D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Laky » 06. Okt 2016 09:03

Tiez novemu ministru neverim, ale realita je taka, ze ten usek je dost predrazeny. Ja viem ze kazdeu je to jedno, sak sa kradne vsade a na kazdom useku, lenze tu je ta vata obrovska! Keby ti zamestnanci co tam robili male aspon take platy ale nie. Tie prachy du do vrecka uzskej skupnie ludi. Fer by bola nova sutaz v zrýchlenom konani. Ide zima, mohlo by sa to stihnut. Ja si tiez nekupim kosaku za 500 Evri, ked viem ze o mesiac tu istu zozenim za 380. Neviem kolko sa stoji v PE v kolone ale ja stojim kazde rano hodinku na obchvate a to robim na zaciatku BA a cestujem 14 km :D Zial Mesta potrebuju investovat do kvalitnej mestekj dopravy a nie do ciest. Snad to raz pochopia, ze takto to dalej nepojde.
Laky
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 314
Založený: 09. Dec 2015 12:37

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod fh » 06. Okt 2016 09:57

Precital som si Auxtov blog a bohuzial Presov aj vychod doplatia na piliticky boj, je tu medialna masaz plus zavadzanie mimovladiek ako napr. Kovalcik kon SAS, podla hesla cim horsie tym lepsie.
Jasne viditelne je to aj tu na tomto akoze fore :roll:

Auxt: Prehodnocovanie obchvatu PO je katastrofa pre východ :arrow:
viewtopic.php?f=35&t=21866
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod aquila » 06. Okt 2016 10:09

niekde zacat treba, ale skoda, ze sa takto nebroji proti este viac predrazenemu useku na D3, ktora sa bohuzial asi schvali .. pricom ked by si mal clovek vybrat ci presov alebo D3, tak jednoznacne presov ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod caki » 06. Okt 2016 10:12

podla http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=21870 a ich analyzy ktoru som stiahol odkaze predpokladaju pre tento usek v roku 2020 intenzitu iba 10 135 voz./24 hod. A pre R4 sev. obchvat 12 348 voz./24 hod. Ak sa takych cisel chopia dalsi "analytici" tak je jasne preco netreba obchvat PO. Podla mna su tie cisla nizke a uz teraz by boli daleko vyssie.
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod svaco » 06. Okt 2016 12:10

Podla toho co pise Auxt, tak okrem beznej kilometraze, je tam na oboch MUK spolu 11,2 km naviac. T.j. spolu 19km a to hned vychadza ina suma na km ako tych 45mil. Urcite z tych 11,2 je uz nieco postavene, povedzme nech 25% a bohvie ako to myslel, ci scitaval aj polprofili alebo cele profily, ale urcite by po prepocte na 1km vysla daleko mensia suma nez to vychadza na bezne useky s jednoduchou MUK, pricom tu su dve a jedna z toho ma byt tusim najrosiahlejsou na Slovensku.

Nuz ako by povedal Masaryk, "tos budeme sedlat". Ak by niekto organizoval strajk a chcel demonstrativne na nejaky cas zatarasit tranzitnu dopravu, ma moje plne odobrenie. Nie som zastanca strajkov, som dokonca ich odporca, ale su krajne priklady, ked nic ine nepomaha a to je uz skor otazka nie na strajkujuceho, ale toho kto situaciu sposobil.25 rokov sa mi zda dlha trpezlivost a ked si ju niekto nevazi, treba mu asi otvorit oci.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod juancarlos » 06. Okt 2016 12:17

aquila napísal:niekde zacat treba, ale skoda, ze sa takto nebroji proti este viac predrazenemu useku na D3, ktora sa bohuzial asi schvali .. pricom ked by si mal clovek vybrat ci presov alebo D3, tak jednoznacne presov ..

Už som sa zľakol, že pri "tvojom objektívnom pohľade a kritike" vo vlákne pre obchvat Prešova nespomenieš D3. :-)
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 736
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Stefi » 06. Okt 2016 15:33

Tak vyzera, ze v nasledujucich tyzdnoch to bude v Presove naozaj zaujimave, som zvedavy akym sposobom chcu tu blokadu uskutocnit, neviem si to velmi predstavit...
Stefi
návštevník
 
Príspevky: 47
Založený: 22. Aug 2014 13:50

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Eross » 06. Okt 2016 15:47

Stačí rozkopať jeden jazdný pruh medzi kruháčom a Čiernym mostom... V súvislosti s rekonštrukciou chodníkov na Budovateľskej by nebolo odveci, keby infotabuľu Eurovie posunuli tak, aby nebránila výhľadu do križovatky - odbočka od KRPZ. Je to tam dosť o hubu...
Obrázok používateľa
Eross
diskutujúci
 
Príspevky: 118
Obrázky: 419
Založený: 05. Mar 2011 13:08
Bydlisko: PO

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Jarda Retarda » 06. Okt 2016 17:31

fh napísal:Precital som si Auxtov blog a bohuzial Presov aj vychod doplatia na piliticky boj, je tu medialna masaz plus zavadzanie mimovladiek ako napr. Kovalcik kon SAS, podla hesla cim horsie tym lepsie.
Jasne viditelne je to aj tu na tomto akoze fore :roll:

Auxt: Prehodnocovanie obchvatu PO je katastrofa pre východ :arrow:
viewtopic.php?f=35&t=21866


Tak tak, Ersek so Stromcekom (Smerom), sa nevedia rozhodnut, co im na verejnej mienke sposobi vacsiu skodu - ci hnev verejnosti z predrazenia, alebo nastvanie presova a okolia sposobene zrusenim stavby... Teraz je otazka, co prevazi...
Jarda Retarda
diskutujúci
 
Príspevky: 103
Založený: 14. Apr 2016 18:07

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod DrX » 06. Okt 2016 22:06

Auxt je zadubenec, pre ktoreho je "vychod" jeho garaz, do ktorej chce mat dialnicu. Vychod potrebuje rovnako R2 ako D1. Takze, ked teraz D1 PO J-Z, tak az po novej sutazi, a usetrene peniaze pekne na R2. A detto s tym predrazenym usekom na D3. SETRIT!!!
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Vlados » 06. Okt 2016 23:02

Tento príspevok musím skutočne oceniť. Už to nie je fuj fuj D1 (východ skutočne potrebuje obe trasy).
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Stefi » 07. Okt 2016 08:00

DrX napísal:Auxt je zadubenec, pre ktoreho je "vychod" jeho garaz, do ktorej chce mat dialnicu. Vychod potrebuje rovnako R2 ako D1. Takze, ked teraz D1 PO J-Z, tak az po novej sutazi, a usetrene peniaze pekne na R2. A detto s tym predrazenym usekom na D3. SETRIT!!!
No je to kazdopadne tvoj nazor na neho, ja si to nemyslim.Ale ked sa clovek nad tym zamysli a niekto to tu predo mnou uz aj pisal, ze keby to v tomto state fungovalo tak ako ma tvoj scenar by bol uplne pravdivy.Podla mojho nazoru tiez nie je dobre ked sa nieco stavia predrazene ale nie som naivny ze tie peniaze by sa usetrili a vlozili lepsie do inych usekov, neverim tomu.
Stefi
návštevník
 
Príspevky: 47
Založený: 22. Aug 2014 13:50

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod juancarlos » 07. Okt 2016 09:31

DrX napísal:Auxt je zadubenec, pre ktoreho je "vychod" jeho garaz, do ktorej chce mat dialnicu. Vychod potrebuje rovnako R2 ako D1. Takze, ked teraz D1 PO J-Z, tak az po novej sutazi, a usetrene peniaze pekne na R2. A detto s tym predrazenym usekom na D3. SETRIT!!!

Pozastaviť výstavbu Budimír-Bidovce a skontrolovať cez value for Money a keď to nevyjde zrušiť a peniaze použiť na R3. Čo tak takéto šetrenie? To by tu ale pár ľudí z KE a okolia odviezli na ARO.
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 736
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod aquila » 07. Okt 2016 09:40

juancarlos, bodaj by sa to stalo, a vyslo by ze zo vsetkych troch kartelovych usekov ma budimit najlepsie value for money, ci uz kvoli cena za km ako aj intenzitam .. takze hura, podme na to :) aspon by sa ukazalo ako su ozaj potrebne tieto useky :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod juancarlos » 07. Okt 2016 10:38

Ja som za. Keď všetky úseky tak všetky. Bez pardonu. Nie len tá akože "protežovaná" D3. A ešte jeden postreh. Veľmi rád (to už ale asi nezistím) by som vedel čo by sa tu písalo ak by sa Skanska prihlásila na úsek Prešov, západ - Prešov, juh, naša úderka (DPS, VHS ....) by sa zamerala na Budimír-Bidovce a cenová relácia týchto úsekov by sa otočila. To by tu DrX písal a rozoberal "potenciál" Košíc asi v každom druhom príspevku. Nehrajme sa tu veľmi na filantropov, lebo ako tak sledujem 99% ľudí tu na fóre bojuje za úseky po ktorých jazdí a ktoré sú pre neho dôležité. Ak si ty to jedno percento a si niekde (neviem) zo západného Slovenska a záleží Ti ako jazdia ľudia trebárs vo Svidníku tak máš moju úctu.
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 736
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod aquila » 07. Okt 2016 10:54

mne zalezi aby sa za rozumne ceny postavili dialnice a nie megalomanske zbytocne stavby ako sa bohuzial zakorenili za meciara a este viac prehlbili za dzurindu a fico tomu dal korunu ..

dzurindovi, miklosovi a celej SDKU najviac vycitam ked uz uz pozastavili vystavbu a najali a za tazke prachy nechali urobit analyzu ot matt macdonald na zoptimalizovanie dialnice pred skoro 20timi rokmi, ze sa z tej optimalizacie neurobilo doslova nic .. keby sa tie kroky co boli vtedy aj schvalene na vlade zrealizovali, tak mame teraz 2 tolko dialnic za tu istu sumu co sa doteraz do nich investovalo .. nehovoriac o jednickach ..

lebo to co sa deje v poslednych rokoch je uplne chore a zvratene .. jedine ako tak funkcna sokova terapia bolo figelovo zrusenie PPP, rozbehnutie tendrovania a len na tom sme usetrili vyse miliardy euro len na stavebnych nakladoch na cca 60 km dialnic .. to je sialene cislo. ale mi je jasne, ze ty to beries tak, ze vsak by sa aspon nieco postavilo .. vsak aj tento usek okolo presova je vlastne drahsi ako visnove so 7,5 km tunelom !! kde skoda, ze uz dosla ficova vlada, a mohla ho stavat skanska .. ktora tam tak ci tam robi subku ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Stefi » 07. Okt 2016 12:24

aquila napísal:juancarlos, bodaj by sa to stalo, a vyslo by ze zo vsetkych troch kartelovych usekov ma budimit najlepsie value for money, ci uz kvoli cena za km ako aj intenzitam .. takze hura, podme na to :) aspon by sa ukazalo ako su ozaj potrebne tieto useky :)
Ja by som bol zvedavy ktore su podla teba potrebnejšie úseky na Slovensku. Cez Kosice dost vela chodim a uznavam mozno Budimir Bidovce nie je jeden z najpotrebnejsich usekov, lebo celkovo Kosice maju vcelku dobre poriesenu dopravnu situaciu. Ale Ktory iny usek je podla teba potrebnejsi? (teraz neberiem do uvahy Tur. Hubova ktory sa nestava kvoli niecomu inemu nie peniazom) Ja viem ze my mozno ktori cez Presov jazdime sa stale opakujeme ze aka je hrozna tam situacia, bolo by lepšie sa tam ist par krat previezt hlavne rano cez tyzden a uvidite ten katastrofalny stav.
Stefi
návštevník
 
Príspevky: 47
Založený: 22. Aug 2014 13:50

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod DrX » 07. Okt 2016 12:34

juancarlos napísal:
DrX napísal:Auxt je zadubenec, pre ktoreho je "vychod" jeho garaz, do ktorej chce mat dialnicu. Vychod potrebuje rovnako R2 ako D1. Takze, ked teraz D1 PO J-Z, tak az po novej sutazi, a usetrene peniaze pekne na R2. A detto s tym predrazenym usekom na D3. SETRIT!!!

Pozastaviť výstavbu Budimír-Bidovce a skontrolovať cez value for Money a keď to nevyjde zrušiť a peniaze použiť na R3. Čo tak takéto šetrenie? To by tu ale pár ľudí z KE a okolia odviezli na ARO.


No, rad si pozrim analyzu, podla ktorej by sa za tie peniaze z D1 Bud-Bid na R3 ziskala vacsia "value". A to uz vobec nehovorim o tom, ze Kosicky kraj ma za poslednych 25 rokov postavenych zdaleka najmenej dialnic (dokopy cca 30km) a ze to cislo je este horsie, ked sa prerata kolko bolo investovane penazi do KE kraja (kedze tie dialnice su tu zaroven najlacnejsie). Proste totalne psycho, ked niekto na D3 alebo okolo PO chce len tak 900mil EUR. Za to sa da dokoncit prakticky vsetka planovana D/RC infrastruktura KE kraja. Ale na PPP1 to bolo presne na 9km dialnicotunela!!!

Proste, ako pise aquila, je tu totalne zvrateny system dohnany do megalomanskej bizarnosti, aka v europe hadam nema paru.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod DrX » 07. Okt 2016 17:39

Vlados napísal:Tento príspevok musím skutočne oceniť. Už to nie je fuj fuj D1 (východ skutočne potrebuje obe trasy).


Som rad, ze prispevok ocenujes, ale este stale je zjavne rozdiel medzi tym co ja napisem a co tam ty precitas:
Myslim, ze som nikdy nikde nenapisal, ze D1 fuj. Stale som pisal, ze delit peniaze 60:40 medzi sever a juh, a na severe budovat RC rovnako ako na juhu, co by neskutocnym sposobom usetrilo peniaze v porovnani s parametrami D v tom zlozitom terene.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod devil » 07. Okt 2016 17:55

podla http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=21870 a ich analyzy ktoru som stiahol odkaze predpokladaju pre tento usek v roku 2020 intenzitu iba 10 135 voz./24 hod. A pre R4 sev. obchvat 12 348 voz./24 hod. Ak sa takych cisel chopia dalsi "analytici" tak je jasne preco netreba obchvat PO. Podla mna su tie cisla nizke a uz teraz by boli daleko vyssie.


tak toto je klucovy udaj, som zvedavy odkial bolo to cislo 19.000 ktore tu niekto vytiahol.....10 135 je uplne realny udaj podla intenzit braniska a dalej smerom na PO. na suvislu dialnicu pri tej cene je to absolutny fail. to je ako postavit lacnu dialnicu na rovine pre menej ako 5.000 aut.

Podla toho co pise Auxt, tak okrem beznej kilometraze, je tam na oboch MUK spolu 11,2 km naviac. T.j. spolu 19km a to hned vychadza ina suma na km ako tych 45mil. Urcite z tych 11,2 je uz nieco postavene, povedzme nech 25% a bohvie ako to myslel, ci scitaval aj polprofili alebo cele profily, ale urcite by po prepocte na 1km vysla daleko mensia suma nez to vychadza na bezne useky s jednoduchou MUK, pricom tu su dve a jedna z toho ma byt tusim najrosiahlejsou na Slovensku.


OK, tak nech sa zohladni aj intenzita na jednotlivych vetvach...lenze cim viac vetiev tym viac sa rozdeli aj intenzita a budeme tam kde sme boli.

Dnes píše R. Auxt: "Nové vedenie ministerstva pod kuratelou pána Érseka sa rozhodlo ísť proti východniarom a hospodárskym záujom prešovského a košického regiónu". No, milí spoludiskutéri, milí Prešovčania, koho ste si zvolili? .. urobte si na Érseka sami názor.


toto vypoveda o auxtovi resp. o "strane" siet.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod i15 » 07. Okt 2016 18:45

D1 okolo PP mala 2 roky po otvorení "smiešnych" 11-13 tisíc vozidiel denne, ale keď ju zavrú, tak dopravný servis hlási 45min zdržanie...

prognóza nad 10000 vozidiel znamená, že treba stavať a v plnom profile
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod devil » 07. Okt 2016 19:00

ale nie za 40 mil na km. len pre ilustraciu poloprofil okolo BN stal do menej ako 10 mil. za km. ma tam byt 10.000 aut, aj keby to bolo 7-8 stale je to viac ako slusne. treba najskor odskusat nabreznu, 4 pruhy aj ked su tam nejake prechody pre chodcov a urovnove X v pohode zvladaju 20.000 aut denne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod tomenmen » 07. Okt 2016 21:26

no pozor pri tých intenzitách, lebo primátor Raši povedali že v Košiciach na Kováčskej ulici sú denné intenzity 12 000 áut .. takže v branisku musia byť aspoň 100 000 .. pre niekoho kto nevie čo je to kováčska za ulicu tak prosím : https://www.google.sk/maps/place/Kov%C3 ... 4129?hl=sk ... to ja len na margo toho že štatistika je sviňa a nie vždy odzrkadľuje reálnu situáciu .. a už vôbec nie keď sa použije úplne nezmyselne .. čo nevravím že je váš prípad .. to ja len tak, cez prešov nikdy nejazdím lebo viem že je to tam psycho, ak tak len neskoro v noci, resp v nedelu na obed
tomenmen
diskutujúci
 
Príspevky: 96
Založený: 26. Apr 2016 14:51

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod bodrik » 08. Okt 2016 00:16

K intenzitám.. Neviem či sa pri výpočtoch budúcich intenzít bral do úvahy aj tzv. "nasávací efekt" novopostavenej diaľnice.

Pri úseku PO-záp. - PO-juh. ide najmä o to, že po dokončení tohto úseku a zároveň aj úseku BU-BI sa výrazne presmerujú dopravné toky ktoré fungujú teraz. Už som to tu kedysi dávno pred rokmi spomínal, ale napíšem to znovu:

V praxi je najmä pri medzinárodnej tranzitnej doprave, ale v menšom rozsahu aj v ostatnej nákladnej a v malej miere aj v osobnej doprave súčasná situácia taká, že vodiči vchádzajúci do PO zo západnej strany (v smere od RK) ak je ich cieľom cesty Ukrajina, príp. MI, či TV a zvyšok SK územia východne a južne od MI a TV nepoužijú v súčasnosti jazdu po D1 (PO-KE), ale pokračujú rovno po I/18, najjednoduchším Z-V prieťahom mesta a pokračujú po I/18 relatívne pohodlne cez Kapušany, VT a Strážske do MI, resp. od VT priamo do TV. Vyhýbajú sa tým nielen komplikovaným odbáčaniam v PO a jazde ešte väčšími kolónami než sú na mestskom prieťahu I/18, ale nákladné autá sa jazdou cez Vranov vyhýbajú tiež prejazdu cez KE a ďalšiemu zdržaniu tam, ako aj jazde cez 2 kopce (jeden pri vstupe do KE, druhý pri výstupe z KE), keďže skratkou cez Vajkovce, Rozhanovce a Koš. Olšany prechádzať nesmú (zákaz pre vozidlá nad 3,5t). Tie kopce sú vlastne 4. 2 v KE (oba ten istý masiv - tzv. Košická hora), potom ešte Orechový lesík (prechod medzi dolinami Torysy a Oľšavy medzi Koš. Olšanmi a Ďurďošíkom) a najväčší je známy Dargov v Slánskych vrchoch. Trasa cez Vranov má kopce 2 (Petičské sedlo medzi Lipníkmi a Hanušovcami a Prejazd Laboreckou vrchovinou medzi Nižným Hrabovcom a Strážskym), resp. len jeden, ak idú od VT smerom na TV.

Dovolím si tvrdiť, že viac ako 95% áut, ktoré jazdia PO-MI, nejdú v trase budúcej D1, ale cez VT. A detto viac ako 75% áut PO-TV ide cez Vranov. Pri nákladných autách sa to číslo blíži k 100% pre oba prípady.
Po D1 medzi PO a KE jazdia najmä tí, ktorí smerujú od RK do HU na Miskolc, príp. ešte ďalej do Rumunska. Ale celkovo toho nieje veľa, pretože mnohí najmä západne od RK, MT, ZA a z Čiech, či Poľska využijú na cestu do HU buď D1 na BA a Budapešť, alebo, prejazd cez Kremnicu, či Donovaly na ZV a Budapešť. Takže toho tranzitu tam z týchto dôvodov veľa nieje.

Dokonca ani tí ktorí tranzitujú Slovensko z PL do HU a prichádzajú na SK cez V. Komárnik (jediný priechod nad 12t na východe), cez PO a KE vo vyše 90% ani nejazdia, pretože to pre nich nemá zmysel a volia radšej trasu cez Stropkov, VT, TV na maďarské Sátoraljaújhely a ďalej na Miskolc, čo je najmä notoricky známa trasa kamionistov. Je to pochopiteľné, vyhýbajú sa tým diaľničným poplatkom, ale najmä chaosu, zápcham a strate času v PO, strate času v KE a trom kopcom (Šar. Štiavnik, Chmeľov a Košická hora). Na trase cez SP, VT A TV smer Sátoraljaújhely niet po prejazde PL/SK hranice jediného kopca.. Toto bude ešte dlho obľúbená trasa kamionistov, zmeniť by sa to mohlo keby sa postavil aspoň pol profil na Šar. Štiavniku a Chmeľove (ale najmä Štiavnik), vyriešil by sa SO PO + D1 POZ-POJ a D1 BU-BI + R2 obchvat KE po Olšany. Následne dať zákaz pre TIR cez SP-VT-TV. Ale to má k realizácii ešte veľmi ďaleko (najmä Š.Štiavnik a Chmeľov), čiže tu sa najbližších 20 rokov bohužiaľ toho asi veľa nezmení.

Výrazne sa ale "onedlho" môžu zmeniť toky tranzitu Z-V a to hneď po dostavaní úsekov POZ-POJ a BU-BI sa určite veľké množstvo áut ktoré smerujú od RK na Ukrajinu, do MI a TV presunie na D1 PO-KE, kadiaľ teraz nejazdia takmer vôbec. Odstráni sa tým prejazd cez PO, aj KE, jazda do KE kopcov a zmierni sa aj stúpanie medzi Olšanami a Ďurďošíkom. Výrazne sa znena tokov dopravy prejaví ale až po dostavaní úseku D1 Bidovce -Dargov, čím sa odstráni najväčší kopec na D1 za KE a privedie sa diaľnica na Východoslovenskú nížinu. Odtiaľ je k UA hranici už len samá rovina. Kým sa ale začne stavať tento úsek ešte nejaké roky prejdú, ale snáď by mohol byť do roku 2025 hotový. Potom by už od RK nemalo absolutne žiadny zmysel jazdiť na MI/TV cez VT.

Skrz toho, čo som teraz písal neberiem za príliš smerodajné ani terajšie intenzity, ani nedávno robený smerový prieskum http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... e_id=34982 ktorý síce pri tranzite zisťoval ktorým vstupom vodidlo do mesta vošlo a ktorým vyšlo, ale okrem toho nič viac, žiadne dlhšie súvislosti.

Iné by bolo, ak by sme poznali štart, trasu a cieľ tých tranzitujúcich áut, ale nielen v PO.
Chcelo by to skúmať trasy tranzitujúcich áut medzi Rzesowom, Krakowom, Presovom, Košicami, Zvolenom, Žilinou, Miškolcom a Užhorodom, ale aj Bardejovom, Popradom, Sp.N.Vsou, Rožňavou, Trebišovom, Michalovcami, Humenným, Sninou, ..ktoré trasy používajú a nasimulovať ako sa tieto dopravné toky zmenia po odovzdaní konkrétneho úseku, príp. aký synergický účinok bude mať otvorenie dvoch, či viacerých takýchto úsekov a z toho určovať intenzity budúceho úseku..

Bohužiaľ ale takými dátami nedisponujeme a niesom si istý či by si niekto v slovenskej realite dal takú námahu a nasimuloval zmenu tých dopravných tokov.

Treba si uvedomiť že každým novým otvoreným úsekom na D1 (a nielen na D1) ten v krátkom čase stiahne na seba kvantum dopravy a výrazne zmení dopravné toky vo svojom širšom, ale aj vzdialenejšom okolí, tak ako tomu vždy doteraz bolo.

Preto aj pri D1 POZ-POJ si myslím že tie intenzity budú omnoho vyššie, než sa uvadza tých smiešnych 10tis.. Treba si uvedomiť že aj mnohí ľudia z PO sídlisk ten úsek budú využívať. Napr. ak pôjde niekto z III-ky do priemyselného parku alebo do KE, oplatí sa mu ísť tadiaľ, lebo sa vyhne upchatému centru. Detto aj tí ktorí pôjdu zo Solivaru, Švábov či priemyselného parku smerom na LE, pôjdu možno radšej tadiaľ. Teoreticky sa to môže oplatiť aj pri ceste zo Švábov na III-ku, ak bude prave dopravná špička. A dobudovaním SO, alebo aspoň jeho úseku po I/68.

Každopadne stavať to ako polprofil by bol číry nezmysel. Môj názor je, že do dvoch rokov po odovzdaní do užívania (teda snáď niekedy medzi 2020-22 bude tento úsek atakovať intenzity 20tis./24h. a možno ich aj prekročí, ak bude postavený v plnom profile (polovičný by stiahol menej dopravy).

Ostatne, pokiaľ sa nemýlim, každý tunelový úsek mal prognózované nižšie intenzity, po spustení do prevádzky, než boli potom tie skutočné. Tie boli vždy vyššie. Dokonca neviem či pri tuneli Sitina to nebol dvojnásobok toho čo sa očakávalo..

Prečo by to teda práve tu malo byť inak?? Som presvedčený o tom že to tak bude aj v tomto prípade.

Ospravedlňujem sa ak som sa príliš rozpísal, alebo sa nejak dookola opakoval, píšem z mobilu, tu sa to ťažšie kontroluje.

Pekný víkend prajem všetkým!
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Vlados » 08. Okt 2016 09:58

Veľmi pekne si uviedol súvislosti. Ešte si mohol uviesť, že na trase Z-V je preprava po I/19 rýchlejšia ako po I/18 čo tiež pozitívne ovplyvní využívanie D1.
bodrik napísal:Bohužiaľ ale takými dátami nedisponujeme a niesom si istý či by si niekto v slovenskej realite dal takú námahu a nasimuloval zmenu tých dopravných tokov.
Jedine s týmto by som si dovolil nesúhlasiť. Máme mýtny systém, ktorý údaje zbiera nejakých 7 rokov. Z týchto dát by sa dala analyzovať zmena tokov po otvorení troch úsekov na D1.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 54 hostí.