade tych 20 km rocne bolo dodrzanych z toho velka cast bola prave na D1 (npr. do 2015 mi vychadza cca 10 km D1 rocne). ale dokoncit D1 vratane hp-ll-ds sa dalo len za cenu ignorovania ostatnych tahov a najma teda R1 a mozno aj odsunutia severnej D1. ked si myslis ze by to bolo OK tak to rovno napis.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod IceFox » 10. Okt 2019 10:20

devil napísal:ake manipulatorstvo ? ved porovnal PRIHRANICNY USEK s PRIHRANICNYM usekom .

Jano1 vytiahol porovanie Čadce a Košíc o rovnakom čase - teda sa bavíme o ich obchvatoch. Načo Doktorko vytiahol Skalité - Svrčinovec (aby zase pi*dal na cenu).
Ty prihraničný úsek :roll:
Alebo Ca-Bukov - Svrčinovec nie je obchvat Čadce keď obchádza kritické body Čadce? :roll:
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 631
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 16:14
Bydlisko: CA

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 10. Okt 2019 13:16

DrX napísal: Preco porovnavas Cadcu a Kosice


Pre toto vyjadrenie:
4lien napísal:S tym nezapchavanim to hadam nemyslis vazne. Presovska + VSS a Jazero su pocas spicky upchate pravidelne.

aby sme si ukazali, co je to zdrzanie na tranzitnej trase.

devil napísal:
R4 KE - Milhost je na jedno vozidlo pre 1 km dlzky useku 2.6 krat drahsi ako usek D1 Vrtizer - Hricovske Podhradie.

toto je exemplarny pripad manipulatorstva. KE-milhost je prihranicny usek a pokial viem je spoplatneny pritom nenadvazuje na ziadny iny spoplatneny usek. to bude az o par rokov. vrtizer-hp je uz vela rokov sucast suvislej dialnice ZA-BA.

Tak porovname spoplatneny usek, na ktory nenadvazuje ziadny iny usek
D1 DS-Turany otvoreny v roku scitania, preto nizsie intenzity
137,75 milióna eur. 18.2km, 7.568 mil.E/km, 10482 v/24h a 11047 v/24h, priemerna intenzita 10764 v/24h (pritom vyssia intenzita na dlhsej casti useku), 703E/vozidlo/km
https://www.tvnoviny.sk/ekonomika/1798859_otvorili-dialnicny-usek-dubna-skala-turany-motoristi-usetria-12-minut

Usek D1 DS-Turany je takmer 2.4 krat lacnejsi na 1 km dlzky a 1 vozidlo na useku nez R4 KE-Milhost.
Pritom neoficialne ale na tomto webe zverejnene intenzity za rok 2016 su pre D1 DS-Turany 11212 v/24h a 12042 v/24h, pritom na R4 KE-Milhost 2715 v/24h, takze by R4 dopadlo este horsie.

devil napísal:v CA sa stavia obchvat a v KE zatial len SZ cast budimir-olsany-saca...

Ja nemam problem, ze sa stavia obchvat KE, ale s tym, ze na Kysuciach uradnici zamerne stavali to co Kysuciam pomoze co najmenej, a roky ignorovali skutocny problem.

A ignoruju problem, ktory sa vyrazne vyhroti, ked sa otvori D3 CA-Svrcinovec:
"Súťaž na projektovú dokumentáciu úseku D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, privádzač sme vyhlásili už v marci 2018. NDS oddelila túto stavbu od úseku D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto s cieľom urýchliť prípravu a výstavbu na D3. Verejné obstarávanie na zhotoviteľa stavby privádzača plánuje NDS vyhlásiť v prvom polroku 2019. "
https://www.ndsas.sk/press/spravy/nds-vyhlasila-sutaz-na-projektove-prace-pre-usek-d3-zilina-brodno-kysucke-nove-mesto

Prvy polrok davno za nami a obstaravanie nehrozi, kedze su priority niekde na R2.

devil napísal:dargov-MI bez toho aby som riesil presnu kilometraz buducej dialnice tak 30 km za 30 minut co je nadhernych 60 km/h. to na ilustraciu ako "rychlo a plynule" sa jazdi v KE kraji na usekoch kde netreba ziadne tunely.

Tam je zasadny rozdiel, je tam intenzita 6.2-10.4 tisic v/24h, kym ZA-DS 22.7-29.1 tisic v/24h. Cize 3-4 nasobne intenzity, pricom tych 22 tisic je len asi na 1 km inak je minimum 26 tisic. Na druhej strane na vacsine trasy Dargov-MI je intenzita len 6-8 tisic v/24h. Cize zase presadzujes dialnicu, kde keby v sucasnosti existovala jazdilo 5 tisic v/24h na vacsine trasy.

devil napísal:vtedy bola konsolidacia verejnych financii.

Ja si nepredstavujem konsolidaciu financii tak, ze podpisujem dodatky, na zaklade ktorych, sa zmluvna cena navysuje 3-4 nasobne a prave tym neboli peniaze na rozostavane useky, pretoze bez Gorilovskych dodatkov by sa postavilo niekolko nasobne viac km, resp. rozostavane useky by sa skor dokoncili.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 26
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 10. Okt 2019 13:47

Jano1 vytiahol porovanie Čadce a Košíc o rovnakom čase - teda sa bavíme o ich obchvatoch. Načo Doktorko vytiahol Skalité - Svrčinovec (aby zase pi*dal na cenu).

vytiahol okresne mesto s obchvatom asi 6 km ktory sa stavia a porovnal ho s kosicami kde bude obchvat dlhsi, bude sa skladat vlastne z D1 aj R2 z coho dlhsia cast sa ani nezacala stavat. fakt "skvele" a "objektivne" prirovnanie.

R4 KE - Milhost je na jedno vozidlo pre 1 km dlzky useku 2.6 krat drahsi ako usek D1 Vrtizer - Hricovske Podhradie.

vrtizer-hp alebo dsk-turany patria medzi useky D1 s najvyssou navratnostou a urcite vychadzaju lepsie ako R4. to je fakt...na druhej strane najnarocnejsie useky D1 vychadzaju horsie ako R4. na to aby R4 dosiahla cislo 1282 (sverepec-vrtizer) treba narast intenzity o asi 1.000 aut. dalej....

...na buducom presovskom JZO (7,9km za 356 mega=45 mil/km) na 1673 E/vozidla treba aby buduca bola intenzita asi 26.900 aut/den co sa ani len nebude priblizovat.
...na buducom useku hp-ll (11,3 km ta 427 mega=37,8 mil/km) na 1673 E/vozidla treba aby buduca bola intenzita asi 22.600 aut/den co tiez nie je realne...v pripade D1 ll-ds povodna zmluvna cena 410 mil (deleno 13,5=30 mil./km bez prieskumnej stolne) znamena pre 1.673 E/vozidla intenzitu asi 18.000 aut/den co je realne. potom R4 naozaj nevychadza az tak zle. a pripominam ze velmi podobne vychadza R2 ZV-krivan (277 mil/18km=15,3mil/km cize intenzita mala byt 9.200 a realne napocitali asi 8.600 aut ak sa dobre pamatam).

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/nd ... alnici-d1/
https://presov.korzar.sme.sk/c/20623625 ... prace.html
https://ekonomika.sme.sk/c/20805329/vys ... o-rok.html

Tam je zasadny rozdiel, je tam intenzita 6.2-10.4 tisic v/24h, kym ZA-DS 22.7-29.1 tisic v/24h. Cize 3-4 nasobne intenzity, pricom tych 22 tisic je len asi na 1 km inak je minimum 26 tisic. Na druhej strane na vacsine trasy Dargov-MI je intenzita len 6-8 tisic v/24h. Cize zase presadzujes dialnicu, kde keby v sucasnosti existovala jazdilo 5 tisic v/24h na vacsine trasy.

ano tam presadzujem dialnicu v plnom profile, je dolezita a perspektivna. intenzity su nizsie len kvoli zlej ekonomickej situacii. inac hustota obyvatelov je priemerna az nadpriemerna a okresy kt. pomoze (KS, VT, HE, MI, TV) maju okolo pol miliona obyvatelov.

Ja si nepredstavujem konsolidaciu financii tak, ze podpisujem dodatky, na zaklade ktorych, sa zmluvna cena navysuje 3-4 nasobne a prave tym neboli peniaze na rozostavane useky, pretoze bez Gorilovskych dodatkov by sa postavilo niekolko nasobne viac km, resp. rozostavane useky by sa skor dokoncili.

a vies aky bol dovod dodatkov ? ci ta povodna cena bola realna, ako boli postavene povodne zmluvy z cias hzds-sns ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod KN.SK » 10. Okt 2019 14:31

nevo83 napísal:...dodam, ze podobne ako inde "soudruzi z NDS" udelali chybu ked z R4 v 2013 neurobili zjazd resp. vstup do a od US Steel, tak pre mnozstvo kamionov ostava pouzit len povodnu cestu smer Seňa - Haniska...
Keďže rýchlostnú cestu R4 Košice – Milhosť postavila spoločnosť Skanska SK, a.s. a zmluvu s Národnou diaľničnou spoločnosťou, a.s. (NDS) uzavrela 5. augusta 2010 a s prácami začala koncom augusta toho istého roka. Výstavba bola hradená z európskych fondov a štátneho rozpočtu. Výstavba sa oficiálne začala 27. augusta 2010 a celý úsek bol odovzdaný do užívania 7. novembra 2013.
Na súdruhov a nesúdruhov z NDS by mali občas dozrieť i poniektorí vládni súdruhovia a nesúdruhovia:
09. Vláda Slovenskej republiky od 4. júla 2006 do 8. júla 2010 (predseda vlády Robert Fico);
10. Vláda Slovenskej republiky od 8. júla 2010 do 4. apríla 2012 (predsedníčka vlády Iveta Radičová);
11. Vláda Slovenskej republiky od 4. apríla 2012 do 23. marca 2016 (predseda vlády Robert Fico).
Takže tak, však.
1144
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1614
Založený: 08. Máj 2014 12:56

D1 všeobecne

Odoslaťod KN.SK » 10. Okt 2019 14:43

Kurník-šopa, nestavajú sa D, RC apod. pre všetkých, nielen pre garážistov? Len ja, ja, ja a opäť len ja, ja, ja. Aj pre tých, čo majú "garáž" i ďalej. 1145
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1614
Založený: 08. Máj 2014 12:56

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod nevo83 » 10. Okt 2019 15:07

KN.SK ja nespochybnujem ze bol SMER, to bolo len k povodnemu, ze aj v tomto pripade to v NDS nedomysleli... Resp riadili sa heslom ved sa to urobi ihned potom.... len to Potom bude tak najskor za 10r... Preto si myslim ze je dost skresleny udaj co sa tyka dopravy na R4
nevo83
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 510
Založený: 22. Mar 2017 19:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 10. Okt 2019 16:22

To Devil.. skutocne intenzity "ked" bude dokoncena cela D1 od HP do KE nepozname,, pretoze vela kamionistov obchadza kysuce a idu na vychod cez PL. Alebo na juh cez CZ. Ani odhadnut sa neda kolko bude jazdit NA cez tunel Visnove, vychadzat z existujuceho tranzitu sa da,, ale podla mna nereflektuje skutocne pocty.
Mawerick81
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 434
Založený: 02. Júl 2015 15:19

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 10. Okt 2019 16:48

ale ani na R4 ich nepozname ked bude dokonceny obchvat KE a ked bude dokoncena M30....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 10. Okt 2019 17:18

devil napísal:vytiahol okresne mesto s obchvatom asi 6 km ktory sa stavia a porovnal ho s kosicami kde bude obchvat dlhsi, bude sa skladat vlastne z D1 aj R2 z coho dlhsia cast sa ani nezacala stavat. fakt "skvele" a "objektivne" prirovnanie.

Zase len prekrucas? Porovnaval som zdrzanie/zapchy na Kysuciach s Kosicami na zaklade tohto:
4lien napísal:S tym nezapchavanim to hadam nemyslis vazne. Presovska + VSS a Jazero su pocas spicky upchate pravidelne.


devil napísal:vrtizer-hp alebo dsk-turany patria medzi useky D1 s najvyssou navratnostou a urcite vychadzaju lepsie ako R4. to je fakt...na druhej strane najnarocnejsie useky D1 vychadzaju horsie ako R4. na to aby R4 dosiahla cislo 1282 (sverepec-vrtizer) treba narast intenzity o asi 1.000 aut. dalej....

Ved v poriadku, len ide o to, ze DrX tu uz snad 20-krat vytahuje, aky je usek R4 KE-Milhost lacny, lenze to, ze je mimoriadne lacny este neznamena, ze je pre spolocnost aj mimoriadne vyhodny a je mnoho usekov D1, ktore su pre spolocnost vyhodnejsie aj ked 1 km takeho useku vysiel aj niekolkonasobne drahsie. A to si DrX nie je schopny za cele roky uvedomit.

devil napísal:a vies aky bol dovod dodatkov ? ci ta povodna cena bola realna, ako boli postavene povodne zmluvy z cias hzds-sns ?


Posud sam ci zmluvna cena za D3 Cadca obchvat I.etapa, 1377 m z toho tunel 605m za cenu 753 482 020 v SKK bez DPH/30.126= 25 mil.E, teda 18 mil.E/km v tych casoch bolo realne alebo nie. Ponuka od Skanska+Strabag o 15 rokov neskor na plny profil LL-DS bola 25 mil.E/km
https://www1.pluska.sk/spravy/peniaze/nekonecny-suboj-stavbu-tunela-visnove-firmy-skanska-strabag-vratili-sutaze

"vláda zrušila výhodnú ponuku nadnárodnej spoločnosti Skanska za cenu 163 miliónov eur vrátane rezervy na nepredvídateľné náklady."
https://www.zilinak.sk/prispevky/8074/vystavbu-useku-d3-zilina-strazov-brodno-vyrazne-predrazili-tvrdi-analytik-ineko-kovalcik

Tam uz to bolo 38 mil.E/km, ale most-tunel-most a plny profil

Z toho by som usudil, ze maximalne tych 38 mil.E/km za plny profil a 12 rokov neskor, ked bola uz cena stavebnych prac minimalne 1,5 nasobna oproti roku 1998. Teda adekvatna cena za plny profil maximalne 25 mil.E/km pre rok 1998.

Mohla byt cena 18 mil.E/km za polprofil na obchvate Cadce realna ak Skanska ponukla za este narocnejsi usek v plnom profile cenu, ktora by v roku 1998 zodpovedala maximalne cene 25 mil.E/km? V Tvojom zozname cien usekov uvadzas zhruba pre Cadcu 70 mil.E/km ak je to pravda, o com mam vazne pochybnosti.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 26
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod IceFox » 10. Okt 2019 18:04

Nechaj ho tak, jeho očividne neštve, že Doktorko chce porovnávať obchvat mesta KE s prihraničným úsekom Svrčinovec - Skalité, ktoré obchádza obce, len aby zasa mohol vyplakaváť o cene o potrebe R2 a podobné jeho evergreeny, pričom Doktorko tu ešte ostatných označuje za manipulátorov.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 631
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 16:14
Bydlisko: CA

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Pacho » 11. Okt 2019 07:19

Takže, konečne som sa dozvedel, koľko aut chodí po R4. viac krát som sa priamo drx pýtal ale samozrejme neodpovedal. lahko som oslovil aj p. Gogla, ale ten mi na to neodpovedal. Takže 2700vozidiel. Tajne som dúfal že aspoň 5000. DRx, je presne ako dôchodca, čo ide nakupovať do Lidla, a nakúpi tovar v akcii, ktorý vôbec nepotrebuje. Najlepši vtip, je na tom, že vôbec drx má tu drzosť , si dovolí napísať, že dialnica v pacholande (tatranská), je nevyťažená, a je zbytočná tak to je sila. Toto čo predvádza eršek, že tlačí zbytočnú R2, a v podstate zastavil výstavbu D1, je doslova hazard. Výstavba privádzača LL, mešká, tam nerobí ramena, že vyženie staviteľa, ale višnové tam priletel s vrtulníkom, a robil poriadky, len preto, aby nemusel ho dostavať a peniaze zostali pre jeho súkmeňovcov na zbytočnom juhu. O D3, ani nepíšem je to v podstate proti štátnym záujmom ako to zámerne spackal. Turany-Hubová ani chýru ani slychu. Keby Drx, bol k niečomu, tak pri týchto kapacitach na R4, by si mal zrušiť konto na stránke, a nevypisovať bludy. Ono v košiciach, keď sa čaká v zápche 10´tak treba stavať obchvaty a dialnice, ale to , že RK je pernamentne upchatý, že bežne v malých mestečkách sú zápchy horšie ako v KE , o KNM ani nepíšem, to nie je problém. Veľké sorry za OT, ale nedalo mi.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 65
Založený: 09. Máj 2006 08:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 11. Okt 2019 10:57

Ved v poriadku, len ide o to, ze DrX tu uz snad 20-krat vytahuje, aky je usek R4 KE-Milhost lacny, lenze to, ze je mimoriadne lacny este neznamena, ze je pre spolocnost aj mimoriadne vyhodny a je mnoho usekov D1, ktore su pre spolocnost vyhodnejsie aj ked 1 km takeho useku vysiel aj niekolkonasobne drahsie. A to si DrX nie je schopny za cele roky uvedomit.

uz len to ze madari postavia plny profil nejakych 60 km a nam stacilo postavit lacnych 14 km vyzera dost vyhodne. opakujem to bude jedine plnoprofilove dialnicne prepojenie mimo D2/D4 a to na dlhu dobu.

obaja si neuvedomujete ze tento vypocet je vlastne "kadrovanie" usekov. su viac aj menej vyhodne. rozdiel je vsak v tom ze na R2 sa viac-menej postupuje podla toho tak na D1 sa postavia aj useky ktore by normalne nemohli prejst, zivy priklad je JZO Presov. a aj visnove vychadza lepsie z dovodu ze presli pomaly 2 desatrocia a stupajuce intenzity zacinaju pokryvat vysoke naklady. o to absurdnejsie vyzeraju tvoje vyjadrenia ze sa malo postavit hned po roku 2000. :lol:

Posud sam ci zmluvna cena za D3 Cadca obchvat I.etapa, 1377 m z toho tunel 605m za cenu 753 482 020 v SKK bez DPH/30.126= 25 mil.E, teda 18 mil.E/km v tych casoch bolo realne alebo nie. Ponuka od Skanska+Strabag o 15 rokov neskor na plny profil LL-DS bola 25 mil.E/km

do toho vstupuje tolko okolnosti ze urcite to neviem posudit a neviem ci niekto vie. ina stavba, k tomu tunel co je macka vo vreci (ina geologia..) ine tendre, kriza v case tendra ll-ds. a OK ze za dzurindu sa podpisovali dodatky ale neviem ci potom aj stavby ktore zacinal on boli nejak predrazene, nezda sa mi to.

Zase len prekrucas? Porovnaval som zdrzanie/zapchy na Kysuciach s Kosicami na zaklade tohto:

ja som v KE tiez zazil zapchu presne na trase presovska-vss. ze ci su pravidelne ja neviem a ani ci su pravidelne v CA. velmi rad pouzivam google na priemerne rychlosti ale za beznej premavky. na "dokazovanie" ze kedy su kde vacsie kolony to zase rad robis ty.

Takže, konečne som sa dozvedel, koľko aut chodí po R4. viac krát som sa priamo drx pýtal ale samozrejme neodpovedal.

fuha, nemyslel som si ze je problem par klikov kedze udaje su verejne dostupne na stranke spravy ciest.

Toto čo predvádza eršek, že tlačí zbytočnú R2, a v podstate zastavil výstavbu D1, je doslova hazard.

mozno pre teba osobne. my pokladame sa spravodlive ze aj v KE aj v BB kraji sa postavi aspon najpriotnejsia cast R2. a malo byt to byt bez ohladu kto je minister.

O D3, ani nepíšem je to v podstate proti štátnym záujmom ako to zámerne spackal.

D3 nikdy nemala byt medzi koridormi. bol to meciarovsky trucpodnik proti cechom.

Turany-Hubová ani chýru ani slychu.

to je len dobre, je extremne drahy, ma problem s EIA, problem v vodou, akurat nie je problem s premavkou.

Ono v košiciach, keď sa čaká v zápche 10´tak treba stavať obchvaty a dialnice, ale to , že RK je pernamentne upchatý, že bežne v malých mestečkách sú zápchy horšie ako v KE , o KNM ani nepíšem, to nie je problém. Veľké sorry za OT, ale nedalo mi.

RK, KM, CA a obcas aj ZA pri HM Tesco je spolocny blby semafor. Sk riesenie pre blby semafor = dialnica. riesenie obsluhy uzemia do 20 ci 50 km = dialnica. riesenie dalekych cielov = "kvalitna" cesta I. triedy. a ako sme sa dozvedeli bez oplotenia (mozno by dali zakazovu tabulu pre srnciu, diviaciu a medvediu zver len neviem ci tieto tvory by jej rozumeli :idea: ) a bez cestnej kanalizacie lebo vsak na "kvalitnej" ceste nehrozi znecistenie vod :roll:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 11. Okt 2019 11:26

Keby bola priorita D1 tak ministerstvo, musi omnoho viac tlacit na uradnikov, pripadne zvysit kapacity v suvislosti s rozostavanymi stavbami na D1, ktore sa odsuvaju uz vela rokov. Nie su schopny, resp. skor nechcu s tym pohnut a tak len vypisanie tendra na LL-DS sa oneskori o mnoho mesiacov oproti terminu, ktory si sami uradnici urcili. D1 Hubova - Ivachnova nekonaju cele roky, resp. konaju tak aby nebolo mozne stavbu naplno rozbehnut a cim skor dokoncit.

Keby bola v prevadzke D1 Hubova - Ivachnova tak cesta trva 10 minut a nie 1 hodinu aj mimo beznej spicky.
https://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=132&image_id=43013

Ja chapen, ze vsetci by chceli D/RC, hlavne tam kde sa najviac pohybuju, ale ked je niekde uspora na useku 5-10 minut pre 5 tisic vozidiel a inde uspora desiatky minut pre 10-20 tisic vozidiel, tak zisk spolocnosti z usporeneho casu je niekolkonasobne vyssi, v extremoch moze byt az radovy rozdiel.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 26
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 11. Okt 2019 11:37

devil napísal:a aj visnove vychadza lepsie z dovodu ze presli pomaly 2 desatrocia a stupajuce intenzity zacinaju pokryvat vysoke naklady. o to absurdnejsie vyzeraju tvoje vyjadrenia ze sa malo postavit hned po roku 2000.


Uz to musim povedat na plnu hubu! Si sprosty klamar!

Ukaz kde som napisal, ze sa malo Visnove "postavit hned po roku 2000"! Napisal som, ze sa molo stavat aspon od roku 2005, pricom v Novom projekte vystavby dialnic bol uvedeny rok 2003 ako zaciatok vystavby, pricom sa ratalo s odovzdanim v roku 2010.

Keby sa zacalo len s oneskorenim 2 rokov, teda v roku 2005, tak podla planu by sa sprevadzkovalo v roku 2012. Podla scitania 2010 islo pod Strecnom 25463 v/24h. To je malo?
Podla toho isteho scitania bola intenzita na I/65 pri ZM 11219 v/24h, ale tam sa postavila R1 Pribina, ktora nas stoji skoro 4 mld.E.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 26
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 11. Okt 2019 11:51

Jano1 napísal:Si sprosty klamar!

Sorry, to si na to prišiel až teraz? :lol: Ale musíš uznať že to robí sofistikovanejšie ako doktor.
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod metelesku.blesku » 11. Okt 2019 17:46

Posud sam ci zmluvna cena za D3 Cadca obchvat I.etapa, 1377 m z toho tunel 605m za cenu 753 482 020 v SKK bez DPH/30.126= 25 mil.E, teda 18 mil.E/km v tych casoch bolo realne alebo nie. Ponuka od Skanska+Strabag o 15 rokov neskor na plny profil LL-DS bola 25 mil.E/km


Neviem, či by som zrovna výstavbu v rokoch 1999-2004 prerátaval na Eurá kurzom 30,126, keď vtedy sa hýbal niekde v úrovni 40 SKK/1 EUR a celkovo bol náš kurz aj voči všetkým okolitým štátom (nielen euru) dosť slabý, čo preražovalo akékoľvek dodávky materiálu/technológie z ktoréhokoľvek zahraničia.

devil napísal:
Zase len prekrucas? Porovnaval som zdrzanie/zapchy na Kysuciach s Kosicami na zaklade tohto:

ja som v KE tiez zazil zapchu presne na trase presovska-vss. ze ci su pravidelne ja neviem a ani ci su pravidelne v CA. velmi rad pouzivam google na priemerne rychlosti ale za beznej premavky. na "dokazovanie" ze kedy su kde vacsie kolony to zase rad robis ty.

RK, KM, CA a obcas aj ZA pri HM Tesco je spolocny blby semafor. Sk riesenie pre blby semafor = dialnica.


KE je problém jeden blbý most. SK riesenie pre blbý most = diaľnica. :D


devil napísal:
Turany-Hubová ani chýru ani slychu.

to je len dobre, je extremne drahy, ma problem s EIA, problem v vodou, akurat nie je problem s premavkou.

Cenu nevieme, EIA je hotová od minulého roka, tak o čom bol tento príspevok?
metelesku.blesku
návštevník
 
Príspevky: 19
Založený: 27. Sep 2019 21:44

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 11. Okt 2019 19:19

Neviem, či by som zrovna výstavbu v rokoch 1999-2004 prerátaval na Eurá kurzom 30,126, keď vtedy sa hýbal niekde v úrovni 40 SKK/1 EUR

Bolo aj 43 Skk / 1 Euro v roku 1999 (pokial sa dobre pamatam niekedy aj 45). Lenze prepocitavat podla vydavkov na dane stavby v jednotlivych rokoch je nerealne, mozno podla kurzu v case podpisu zmluvy. Devil vo svojom zozname usekov/cien pouzil univerzalnych 30.126, potom to robi vyssiu sumu v Eurach, ktoru dany usek stal oproti prepoctu v kurzoch podla rokov vystavby. Dalsi faktor je index narastu cien stavebnych prac.

Skor mi ide o to ci tych povodnych zmluvnych 753 482 020 v SKK bez DPH bolo realnych alebo mohol taky usek v polovicnom profile 1377 m dlhy stat cez 3 mld.Skk bez DPH? A vobec kolko sa realne zaplatilo za ten usek? Lebo s istotou viem len zmluvnu cenu.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 26
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 11. Okt 2019 22:48

Cize 10km/rok na D1 a 2 km/rok na D3, ale potrebnejsie useky D3, sa mohli stavat a v sucasnosti by bola D1 BA-KE hotova a na Kysuciach by tiez neboli zapchy na dennom poriadku.

ako som uz uviedol na D1 (D3 hp-strazov) sa odovzdalo asi 150 km po roku 2000 do 2015, kludne si to prever, okrem povazskych usekov do roku 2000 a D2 na rajku (2002) sa do 2003 dokoncovalo branisko. v 2004 prisla poziadavka dokoncit dialnicu kvoli KII co este odsunulo dalsie useky npr. aj dokoncenie vazec-mengusovce (az v 2008). najvacsi projekt eurofondov isiel od roku 2005 na usek mengusovce-janovce, pozeram cenu je to 300 mil eur. to by na hp-ll-ds tiez nestacilo.

Ukaz kde som napisal, ze sa malo Visnove "postavit hned po roku 2000"! Napisal som, ze sa molo stavat aspon od roku 2005, pricom v Novom projekte vystavby dialnic bol uvedeny rok 2003 ako zaciatok vystavby, pricom sa ratalo s odovzdanim v roku 2010.

OK, aj tak by rozhodnutie zacat stavat muselo padnut v case ked sme poznali intenzity len z roku 2000 cize 14.784 aut denne. co je snad ina navratnost ako o vela rokov pri 25.000. autach denne. novy projekt sa aktualizoval v 2003 presne preto co som uviedol: novy projekt sice konstatoval ze tak to dalej nepojde ale aj tak navrhli pokracovat, tomu sa hovori schizofrenia. a velmi podobne to pokracovalo az par rokov dozadu ked a taketo plany prestali schvalovat. :lol: ministerstvo financii nebolo a nie je viazane takymito pamfletmi.

Keby bola priorita D1 tak ministerstvo, musi omnoho viac tlacit na uradnikov, pripadne zvysit kapacity v suvislosti s rozostavanymi stavbami na D1, ktore sa odsuvaju uz vela rokov. Nie su schopny, resp. skor nechcu s tym pohnut a tak len vypisanie tendra na LL-DS sa oneskori o mnoho mesiacov oproti terminu, ktory si sami uradnici urcili. D1 Hubova - Ivachnova nekonaju cele roky, resp. konaju tak aby nebolo mozne stavbu naplno rozbehnut a cim skor dokoncit.

a uradnici mali zacat hladovku pred ministerstvom financii alebo nebodaj pred budovou EK v bruseli aby vydavky nezapocitali do schodkov/dlhov ? to si naozaj robis srandu alebo az tak ignorujes realitu?

Podla toho isteho scitania bola intenzita na I/65 pri ZM 11219 v/24h, ale tam sa postavila R1 Pribina, ktora nas stoji skoro 4 mld.E.

ano, mal ju postavit dzurinda. co sme cakali, absolvent VS dopravy a spojov a rodak zo spisa.

Keby bola v prevadzke D1 Hubova - Ivachnova tak cesta trva 10 minut a nie 1 hodinu aj mimo beznej spicky.
gallery/image_page.php?album_id=132&image_id=43013

za posledny rok som tadial isiel niekolkokrat v roznych casoch a nikdy to netrvalo hodinu. takze denno-denne to tak nie je. aj z kolon nevieme kolko su opravy vozovky, nehody a pod. najviac som cakal pred kralovanmi pri suvislej vymene krytu. tie tvoje mapky su urobene v "pravom case"....inac povedane ucelove manipulacie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 11. Okt 2019 22:58

este k tej D3 okolo CA, ministrovi sa mozete podakovat ked podpisal zmluvu s cenou prevysujucou expertizu. nikto by nemohol namietat keby tak neurobil. som si isty ze obchvat KE aj pri nizsej intenzite bude mat lepsiu navratnost.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: msml a 5 hostí.