devil napísal:Myslím si, že čo sa týka zcestovanosti, pýtať sa ľudí z PO, či niekedy boli ďalej ako v ZA je zbytočné a je to riadnou trefou vedľa.
Východniari všeobecne sú zo Slovenska suverénne najviac zcestovaní, pretože za prácou a lepším životom cestujú po celej republike, resp. cez celú republiku a samozrejme aj mimo ňu.
Opačne, teda zo západu na východ, príp. za východné hranice SR cestuje za prácou a lepším životom takmer nikto.
vychodniari vela cestuju na zapad a zapad cestuje menej na vychod. tak potom kde je viac aut, na zapade alebo na vychode ? ja nie som zo zapadu ale vidim ze na zapade je najvacsia doprava a najviac aut a preto stale spominam NR. som presvedceny o tom ze v PO to nebude o nic horsie ked dostavaju nabreznu.
nikto sem nevie ani nechce dat ziadny udaj, nechcete posudzovanie lebo viete ze obchvat PO nema dobry pomer cena/intenzita. len rychlo podpisat zmluvy, pred sprevadzkovanim nabreznej a pred zverejnenim vysledkov scitania dopravy. davam ersekovi velke plus.
"..nechcete posudzovanie.." kto my? ..My všetci, teda prispievatelia na tomto fóre, okrem teba? Alebo ja? Či ako..??
Nikde priamo nepíšem, že nechcem posudzovanie. Ale pýtam sa: ..Čo sa robilo doteraz?? Prečo sa ide posudzovať po dvadsiatich rokoch, resp. odvtedy odkedy je jasné že diaľnica pôjde v tej polohe?? ..Kompetentní čo robili doteraz?? Zadnice si škrabali?? Tam treba obrátiť svoju zlosť, nie na obyvateľov PO a jeho okolia.
Doteraz to bolo v poriadku a zrazu to už v poriadku nieje? ..toto mi pripomína stavbu nemocnice na Rázsochách v BA, kde už 25 rokov "posudzujú" či stavať, alebo nestavať.. A budú posudzovať ešte ďalšich X rokov a lamentovať či stavať, alebo nestavať, pričom je jasné že to už dávno malo stáť!
Čo tam chceš nové vymyslieť?
1. Postaviť polprofil, ktorý bude treba o 5 rokov dostavať na full profile a cena dokopy vyjde na 1,3 násobok toho čo je teraz cena za celý profil?
2. Nestavať križovatku s R4, len napojiť J-Z obchvat priamo na úsek Svinia-POZ? ..ako to odľahčí mesto od dopravy zo západnej časti I/18 a od Margecian II/546?
3. Sú tam vetvy smerujúce k budúcej R4, ktorých nerealizovanie neovplyvní dopravu pri budúcej realizácii R4 SO PO tak, že by bolo potrebné odstavovať dopravu na cestách realizovaných v POZ-POJ? OK, ak sa dá tá križovatka zrealizovať s odstrihnutím niektorých vetiev, ktorých realizácia by sa presunula do stavby R4 SO, tak ich odstrihnime, ak to napriek tomu odstrihnutiu zabezpečí plnohodnotné prepojenie D1, I/18 a II/546 všetkými smermi.. Na to ale netreba posudzovanie, stačí urobiť dodatok k zmluve a škrtnúť jednotlivé položky, každý stavebný objekt je predsa nacenený v rozpočte stavby, takže vie sa čo koľko stojí.. V kolaudácii sa to vyhodnotí ako tzv. "Zmena projektu pred dokončením" a je to bežný postup..
4. Chceš viesť D1 POZ-POJ v inej polohe? ..napíš kadiaľ?? Nemalé peniaze ktoré boli zaplatené za vykúpené pozemky by nevadili?? Bolo by to v poriadku?
5. Nechceš stavať D1 POZ-POJ vôbec? Zdôvodni to.. Už aj tí Komunisti, ktorí urbanisticky a dopravne dobabrali PO ako sa dalo, vedeli pred 30-timi rokmi, že PO bude potrebovať JZ diaľničný obchvat na diaľnici D1.
6. Zabudol som nejakú možnosť uviesť? Napíš akú..
Tranzit východniarov je rozdelený po cestách z východu na západ a opačne a v miestach ich pobytu na západe SR, v A, CZ, D, CH, UK, IRL, NL, N, atď.. mnoho z nich tam letí a mnohí na cestu tam a späť autom využívajú poľskú diaľničnú sieť.
Je mi jasné že väčšia intenzita dopravy je celkovo na západe SR, než na východe, to vidí aj slepý. Ale tu riešime stav dopravy a jej priepustnosť, nie celkové intenzity západ vs. východ.
Predpokladám že jazdíš často a po území celého Slovenska, keď hravo porovnávaš stav dopravy v rôznych mestách. Vychádzam teda z predpokladu že napr. V BA, v KE, v PO, v NR, v ZA a pod. si riadil auto na vnútromestských prieťahoch týchto miest aspoň 3x za posledné 2 roky.. Tvoje porovnanie som si prečítal, odpoviem ti mojim:
95% môjho jazdenia je v BA a blízkom okolí, nejazdím nejak veľa, ale myslím si že aj tých 30tis.-35tis. km nieje nejak málo.
Jazdím po celom území SR a za posledný rok som prechádzal niekoľkokrát aj vnútromestskými prieťahmi vyššie spomínaných miest, ale aj mnohými inými menšími mestami. Stav dopravy v PO je naozaj veľmi zlý, až kritický. Horšie to je už len na niektorých úsekoch v BA.
NR a PO ťažko objektívne porovnať, keďže má 2 obchvaty diaľničného typu (R1 a R1A). Aj keď pravda je že NR súrne potrebuje vyriešiť seriózne napojenie na I/64 od NZ na R1. A navyše si myslím že NR ešte okrem križovatky Lehota ktorá bude postavená potrebuje aj 2 napojenia na R1 od Pároviec a od Párovských hájov a od Čehyniec a tiež doplniť neexistujúce pripojenie I/65 od Z.Moraviec, aj keď tam intenzity po dobudovaní R1 výrazne poklesli. Tieto 2 cesty (I/64 od NZ a čiastočne I/65 od ZM robia čo sa týka tranzitu Nitre problém. Ale aj napriek tomu je tam priepustnosť mesta, aj plynulosť premávky oveľa priaznivejšia než teraz v PO. A realizácia NK v PO to len vzdialene priblíži stavu premávky v NR. Ak by boli v PO 2 obchvaty diaľničného typu ako v NR, tak by to bola z pohľadu dopravnej situácie "balada". Nieje však ani jeden obchvat a aj ten ktorý sa mal stavať sa ide prehodnocovať, meniť, atď.. v NR je R1 vyriešená, tak ako je, ale je to vyriešené zle, lebo napriek tomu že sa takáto kapacitná cesta stavala, neboli v NR realizované také riešenia ktoré by ho odbremenili v podstate od všetkého tranzitu a 2 cesty I.triedy ostali bez napojenia!! Prečo? ..tiež kvôli peniazom?? Toto je šetrenie na správnych veciach? Dokedy budeme takí bohatí aby sme si mohli dovoliť stavať zle naprojektované cesty a potom ich za ďalšie prachy "opravovať" a "naprávať nedostatky"?
Treba sa vari držať hesla "keď zdochla koza mne, nech zdochne aj susedovi", teda keď v NR obchvat R1 je riešený zle, stačí rovnako zlé riešenie aj v PO a preto treba projekt úplne okresať? Toto je ten správny prístup? Závidieť si? ..hej, je to také Slovenské, skoro ako náš národný šport.. keďže nikde nieje tak drahá diaľnica, nemôže byť taká drahá v PO a keďže tam má byť najväčšia MUK na Slovensku (nieje väčšia D1xR7 Prístavný most?), nemôže byť taká v PO a urobme z toho niečo menšie, poddimenzované, kapacitne, aj cenovo "vhodné" pre PO.
INEKO sa snaží byť trendy, prepočítava každý chĺpok na peniaze, to je OK, dohľad nad financiami treba mať, ale analyzovať treba v širších súvislostiach, nielen v počte áut, medzi imaginárnymi bodmi A a B, kde sa neberie ohľad na to, že do toho vstupuje kvantum iných premenných..
Táto skupina sa pokúšala zastaviť už aj realizáciu D4 a R7 v BA, chvála Bohu že to nespáchali.. V PO sa im to však možno podarí prekaziť.. Ponúkajú "alternatívy", ale alternatíva existuje jedine k niečomu čo už existuje a funguje to. Ak niečo nefunguje (dopravná priepustnosť v PO), tak ponúkaná "alternatíva" nemôže byť alternatívou, keďže nefunguje okrem nej žiadne iné riešenie, tak to potom nieje žiadnou alternatívou, ale jediným funkčným riešením! O alternatívach môžeme hovoriť vtedy, ak existujú aspoň 2 FUNKČNÉ riešenia.
Ak INEKO ako "alternatívu" ponúkajú niečo iné, s tým, že obchvat D1 v PO realizovať netreba a vyriešia to vlaky, bicykle, atď. tak poriadne zavádzajú verejnosť, pretože to nieje alternatíva, ale ich jediné riešenie, ktoré takýmto spôsobom presadzujú.. S takýmito zavádzajúcimi "alternatívami", nech ťahajú niekam.. Treba aj obchvat, aj integrovanú dopravu riešiť. Nedá sa to robiť "len tak trochu".
Ani žena keď je tehotná, nemôže byť "tehotná len trochu".. Buď je tehotná, alebo nieje!! A ak tehotná je, príde buď pôrod, alebo potrat. Nič iné medzi tým.
Sú snahy tvrdiť že doprava v PO je "tehotná len tak trochu, nie úplne".. tak čakajme či sa to samo "okotí" a kašlime na dopravu v PO, ak je nám jedno či tá doprava tam bude "porodená zdravá a života schopná", alebo čakajme so založenými rukami na "potrat". Za to ako "životaschopná" doprava bude v PO, sme zodpovední všetci - celá spoločnosť.
Ak je niečo zlé, odhaľme to, poukážme na podvod, obviňme, odsúďme, ale prečo brzdiť niečo, čo sa môže realizovať???
Sorry za "farbisté" písanie, snažil som sa čo najvýstižnejšie opísať veci.