devil napísal:Nie je posledny a taketo naklady su uplne cez ciaru.
Vzhľadom na predpokladanú dĺžku výstavby je celkom možné, že tento úsek sa možno dokončí ako úplne posledný na D1. Preto je najvyšší čas začať s výstavbou.
Moderátor: Moderátori
devil napísal:Nie je posledny a taketo naklady su uplne cez ciaru.
vladik67 napísal:Pacho » 11. Máj 2024 17:11
no dobre , je to drahé, keby sa to bolo robilo pred xx rokmi, určite by to bolo lepsie, Prešustrovalo sa x milionov na rôzne štúdie, projekty, dokonca sa v r2010, aj začalo stavať, tiež to boli náklady,........... a teraz čo??: Chýba pre prepojenie BA-ke, neakých 3%, tak čo vykašleme sa na to lebo je to pacholand, a začneme stavať sorožku. ?. veď tú by naší babráci stavali daľších 20rokov, a tak isto by sa to všetko predražilo, ako aj napr. úsek KR mytna.......
No tak tu si sám odporuješ. lebo to isté sa prešustrovalo na Soroške, ešte sú platné materiály, rozhodnutia, nie ako pri tebou spomínanom úseku, ale že je to na juhu, tak sa to nemusí stavať a štát vysolí ďalšie peniaze na opakovanú prípravu, ale aj zvýšene náklady na výstavbu, lebo sa to bude ralizovať v x..., y... roku.
Že je to ďalší neuralgický bod na ceste z východu na západ po Branisku, ktoré bude musieť byť dlhšiu dobu uzavreté, to nevadí. Alternatíva musí byť kopec Branisko z mostom pri Širokom, ktorý je v katastrofálnom stave.
zakaznik napísal:devil napísal:Nie je posledny a taketo naklady su uplne cez ciaru.
Vzhľadom na predpokladanú dĺžku výstavby je celkom možné, že tento úsek sa možno dokončí ako úplne posledný na D1. Preto je najvyšší čas začať s výstavbou.
no dobre , je to drahé, keby sa to bolo robilo pred xx rokmi, určite by to bolo lepsie, Prešustrovalo sa x milionov na rôzne štúdie, projekty, dokonca sa v r2010, aj začalo stavať, tiež to boli náklady,........... a teraz čo??: Chýba pre prepojenie BA-ke, neakých 3%, tak čo vykašleme sa na to lebo je to pacholand, a začneme stavať sorožku. ?. veď tú by naší babráci stavali daľších 20rokov, a tak isto by sa to všetko predražilo, ako aj napr. úsek KR mytna.......
za tie peniaze postavis 10 novych obchvatov typu sabinov, brezno alebo sala. aj ked na tych cestach bude 5000 aut je to mnohonasobne prinosnejsie ako 13km pre 10-20k aut, ....25-30k vozidiel ani nahodou. mozno o vela-vela rokov. kde by sa asi tak vzali ?K tým porovnaniam cien a kilometrov... rovnaké peniaze za 13km cesty kde pôjde 25k-30k vozidiel alebo 60km ceste kde pôjde 3-5k vozidiel + 30km kde pôjde 1-2k vozidiel (navyše rátajme aj ťažšie úseky /dargov+soroška/ a km budú inde)
mareks96 napísal:Zase je to asi prvýkrát čo vidím, že ohlasujú náklady vrátane pozemkov, projektov a dph, výstavba samotná je 1,7mld s dph, teda 1,35mld bez dph... príde mi ohromne prestrelené aj to, cítim z toho skôr nafukovanie ceny aby sme sa vedeli pochváliť ako sme ušetrili však prvýkrát by to nebolo...
K tým porovnaniam cien a kilometrov... rovnaké peniaze za 13km cesty kde pôjde 25k-30k vozidiel alebo 60km ceste kde pôjde 3-5k vozidiel + 30km kde pôjde 1-2k vozidiel (navyše rátajme aj ťažšie úseky /dargov+soroška/ a km budú inde)
Za mňa tu určite zmysluplnejšie a lepšie investované peniaze sú do 13km, druhá varianta je pre politikov aby sa kilometrami pochválili. Toto je akoby taliani porovnávali Variante di Valico s cestou niekde na Sicílii.
demagogia je BA-KE, lebo by mala ist ked uz nie po UA tak aspon po zemplin, cize nie 3 percenta ako pises ale aspon 10 percent. polsko ma dialnicu po hranicu, madarsko iba 28 km od hranice.Chýba pre prepojenie BA-ke, neakých 3%
na mytna tomasovce bolo 11k a R2 je skoro 9k. na dsk-turany bolo 25k a na dialnicu presla v 2015 asi 12k. cez CA bolo v 2015 15-19k a na D3 je okolo 9k. lebo cim blizsi zdroj-ciel tym viac aut ostava na starej ceste.Dargov-Michalovce má podľa posledného sčítania 8-11k, záleží od úseku, za MI je to cca 6k a za sobrancami niečo pod 2k, z toho keď rátame, že v hypotetickom úseku bez dargova dostaneme 50% na diaľnicu možno považovať za zázrak a sme lokálne na 5k inak 2-3k, R2 po moldavu je na tom o niečo lepšie 12-14K, medzi Moldavou a RS okolo 5K z toho cca 1k je tranzit, čo chodí po obchvatoch ktoré už máme, tak kto zo seba robí idiota?
magnus napísal:No taaak, po geologickej stránke to nie je ziadna katastrofa. Pokial tam nepride Duha a Salini tak to normálna tunelárska firma zvládne. Geológia je tam velmi podobna Cebrati a tam teda ziadne zasadne problemy pocas razenia neboli.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 58 hostí.