Moderátor: Moderátori
Bodrik napísal: Na trase cez SP, VT A TV smer Sátoraljaújhely niet po prejazde PL/SK hranice jediného kopca..
Vlados napísal:Veľmi pekne si uviedol súvislosti. Ešte si mohol uviesť, že na trase Z-V je preprava po I/19 rýchlejšia ako po I/18 čo tiež pozitívne ovplyvní využívanie D1.Jedine s týmto by som si dovolil nesúhlasiť. Máme mýtny systém, ktorý údaje zbiera nejakých 7 rokov. Z týchto dát by sa dala analyzovať zmena tokov po otvorení troch úsekov na D1.bodrik napísal:Bohužiaľ ale takými dátami nedisponujeme a niesom si istý či by si niekto v slovenskej realite dal takú námahu a nasimuloval zmenu tých dopravných tokov.
Zmeny su oproti posudzovanej trase rozsiahle a prakticky sa dotykaju celej trasy dialnice v posudzovanom useku. Zaroven je potrebne zohladnit aplikaciu novych smernic...
Zasadna zmena je zmena polohy tunela, ktoru je potrebne podrobnejsie posudit z hladiska komplexneho vplyvu na ZP a obyvatelstvo.
Vzhladom na osobitost stavby je potrebne v sprave o hodnoteni posudit najma tieto vplyvy vo variantnom rieseni:
Povodne tunelove riesenie
Novy tunelovy variant
je potrebne vyhodnotit:
- vypracovat rozptylovu studiu
- vypracovat vplyv na zdravie
- vypracovat orientacny IGHP
- ....
devil napísal:ukaz mi mesto kde sa stavaju 2 paralelne cesty v jednom case. a daj dovod preco by sa nemala hodnotit navratnost.
to potom naozaj kazdy ziadat cestu lebo tadial jazdi. a znovu to napisem: suvisla dialnica D26,5, resp. kazdy usek by mal mat min. 20.000 intenzitu pri spusteni ak nie viac inac je to zbytocny luxus. uzsie a klukatejsie RC min. 10-15.000 a bez poziadavky intenzity jedine nesuvisle R11,5 na riesenie obci, miest a inych bodovych zavad.
devil napísal:mna nezaujima ako to bude riesene mna zaujima to aby sa preukazalo ze dialnica je riesenie. mnohe mesta by boli spokojne aj s takou nabreznou ale vidim ze po ZA tu mame dalsie vynimocne mesto kde dialnica je standartne riesenie pre vsetko.
mb1000 napísal:Mna by v tejto suvislosti najme zaujimalo, aka je predpokladana cena MK5, MK3 a JV obchvat PO v porovnani s D1 a R4 a v porovnani s kvalitnym smerovym prieskumom. Lenze toto nikto poriadne nevyhodnotil.
Pride mi to podobne ako D1 pri BA 5+5 vs 3+3 a porieseni I/61 a dalsich lokalnych ciest.
Drahe a zle riesenia si nemozeme dovolit, no tvarime sa ze akoze mozeme.
peterle napísal:svaco napísal:Odkazy pre ostatnych od mojho posledneho prispevku:
Presov je tradicnym volicom Pravicovych stran, minimalne Mesto, zvyčajne aj okres. Asi aj preto na nas strany ako HZDS a SMER, ktore su alebo boli vacsinou pri moci zvysoka kaslu (takze diky vsetkym, ktorych mesta volia horsie, za taketo podakovanie, ze tak hlupo volime). 3 slovenske basty pravice su bohuzial len BA, KE a PO a este aj Horna Orava.
Bratislavsky uradnik znamena podla mna to, ze dany clovek ma trvale bydlisko v BA+okolie. Tzn. rozhoduje o celom Slovensku, ale svoje peniaze, ktore zarobi ako plat alebo ako uplatky utraca z 95 percent v mieste svojho trvaleho bydliska.
Parlamentné voľby v Prešovskej župe vyhral SMER.
Tá vytrvalosť, s akou štátnych úradníkov označujete za bratislavských, je len dôkazom, že nie ste schopní prijať zodpovednosť za štát. Skrátka sa zbavujete zodpovednosti, akože to nie sú naši úradníci, to sú bratislavskí, my s nimi nič nemáme.
Ale sú to vaši úradníci, ktorých do funkcie dosadili politici, ktorých ste si zvolili. Takže za všetkých štátnych úradníkov, ste všetci zodpovední. Aj ja. Nevyzujete sa z toho naivnou snahou, urobiť z nich bratislavských.
Mimochodom, to čo utratí úradník v BA, ide do štátneho, čiže zase vášho rozpočtu. Nie do rozpočtu BA.
Tomas PO napísal:ved ZA ma 3 urovnove MUK
Tomas PO napísal:Problem je, ze PO od roku 1992 nedostal ziadnu dopravnu stavbu (okrem tcyh dvoch fliackov v podobe 400m NK a Rusinskej), zatial co v BA sa D4ka a R7cka naprojektovala, vysutazila a aj zacala stavat v rekordnom termine.
devil napísal:
este k zanedbavaniu PO...zase spomeniem mesto NR. je to podobne, same urovnove X a velky obchvat s minimalnym. dopadom na hlavnu cestu cez centrum. presovcania isli ste dalej ako po ZA ? asi nie...
bodrik napísal:K intenzitám.. Neviem či sa pri výpočtoch budúcich intenzít bral do úvahy aj tzv. "nasávací efekt" novopostavenej diaľnice.
Pri úseku PO-záp. - PO-juh. ide najmä o to, že po dokončení tohto úseku a zároveň aj úseku BU-BI sa výrazne presmerujú dopravné toky ktoré fungujú teraz. Už som to tu kedysi dávno pred rokmi spomínal, ale napíšem to znovu:
V praxi je najmä pri medzinárodnej tranzitnej doprave, ale v menšom rozsahu aj v ostatnej nákladnej a v malej miere aj v osobnej doprave súčasná situácia taká, že vodiči vchádzajúci do PO zo západnej strany (v smere od RK) ak je ich cieľom cesty Ukrajina, príp. MI, či TV a zvyšok SK územia východne a južne od MI a TV nepoužijú v súčasnosti jazdu po D1 (PO-KE), ale pokračujú rovno po I/18, najjednoduchším Z-V prieťahom mesta a pokračujú po I/18 relatívne pohodlne cez Kapušany, VT a Strážske do MI, resp. od VT priamo do TV. Vyhýbajú sa tým nielen komplikovaným odbáčaniam v PO a jazde ešte väčšími kolónami než sú na mestskom prieťahu I/18, ale nákladné autá sa jazdou cez Vranov vyhýbajú tiež prejazdu cez KE a ďalšiemu zdržaniu tam, ako aj jazde cez 2 kopce (jeden pri vstupe do KE, druhý pri výstupe z KE), keďže skratkou cez Vajkovce, Rozhanovce a Koš. Olšany prechádzať nesmú (zákaz pre vozidlá nad 3,5t). Tie kopce sú vlastne 4. 2 v KE (oba ten istý masiv - tzv. Košická hora), potom ešte Orechový lesík (prechod medzi dolinami Torysy a Oľšavy medzi Koš. Olšanmi a Ďurďošíkom) a najväčší je známy Dargov v Slánskych vrchoch. Trasa cez Vranov má kopce 2 (Petičské sedlo medzi Lipníkmi a Hanušovcami a Prejazd Laboreckou vrchovinou medzi Nižným Hrabovcom a Strážskym), resp. len jeden, ak idú od VT smerom na TV.
Dovolím si tvrdiť, že viac ako 95% áut, ktoré jazdia PO-MI, nejdú v trase budúcej D1, ale cez VT. A detto viac ako 75% áut PO-TV ide cez Vranov. Pri nákladných autách sa to číslo blíži k 100% pre oba prípady.
Po D1 medzi PO a KE jazdia najmä tí, ktorí smerujú od RK do HU na Miskolc, príp. ešte ďalej do Rumunska. Ale celkovo toho nieje veľa, pretože mnohí najmä západne od RK, MT, ZA a z Čiech, či Poľska využijú na cestu do HU buď D1 na BA a Budapešť, alebo, prejazd cez Kremnicu, či Donovaly na ZV a Budapešť. Takže toho tranzitu tam z týchto dôvodov veľa nieje.
Dokonca ani tí ktorí tranzitujú Slovensko z PL do HU a prichádzajú na SK cez V. Komárnik (jediný priechod nad 12t na východe), cez PO a KE vo vyše 90% ani nejazdia, pretože to pre nich nemá zmysel a volia radšej trasu cez Stropkov, VT, TV na maďarské Sátoraljaújhely a ďalej na Miskolc, čo je najmä notoricky známa trasa kamionistov. Je to pochopiteľné, vyhýbajú sa tým diaľničným poplatkom, ale najmä chaosu, zápcham a strate času v PO, strate času v KE a trom kopcom (Šar. Štiavnik, Chmeľov a Košická hora). Na trase cez SP, VT A TV smer Sátoraljaújhely niet po prejazde PL/SK hranice jediného kopca.. Toto bude ešte dlho obľúbená trasa kamionistov, zmeniť by sa to mohlo keby sa postavil aspoň pol profil na Šar. Štiavniku a Chmeľove (ale najmä Štiavnik), vyriešil by sa SO PO + D1 POZ-POJ a D1 BU-BI + R2 obchvat KE po Olšany. Následne dať zákaz pre TIR cez SP-VT-TV. Ale to má k realizácii ešte veľmi ďaleko (najmä Š.Štiavnik a Chmeľov), čiže tu sa najbližších 20 rokov bohužiaľ toho asi veľa nezmení.
Výrazne sa ale "onedlho" môžu zmeniť toky tranzitu Z-V a to hneď po dostavaní úsekov POZ-POJ a BU-BI sa určite veľké množstvo áut ktoré smerujú od RK na Ukrajinu, do MI a TV presunie na D1 PO-KE, kadiaľ teraz nejazdia takmer vôbec. Odstráni sa tým prejazd cez PO, aj KE, jazda do KE kopcov a zmierni sa aj stúpanie medzi Olšanami a Ďurďošíkom. Výrazne sa znena tokov dopravy prejaví ale až po dostavaní úseku D1 Bidovce -Dargov, čím sa odstráni najväčší kopec na D1 za KE a privedie sa diaľnica na Východoslovenskú nížinu. Odtiaľ je k UA hranici už len samá rovina. Kým sa ale začne stavať tento úsek ešte nejaké roky prejdú, ale snáď by mohol byť do roku 2025 hotový. Potom by už od RK nemalo absolutne žiadny zmysel jazdiť na MI/TV cez VT.
Skrz toho, čo som teraz písal neberiem za príliš smerodajné ani terajšie intenzity, ani nedávno robený smerový prieskum gallery/image_page.php?album_id=258&image_id=34982 ktorý síce pri tranzite zisťoval ktorým vstupom vodidlo do mesta vošlo a ktorým vyšlo, ale okrem toho nič viac, žiadne dlhšie súvislosti.
Iné by bolo, ak by sme poznali štart, trasu a cieľ tých tranzitujúcich áut, ale nielen v PO.
Chcelo by to skúmať trasy tranzitujúcich áut medzi Rzesowom, Krakowom, Presovom, Košicami, Zvolenom, Žilinou, Miškolcom a Užhorodom, ale aj Bardejovom, Popradom, Sp.N.Vsou, Rožňavou, Trebišovom, Michalovcami, Humenným, Sninou, ..ktoré trasy používajú a nasimulovať ako sa tieto dopravné toky zmenia po odovzdaní konkrétneho úseku, príp. aký synergický účinok bude mať otvorenie dvoch, či viacerých takýchto úsekov a z toho určovať intenzity budúceho úseku..
Bohužiaľ ale takými dátami nedisponujeme a niesom si istý či by si niekto v slovenskej realite dal takú námahu a nasimuloval zmenu tých dopravných tokov.
Treba si uvedomiť že každým novým otvoreným úsekom na D1 (a nielen na D1) ten v krátkom čase stiahne na seba kvantum dopravy a výrazne zmení dopravné toky vo svojom širšom, ale aj vzdialenejšom okolí, tak ako tomu vždy doteraz bolo.
Preto aj pri D1 POZ-POJ si myslím že tie intenzity budú omnoho vyššie, než sa uvadza tých smiešnych 10tis.. Treba si uvedomiť že aj mnohí ľudia z PO sídlisk ten úsek budú využívať. Napr. ak pôjde niekto z III-ky do priemyselného parku alebo do KE, oplatí sa mu ísť tadiaľ, lebo sa vyhne upchatému centru. Detto aj tí ktorí pôjdu zo Solivaru, Švábov či priemyselného parku smerom na LE, pôjdu možno radšej tadiaľ. Teoreticky sa to môže oplatiť aj pri ceste zo Švábov na III-ku, ak bude prave dopravná špička. A dobudovaním SO, alebo aspoň jeho úseku po I/68.
Každopadne stavať to ako polprofil by bol číry nezmysel. Môj názor je, že do dvoch rokov po odovzdaní do užívania (teda snáď niekedy medzi 2020-22 bude tento úsek atakovať intenzity 20tis./24h. a možno ich aj prekročí, ak bude postavený v plnom profile (polovičný by stiahol menej dopravy).
Ostatne, pokiaľ sa nemýlim, každý tunelový úsek mal prognózované nižšie intenzity, po spustení do prevádzky, než boli potom tie skutočné. Tie boli vždy vyššie. Dokonca neviem či pri tuneli Sitina to nebol dvojnásobok toho čo sa očakávalo..
Prečo by to teda práve tu malo byť inak?? Som presvedčený o tom že to tak bude aj v tomto prípade.
Ospravedlňujem sa ak som sa príliš rozpísal, alebo sa nejak dookola opakoval, píšem z mobilu, tu sa to ťažšie kontroluje.
Pekný víkend prajem všetkým!
Jasne mas pravdu, ale ak tam necestujem tak nebudem tu pisat prispevky, ze ako to Presovu nepomoze a podobne.To ako keby ja som tu zacal pisat aka je nepotrebna D3, ked som tadiaľ nikdy necestoval. Tak ked nezijem v danej lokalite a nie som s tou dopravnou situaciou stotozneny na vlastnej kozi nemozem len zo statistik rozpravat, čo je potrebne a co nie.bodrik napísal:Myslím si, že čo sa týka zcestovanosti, pýtať sa ľudí z PO, či niekedy boli ďalej ako v ZA je zbytočné a je to riadnou trefou vedľa.
Východniari všeobecne sú zo Slovenska suverénne najviac zcestovaní, pretože za prácou a lepším životom cestujú po celej republike, resp. cez celú republiku a samozrejme aj mimo ňu.
Opačne, teda zo západu na východ, príp. za východné hranice SR cestuje za prácou a lepším životom takmer nikto.
Takže tak.
To je také isté, ako pýtať sa niektorého z pacientov, liečiacich sa na Prednej hore, či už niekedy pil alkohol..
Nič v zlom, peace..
devil napísal:2 poznamky....poznas kruhovy objazd v TT ? myslim tento:
https://www.google.sk/maps/@48.3672169, ... 312!8i6656
co brani aby sa stavali taketo KO ?
k semaforom - aj ked sa neda nastavit zelena vlna je otazne kolko semaforov bude realne v prevadzke, ake bude nastavenie nastavenie intervalov. v BA od kosickej ul. smerom na D1 cize prievozska/gagarinova ulica je tak odhadom 11-12 semaforov ale su nastavene tak ze pri beznej premavke treba stat na kazdom 3.-4. z nich. pri velkej premavke je to zle, ale taku vy v PO nemate.
este k zanedbavaniu PO...zase spomeniem mesto NR. je to podobne, same urovnove X a velky obchvat s minimalnym. dopadom na hlavnu cestu cez centrum. presovcania isli ste dalej ako po ZA ? asi nie...
topfield napísal:devil napísal:
este k zanedbavaniu PO...zase spomeniem mesto NR. je to podobne, same urovnove X a velky obchvat s minimalnym. dopadom na hlavnu cestu cez centrum. presovcania isli ste dalej ako po ZA ? asi nie...
a ty si kedy bol dalej ako po ZA? z tvojich prispevkov sudim ze si v presove bol za poslednych 10 rokov akurat s prstom na mape...
Myslím si, že čo sa týka zcestovanosti, pýtať sa ľudí z PO, či niekedy boli ďalej ako v ZA je zbytočné a je to riadnou trefou vedľa.
Východniari všeobecne sú zo Slovenska suverénne najviac zcestovaní, pretože za prácou a lepším životom cestujú po celej republike, resp. cez celú republiku a samozrejme aj mimo ňu.
Opačne, teda zo západu na východ, príp. za východné hranice SR cestuje za prácou a lepším životom takmer nikto.
Lorenc napísal:Otvorenie komplet diaľnice Rk-Po zdvihlo intenzitu viď Branisko. Tak aj Prešov logicky. Čiže funguje nasávací efekt hotovej diaľnice. Údajov projektov je, ale takmer žiadny človek na fóre tu nedal poriadne dáta. Ujujú veľa áut ta to v Prešove rovno do blokád dialnicu treba. To tam nemáte aspoň dva mozgy, čo tu situáciu budu riešiť bez emocii? A čakal by som aj na fóre nejaké trefné zhodnotenie a minimálne nákres situácie.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 62 hostí.