D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Lorenc » 08. Okt 2016 10:15

Jasné, že sa to robí. Keď sa posudzovala R1 tak sa dávali údaje z celého kvadrantu od PL po HU myslím. Napr. v štúdii R1 D1-Rk Juh je to aj vysvetlené ako ten soft funguje. Bol tam údaj o nákladnej doprave vyžiadaný od skytoll-u. Napr. cez RK denne prejde cca 10 000 NA aj po bočných cestách ročne rastie počet NA 5%.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod bodrik » 08. Okt 2016 11:31

Vlados, áno, pre nákladnú dopravu by tie dáta boli, ale mal som na mysli tranzit celkovo, spolu s osobnou dopravou, ktorá síce nie objemovo, ale počtom tvorí myslím si že väčšiu časť tranzitu.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod bodrik » 08. Okt 2016 12:12

Bodrik napísal: Na trase cez SP, VT A TV smer Sátoraljaújhely niet po prejazde PL/SK hranice jediného kopca.. 


Musím sám seba poopraviť, predsa len nejaký kopček(y) sa nájde na ceste okolo Domaše, čo je cca 50 rokov stará preložka, ktorá bola vtedy postavená aby obišla zatopenú oblasť.

Ide o také vlnovky, s prevýšením podobným ako má Orechový lesík pri Ďurďošíku.

Tak či tak, je to pre kamióny atraktívnejšia trasa ako cez Šar. Štiavnik, Chmeľov, PO a KE. Idú prakticky stále dolinou Ondavy a potom rovinou a nemusia sa trepať kopcami najprv z povodia Ondavy do povodia Tople, potom do povodia Torysy a napokon ešte do povodia Hornádu a trčať v zápchach v PO a zdržať sa v KE.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Jarda Retarda » 08. Okt 2016 19:51

Vlados napísal:Veľmi pekne si uviedol súvislosti. Ešte si mohol uviesť, že na trase Z-V je preprava po I/19 rýchlejšia ako po I/18 čo tiež pozitívne ovplyvní využívanie D1.
bodrik napísal:Bohužiaľ ale takými dátami nedisponujeme a niesom si istý či by si niekto v slovenskej realite dal takú námahu a nasimuloval zmenu tých dopravných tokov.
Jedine s týmto by som si dovolil nesúhlasiť. Máme mýtny systém, ktorý údaje zbiera nejakých 7 rokov. Z týchto dát by sa dala analyzovať zmena tokov po otvorení troch úsekov na D1.


Presne tak. Preto maju vsetky vozidla nad 3,5t povinnost mat mytnu jednotku, aj ked nevyuzivaju spoplatnene useky. Dokonca vieme zistit nielen kde mali vozidla zaciatok a koniec trasy, ale aj rychlosti prejazdu (cize uzke miesta) a tiez vyuzitie ciest nizsich ciest. Lepsi prehlad o pohybe nakladnej dopravy ma z tohto pohladu asi len Nemecko :D Za Pociatka sa prave informacie ziskane vdaka telematike mali vyuzivat na skumanie dopravnych tokov v nakladnej preprave a pre planovanie cestnej infrastruktury. Keby sa tieto udaje ale mali pouzit v studiach, bol by problem obhajit ich opodstatnenost pred verejnostou... Preto sa podla mna okolo toho aj taktne mlci, lebo doprava spolu so zdravotnictvom su hlavne rezorty, kde sa ta vyviest vela penazi do spravnych vreciek.

Takze dat mame vela a kvalitnych, len ich spravne vyuzit...
Jarda Retarda
diskutujúci
 
Príspevky: 103
Založený: 14. Apr 2016 18:07

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod caki » 08. Okt 2016 21:11

pozeram, ze na EIA stranke pribudlo 27.9. vyjadrenie Ministerstva ZP http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/dialnica-d1-presov-zapad-presov-juh-1
Neda sa to kopirovat tak sem prepisem najzaujimavejsiu cast.
Zmeny su oproti posudzovanej trase rozsiahle a prakticky sa dotykaju celej trasy dialnice v posudzovanom useku. Zaroven je potrebne zohladnit aplikaciu novych smernic...
Zasadna zmena je zmena polohy tunela, ktoru je potrebne podrobnejsie posudit z hladiska komplexneho vplyvu na ZP a obyvatelstvo.
Vzhladom na osobitost stavby je potrebne v sprave o hodnoteni posudit najma tieto vplyvy vo variantnom rieseni:
Povodne tunelove riesenie
Novy tunelovy variant


je potrebne vyhodnotit:
- vypracovat rozptylovu studiu
- vypracovat vplyv na zdravie
- vypracovat orientacny IGHP
- ....


Neviem ci je to len formalita alebo to znamena znovu nejake dlhodobejsie posudzovanie a cakanie mesiace na spravu o hodnoteni. V zaveri to odovodnuju, aby to bolo nejako komplexne vyhodnotene a bolo mozne poziadat o prispevky z EU.
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod vladik67 » 09. Okt 2016 09:22

Plný súhlas s "Bodríkom"
lebo naozaj nikto nesleduje uvedené hľadiská a sám viem, že keď sa ide autom na podnikanie je to jedno kadiaľ sa dôjde do cieľa a aj 50 km navyše nehraje úlohu, ak je to pohodlnejšie a bezpečnejšie, aj keď čas je rovnaký niekedý aj dlhší. Zo súkromným autom už si rozmyslí, či takto neekonomicky bude rozmýšľať, keď plati nielen PHM ale aj výdavky na opravy za opotrebovanie. Príklad známeho: Býva v Moldave a keď chce ísť do BA nepôjde do KE aby išiel po D s rizikom, že sa zdrží pri PO, RK alebo MT a Strečne, to neberie do úvahy niejakú vážnu nehodu na D a čiastočne alebo úplne uzavretie D1. Pokiaľ sa dostane na 1D až za PO, kde môže súvislo ísť plynulo, súvislo a bezpečne, tak za ten čas je pri RS alebo pred LC a tie peripetie čo ho postretnú pod Strečnom má od fiľakovsko-lučeneckej križovatky po Kriván a od Pštrusy až po ZV vrátane prejazdu mesta. O ceste cez HU ani neuvažuje, keďže ďalšie dialničné poplatky navyše ako aj viac kilometrov.

Dokončením R2 sa sa zvýši pracovná mobilita (nebudú musieť z dôvodu výstavby fabrík na západe zamestnávať kvalifikovaných cudzincov, ale mohli by ľudí z chudobných regionov, no za riadný plat a nie minimálny plat zákonom stanovený, lebo ten majú aj doma poniektorí aj vyššie sociálne dávky ak je dosť detí a obzvlášť aj s invaliditou), lebo nie každý sa môže presťahovať na západ SK, ako radi hovoria politici po voľbách amlčia pred voľbami. Alebo starých rodičov nechame napospas neprispôsobivým dlhodobo nezamestnaným pre ich nízku kvalifikovanosť alebo trvalu invaliditu a necháme im ich majetky? Ich trápenie pre budúce generácie len tak necháme rozkradnúť, lebo neprispôsobiví kvázi "oni nemajú". Pikoška" Veď vy ste tie jablka nedávali na strom, je to od nikoho čiže každého, čo sa gádžo rozčuľuješ". Takéto názory sú bežné na krádež ovocia zo záhrad, a výrok nie je diskriminačný lebo neurážal bieleho ale gáža. No to trťosektoroví, ktorí prevychovávaju ako komunisti nepochopia. Ale to už som mimo temy.

Čiže mám rovnanký názor ako "Bodrík" ale len v tomto prípade, lebo aj intenzity na D1 klesnú najmä vozidlami SK, ak sa nepritiahne diaľková čiže medzinárodná kamionová doprava alebo osobna doprava z dôvodu turistického ruchu Vysoké Tatry, ako je to v Poľsku u Zakopaného a Branisko bude postačovať ešte veľmi dlho. Ináč s tými kamionmi od Po v smere na Ukrajinu cez VT verzus KE má 100% pravdu, nielen ušetria na mýtnom ale aj na PHM, čo je v stúpaní do kopcov nezanedbateľné a koľko znečisteného ovzdušia to by vedeli vyčísliť ekologovia. A tu bude čiastočne aj pravda "Drx" lebo potom nie D1 ale R2+R7 bude alternatíva pre spojenie Čiech a Ukrajiny ako aj MI, KE v smere na BA.


"Vlados"
mýtny system monitoroval len nákladné vozidla a až teraz sa začalo s osobnými vozidlami takže žiadne relevantné informácie nezískaš k vyššie uvedeným údajom, možno tak len koľko bolo vybrané na pokutach čiže neplánované finančné prostriedky do vrecak firmy a štátu, z ktorých len malá časť ide späť do financovania ciest.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 600
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Tomas PO » 09. Okt 2016 12:50

devil napísal:ukaz mi mesto kde sa stavaju 2 paralelne cesty v jednom case. a daj dovod preco by sa nemala hodnotit navratnost.

to potom naozaj kazdy ziadat cestu lebo tadial jazdi. a znovu to napisem: suvisla dialnica D26,5, resp. kazdy usek by mal mat min. 20.000 intenzitu pri spusteni ak nie viac inac je to zbytocny luxus. uzsie a klukatejsie RC min. 10-15.000 a bez poziadavky intenzity jedine nesuvisle R11,5 na riesenie obci, miest a inych bodovych zavad.

Nuz, precital som si cca 7 stran, a musim skontatovat, ze 90% je balastu. Ale pri usekoch, ktore sa stavaju, alebo idu stavat, to je uz na tomto fore standardom. Az useky, ktore sa dostavaju, tak maju prispevky k veci. Cest vinimkam.
Ja ako hlavny problem vidim to, ze na PO sa stat od roku 1992 totalne vykaslal. Posledna stavba okolia zel. a autobusovej stanice a rozsirenie obrancovky na 2+2 bola ukoncena niekedy okolo roku 1991/1992. Az doteraz dlho dlho nic, s vynimkou tych 400m NK od nikadial nikam, ktoru nasledne zastavil majetkovy problem (ano, tu mozeme otvorit temu, ze sme si to ako presovcania sposobili sami). Potom este tych par metrov nepricetne zle postavenej Rusinskej, cesty tretej tiedy, obycajnej spojnici mesta a sidliska sekcov rovno do stredu sidliska zo stredu mesta. To, ze to je teraz jednotka, je len improvizacia, lebo ako hovorim, ide najvacsim sidliskom (uz ani nie okrajom, kedze zastavba druhej strany pokracuje) a vychadza z centra mesta (Kuzmanyho je na hranici centralnej mestskej zony).

Existujuce fakty su vsak tie, ze od roku 1992, v case najvacsej motorizacie, stat o PO ani nezakopol. To sa ale o inych krajskych, ale aj mnozstve okresnych mieste neda porovnat. Na tom sa snad vsetci zhodneme.
Mesto Presov sa vsak (na rozdiel od inych miest) snazi robit to, co je v jeho kompetencii. Vybudoval uplne nove cesty za vlastne peniaze (Okruzna, Na Tablach, Skara), stale zlepsuje MHD, kedy roky rokuce z vlastnych zdrojov nakupoval nizkopodlazne autobusy a trolejbusy (prvy NP bus na celom Sk, detto prvy nizkopodlazny kratky trolejbus na SK). Az tento rok nam konecne presli fondy na nakup vozidiel, takze obnova ide este dalej. Uz teraz je vozozvy park TR 10,5 roka. Po obnove znacne klesne, co uz je nadherne cislo. Mame ako prve mesto prestupne listky, 10m stoji 40c, 30m 50c - skvele motivacne ceny. Nove spoje su plne klimatizovane, maju elektricke displeje, WIFI, na Hlavnej sa stretavaju takmer vsetky linky, cim sa vytvara prestupny terminal, spajaju okolite obce, kde si staci kupit listok do II. pasma za 70c, cize mame vlastnu integrovanu dopravu uz roky a vela detailov). Sucasne vedenie inteznivne pripravuje rezidencne parkovanie, 3mio eur sa dava do obnovy povrchov ciest a chodnikov len za posledne 2 roky, cyklistaky pokryvaju vsetky sidliska a to v celej dlzke, niektore idu aj do vedlajsich miest.

Ale bez SSC a NDS to nejde a preto sme tam, kde sme. Dufam, ze aj v tomto sa zhodneme.

Tu mozem zareagovat na devilove tvrdenie, ze je nezmysel spustit stavbu dialnice, ked sa stavia paralelna cesta. Nuz ano, mas pravdu, je nestandardne ze sa stavaju dve paralelne cesty. Ale to je len dosledok toho, ze NK mala stat uz okolo roku 2005 v celej svojej dlzke. Druhy termin uz v rezii HANTu bol 2015. Takze ziadny casovy subeh so stavbou D by nemal byt. Kedze NK sa stavia od roku 1999, doslo to az do tejto absurdnosti.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Tomas PO » 09. Okt 2016 13:15

devil napísal:mna nezaujima ako to bude riesene mna zaujima to aby sa preukazalo ze dialnica je riesenie. mnohe mesta by boli spokojne aj s takou nabreznou ale vidim ze po ZA tu mame dalsie vynimocne mesto kde dialnica je standartne riesenie pre vsetko.

hm, snad tento prispevok je len dosledok emocii na fore. lebo porovnavat NK a cesty v ZA sa neda. ved ZA ma 3 urovnove MUK a cely celucicky Presov ani JEDNU. Chapes, ani JEDNA MUK?! (jedina je na sarisskych lukach, co je ale kataster lubotic a aj tak najdolezitejsi smer centrum-sekcov ide urovnovo a sposobuje to tragicke nehody). Este aj nasa modla NK bude mat zaustenie na jednej strane do KO. Jedna vetva PP-KE sice pojde po vlastnej vetve, ale KE-PP pojde cez KO a bude musiet davat prednost vsetkym dochadzajucim do PO z 1/20 - a tych je dost, vsetky okolite obce v tomto smere lezia pri I/20 a na MUK Lemesany sa logicky nebudu vracat, ked mozu ist po I/20, navyse bezplatne. Takze staci, ze jeden TIR zabrdzi aby dal prednost pred KO a uz nam krasne pocas spicke vznikne kolona. Ak teraz rozmyslam, smer do centra bude 2+2 a bezkolizny, co moze tranzitujucich (OA - TIR sa prejazd zakazat da) navadzat nestat v kolone pri radeni sa na KO, ale prejst 2+2 az po Skultetyho a tadial (ako doteraz) na NK pri mestkej hale, kde bude CSS. Tam vznikne tlak na predlzenie intervalu od Skultetyho a sme tam kde sme boli :)
Na druhom konci je devil krizovatka OM-Levocska, ktora je cela v smere PP-KE 1+1. Ide navyse stredom sidliska 2. To v Ziline nie je.
Este niekde som cital, ze na NK bude len 6 semaforov, z toho dva su pre chodcov. To nie je pravda. Prvy semafor je pri Lidli, druhy pribudne coskoro medz Lidlom a OM-Lvocska pri MHD zastavke, treti je OM-Levocska, stvrty za tym je pre chodcov, piaty je potrebny pre chodcov na OM v strednej casti, siesty je na najnovsej casti NK tiez pre chodcov, siedmy chyba pri odbocke na Kalvariu, osmy bude pri krizovani, kde aktualne NK konci, deviaty bude pri krizovani s Budovatelskou/Pod Wilec Hurkou - miesto, kde sa buduje lavka pre pesich).
Pri pohlade na toto sumaforie a ich znacnu vzdialenost medzi sebou je nemozne mat suvislu zelenu vlnu. Da sa uvazovat o odstraneni viacerych semaforov, avsak rovnako o pridani. Ak ma mesto ulohu zabezpecovat sluzby pre svojich obcanov, a NK rozdeluje Sidlisko, tak moze tlacit nato, aby boli bocne smery dostatocne dlhe. Cize opat sme tam kde sme.
Preto devil pisem o rozdiele medzi ZA. Ak by NK bola postavena aspon v klucovych miestach mimourovnovo, alebo mala alternativu (ked idem od BA do PO cez ZA mozem ist cez Lavobreznu, alebo obocim doprava a pridem k Tescu z opacnej strany - neviem ako sa vola tento smer). V ZA nemas navyse ani jeden semafot okrem Tesca, ani jeden prechod pre chodcov atd atd.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Tomas PO » 09. Okt 2016 13:18

mb1000 napísal:Mna by v tejto suvislosti najme zaujimalo, aka je predpokladana cena MK5, MK3 a JV obchvat PO v porovnani s D1 a R4 a v porovnani s kvalitnym smerovym prieskumom. Lenze toto nikto poriadne nevyhodnotil.

Pride mi to podobne ako D1 pri BA 5+5 vs 3+3 a porieseni I/61 a dalsich lokalnych ciest.

Drahe a zle riesenia si nemozeme dovolit, no tvarime sa ze akoze mozeme.

Okolo 200mi eur je odhadovany naklad na MK-3 a MK-5, vratane toho kratkeho tunela.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Tomas PO » 09. Okt 2016 13:25

peterle napísal:
svaco napísal:Odkazy pre ostatnych od mojho posledneho prispevku:
Presov je tradicnym volicom Pravicovych stran, minimalne Mesto, zvyčajne aj okres. Asi aj preto na nas strany ako HZDS a SMER, ktore su alebo boli vacsinou pri moci zvysoka kaslu (takze diky vsetkym, ktorych mesta volia horsie, za taketo podakovanie, ze tak hlupo volime). 3 slovenske basty pravice su bohuzial len BA, KE a PO a este aj Horna Orava.

Bratislavsky uradnik znamena podla mna to, ze dany clovek ma trvale bydlisko v BA+okolie. Tzn. rozhoduje o celom Slovensku, ale svoje peniaze, ktore zarobi ako plat alebo ako uplatky utraca z 95 percent v mieste svojho trvaleho bydliska.


Parlamentné voľby v Prešovskej župe vyhral SMER.

Tá vytrvalosť, s akou štátnych úradníkov označujete za bratislavských, je len dôkazom, že nie ste schopní prijať zodpovednosť za štát. Skrátka sa zbavujete zodpovednosti, akože to nie sú naši úradníci, to sú bratislavskí, my s nimi nič nemáme.
Ale sú to vaši úradníci, ktorých do funkcie dosadili politici, ktorých ste si zvolili. Takže za všetkých štátnych úradníkov, ste všetci zodpovední. Aj ja. Nevyzujete sa z toho naivnou snahou, urobiť z nich bratislavských.
Mimochodom, to čo utratí úradník v BA, ide do štátneho, čiže zase vášho rozpočtu. Nie do rozpočtu BA.

Tieto politicke hantyrky tu netahajme. Ved vsetci vieme, ze mnozstvo bratislavcanov je defacto vychodniarov, CPckarov, ci ako ich nazyvate. Je tazko rozlisovat. Ale je jasne, ze hlavne mesto ma stale vacsiu prioritu, ako ine mesta. Neplati to len na SK, ale vsade, tak preco si to nepriznat. Problem je, ze PO od roku 1992 nedostal ziadnu dopravnu stavbu (okrem tcyh dvoch fliackov v podobe 400m NK a Rusinskej), zatial co v BA sa D4ka a R7cka naprojektovala, vysutazila a aj zacala stavat v rekordnom termine. Presov navyse na politiku stale doplacal - Kopcak (KDH) - pri moci HZDS; Benc (SDL) - pri moci SDKU; Hagyari - nezavisly, neskor s podporou smeru (dokoncenie prvej etapy NK, zaciatok druhej, priprava rozsirenia OM-Levocska, Kuzmanyho, Okruzna, vymena povrchov na jednotkach komplet, vykup pozemkov na R4, plany na prelozku trate z Kysaku do PO, atd.), Turcanova (KDH) - pri moci SMER, SNS, MOST...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Vlados » 09. Okt 2016 14:44

Tomas PO napísal:ved ZA ma 3 urovnove MUK

Tomas, prečo nie si presný? ZA nemá všetky MÚK plnohodnotné ale má ich 15.

Tomas PO napísal:Problem je, ze PO od roku 1992 nedostal ziadnu dopravnu stavbu (okrem tcyh dvoch fliackov v podobe 400m NK a Rusinskej), zatial co v BA sa D4ka a R7cka naprojektovala, vysutazila a aj zacala stavat v rekordnom termine.

BA dostala D1 aj D2 a sú prínosom lebo nahrádzajú chýbajúce mestské cesty. Mesto na rozvoj ciest nemá a ešte sa musí starať aj o cesty ktoré by prináležali SSC a VÚC.
Len D4 a R7 samotnej BA viac uškodí ako pomôže. BA by potrebovala rovnakú sumu na rozvoj MHD prípadne na cestné stavby.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod devil » 09. Okt 2016 15:09

2 poznamky....poznas kruhovy objazd v TT ? myslim tento:

https://www.google.sk/maps/@48.3672169, ... 312!8i6656

co brani aby sa stavali taketo KO ?

k semaforom - aj ked sa neda nastavit zelena vlna je otazne kolko semaforov bude realne v prevadzke, ake bude nastavenie nastavenie intervalov. v BA od kosickej ul. smerom na D1 cize prievozska/gagarinova ulica je tak odhadom 11-12 semaforov ale su nastavene tak ze pri beznej premavke treba stat na kazdom 3.-4. z nich. pri velkej premavke je to zle, ale taku vy v PO nemate.

este k zanedbavaniu PO...zase spomeniem mesto NR. je to podobne, same urovnove X a velky obchvat s minimalnym. dopadom na hlavnu cestu cez centrum. presovcania isli ste dalej ako po ZA ? asi nie...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Stefi » 09. Okt 2016 15:52

Devil akoze ja tu na tomto fore nevidim jedneho cloveka okrem teba, ktory by spochybnoval potrebu tohto useku a jeho dolezitost, ostatni ludia co su proti tak hlavne kvoli cene. Sadni prec od pocitaca a chod sa tam autom previezt lebo to nema zmysel ti vysvetlovat dolezitost tohoto useku. Uz len preto by mal byt tento usek dobudovany ze je sucastou najprioritnejsej dialnice na Slovensku a pomohol by mozno nie len konkretne mestu prešov ale aj rozvoju dalsich miest na vychode trebarz ludom na juhovychode Slovenska. Ktory investor pride na vychodoslovensku nizinu, ked mu odtial neide suvisla poriadna cesta smerom na zapad.
Stefi
návštevník
 
Príspevky: 47
Založený: 22. Aug 2014 13:50

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod topfield » 09. Okt 2016 19:34

devil napísal:
este k zanedbavaniu PO...zase spomeniem mesto NR. je to podobne, same urovnove X a velky obchvat s minimalnym. dopadom na hlavnu cestu cez centrum. presovcania isli ste dalej ako po ZA ? asi nie...


a ty si kedy bol dalej ako po ZA? z tvojich prispevkov sudim ze si v presove bol za poslednych 10 rokov akurat s prstom na mape...
topfield
diskutujúci
 
Príspevky: 166
Obrázky: 2
Založený: 28. Aug 2014 07:56

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod bodrik » 09. Okt 2016 20:38

Myslím si, že čo sa týka zcestovanosti, pýtať sa ľudí z PO, či niekedy boli ďalej ako v ZA je zbytočné a je to riadnou trefou vedľa.

Východniari všeobecne sú zo Slovenska suverénne najviac zcestovaní, pretože za prácou a lepším životom cestujú po celej republike, resp. cez celú republiku a samozrejme aj mimo ňu.

Opačne, teda zo západu na východ, príp. za východné hranice SR cestuje za prácou a lepším životom takmer nikto.

Takže tak.

To je také isté, ako pýtať sa niektorého z pacientov, liečiacich sa na Prednej hore, či už niekedy pil alkohol..

Nič v zlom, peace..
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Jaro » 09. Okt 2016 21:35

bodrik napísal:K intenzitám.. Neviem či sa pri výpočtoch budúcich intenzít bral do úvahy aj tzv. "nasávací efekt" novopostavenej diaľnice.

Pri úseku PO-záp. - PO-juh. ide najmä o to, že po dokončení tohto úseku a zároveň aj úseku BU-BI sa výrazne presmerujú dopravné toky ktoré fungujú teraz. Už som to tu kedysi dávno pred rokmi spomínal, ale napíšem to znovu:

V praxi je najmä pri medzinárodnej tranzitnej doprave, ale v menšom rozsahu aj v ostatnej nákladnej a v malej miere aj v osobnej doprave súčasná situácia taká, že vodiči vchádzajúci do PO zo západnej strany (v smere od RK) ak je ich cieľom cesty Ukrajina, príp. MI, či TV a zvyšok SK územia východne a južne od MI a TV nepoužijú v súčasnosti jazdu po D1 (PO-KE), ale pokračujú rovno po I/18, najjednoduchším Z-V prieťahom mesta a pokračujú po I/18 relatívne pohodlne cez Kapušany, VT a Strážske do MI, resp. od VT priamo do TV. Vyhýbajú sa tým nielen komplikovaným odbáčaniam v PO a jazde ešte väčšími kolónami než sú na mestskom prieťahu I/18, ale nákladné autá sa jazdou cez Vranov vyhýbajú tiež prejazdu cez KE a ďalšiemu zdržaniu tam, ako aj jazde cez 2 kopce (jeden pri vstupe do KE, druhý pri výstupe z KE), keďže skratkou cez Vajkovce, Rozhanovce a Koš. Olšany prechádzať nesmú (zákaz pre vozidlá nad 3,5t). Tie kopce sú vlastne 4. 2 v KE (oba ten istý masiv - tzv. Košická hora), potom ešte Orechový lesík (prechod medzi dolinami Torysy a Oľšavy medzi Koš. Olšanmi a Ďurďošíkom) a najväčší je známy Dargov v Slánskych vrchoch. Trasa cez Vranov má kopce 2 (Petičské sedlo medzi Lipníkmi a Hanušovcami a Prejazd Laboreckou vrchovinou medzi Nižným Hrabovcom a Strážskym), resp. len jeden, ak idú od VT smerom na TV.

Dovolím si tvrdiť, že viac ako 95% áut, ktoré jazdia PO-MI, nejdú v trase budúcej D1, ale cez VT. A detto viac ako 75% áut PO-TV ide cez Vranov. Pri nákladných autách sa to číslo blíži k 100% pre oba prípady.
Po D1 medzi PO a KE jazdia najmä tí, ktorí smerujú od RK do HU na Miskolc, príp. ešte ďalej do Rumunska. Ale celkovo toho nieje veľa, pretože mnohí najmä západne od RK, MT, ZA a z Čiech, či Poľska využijú na cestu do HU buď D1 na BA a Budapešť, alebo, prejazd cez Kremnicu, či Donovaly na ZV a Budapešť. Takže toho tranzitu tam z týchto dôvodov veľa nieje.

Dokonca ani tí ktorí tranzitujú Slovensko z PL do HU a prichádzajú na SK cez V. Komárnik (jediný priechod nad 12t na východe), cez PO a KE vo vyše 90% ani nejazdia, pretože to pre nich nemá zmysel a volia radšej trasu cez Stropkov, VT, TV na maďarské Sátoraljaújhely a ďalej na Miskolc, čo je najmä notoricky známa trasa kamionistov. Je to pochopiteľné, vyhýbajú sa tým diaľničným poplatkom, ale najmä chaosu, zápcham a strate času v PO, strate času v KE a trom kopcom (Šar. Štiavnik, Chmeľov a Košická hora). Na trase cez SP, VT A TV smer Sátoraljaújhely niet po prejazde PL/SK hranice jediného kopca.. Toto bude ešte dlho obľúbená trasa kamionistov, zmeniť by sa to mohlo keby sa postavil aspoň pol profil na Šar. Štiavniku a Chmeľove (ale najmä Štiavnik), vyriešil by sa SO PO + D1 POZ-POJ a D1 BU-BI + R2 obchvat KE po Olšany. Následne dať zákaz pre TIR cez SP-VT-TV. Ale to má k realizácii ešte veľmi ďaleko (najmä Š.Štiavnik a Chmeľov), čiže tu sa najbližších 20 rokov bohužiaľ toho asi veľa nezmení.

Výrazne sa ale "onedlho" môžu zmeniť toky tranzitu Z-V a to hneď po dostavaní úsekov POZ-POJ a BU-BI sa určite veľké množstvo áut ktoré smerujú od RK na Ukrajinu, do MI a TV presunie na D1 PO-KE, kadiaľ teraz nejazdia takmer vôbec. Odstráni sa tým prejazd cez PO, aj KE, jazda do KE kopcov a zmierni sa aj stúpanie medzi Olšanami a Ďurďošíkom. Výrazne sa znena tokov dopravy prejaví ale až po dostavaní úseku D1 Bidovce -Dargov, čím sa odstráni najväčší kopec na D1 za KE a privedie sa diaľnica na Východoslovenskú nížinu. Odtiaľ je k UA hranici už len samá rovina. Kým sa ale začne stavať tento úsek ešte nejaké roky prejdú, ale snáď by mohol byť do roku 2025 hotový. Potom by už od RK nemalo absolutne žiadny zmysel jazdiť na MI/TV cez VT.

Skrz toho, čo som teraz písal neberiem za príliš smerodajné ani terajšie intenzity, ani nedávno robený smerový prieskum gallery/image_page.php?album_id=258&image_id=34982 ktorý síce pri tranzite zisťoval ktorým vstupom vodidlo do mesta vošlo a ktorým vyšlo, ale okrem toho nič viac, žiadne dlhšie súvislosti.

Iné by bolo, ak by sme poznali štart, trasu a cieľ tých tranzitujúcich áut, ale nielen v PO.
Chcelo by to skúmať trasy tranzitujúcich áut medzi Rzesowom, Krakowom, Presovom, Košicami, Zvolenom, Žilinou, Miškolcom a Užhorodom, ale aj Bardejovom, Popradom, Sp.N.Vsou, Rožňavou, Trebišovom, Michalovcami, Humenným, Sninou, ..ktoré trasy používajú a nasimulovať ako sa tieto dopravné toky zmenia po odovzdaní konkrétneho úseku, príp. aký synergický účinok bude mať otvorenie dvoch, či viacerých takýchto úsekov a z toho určovať intenzity budúceho úseku..

Bohužiaľ ale takými dátami nedisponujeme a niesom si istý či by si niekto v slovenskej realite dal takú námahu a nasimuloval zmenu tých dopravných tokov.

Treba si uvedomiť že každým novým otvoreným úsekom na D1 (a nielen na D1) ten v krátkom čase stiahne na seba kvantum dopravy a výrazne zmení dopravné toky vo svojom širšom, ale aj vzdialenejšom okolí, tak ako tomu vždy doteraz bolo.

Preto aj pri D1 POZ-POJ si myslím že tie intenzity budú omnoho vyššie, než sa uvadza tých smiešnych 10tis.. Treba si uvedomiť že aj mnohí ľudia z PO sídlisk ten úsek budú využívať. Napr. ak pôjde niekto z III-ky do priemyselného parku alebo do KE, oplatí sa mu ísť tadiaľ, lebo sa vyhne upchatému centru. Detto aj tí ktorí pôjdu zo Solivaru, Švábov či priemyselného parku smerom na LE, pôjdu možno radšej tadiaľ. Teoreticky sa to môže oplatiť aj pri ceste zo Švábov na III-ku, ak bude prave dopravná špička. A dobudovaním SO, alebo aspoň jeho úseku po I/68.

Každopadne stavať to ako polprofil by bol číry nezmysel. Môj názor je, že do dvoch rokov po odovzdaní do užívania (teda snáď niekedy medzi 2020-22 bude tento úsek atakovať intenzity 20tis./24h. a možno ich aj prekročí, ak bude postavený v plnom profile (polovičný by stiahol menej dopravy).

Ostatne, pokiaľ sa nemýlim, každý tunelový úsek mal prognózované nižšie intenzity, po spustení do prevádzky, než boli potom tie skutočné. Tie boli vždy vyššie. Dokonca neviem či pri tuneli Sitina to nebol dvojnásobok toho čo sa očakávalo..

Prečo by to teda práve tu malo byť inak?? Som presvedčený o tom že to tak bude aj v tomto prípade.

Ospravedlňujem sa ak som sa príliš rozpísal, alebo sa nejak dookola opakoval, píšem z mobilu, tu sa to ťažšie kontroluje.

Pekný víkend prajem všetkým!


Ďakujem bodríkovi za komplexnejší názor na dopravnú situáciu v oblasti PO a KE a predpokladaný vývoj intenzít po realizácii už vysúťažených úsekov ktoré sa niektorým diskutujúcim zdajú predražené napriek tomu, že ich cena je nižšia ako expertíza. Treba si ale uvedomiť aj to, že na mestských komunikáciách následkom desaťročia neriešených dopravných problémov a neustáleho odsúvania výstavby diaľnice na východe zomierali ľudia a následkom najnovších názorov pána ministra dopravy budú zomierať zbytočne aj ďalšie roky. Všetci ktorí tomu aspoň trocha rozumieme vieme že ak sa teraz odsunie výstavba, najbližšie tri roky sa ani nezakopne a potom bude cena určite vyššia ako je teraz už len následkom inflácie. Ak sa bude špekulovať o zmene trasy je to posun o desať možno 15 rokov. Táto situácia sa týka všetkých obyvateľov Prešova a veľa obyvateľov okolitých miest a obcí ktorí denne dochádzajú do práce do PO alebo cez PO do KE. Je isté, že títo ľudia už terajšie vládne strany voliť nebudú. Samozrejme ministrovi za Híd to vadiť nebude lebo na úkor PO získa voličov na juhu kde sa bude snažiť presunúť peniaze. Ale že Smer v tejto oblasti zareve je isté. Zrejme toto je cieľom mimovládok.
Jaro
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 420
Obrázky: 3010
Založený: 04. Máj 2006 13:42

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Stefi » 09. Okt 2016 22:53

bodrik napísal:Myslím si, že čo sa týka zcestovanosti, pýtať sa ľudí z PO, či niekedy boli ďalej ako v ZA je zbytočné a je to riadnou trefou vedľa.

Východniari všeobecne sú zo Slovenska suverénne najviac zcestovaní, pretože za prácou a lepším životom cestujú po celej republike, resp. cez celú republiku a samozrejme aj mimo ňu.

Opačne, teda zo západu na východ, príp. za východné hranice SR cestuje za prácou a lepším životom takmer nikto.

Takže tak.

To je také isté, ako pýtať sa niektorého z pacientov, liečiacich sa na Prednej hore, či už niekedy pil alkohol..

Nič v zlom, peace..
Jasne mas pravdu, ale ak tam necestujem tak nebudem tu pisat prispevky, ze ako to Presovu nepomoze a podobne.To ako keby ja som tu zacal pisat aka je nepotrebna D3, ked som tadiaľ nikdy necestoval. Tak ked nezijem v danej lokalite a nie som s tou dopravnou situaciou stotozneny na vlastnej kozi nemozem len zo statistik rozpravat, čo je potrebne a co nie.
Stefi
návštevník
 
Príspevky: 47
Založený: 22. Aug 2014 13:50

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Tomas PO » 09. Okt 2016 23:26

devil napísal:2 poznamky....poznas kruhovy objazd v TT ? myslim tento:

https://www.google.sk/maps/@48.3672169, ... 312!8i6656

co brani aby sa stavali taketo KO ?

k semaforom - aj ked sa neda nastavit zelena vlna je otazne kolko semaforov bude realne v prevadzke, ake bude nastavenie nastavenie intervalov. v BA od kosickej ul. smerom na D1 cize prievozska/gagarinova ulica je tak odhadom 11-12 semaforov ale su nastavene tak ze pri beznej premavke treba stat na kazdom 3.-4. z nich. pri velkej premavke je to zle, ale taku vy v PO nemate.

este k zanedbavaniu PO...zase spomeniem mesto NR. je to podobne, same urovnove X a velky obchvat s minimalnym. dopadom na hlavnu cestu cez centrum. presovcania isli ste dalej ako po ZA ? asi nie...

no ved o tom pisem. taky KO NK mat nebude. ak by mala, tak by si mal pravdu, ze NK staci. plus prip. pruhy, PHSky, a pod. Zial, opak je pravdou. Ved uvidime cca uz o tristvrtrok, ked sa NK spusti.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod milosD » 10. Okt 2016 09:26

topfield napísal:
devil napísal:
este k zanedbavaniu PO...zase spomeniem mesto NR. je to podobne, same urovnove X a velky obchvat s minimalnym. dopadom na hlavnu cestu cez centrum. presovcania isli ste dalej ako po ZA ? asi nie...


a ty si kedy bol dalej ako po ZA? z tvojich prispevkov sudim ze si v presove bol za poslednych 10 rokov akurat s prstom na mape...


...on bol vsade a vsetko vie najlepsie, esteste to nepochopili ?
milosD
diskutujúci
 
Príspevky: 201
Obrázky: 11
Založený: 28. Jan 2009 13:15

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod devil » 10. Okt 2016 14:59

Myslím si, že čo sa týka zcestovanosti, pýtať sa ľudí z PO, či niekedy boli ďalej ako v ZA je zbytočné a je to riadnou trefou vedľa.

Východniari všeobecne sú zo Slovenska suverénne najviac zcestovaní, pretože za prácou a lepším životom cestujú po celej republike, resp. cez celú republiku a samozrejme aj mimo ňu.

Opačne, teda zo západu na východ, príp. za východné hranice SR cestuje za prácou a lepším životom takmer nikto.


vychodniari vela cestuju na zapad a zapad cestuje menej na vychod. tak potom kde je viac aut, na zapade alebo na vychode ? ja nie som zo zapadu ale vidim ze na zapade je najvacsia doprava a najviac aut a preto stale spominam NR. som presvedceny o tom ze v PO to nebude o nic horsie ked dostavaju nabreznu.

nikto sem nevie ani nechce dat ziadny udaj, nechcete posudzovanie lebo viete ze obchvat PO nema dobry pomer cena/intenzita. len rychlo podpisat zmluvy, pred sprevadzkovanim nabreznej a pred zverejnenim vysledkov scitania dopravy. davam ersekovi velke plus.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Lorenc » 10. Okt 2016 15:05

Otvorenie komplet diaľnice Rk-Po zdvihlo intenzitu viď Branisko. Tak aj Prešov logicky. Čiže funguje nasávací efekt hotovej diaľnice. Údajov projektov je, ale takmer žiadny človek na fóre tu nedal poriadne dáta. Ujujú veľa áut ta to v Prešove rovno do blokád dialnicu treba. To tam nemáte aspoň dva mozgy, čo tu situáciu budu riešiť bez emocii? A čakal by som aj na fóre nejaké trefné zhodnotenie a minimálne nákres situácie.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Stefi » 10. Okt 2016 15:22

Mna napadla este jedna vec a pisal som to aj pri R4 ze je potrebne pocitat s vyraznym narastom poctu vozidiel ktore vstupujú do Prešova smerom od Popradu, v pripade ze ked sa neporiesi nijako velka krizovatka na Levocskej, tak auta zo Sabinova po dostavbe R4 sa budu chciet cim skor dostat do mesta a pojdu tak po R4 a zidu na vydumanci. Ak by sa nepostavila D1 ale len R4 tak sa kompletne upcha smer od PP. Podla mna uz tohto pohladu treba tiez pozerat preco je D1 dolezita, aby auta ktore budu chciet ist na kosice zbytocne neupchavali vjazd do mesta z PP.
Stefi
návštevník
 
Príspevky: 47
Založený: 22. Aug 2014 13:50

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod robertko » 10. Okt 2016 17:15

inak ked sa tu bavíme že ked D1 stiahne dopravu tak potom načo sú tu úvahy o R4 ...
ako ja Prešovu prajem aj D1 aj R4 ale nie za tú cenu.
holt smolu má len v tom že za to obyvatelia nemôžu.
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 330
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Stefi » 10. Okt 2016 17:54

Skus docitat prispevok, myslel som to tak ze aj keby sa spravili hocijake obchvaty okolo Presova, D1 je zaklad, musi byt hotovy bez neho sa podla mna neda poriesit v Presove situacia.
Stefi
návštevník
 
Príspevky: 47
Založený: 22. Aug 2014 13:50

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod milosD » 11. Okt 2016 07:58

Lorenc napísal:Otvorenie komplet diaľnice Rk-Po zdvihlo intenzitu viď Branisko. Tak aj Prešov logicky. Čiže funguje nasávací efekt hotovej diaľnice. Údajov projektov je, ale takmer žiadny človek na fóre tu nedal poriadne dáta. Ujujú veľa áut ta to v Prešove rovno do blokád dialnicu treba. To tam nemáte aspoň dva mozgy, čo tu situáciu budu riešiť bez emocii? A čakal by som aj na fóre nejaké trefné zhodnotenie a minimálne nákres situácie.


...hlavne ze treba R1 RK-BB...bez emocii :shock:
naco sa stavia D1 Hu-Iv ved cez RK sa da prejst, vzdy som presiel
milosD
diskutujúci
 
Príspevky: 201
Obrázky: 11
Založený: 28. Jan 2009 13:15

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 62 hostí.