Stránka 49 z 103

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2016 14:48
od devil
stavebny naklad PPP2 ktory bol tiez predrazeny bol do 900 mil./52 km cize okolo 17 mil./km. splatky su z pozicky a nie su to stavebne naklady. pri obchvate PO vychadza pomer cena/intenzita oproti R1 velmi zle, to je fakt. dokonca aj mnohe useky R2 a R3 vychadzaju lepsie. cele je to politicke preferovanie suvislych tahov D1 a D3 bez ohladu na to ktore useky splnaju ake take poziadavky a ktore vobec nie.

Pouzijem analogiu, sa ti pokazi chladnicka a budes mat pol vane mesa tak urcite nebudes cakat kym bude chladnicka v akcii. Ale kupujes prvu co sa ti pozdava. A presov je na tom tak ze stavat sa musi, aj ked cena nieje akciova ale nieje ina moznost.


nerozumiem analogii, chladnicka sa pokazi zo dna na den, aj doprava v PO zhustla zo dna na den ??

A to ze je to casovy subeh ze sa ma toho stavat teraz naraz viac, tak len preto lebo sa tam nestavalo vobec na rozdiel od inych miest a toto vycitat Presovu je blbost.


to nie je blbost, prehodnotenie je este citlivy pristup, ten tender mohol byt aj zruseny, do konca cerpania fondov je dost casu.

Ty si tu bol viackrat vyzvany aby si okrem neustaleho spochybnovania a kritizovania tohoto useku predlozil aj riesenie a nic...zakecal si to ako pisu niektori :D a mna vyzyvas predlozit metodu :roll: farizejstvo


hlavne ked som ti x-krat v inych temach napisal ze useky so super intenzitou preco nepostavi sukromnik a vybera myto tak si ostal ticho, ty geroj.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2016 15:03
od Lorenc
Ale je to cena final. 130 mil. Odide za rok to ze 25mil z toho bolo za stavbu trapi tak nikoho. Garnitury su extremne spravodlive dnes, ale toto divadlo s obchvatom Po je na smiech. Svrcinovec- Skalite su v PO tie iste naklady a intenzita v Zwardoni je celych tisic aut. A co Ineko nehovori do tohoto useku. Komára preciedzate, a ťavu prehĺtate.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2016 15:14
od fh
devil napísal:hlavne ked som ti x-krat v inych temach napisal ze useky so super intenzitou preco nepostavi sukromnik a vybera myto tak si ostal ticho, ty geroj.


Kde taky usek na Slovensku stoji ? Zeby predrazeny obchvat BB? Ale tam splacame 30 rokov....bohuzial. Pisat si to nemal mne ale na ministerstvo ty geroj :D

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2016 16:21
od bodrik
Devil, pokojne sa môže stať, že tých 80% tranzitu na Svinia -POZ nebude až tak ďaleko od reality, keďže obce východnejšie od Chminianskej N. Vsi nemajú smerom k PO na diaľnicu vjazd a neoplatí sa im vo Svini vracať sa cca 2 km na západ a mať kúpenú diaľničnú známku len kvôli tomu aby šli potom 5km po diaľnici, po križovatku PO-Z. Navyše ak tam I/18 ide takmer mimo obcí.. Do tejto kategórie patria obce Malý Šariš, Župčany, Medzany, Svinia, Kojatice, Lažany, Jarovnice, Uzovské Pekľany a Renčišov. To je spolu cca 18tis. obyvateľov. To je 1. a počtom obyvateľov najväčšia skupina.

Ďalšia (2. a tiež veľká) skupina sú obce západne od Chminianskej Novej Vsi (vrátane) ktorí by síce mohli diaľnicu používať, ale pre tých ktorí dochádzajú len za prácou do PO a naspäť, sa pre tých spomínaných 5km diaľnice tiež neoplatí kupovať diaľničnú známku a myslím že 85-90% z nich používa pomerne pohodlnú I/18. Pre malú časť obyvateľov (možno ani nie 5%), ktorí dochádzajú za prácou do KE je už kúpa diaľničnej známky o niečom inom, keďže môžu jazdiť aj po diaľnici PO-KE a z nich to asi mnohí používajú. Ale nieje ich veľa. Celkovo do tejto skupiny obcí patria Chminianska Nová Ves, Chminianske Jakubovany, Križovany, Hrabkov, Bertotovce, Hermanovce, Štefanovce, Fričovce, Šindliar a Lipovce. To je spolu cca 16tis. ďalších obyvateľov.

Výnimkou môže byť akurát 3. ale to už je malá skupina 3 obcí - Široké, Víťaz a Ovčie, ktoré majú spolu cca 6tis. obyv., ale pre nich sa už oplatí na cestu do PO tých 15km diaľnice od križovatky v Širokom použiť. Tam môže cca 80% ľudí používať diaľnicu. Zvyšných 20% na to nemá peniaze a jazdí po I/18.

Celkovo západná časť prešovskej spádovej oblasti (po Branisko), čo je cca 40tis. obyv. používa diaľnicu D1 málo.

1. skupina ju nemá veľký dôvod používať (používa ju určite menej než 5%)

2. skupina má slabý dôvod na jej používanie a preto sa jej neoplatí kupovať diaľničnú známku (používa ju možno 20% obyv.)

3. skupina logický dôvod používať D1 aj má, ale je počtom obyvateľov najmenšia a aj v nej z ekonomických dôvodov zrejme nepoužíva diaľnicu viac ako 60% obyv.

Čiže celkovo to vychádza tak, že reálne možno 20% obyvateľov západnej spádovej oblasti má dôvod používať D1.
Z toho ale mnohí používajú prímestskú autobusovú dopravu, ktorá jazdí cez obce po I/18 a nie po D1 a ostatní jazdia autami po I/18. Zdôrazňujem, že žiadna železničná trať tu nieje.

Z tých cca 20% ktorí majú dôvod na ceste do PO používať D1 je veľká časť dôchodcov (cca 30%) a veľká časť nezamestnaných cca 10%), ktorí dochádzajú do PO len sporadicky, nie denne. Veľká časť je detí škôlok a ZŠ (cca 20%), z ktorých však zrejme okolo 95% nemajú školu v PO, ale vo svojej obci, alebo v inej spádovej obci a tiež sú v PO sporadicky.

Denne dochádzajú do PO ľudia ktorí tam pracujú (čo je zo zamestnaných [cca 50% obyvateľov] zhruba necelé 2/3, keďže netreba zabúdať že mnohí [určite viac ako 5% obyvateľov] chodia za prácou do zahraničia, alebo do iných častí SR a teda cestu do PO používajú iba vo voľnom čase, čiže tiež sporadicky.

Denne do PO dochádzajú študenti stredných a vysokých škôl, ktorí môžu tvoriť cca 5% obyvateľstva.

Čiže ak cca 30% obyvateľov tvoria zamestnaní pracujúci v PO, cca 5% tvoria študenti stredných a vysokých škôl v PO a zvyšných cca 5% tvoria sporadickí cestujúci (dôchodcovia, nezamestnaní, deti škôlok a ZŠ a iní.), celkovo teda z tých cca 8tis. obyvateľov, ktorí majú logický, aj ekonomický dôvod použiť D1 je cca 40% z nich. To je cca 3200 ľudí.

Študenti takmer všetci až na výnimky dochádzajú autobusmi, takže tam sa podiel dochádzajúcich busmi (teda mimo D1) pohybuje okolo 90%. Zvyšných cca 10% predstavuje z celkového počtu obyvateľov cca 50 ľudí.

Zo sporadicky dochádzajúcich môže tvoriť podiel cestujúcich prímestskými autobusmi cca 70% z nich, čiže zvyšných 30% predstavuje cca 150 ľudí.

Zo zamestnaných zhruba 2/3 idú do práce autom, to je cca 1600 ľudí.

Dokopy teda denne do PO dochádza cca 1800 ľudí autami po D1. Ak si zoberieme priemernú obsadenosť auta cca 2,5 človeka na jedno auto, vychádza to na cca 720 áut, to je tam a späť denne x 2, čiže 1440.

Pripusťme že podiel nákladnej dopravy na tejto lokálnej doprave je cca 10%, to by predstavovalo cca 144 nákladných vozidiel denne, čo je spolu cca 1584 vozidiel pripadajúcich na lokálnu dopravu na úseku Svinia - PO-Z.

Keďže ide len o úvahu, ČO ZDÔRAZNUJEM, TIE ČÍSLA SÚ NAOZAJ LEN VEĽMI PRIBLIŽNÉ, pripusťme teda že to môže byť cca 2000 vozidiel denne (čo by bola cca chyba o vyše 20%, čo je ale pri takomto hrubom odhade normálne), max. 2500, čo by už ale bol ale veľmi nepresný odhad a skrz toho nepravdepodobný omyl, takže viac ako 2500 vozidiel denne to nebude.

Dovolím si teda tvrdiť že lokálna doprava prispieva denne na úseku Svinia - POZ počtom áut pohybujúcim sa pravdepodobne medzi 1200 až 2000.

A to je číslo ktoré nebude až tak ďaleko podielu 15-20% na celkovej intenzite na tom úseku.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2016 17:47
od eric987
devil napísal:stavebny naklad PPP2 ktory bol tiez predrazeny bol do 900 mil./52 km cize okolo 17 mil./km. splatky su z pozicky a nie su to stavebne naklady. pri obchvate PO vychadza pomer cena/intenzita oproti R1 velmi zle, to je fakt. dokonca aj mnohe useky R2 a R3 vychadzaju lepsie. cele je to politicke preferovanie suvislych tahov D1 a D3 bez ohladu na to ktore useky splnaju ake take poziadavky a ktore vobec nie.

Prosim ta na co su dobre tieto cisla ? To akoze ja ked mam sluzobne auto a na "svojom" zrobim 6.000 rocne si mam namiesto poriadneho auta kupit nanajvys skuter lebo pri cokolvek lepsom je zly pomer cena/vyuzitie ? To je co za logiku ? Uvedom si, ze zijes vo svete ludi a nie cisel. Akakolvek verejna stavba ma zlepsit ludom zivot a nie zlepsit nejake abstraktne prepocty. Mimochodom, tie nikomu nepomohli ani nikomu nepomozu.

nerozumiem analogii, chladnicka sa pokazi zo dna na den, aj doprava v PO zhustla zo dna na den ??

to nie je blbost, prehodnotenie je este citlivy pristup, ten tender mohol byt aj zruseny, do konca cerpania fondov je dost casu.

oproti inym mestam da sa to tak povedat. Co je ale podstatnejsie, v PO neprebehla jedina vacsia investicia zo strany statu prakticky od dokoncenia privadzaca na konci 80. rokov, este aj dnes je I/68 v meste riesena iba provizorne, "docasnym" odklonom po mestskych komunikaciach, pricom tato docasnost trva uz vyse 30 rokov. V kttorom inom krajskom meste je takato situacia ? Dnes je na uzemi mesta jedina MUK a aj ta je na krizeni privadzaca s MK. V akom inom europskom meste je takyto stav ? Hlavna dopravna tepna ide stredom mesta, ma urovnove krizenie so zeleznicnym koridorom a prechadza iba par m okolo Bosakovho domu, NKP a jednej z najvyznamnejsich slovenskych secesnych budov. Kde inde je takyto stav ? Ty tu argumentujes subeznou stavbou NK a D1. Ale ved jedna tu uz davno mala stat a druha sa mala dokoncovat. To ze doteraz stat na PO a dopravne stavby v nom totalne kaslal nie je dovodom na dalsie cakanie a spochybnovanie vyznamu pripraveneho a vytendrovaneho useku, ktory je potrebny ako sol. A tej poslednej casti druheho Tvojho vyroku absolutne nechapem. Toto sa ma staviat kvoli cerpaniu fondov ???

to nie je blbost, prehodnotenie je este citlivy pristup, ten tender mohol byt aj zruseny, do konca cerpania fondov je dost casu.

prehodnotenie je citlivy pristup ? Tu sa vsetko prehodnocovalo uz priliz dlho. Presov potrebuje prvu pomoc, na prehodnocovanie cas proste nie je.

Ty si tu bol viackrat vyzvany aby si okrem neustaleho spochybnovania a kritizovania tohoto useku predlozil aj riesenie a nic...zakecal si to ako pisu niektori :D a mna vyzyvas predlozit metodu :roll: farizejstvo


hlavne ked som ti x-krat v inych temach napisal ze useky so super intenzitou preco nepostavi sukromnik a vybera myto tak si ostal ticho, ty geroj.

A naco sa statu platia dane ? Namiesto osocovania by si fakt mohol radsej popisat tvoju predstavu riesenia, lebo na tuto temu od teba absolutne nic nezaznelo.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2016 21:40
od svaco
devil napísal:treba pockat na nabreznu a potom sa da vyhodnotit co sa zmenilo a az potom sa da bavit na temu riesenia.


Devil mozme si po tych tvojich prispevkoch dat stavku, ze NK po dokonceni vyriesi strasne malo(tvrdim ja, ty tvdis opak). Pisal som uz o tom vela aj v inych temach a mozno aj v tejto teme. Mozme sa stavit a kto nebude mat pravdu tak napriklad 2 roky nesmie na tento portal prispiet ani jeden prispevok.

Devil este raz, NK situaciu v meste este zhorsi + zburanie semafora na konci D1 pred PO. Vysledok bude ten, ze 2 blokujuce elementy na vstupoch do mesta (z juhu a zapadu) zmiznu a tym padom bloky sa posunu blizsie do stredu mesta t.j. k Zel.stanici (ti co pojdu z KE cez nadjazd), k Lidlu (ti co pojdu z dedin od zapadu, ktorych doteraz zadrziaval semafor, takze pravdepodobne vzniknu kolony na D1 od zapadu) a ku krizovatke pri Kauflande (pre tych ktori pojdu od KE do PP), kedze je tam len jeden pruh.

A teoreticky este mozu pribudnut auta zo severu KE smerom na BA, pretoze budu dufat, ze cez NK sa im uz oplati ist do BA cez PO, ale mozno po prvej skusenosti to uz viac neskusia.

Prijimas stavku.

NK je len 1.krok, sam o sebe nestaci. Od kedy napr. dokoncili prepoj na kuzmanyho, ziadne zlepsenie v PO som si nevsimol a rovnako to bude pri NK. V PO je potrebne urobit viac veci naraz, aby doslo k viditelnemu zlepseniu.

Momentalne som na SC v Bukuresti a pripada mi to podobne ako v PO vzhladom na rozsah mesta, teda tu je to este horsie, ale snad sa nechceme dostat do podobnych sraciek aj u nas.

Ak sa v PO v najblizsich rokoch nezlepsi doprava, tak toto mesto nema sancu na nejake vacsie investicie, lebo iba idiot by tu prisiel a riskoval problemy s dopravou a odvodenymi problemami. Toto mesto dlhodobo trpi a krvaca. Chces aby to pokracovalo? Vies ze najvacsi zaamestnavatel v PO je pravdepodobne presovska nemocnica anie nejaky vyrobny zavod alebo nieco co peniaze vyraba a nie ich spotrebuva.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2016 14:00
od mike75
Panebože!!! Devil, prosím ťa už prestaň "prispievať" do tejto témy, chce sa mi grcať.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2016 14:40
od devil
Keďže ide len o úvahu, ČO ZDÔRAZNUJEM, TIE ČÍSLA SÚ NAOZAJ LEN VEĽMI PRIBLIŽNÉ, pripusťme teda že to môže byť cca 2000 vozidiel denne (čo by bola cca chyba o vyše 20%, čo je ale pri takomto hrubom odhade normálne), max. 2500, čo by už ale bol ale veľmi nepresný odhad a skrz toho nepravdepodobný omyl, takže viac ako 2500 vozidiel denne to nebude.


treba sa skusit zamysliet ze kolko aut ktore upchavaju PO pojde po obchvate = ako obchvat pomoze PO. len vy sa odvolavate na ine mesta ze maju obchvat a pred tym npr. ako na obchvate ZH jazdi 3-4.000 aut, ci tym ze na D4 sa ocakava 20% z toho co jazdi na D1/PM zatvarate oci.

chcem stavku o intenzite na buducom obchvate JZO v tejto cene ktora tu je vysutazena, a tvrdim ze tam BUDE MENEJ ako 20.000 aut v roku 2020.

Prosim ta na co su dobre tieto cisla ? To akoze ja ked mam sluzobne auto a na "svojom" zrobim 6.000 rocne si mam namiesto poriadneho auta kupit nanajvys skuter lebo pri cokolvek lepsom je zly pomer cena/vyuzitie ? To je co za logiku ? Uvedom si, ze zijes vo svete ludi a nie cisel. Akakolvek verejna stavba ma zlepsit ludom zivot a nie zlepsit nejake abstraktne prepocty. Mimochodom, tie nikomu nepomohli ani nikomu nepomozu.


ty stale nechapes o co mi ide. ak sa nebudeme bavit o cislach tak potom sa budeme bavit o pocitoch a potom budem zastavat nazor podobny DrX, teda nebude ma zaujimat intenzita, kolony a pod. a budem tvrdit ze dialnice treba stavat pre regionalny rozvoj bez ohladu na intenzity a dopravne potreby. tak si vyber ze bud budu nejake pravidla postavene na MERATELNYCH parametroch cize cislach alebo ideme sa bavit ciste na baze emocii.

A naco sa statu platia dane ? Namiesto osocovania by si fakt mohol radsej popisat tvoju predstavu riesenia, lebo na tuto temu od teba absolutne nic nezaznelo.


od cias figela vieme ze 50% vykonov je na cestach I. tr....tak potom nech ide 50% z dani na cesty I. tr.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2016 17:51
od granite01
svaco napísal:
devil napísal:treba pockat na nabreznu a potom sa da vyhodnotit co sa zmenilo a az potom sa da bavit na temu riesenia.


Devil mozme si po tych tvojich prispevkoch dat stavku, ze NK po dokonceni vyriesi strasne malo(tvrdim ja, ty tvdis opak). Pisal som uz o tom vela aj v inych temach a mozno aj v tejto teme. Mozme sa stavit a kto nebude mat pravdu tak napriklad 2 roky nesmie na tento portal prispiet ani jeden prispevok.



No je pravda, ze nadjazd nad kruháčom nemal smerovať k TESCU, ale na komunikáciu MK3, ktorá je zatiaľ len v snoch. Bolo by to určite lepšie riešenie.
Vo všeobecnosti ale je potrebné počítať s tým, že ak ľudom nedáme zmysluplné alternatívy, situácia sa bude zhoršovať tak či tak, pretože stále viac ľudí si bude kupovať autá. Akékoľvek riešenie pomocou dopravnej stavby vytvorí väčšie problémy v iných častiach mesta...o tom vedia povedať svoje všetky mestá vo vyspelej Europe aj Amerike. T.z. ani toto nie je ten ideálny liek, ktorý všetko vylieči.
Preto úvaha Kovalčíka o kombinácii rôznych riešení je cenná...je potrebné sa reálne zamyslieť, čo všetko sa dá urobiť, čo bude najrýchlejšie dokončené, čo bude stáť relatívne málo penazí a podobne.
Napokon, Nábrežná predsa len určitú úľavu prinesie, pretože síce zrýchli dopravu do mesta (TESCO) - čo je negatívom, ale na druhej strane odkloní tranzit osobnej a nákladnej dopravy na novú vetvu okolo Torysy.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2016 19:57
od bodrik
Devil, ak na D4 bude tých 20% z toho čo jazdí po Pr. moste, tak to je nejakých 25tis.. To nieje slabé číslo.

Reálne však takmer vždy tie intenzity boli napokon vyššie, než aké sa očakávali.. viď. napr. Sitina, či R1.. Počkajme ale na terajšie intenzity, mali by byť zverejnené v najbližších dňoch/týždňoch.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2016 20:42
od Vlados
Sitina a R1 nie sú najlepšie príklady. Sitina sa stavala v čase najväčšieho motoristického boom a pri R1 sa očakával prínos PPP1+3 ktorý sa "nedostavil".

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 05:56
od i15
pri R1 sa očakával prínos PPP1+3 ktorý sa "nedostavil".


tomu nerozumiem. vodiči očakávali efekt PPP1+3 a preto jazdili cez NR? teraz už nejazdia?

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 06:49
od Vlados
Efekt očakávali tí čo predpokladali intenzity. Ak by bola D1 spojitá od BA po Ivachnovú (Prešov) tak by nebolo vhodné ísť do RK a ďalej na východ či server po R1.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 07:25
od devil
Devil, ak na D4 bude tých 20% z toho čo jazdí po Pr. moste, tak to je nejakých 25tis.. To nieje slabé číslo.


to nie je slabe cislo, lenze 20% z toho co smeruje teraz cez PO je kolko...snad uz budu vysledky scitania zverejnene....

Reálne však takmer vždy tie intenzity boli napokon vyššie, než aké sa očakávali.. viď. napr. Sitina, či R1.. Počkajme ale na terajšie intenzity, mali by byť zverejnené v najbližších dňoch/týždňoch.


obchvat PP.... :wink:

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 08:02
od blackhawk
podla SKY radia bude dnes p. minister na urade PSK rokovat o dopr. situacii v Presove

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 09:21
od plš
Žeby primátorka, žiaľ, zo strany minulého času začala byť praktická? Zobrala do igelitky liter bieleho a neformálne ladným krokom odkráčala na PSC a požiadala neformálne Chudíka z ešte živej parlamentnej strany, aby potlačil spoločný problém Prešovčanov a kraja vo vládnej koalícii v Bratislave?

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 11:49
od kolemjedouci
"Ja nespochybňujem súťaž, ktorá prebehla a nikto ju nenapadol do tejto doby. Čiže súťaž je ukončená, je vybratá najlepšia ponuka, ale dve veci mi vadia. Jedna vec je EIA, aby to nebolo platené zo štátneho rozpočtu. Pretože štátny rozpočet tam nemá ďalších 500 miliónov eur. A preto chceme dať tú EIA dokopy, lebo vtedy 80 percent zaplatí Európska únia, povedal Érsek. Druhou vecou je cena. Aby som bol vnútorne s touto cenou stotožnený, nechám si urobiť ten prepočet cien. To bude pre mňa ako satisfakcia, aby som mohol s čistým svedomím podpísať zmluvu na jej výstavbu. Ale garantujem vám, že to nebude brzdiť výstavbu cesty," uviedol minister.

Čítajte viac: viewtopic.php?f=35&t=21904

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 13:05
od aquila
takze ochvat presova uz dostal vlasnte zelenu, lebo palcak dokaze vzdy vycarovat cisla ake treba :) nicmenej faktom je, ze ta MUK je fakt draha .. a zrejme sa ozaj chystaju urobit aspon prvy usek severneho obchvatu R4... a bez tejto krizovatky by im vychadzali este horsie cisla vo value for money ...

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 13:21
od Lorenc
A ta EIA tam je aka stara, že sa to musi prerobit?

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 13:36
od caki
EDIT: stara EIA je tusim z 2002

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 15:13
od blackhawk
tu nejde o to aka stara je EIA, ale skor o to, ze co do **** robia na tom ministerstve ? ako je mozne, ked o tom vedeli, ze to nedali prepracovat uz pocas sutaze ? na co cakali ?

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2016 10:19
od Stefi
No dufam ze ministerstvo sa neda zmanipulovat argumentami typu ze Presovu pomoze lepšie vlakove spojenie :D... Ale to vyjadrenie ministra vyzera celkom optimisticky pre Presov.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2016 21:22
od Tomas PO
politicka situacia sa pomaly dostava do normalu a s tym aj tato tema. jpp hovori o zelenej pre PO, ako pise aquila. jpp zasepkalo marec 2017.
ako devil, pozorujuc tuto temu zvacsa bez prispevkov musim konstatovat, ze diskutujuci ti vyvratili snad uz vsetko. cakat, ci NK nebude stacit ako alternativa na D1...ved ok, nechceme ale suvislu D? povedzme, ze nie (haha) a bude koncit v PO. NK by potom ale mala dostat seriozne parametre, MUK, oddelene jazdne pasy, PHSky, atd. Nie 1+1 hrdla...

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2016 08:39
od Ivanisevic
Smeraci si zvykli veci davat do hranicnej polohy tak, aby ken jedna alternativa bola mozna - dialnica okolo PO ano alebo nie? Co by sa stalo ak by sa tender zrusil a urobil odznova. Mohli to urobit uz davno, aj tak sa caka kvoli studii dopadov na ZP.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2016 08:53
od Tomas PO
ak by tender prebehol hladko, tak jasne. ale so skusenosti vieme, ze by sa kludne mohol natiahnut o dalsie 3 roky. nezabudajme, ze usek bol na spadnutie uz na jar 2014, cize uz 2,5 roka sa to taha