Stránka 5 z 86

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2009 22:54
od rado
sergej napísal:Viete si predstavit rychlostnu cestu s kruzacom? :wink:

Ja áno. :)

Srandujem, ale tak trochu OT - v Anglicku myslím nemajú priamy ekvivalent našich R-ciest. Majú buď diaľnice (M - motorways) a potom niečo ako naše cesty prvej triedy (A-roads), z ktorých niektoré sú klasika 1+1 ale veľa je aj smerovo oddelené 2+2 (dual carriageway). A tam na niektorých úsekoch bol ten ich viacpruhový kruháč každých pár míľ - občas to bola fakt otrava! ;)

Nuž ale, dalo sa to prežiť. Rečnícka otázka: čo je lepšie, plný profil (2+2) s kruháčmi, alebo poloprofil bez nich?

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2009 23:00
od Andrej
OT:
Aj u nas nieco take mame - pri Samsungu pri Voderadoch. 4 pruhova smerovo oddelena komunikacia a v nej kruhac (1 pruhovy :))

sekeš

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2009 18:53
od Pacho
V maďarsku obchvat "Sekešfehervaru" (4 pruhy oddelené, čosi také ako R-končí tiež kruhačom,) a nepripadá mi to neake nezvyklé. Tak isto prepojenie D1 s hlavnou cestou, by mi neprišlo až tak nelogické, hlavne keď pokračovanie do TR je v nedohľadne. Ak nie je problém na cest I tr.urobyť kruháč pre priemyselnú zón, v čom by bol problém pre privádzač z D??? a ušetrila by sa jedna križovatka, menej zdržania menej€......

Re: sekeš

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2009 20:12
od sergej
Pacho napísal:Ak nie je problém na cest I tr.urobyť kruháč pre priemyselnú zón, v čom by bol problém pre privádzač z D??? a ušetrila by sa jedna križovatka, menej zdržania menej€......

Pripada mi to, ze ti unikaju suvislosti. Nie je to privadzac, ale R3. Zatial bude postaveny len usek D1xR3 - R3xI/18 a bude sluzit ako napojenie Martina na D1. Keby to takto ostalo, tak ok, nech to zakoncia kruhacom. Lenze R3 bude pokracovat dalej. Takze v com by bola uspora €, keby tam bol kruhac, ktory by sa musel neskor zburat a postavit MUK? A ktora jedna krizovatka by sa usetrila?

Re: sekeš

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2009 20:39
od Pacho
sergej napísal:
Pacho napísal:Ak nie je problém na cest I tr.urobyť kruháč pre priemyselnú zón, v čom by bol problém pre privádzač z D??? a ušetrila by sa jedna križovatka, menej zdržania menej€......

Pripada mi to, ze ti unikaju suvislosti. Nie je to privadzac, ale R3. Zatial bude postaveny len usek D1xR3 - R3xI/18 a bude sluzit ako napojenie Martina na D1. Keby to takto ostalo, tak ok, nech to zakoncia kruhacom. Lenze R3 bude pokracovat dalej. Takze v com by bola uspora €, keby tam bol kruhac, ktory by sa musel neskor zburat a postavit MUK? A ktora jedna krizovatka by sa usetrila?


ale nie, to bola skôr len špekulácia z mojej strany, že keby.... Čo sa týka tej úspory, som to myslel tak, keby to bolo napojenie na ten jestvujúci kruháč, a tým padom by sa nestavala R3xI/18, al eopakujem to sú len moje ničim nepodložené úvahy. A propo, kedy realne predpokladaš pokračovanie R3 na TR?

Re: sekeš

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2009 20:50
od paul0001
A propo, kedy realne predpokladaš pokračovanie R3 na TR?[/quote]


To je dobrá otazka :-)

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2009 21:09
od sergej
Ale krizovatke R3xI/18 sa jednoducho nevyhnes. Dajme tomu, ze by sa namiesto nej teraz postavilo docasne napojenie na kruhak (cca 700 metrov), ale aj to by sa muselo neskor zburat a postavit MUK. Ten kruhac bol postaveny len a len pre priemyselnu zonu. Jednoducho vsetky riesenia okrem tohto by boli len docasne.

Ja viem, ze tam myli ten vyjaz nikam, ale keby tam uz teraz stala nejaka hala rovnako ako na druhej strane, tak tam asi nikoho nenapadne tahat aj R3 ;) Ak sa nemylim, niekde sa tu povaluje aj link na uzemny plan resp. riesenie celej tejto oblasti, tam to cele pekne vidno. Ono sa vsetky tie parcely po vybudovani dialnice zaplnia...

Moj osobny odhad k R3 - skor ako o 2 volebne obdobia to nebude.

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2009 21:46
od Pacho
sergej napísal:Ale krizovatke R3xI/18 sa jednoducho nevyhnes. Dajme tomu, ze by sa namiesto nej teraz postavilo docasne napojenie na kruhak (cca 700 metrov), ale aj to by sa muselo neskor zburat a postavit MUK. Ten kruhac bol postaveny len a len pre priemyselnu zonu. Jednoducho vsetky riesenia okrem tohto by boli len docasne.

Ja viem, ze tam myli ten vyjaz nikam, ale keby tam uz teraz stala nejaka hala rovnako ako na druhej strane, tak tam asi nikoho nenapadne tahat aj R3 ;) Ak sa nemylim, niekde sa tu povaluje aj link na uzemny plan resp. riesenie celej tejto oblasti, tam to cele pekne vidno. Ono sa vsetky tie parcely po vybudovani dialnice zaplnia...

Moj osobny odhad k R3 - skor ako o 2 volebne obdobia to nebude.


Tie moje "úvahy" su len z toho severného výjazdu 2+2 pruh do stratena, samozrejme ničim nepodložené. Samozrejme aj ja so za to , keĎ sa stavia, nech sa stavia poriadne, a nie provizoria

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2009 21:51
od sergej
ten vyjazd je 1+1

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2009 22:37
od Pacho
sergej napísal:ten vyjazd je 1+1


no aspoň vidiš aké su moje úvahy uplne odveci :D

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2009 17:16
od rado
Ahojte, keď som minulý týždeň cestoval cez MT, všimol som si že približne na polceste medzi kruháčom a benzínkou ktorá je na výjazde z MT (smer RK) sa vedľa cesty I/18 robili terénne úpravy. Podľa mapy by to mohlo byť miesto budúceho napojenia privádzača na D1 - vie niekto či to súvisí s tým privádzačom, alebo ide o niečo iné?

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2009 18:50
od MiroT9
podľa mňa je to určite privádzač, lebo ornicu odhrnuli od cesty I/18 až po železnicu http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6761 a momentálne tam navážajú štrk

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2009 19:04
od Pacho
MiroT9 napísal:podľa mňa je to určite privádzač, lebo ornicu odhrnuli od cesty I/18 až po železnicu http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6761 a momentálne tam navážajú štrk


je to privádzač z D1, resp časť R3, ktorá bude pokračovať na TR.....?

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2009 19:25
od MiroT9
áno s toho privádzača spravia R3

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2009 20:18
od sergej
Myslim, ze sa o tom v tejto teme popisalo celkom dost, odporucam precitat aj prispevky dozadu ;)

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2009 17:51
od duli
nasiel som niekolko fotiek pripravnych prac v okoli Martina
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 33&page=53

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2010 22:35
od MiroT9
nové fotografie celého úseku, začiatok tu: gallery/image_page.php?album_id=168&image_id=7606

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2010 22:19
od land surveyor
zopar novych foto so starou situaciu :)

gallery/album.php?album_id=168

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2010 16:19
od Pacho
Tento úsek je podľa mňa najdôležitejší k dokončeniu, z hľadiska intenzít a priepustnosti cesty. Zaujíma ma Vaš názor, či súhlastite somnou , alebo nie, a prečo?

Včera som išie z BA od EU v Petržalke . BA - ZA až po Dubnú Skalu cca 2 hod, v podstate v pohode. Od DS 20-30km/h posúvanie cca 500m až 2km na jeden raz. Celá kolóna sa začala "trhať" až za Trusalovou. Najhoršie úseky Vrútky-Martin-Sučany, doslova krokom. Čiže ZA - LM skoro 3 hodiny.

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2010 16:58
od sergej
Určite, táto situácia sa tam opakuje pravidelne. Problém je, že prípadné zmeny v trasovaní úseku Turany - Hubová môžu ovplyvniť aj tento úsek. Čo sa týka výstavby je to úplne pohodový úsek, svojim spôsobom je divné, že ešte nestojí...

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2010 18:48
od dusans
Podľa toho, čo som čítal na fórach, tak čo sa týka trasovania, tak na výstavbu tohto úseku by to nemalo mať až tak veľký vplyv, pretože sa počíta s napojením úseku na cestu I/18 pri Turanoch. Buď formou privádzača (Korbeľka) alebo MUK Turany (povrchový variant). Inak Súhlasím s tým, že je buď najdôležitejší alebo aspoň jeden z najdôležitejších úsekov z hľadiska dokončenia.

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2010 21:16
od Milos
Tento úsek už mohol byť dávno postavený, keby bola vôľa. Štátne financie by nezruinoval a tranzitu Z-V v Turci by neskutočne pomohol. Dnes sú často problémy na I/18 už pri Turanoch, ale hlavne Sučany (problémová svetelná križovatka, kruháč) popri Priekope a Záturčí (kedysi sa tam dalo ísť pomerne plynule, dnes často v kolónach) a vo Vrútkach (to už človeka ide poraziť, či už ide od PP a má za sebou v lepšom prípade pomalú jazdu od Sučian alebo od BB a má za sebou "červenú vlnu" na všetkých x svetelných križovatkách na martinskom "obchvate")

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2010 10:59
od i15
To by museli pani veduci pripustit, ze aj usek "odnikial nikam" moze velmi pomoct.

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2010 13:38
od duli
ak by sa nepodpisal 1. balik mal by sa v prvom rade stavat tento usek spolu s usekom hubova- ivachnova. tieto dva useky by poriesili dva najvacsie problemy na tejto trase. vrutky+martin a RK. prejadz zilinov rojkovom a hubovou by sa s este dal vydrzat. takze ak je tu otazka ci je dolezite stavat tento usek tak urcite ano.

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2010 12:49
od Tomas PO
Nedela, trasa ZA (od vstupu do ZA) - Ivachnova (vjazd na D1) 10:21 - 11:25.
Teda 74km za hodinu a nieco. Prejazd cez dediny predpisovo, ale mimo dedin nepredpisovo.