D1 Turany - Hubová

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Ktorý variant by ste uprednostili v súčasnej situácii na úseku D1 Turany-Hubová?

Tunelový variant s tunelmi Korbeľka/Havran resp. Veľká Fatra
281
90%
Povrchový variant s tunelmi Rojkov/Havran
32
10%
 
Celkový počet hlasov : 313

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Phalike » 13. Aug 2024 16:15

Lorenc napísal:Chyba mi trochu dynamickejsi a kreativnejsi pristup k Turany Hubova. Mohlo sa to sutazit s tym ze navrhne vlastnu technologiu dodavatel a k tomu pridat aj kriterium casu. Tzn cena by nemala vsetky body. Dajme tomu ak by to niekto vedel otvorit s výstavbou TBM po 4 rokoch a drahsie malo by to viac bodov ako NRTM po 7 rokoch za lacnejsie. Tak isto si myslim ze Havran nieje tak dlhý tunel ze by aspon v polprofile mohol byt otvoreny po 3,5 roku. Myslim ze by to Hubovej pomohlo a to znacne.

Keďže sa to súťaží ako "žltý Fidic" tak tú kreativitu môže priniesť samotný uchádzač. Problémom tu ale môže aj samotný byť čas na predkladanie ponúk. Pripraviť komplexnú ponuku pre možné nasadenie TBM strojov nie je nič jednoduché a sám budem zvedavý či sa niekto vydá touto cestou, najmä ,keď ako píšete, jediným kritériom je cena a jeden dôležitý míľnik je určený na prerazenie tunela Korbeľka v kalote.
Phalike
nováčik
 
Príspevky: 4
Založený: 21. Jún 2018 13:00

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod eric987 » 13. Aug 2024 17:49

A ďalšia vec je či vápencový, resp. Dolomitový masív je pre tbm najvhodnejši (snáď niekto z povolanejších, napr. Magnus upresní)
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod luboslavko » 13. Aug 2024 21:51

Polprofilové riešenie nie je na SK ani pre jeden tunel na úseku, ktorý je stavaný plnoprofilovo... výnimku tvoria len tunely, ktoré sa zrealizovali v polovičnom profile: Branisko, Svrčinovec, Horelica... Ani do budúcna sa nepočíta s tým, aby niektorý z budovaných tunelov na plnoprofilovej diaľnici mohol byť využívaný obojsmerne (napríklad počas údržby a pod). Jednoducho, nie sú na to (a nebudú) technologicky vybavené pre obojsmernú prevádzku. Vidím, že ten Ráž s Chomom už doplietli aj niektorých celkom príčetných užívateľov tohto fóra...
Jednoducho - zabudnime... žiadny tunel sa neotvorí v polprofile a už tobôž skôr ako celý úsek naraz.
luboslavko
diskutujúci
 
Príspevky: 118
Obrázky: 1
Založený: 25. Okt 2013 06:56

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Lorenc » 14. Aug 2024 05:45

Ale myslené to je tak, že bude prevádzka len v jednom smere. Keby sú intenzity 20 000 cez Hubovú tak by sa mohla doprava rozdeliť, že jeden smer by šiel cez Havran a druhý cez Hubovú. Alebo sa bude doprava v prípade zápch odkláňať v Likavke na DK- Kraľovany.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 41
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod plš » 14. Aug 2024 08:59

Lorenc, z ľudského hľadiska s tebou súhlasím, že veďme dopravu v jednom tuneli tam aj späť hoc pri vetraní jedným smerom, alebo aspoň použijme pre vetraný smer na jednosmernú premávku. Ale prísne právnicky a bezpečnostne to nevychádza, ak máš povinnosť pri premávke rúrou mať možnosť úniku protismernou rúrou. To musí objasniť znalec. Si ochotný znášať milióny v prípade nehody poisťovniam? Na Slovensku pomaly niet tunela, kde rúra v prevádzke prípade nehody nie je zálohovaná protibežnou rúrou, či tzv. únikovou rúrou.
Preto múdrejší Poliaci sa nenechávajú zmiasť tzv. chytrákmi-hlupákmi-podvodníkmi a stavajú tunely zásadne v dvojici, kde pre každú rúru v prípade nehody automaticky druhá je úniková. Hoci medzi tunelmi majú cestu 1+1, ktorú možno každú chvíľu dosť nebadane rozšíriť na 2+2.
To len u nás robíme hlúposti v tom význame, že keď treba tunel rozšíriť o druhú rúru na 2+2, bude problém čo s evakuačnou menšou rúrou.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod luboslavko » 15. Aug 2024 20:15

Lorenc napísal:Ale myslené to je tak, že bude prevádzka len v jednom smere. Keby sú intenzity 20 000 cez Hubovú tak by sa mohla doprava rozdeliť, že jeden smer by šiel cez Havran a druhý cez Hubovú. Alebo sa bude doprava v prípade zápch odkláňať v Likavke na DK- Kraľovany.

myslené je to pekne, ale reálne nerealizovateľné... predstav si v tej rúre jedným smerom nejakú mimoriadnu situáciu (nehoda, požiar...) a ty pošleš ľudí do "bezpečného" priestoru druhej rúry rovno pod kolesá finišéra, cúvajúceho auta, alebo akejkoľvek techniky...
na tlačovkách a do youtubu sa to trepe sa ľahko, zvlášť keď je to len forma vyhlásenia bez oponentúry, ale vykonať sa to jednoducho aktuálne nedá
luboslavko
diskutujúci
 
Príspevky: 118
Obrázky: 1
Založený: 25. Okt 2013 06:56

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Lorenc » 16. Aug 2024 06:05

To som nemyslel tak. Skôr že budú obe rúry hotové, ale v prevádzke by bola jedna v jednom smere. Totiž tam je problém s komplikovaným zjazdom medzi tunelmi Havran a Korbeľka. Už sa to tu rozoberalo. A toto riešenie chceli dať aj na Višňovom, takže vychádzam z tejto informácie.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 41
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod svaco » 30. Aug 2024 11:27

Z informácii z článku viewtopic.php?f=35&t=26975 to smrdí tendrom pre vopred vybratého uchádzača. Ako vždy, nič nové v podaní SMER-u a jeho príveskov (hlas+sns).

Sú prosto politické strany, ktoré nastavujú tendre, aby vyhrala najvýhodnejšia ponuka pre krajinu a potom su také (kde by som zaradil strany súčasnej koalície), ktorých záujmom je aby z najrôznejších dôvodov (pričom dominantný asi bude ten, že peniaze sú až na prvom mieste) vyhral niekto, kto mi zo zákazky nejako niečo vráti.

Zatiaľ to vyzerá, že ide o tento prípad, ale rád by som sa mýlil.

Samozrejme financovať to budú daňoví poplatníci. A veľmi dobre vieme ktorí to sú a ktorí to nie sú.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 792
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod metelesku.blesku » 03. Sep 2024 09:37

Rád by si sa mýlil, ale máš smolu, nemýliš sa. Keďže je to smerácky tender, dopadne to úplne rovnako, ako všetky ostatné, ktoré potrebovali nahrať svojim (Višňové, Čebrať,...). Vzorce správania majú totiž dané a nemenné už od r. 2006.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Lorenc » 04. Sep 2024 04:22

Chcelo by to hlbšiu analýzu jednotlivých úsekov. Faktom je, že výrazne lacnejšie tendre mali veľa problémov pri realizácii. Buď nebol dodržaný termín, alebo náklady. Problém je nulová analytika a vyhodnocovanie projektov NDS. Zrejme to nevyhovuje spomenutým vyvoleným, že NDS sa nepozerá späť.

Za Matoviča sa pripravoval projekt Korbeľky a to isté aj železnica PP-Vydrník. Ak bol čas na revíziu fungovania infraštruktúrnych projektov bolo to medzi 2020-2024. Miesto analýz sa však 2 roky robil čudný excelový dokument s harmonogramom výstavby, ktorý mal na stránke zavesený INEKO uz 4 roky pred tým.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 41
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Predchádzajúca

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.