D1 Hubová - Ivachnová

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod garip » 23. Máj 2023 08:33

Jano1 napísal:
garip napísal:bohuzial, este sa to sprejazdnit neda, najprv sa musi postavit, ako tu uz pisal HanoX, galeria, potom este spravit napojenie na existujuci usek, co sa nezaobide bez uzavierky posledneho kilometra dialnice, takze vodici si nacvicia schadzanie z D1 smer RK uz v krizovatke Ivachnova (tu som zvedavy na kolony, kedze ten zjazd z dialnice ma pomerne kratky odbocovaci pruh a hned potom ostre zakruty).


Preco by sa to nedalo sprejazdnit takto?
https://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=48874
Vybudovat vetvy krizovatky, ktore su realne planovane a lavu polovicu dialnice az po existujucu D1. Ovplyvnuje vobec nejakym sposobom zosuv lavy (severny) dvojpruh dialnice?

Samozrejme, ze ovplyvnuje. Ako by si chcel budovat galeriu, kreby sa jazdilo lavym jazdnym pasom? vid. vykres galerie: gallery/image_page.php?album_id=125&image_id=46183
cize ked sa dokonci galeria a napojenie konca useku na existujucu dialnicu, tak to casovo vyjde akurat tak, ze sa bude strihat paska.
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 648
Obrázky: 207
Založený: 05. Nov 2012 11:44

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Jano1 » 24. Máj 2023 18:10

Pacho napísal:jano, smer PP-ZA je nereálne prerobiť , ako navrhuješ, lebo vlastne celý úsek od konca nového mosta v smere na PP sa bude prerábať, skoro až po ivachnovu.


Ano, viem, ze sa ma I/18 v tom mieste krizovatky posunut na sever, to nevylucuje docasne napojenie na existujucu I/18 s vyuzitim pozemkov a casti nasypu, ktore sa pouziju pre definitivne riesenie krizovatky.

garip napísal:Samozrejme, ze ovplyvnuje. Ako by si chcel budovat galeriu, kreby sa jazdilo lavym jazdnym pasom? vid. vykres galerie: gallery/image_page.php?album_id=125&image_id=46183
cize ked sa dokonci galeria a napojenie konca useku na existujucu dialnicu, tak to casovo vyjde akurat tak, ze sa bude strihat paska.


Videl som ten obrazok a mne z neho vyplyva, ze ten nezmysel nezasahuje do laveho jazdneho pasu. Samozrejme navrtat piloty by bolo treba pred dokoncenim laveho jazdneho pasu z dovodu otrasov, ale aj lepsieho pristupu. Projektant sa vyzuril a zosuv pod urovnou dialnice zatazi 7-8 metrovym vysokym nasypom a hlavne pridal prekrytie dialnice, ktoreho zmysel mi unika uplne. Ale to by bola otazka na Magnusa, ci ten zosuv je tak vazny a nedal sa riesit podstatne jednoduchsim sposobom a ked tak s ukotvenou stenou, ale bez prekrytia dialnice.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod magnus » 25. Máj 2023 06:49

Ta galeria bol tak trochu moj napad a asi si to projektant osvojil. Povodne navrhovaný systém hlbkoveho odvodnenia (šachty) v kombinacii s mohutnou pilotovou stenou by bol extremne drahy, a tej vody ze je tam pozehnane (velka zberna oblasť nad zosuvom). Efektivne sa to neda odvodnit. Pricipom je nechat zosuv zosuvom nech si robi co chce, a dialnicu ochranit galeriou. V pripade, ze sa zosuv aktivizuje, celo sa bude nasuvat na galeriu (tam by mal byt aj taky nabeh spraveny). Ale detaily nepoznam, nevidiel som definitivne riesenie.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 963
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Vlados » 25. Máj 2023 10:57

Treba veľmi pozitívne hodnotiť nerealizovanie hlbokého odvodnenia. Konečne sa začína hľadieť aj na dopady na ŽP a používať vhodnejšie riešenia.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 170
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod magnus » 26. Máj 2023 06:40

Presne tak, s vodou sa u nas vseobecne naraba ako so smetami :-) Mna v tejto suvislosti irituju najma zabetonovane stredove pasy dialnice, kde mali byt skor vsakovacie priekopy a zelen. Ked uz sa chceme hrat na zachranu klimy. Je o tom pekny clanok teraz tusim v Cesty a mosty, co kde som to zazrel.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 963
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod vladik67 » 26. Máj 2023 07:27

Nemáš pravdu, lebo pri Soroške okrem jaskynných útvaroch je hlavnou príčinou stavania aj voda.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 529
Obrázky: 109
Založený: 02. Jan 2011 11:34

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Vlados » 26. Máj 2023 10:35

magnus napísal:Presne tak, s vodou sa u nas vseobecne naraba ako so smetami :-) Mna v tejto suvislosti irituju najma zabetonovane stredove pasy dialnice, kde mali byt skor vsakovacie priekopy a zelen. Ked uz sa chceme hrat na zachranu klimy. Je o tom pekny clanok teraz tusim v Cesty a mosty, co kde som to zazrel.

To si výstižne pomenoval "ako so smeťami". :idea:
Áno, hráme sa len na záchranu klímy. Mňa iritujú asfaltové rekonštrukcie chodníkov a parkovísk, napr. v Bratislave. Keď som dával podnety, tak prišla odpoveď tak je to naprojektované, tak to bolo doteraz a pod.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 170
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod magnus » 26. Máj 2023 11:12

vladik67 napísal:Nemáš pravdu, lebo pri Soroške okrem jaskynných útvaroch je hlavnou príčinou stavania aj voda.

nerozumiem, co si chcel povedat
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 963
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod HanoX » 26. Máj 2023 13:34

Asi mal na mysli: "hlavna pricina NESTAVANIA je voda"
Ale to len spekulujem.
HanoX
návštevník
 
Príspevky: 27
Založený: 11. Jan 2021 09:32

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Pacho » 26. Máj 2023 13:54

magnus napísal:
vladik67 napísal:Nemáš pravdu, lebo pri Soroške okrem jaskynných útvaroch je hlavnou príčinou stavania aj voda.

nerozumiem, co si chcel povedat


presne tak, ja tomu tiež nerozumiem.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 105
Založený: 09. Máj 2006 08:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Jano1 » 26. Máj 2023 16:45

magnus napísal:Ta galeria bol tak trochu moj napad a asi si to projektant osvojil. Povodne navrhovaný systém hlbkoveho odvodnenia (šachty) v kombinacii s mohutnou pilotovou stenou by bol extremne drahy, a tej vody ze je tam pozehnane (velka zberna oblasť nad zosuvom). Efektivne sa to neda odvodnit. Pricipom je nechat zosuv zosuvom nech si robi co chce, a dialnicu ochranit galeriou. V pripade, ze sa zosuv aktivizuje, celo sa bude nasuvat na galeriu (tam by mal byt aj taky nabeh spraveny). Ale detaily nepoznam, nevidiel som definitivne riesenie.


Vdaka za vysvetlenie, ale kedze za posledne desiatky rokov sa v mieste buducej dialnice nenahromadilo velke mnozstvo zeminy zo zosuvu, preco by sa tam mala za dalsich 50 rokov nahromadit zemina do vysky 8 metrov? V bocnom priereze to musi byt viac ako 100 m2 zosunutej zeminy, aby to preliezalo ponad 8 m vysoku stenu na dialnicu. Nestacilo by raz za 20-30 rokov odbagrovat od steny co sa nasunulo, ak by sa vobec nejaky vyznamny objem nasunul, namiesto prekrytia polprofilu dialnice?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod magnus » 29. Máj 2023 06:56

Asi to riešia kvôli tomu, že:
- je to stále aktívny zosuv, takže pri zrážkových anomáliách sa môže rozbehnúť nečakanou rýchlosťou. Geologická stavba okolia je "priaznivá" pre vznik zosuvov (vodonosné terasy a nepriepustné paleogénne podložie), nie je možné to len tak odignorovať. Zosuv je dlhý cca 300 m, už teraz je nasunutý na výplň údolia (štrky Váhu) cca 20 m. Nie je jednoduché ho stabilizovať ako celok;
- už teraz je nasunuté čelo zosuvu do profilu diaľnice - to nie je možné len tak odbagrovať, veď by si len zrýchlil pohyby a ktovie kam by sa retrográdne začal zosuv šíriť (smerom od diaľnice) - kto by potom zodpovedal za škody vzniknuté mimo diaľničného pozemku?
- viem že medzi svahom a diaľnicou samotnou mala byť ešte nejaká lokálna cesta, čo by ten svah ešte viac podkopalo, preto asi teraz bude táto cesta ťahaná po povrchu;
- stabilitu svahu vieš čiastočne riešiť priťažením päty svahu, čo je vlastne aj tento prípad;
- je asi lepšie mať uzavretú železobetónovú krabicu, ktorá má svoju tuhosť sama o sebe , ako komplikovane kotviť jednu stenu do aktívneho svahu.
Ale ako vravím, nie som oboznámený s výsledným projektom, takže toto sú len moje uzávery, že prečo takto.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 963
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Pacho » 29. Máj 2023 07:19

laicky a veľmi zrozumiteľne vysvetlené. Zatial v projektoch na sk vyhráva zdravý rozum. Nahánanie sa za lacnými riešeniami, sa vypomstí za pár rokov, čo samozrejme nikdo nechce. Tiež sa nevypláca zanedbaná príprava projektu, tak ako napr pri Liskovej, alebo aj samotný tunel. Cesta šetrenia spôsobom šetriť sa musí nech to stojí koľko stojí sa jednoducho nevypláca.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 105
Založený: 09. Máj 2006 08:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Predchádzajúca

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.