D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod svaco » 22. Jan 2021 20:14

Čo by za to dali Ruzombercania, keby sa ich úsek pretiahol len o 3 mesiace. Vzhľadom na COVID situáciu môžme byt celkom spokojní, že to otvoria ešte tohto roku, september je OK, i keď každý mesiac by sa rátal, v lete keď je menšia premávka by si to ľudia v klude otestovali, takto ten úsek nabehne naplno do plnej premávky
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 651
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod regiopanter » 09. Feb 2021 18:43

pokladka CB krytu v tuneli Presov https://www.youtube.com/watch?v=6KqdtAZ1C5Y
regiopanter
diskutujúci
 
Príspevky: 73
Založený: 19. Jan 2021 01:24

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod tomenmen » 01. Apr 2021 16:52

Podľa toho čo som dnes videl kladú CB kryt po aj v smere od križovatky juh až po tunel. Resp mám pocit že sú už od tunela hotový v celej dĺžke.. ak sa mýlim opravte ma prosím. Hovorím to aj preto lebo ma to prekvapilo, pretože nejak v podvedomí mám poslednú správu o tom, že to bola zmena na cene ktorú "vybavil" ersék, že nie je celý úsek betón ale iba tunel. Či ako to je nakoniec?
tomenmen
diskutujúci
 
Príspevky: 66
Založený: 26. Apr 2016 14:51

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod stavbar_po » 01. Apr 2021 23:03

Na celom useku D1 Presov zapad-juh bude betonova vozovka. Asfalt bude len na mostoch a kratkych prechodovych usekoch pred mostmi. Zlava na cene za dielo nespocivala na tom, ze by sa nemal robit CB kryt mimo tunelu Presov.
stavbar_po
diskutujúci
 
Príspevky: 113
Obrázky: 0
Založený: 10. Feb 2016 10:06

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod JaNY » 02. Apr 2021 01:15

Nejak to maju prehodene. beton vydrzi viac, tak mal by byt praveze na mostoch. Tak to vychadza tu amikom.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Tomas PO » 04. Apr 2021 23:44

na mosty davaju aj cesi asfalt, dovod su lepsie adhezne vlastnosti v zhorsenom pocasi
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 974
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod jozfab » 05. Apr 2021 06:46

Dovod bude niekde inde, lebo sucinitel smykoveho trenia medzi pneu a asfaltom nebude v ziadnom pocasi vyssi, nez medzi pneu a betonom.
jozfab
nováčik
 
Príspevky: 9
Založený: 29. Sep 2015 21:26

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod RudoLM » 05. Apr 2021 07:40

Ked treba opravit vozovku na moste, asi je jednoducsie odfrezovat asvalt, ako rozbit CB vrstvu.
RudoLM
návštevník
 
Príspevky: 44
Obrázky: 14
Založený: 09. Máj 2016 07:35

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod garip » 05. Apr 2021 09:42

inak vie niekto uviest priklad, kde je na moste betonovy kryt miesto asfaltoveho? Ja som nasiel len tento prispevok, ktory sa zaobera cementobetonovymi vozovkami na mostoch a ako priklad uvadza hranicny most medzi CR/DE v Rozvadove. https://www.cdv.cz/file/clanek-cementob ... na-mostech
No podla google streetview uz aj tam je miesto betonu asfalt (resp. na beton len natiahli vrstvu asfaltu):
beton: https://www.google.sk/maps/@49.6424036, ... 6656?hl=cs
asfalt: https://www.google.sk/maps/@49.6424651, ... 6656?hl=cs
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 566
Obrázky: 143
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod gemercan » 05. Apr 2021 15:11

Takže podľa najnovších správ to vyzerá na skoršie odovzdanie úseku ako sa predpokladalo, najnovší termín odovzdania do užívania je júl 2021,zrejme sa práce na úseku naplno rozbehli a dobieha sa zameskane, len mesačný sklz to by bola výborná správa https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ob ... vbe-mlcia/
gemercan
návštevník
 
Príspevky: 44
Založený: 10. Mar 2021 20:47

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Pacho » 05. Apr 2021 21:05

jozfab napísal:Dovod bude niekde inde, lebo sucinitel smykoveho trenia medzi pneu a asfaltom nebude v ziadnom pocasi vyssi, nez medzi pneu a betonom.


a na toto si ako prišiel?. Veď betón musia špecialne zdrsňovať a zabezpečit odvod vody . AB kryt sám pohltí určité množstvo vody, Vo všeobecnosti AB kryt je lacnejší , ale s kratšou životnosťou a CB naopak.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod mike007 » 06. Apr 2021 01:09

beton ma vo vseobecnosti lepsi sucinitel smykoveho trenia ako asfalt: https://marceljanco.sk/brzdna-draha-a-jej-vypocet/
upriamujem pozornost na tabulku dole, najma ak sa vam nechce citat kompletny clanok
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 125
Obrázky: 8
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod jozfab » 06. Apr 2021 07:05

Pacho napísal:a na toto si ako prišiel?

Na toto prisli fyzici vela rokov pred tym, nez to nas ucili v skole. Vypocet brzdnej drahy cestnych vozidiel na roznych povrchoch bola moja maturitna skuska. Ver, ze mokry beton je takmer rovnako "smyklavy", ako suchy asfalt. Ja pisem o fyzike na uz hotovych povrchoch, ty o cene a spracovani materialov.
jozfab
nováčik
 
Príspevky: 9
Založený: 29. Sep 2015 21:26

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod trambu706 » 07. Apr 2021 21:03

zajtra sa zacina na uz druhej casti mosta v malkovskej doline rezanie pilierov zarez dole na pilieri sa robi kvoli moznym vykyvom mostneho telesa tym ze sa prereze do istej hlbky vystuz (nejedna sa o vsetky piliere ) firma MVL :wink:
trambu706
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 07. Apr 2021 20:42

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod garip » 08. Apr 2021 14:24

trambu: a nemalo sa na to mysliet uz pri betonazi? ak myslime ovsem to iste, a to ze ide o "vrubovy klb piliera"
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 566
Obrázky: 143
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod trambu706 » 08. Apr 2021 21:47

Garip ano myslime na to iste vrubovy klb je to vraj nejaka nova technologia ktoru skušaju
trambu706
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 07. Apr 2021 20:42

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod garip » 09. Apr 2021 07:16

tak nova technologia to nie je, prelozka cesty I/18 za Ivachnovou, ktora je vedena mostom ponad buducu D1, tak tieto vrubove klby su tam vyuzite, loziska sa nachadzaju len na oporach, ostatne 4 piliere su spojene s mostovkou pomocou vrubovych klbov, mna len zaujalo to "rezanie pilierov".
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 566
Obrázky: 143
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod trambu706 » 09. Apr 2021 08:44

Tak to bolo povedane od veducich ze nova tech.
Hadaj sa z nimi :D
trambu706
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 07. Apr 2021 20:42

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod plš » 09. Apr 2021 10:38

Trambus706, dobre by bolo, keby to Jaro pofotil. Potom môžeme podiskutovať resp. dať dotaz na Ing. Pavlíka zo Stav. fakulty STU. Je jasné, že poslednú dobu, kde sa to dá t.j. mosty s vysokými piliermi, sa stavia s redukovaným počtom hrncových ložísk na pilieroch. Vysoké piliere sú pružné a vedia sa dilatácii prispôsobiť. Na krajných oporách však ložiská dať musia. Najväčší problém sú krátke piliere, ktoré sa zle ohýbajú napr. http://www.shp.eu/strasky-husty-a-partn ... oka-udoli/ .
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod bongi111 » 11. Apr 2021 18:07

ten betón tam je ako podkladná vrstva pod asfalt :)
bongi111
diskutujúci
 
Príspevky: 100
Založený: 29. Okt 2014 16:21

Predchádzajúca

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.