Stránka 50 z 103

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2016 22:51
od viki
Obdivujem trpezlivosť Prešovčanov.... stačí na pol dňa zablokovať cestu, zavolať Markízu a zmluva bude zázračne rýchlo podpísaná.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 08:03
od devil
ako devil, pozorujuc tuto temu zvacsa bez prispevkov musim konstatovat, ze diskutujuci ti vyvratili snad uz vsetko. cakat, ci NK nebude stacit ako alternativa na D1...ved ok, nechceme ale suvislu D? povedzme, ze nie (haha) a bude koncit v PO. NK by potom ale mala dostat seriozne parametre, MUK, oddelene jazdne pasy, PHSky, atd. Nie 1+1 hrdla...


diskutujuci nevyvratili nic, vysledky scitania dopravy mi dali zapravdu v plnom rozsahu. mate mierny pokles smerom od PP a vyrazny pokles od KE (z 26.600 na 18.200). JZO je politicky pretlaceny, pomer cena/intenzita bude katastrofalne nizky. mozete zacat spochybnovat uz nielen hodnotu za peniaze ale aj scitanie dopravy.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 15:34
od i15
devil mal by si vidieť, ako v praxi vyzerá ten výrazný pokles premávky na Košickej :lol:

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 20:33
od Zipso
Mozno by to chcelo priratat tranzit ktory kazde rano prechadza cez Dulovu Ves a vysledok by bol rovnaky alebo este horsi. Odkedy uzavreli kruhac zo Svabov na KE tak premavka cez obec stupla niekolkonasobne.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 20:58
od Viktorius
viki napísal:Obdivujem trpezlivosť Prešovčanov.... stačí na pol dňa zablokovať cestu, zavolať Markízu a zmluva bude zázračne rýchlo podpísaná.


Nepreplatila by to EU...

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2016 07:02
od pedro
devil napísal: diskutujuci nevyvratili nic, vysledky scitania dopravy mi dali zapravdu v plnom rozsahu. mate mierny pokles smerom od PP a vyrazny pokles od KE (z 26.600 na 18.200). JZO je politicky pretlaceny, pomer cena/intenzita bude katastrofalne nizky. mozete zacat spochybnovat uz nielen hodnotu za peniaze ale aj scitanie dopravy.


odvodzovať vývoj intenzity dopravy na základe čísel z CSD 2010 by sa dalo považovať minimálne za neodbornosť? (Verte-neverte, odporúčam veriť :wink: ) Uvediem: D1 PO,Juh-Lemeš - rozdiel medzi výsledkami CSD2010 a reálnym číslom z roku 2010 (rozumej z celoročného merania) je viac ako 37%! v tuneli Branisko je rozdiel 29%; D1 Široké - Frič, rozdiel 45%! Svinia - PO,Západ neuvádzam pretože nebol zaradený do CSD2010. Verím, že to stačí na to, aby bol človek v obraze ohľadom CSD2010. Ergo pokles v roku 2015 oproti 2010? http://i.imgur.com/g2AHNYX.gif

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2016 13:45
od devil
dal by som stavku : 10 prejazdov cez NR po hlinkovej-sturovej vs. 10 prejazdov cez PO a po nabreznej ked sa dokonci. vysledok - priemerna rychlost.

devil mal by si vidieť, ako v praxi vyzerá ten výrazný pokles premávky na Košickej :lol:


kazdy napise ze u neho je to najhorsie, to je chorobne slovenske malomestiactvo.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2016 17:18
od i15
vôbec to neporovnávam s inými mestami. V roku 2010 bol úsek ZVL-Masarykova relatívne v pohode prejazdný, dnes je preplnený vozidlami. Úseku od Jilemnického na sever sa úplne vyhýbam, lebo jazdiť tadiaľ na PP je čistý masochizmus

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2016 19:27
od pedro
devil napísal:dal by som stavku : 10 prejazdov cez NR po hlinkovej-sturovej vs. 10 prejazdov cez PO a po nabreznej ked sa dokonci. vysledok - priemerna rychlost.


objasnite prosím súvis/podobnosť štúrovej v NR s nábrežnou v PO. štúrovu by som prirovnal k lesíku delostrelcov/východnej? nábrežnú k chrenovskej/bratislavskej?...

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2016 20:25
od eric987
devil napísal:kazdy napise ze u neho je to najhorsie, to je chorobne slovenske malomestiactvo.


Malomestianstvo nie je, ked clovek co vela cestuje napise ze NIEKDE je najhorise (ano, viem ze je to pre teba krute, ale nepisu to iba presovcania, napr. i15 nie je z PO). Malomestianstvom je ked niekto v meste A asi v zivote nebol, nepozna situaciu ani miestne pomery a napriek tomu vypisuje ako tam nic netreba lebo mu je proste mesto A totalne ukradnute.
Ked sme uz pri tej NR, cca v polke septembra som pojednaval zhodou okolnosti prave v NR, ani na jednom semafori som nestal 2 cykly. Stred tyzdna, prijazd cca 10.00, odjazd z KS cca 13.20. V porovnatelnom case bezne v PO ? Pri TESCU na 3. pokus.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2016 07:45
od topfield
tak schvalne... devil, kedy si bol naposledy v Presove? jednoducha otazka, snad sa nevyhnes odpovedi ako mas vo zvyku.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2016 11:33
od devil
odvodzovať vývoj intenzity dopravy na základe čísel z CSD 2010 by sa dalo považovať minimálne za neodbornosť? (Verte-neverte, odporúčam veriť :wink: ) Uvediem: D1 PO,Juh-Lemeš - rozdiel medzi výsledkami CSD2010 a reálnym číslom z roku 2010 (rozumej z celoročného merania) je viac ako 37%! v tuneli Branisko je rozdiel 29%; D1 Široké - Frič, rozdiel 45%! Svinia - PO,Západ neuvádzam pretože nebol zaradený do CSD2010. Verím, že to stačí na to, aby bol človek v obraze ohľadom CSD2010. Ergo pokles v roku 2015 oproti 2010? http://i.imgur.com/g2AHNYX.gif


ale pokles bol namerany aj inde, nielen v PO kraji. ergo preco nie je v presove narast a ovela vacsie intenzity ako v porovnatelnych mestach ?

velmi davno som nebol v presove.

Ked sme uz pri tej NR, cca v polke septembra som pojednaval zhodou okolnosti prave v NR, ani na jednom semafori som nestal 2 cykly. Stred tyzdna, prijazd cca 10.00, odjazd z KS cca 13.20. V porovnatelnom case bezne v PO ? Pri TESCU na 3. pokus.


ja som tadial isiel asi pred 2 tyzdnami a mesto som prechadzal semafor pri Htescu, potom velky kruhak kde bol problem zaradit sa, potom sa z neho nedalo vyjst lebo auta stali na semaforoch s parovskou, potom to bolo upchate po mlyny (dalsie 2 sem.), semafor pri nabrezi, pri centre, od dlhej po levicku upchate a levicka bez odbocovacich pruhov cize odbocenia dolava problem. potom pomaly von a cez dalsi kruhak a uz som bol na R1. uplne jednoduche.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2016 12:18
od Tomas PO
devil napísal:
ako devil, pozorujuc tuto temu zvacsa bez prispevkov musim konstatovat, ze diskutujuci ti vyvratili snad uz vsetko. cakat, ci NK nebude stacit ako alternativa na D1...ved ok, nechceme ale suvislu D? povedzme, ze nie (haha) a bude koncit v PO. NK by potom ale mala dostat seriozne parametre, MUK, oddelene jazdne pasy, PHSky, atd. Nie 1+1 hrdla...


diskutujuci nevyvratili nic, vysledky scitania dopravy mi dali zapravdu v plnom rozsahu. mate mierny pokles smerom od PP a vyrazny pokles od KE (z 26.600 na 18.200). JZO je politicky pretlaceny, pomer cena/intenzita bude katastrofalne nizky. mozete zacat spochybnovat uz nielen hodnotu za peniaze ale aj scitanie dopravy.

asi si zazracne opomenul najdolezitejsiu vetu zo scitania dopravy: Celoštátne sčítanie dopravy v roku 2015 prebehlo v zmysle novej „Metodiky výkonu a vyhodnotenia celoštátneho sčítania dopravy 2015“ schválenej MDVRR SR dňa 30.6.2015, tzn. výsledky nie je možné priamo porovnať s výsledkami z predchádzajúcich období. ;)

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2016 12:18
od Tomas PO
Viktorius napísal:
viki napísal:Obdivujem trpezlivosť Prešovčanov.... stačí na pol dňa zablokovať cestu, zavolať Markízu a zmluva bude zázračne rýchlo podpísaná.


Nepreplatila by to EU...

Tak ako D3?

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2016 12:20
od Tomas PO
devil napísal:dal by som stavku : 10 prejazdov cez NR po hlinkovej-sturovej vs. 10 prejazdov cez PO a po nabreznej ked sa dokonci. vysledok - priemerna rychlost.

devil mal by si vidieť, ako v praxi vyzerá ten výrazný pokles premávky na Košickej :lol:


kazdy napise ze u neho je to najhorsie, to je chorobne slovenske malomestiactvo.


Chorobne malomestianstvo vsak zrejme nebude stav, kde v krajskom meste, tretom najvacsom na SK, je vyhlaseny MIMORIADNY STAV, ze?

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2016 12:26
od Tomas PO
a vobec, preco sa tu teoreticky natahovat. pozri devil, prave tocene. a to vsetko pojde cez KO aj po dostavani NK...
https://www.facebook.com/petrik.maslej/ ... 237040151/

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2016 08:50
od tomenmen
devil asi zabúda že o čom je výstavba ciest .. predstavme si usadlosť kde býva pár ľudí a nemajú cestu .. tam je intenzita dopravy dosť nízka to je jasné .. postaví sa cesta aby sa oblasť rozvinula, prichádzajú další obyvatelia, prichádzajú remeselníci a usadlosť sa rozrastá, zvyšuje sa životná úroveň a nastáva dalšie zvýšenie intenzity dopravy .. a tak daaale a tak daaale a tak daaaale .. príklad ktorý som uviedol je veľmi konkrétny .. pretože východ a SV potrebujú rozvijať, to sa bez kvalitnej dopravnej siete nedá .. obchvat prešova má omnoho vyššiu úlohu ako len odbremeniť mesto od dopravy .. má zlepšiť a skvalitniť možnosť dochádzania za prácou z okolitých regiónov, má priviesť investorov a tak ďalej.. samozrejme že to samotný diaľničný obchvat nedokáže všetko zabezpečiť, ale je to prvým krokom .. prečo Jaguar stavia fabriku v nitre a nie v prešove? na to môže byť viacero rôznych dôvodov, ale omnoho horšie dopravné napojenie ako v nitre je určite jedným z týchto dôvodov .. k tomu poklesu intenzít by som ešte rád dodal, že podľa môjho názoru to možné je, ale to hlavne preto, že aj ja ako Košičan keď niekam cestujem, tak sa vyhýbam prešovu ako čert krížu lebo to nie je mesto ale jedna obrovská dopravná zápcha, a verím že takto sa na to dívajú aj iní a preto tadiaľ nejazdia .. ak bude hotová celá D1 ale nebude obchvat prešova, tak sa úspora času ani paliva neprejaví a bude celá diaľnica v podstate nezmyselná .. budú to len úseky ktoré slúžia ako obchvaty, ale nebude to súvislý diaľničný ťah

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2016 09:17
od devil
výsledky nie je možné priamo porovnať s výsledkami z predchádzajúcich období.


OK, mozeme ich vsak porovnat so sucasnymi vysledkami inych miest....a to urcite neurobis lebo PO by z toho nevysiel dobre vela aut budete mat v meste tak ci tak, bud ich budete mat v uzkych uliciach alebo na nabreznej ale vacsinu aut na D1 nedostanete ani keby mala 8 pruhov. vsak vy uvidite....

http://nasziar.sme.sk/c/7785942/primato ... vania.html

krajske mesto je este vacsi zdroj-ciel dopravy ako okresne mesto.

prečo Jaguar stavia fabriku v nitre a nie v prešove


ak bude hotová celá D1 ale nebude obchvat prešova, tak sa úspora času ani paliva neprejaví a bude celá diaľnica v podstate nezmyselná


aj v sucasnoti sa prejavuje, preco sa chodi tolko cezcertovicu/donovaly ?

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2016 10:20
od i15
no keď porovnám sčítanie napríklad s Ružomberkom, Prešov naozaj nevychádza dobre, lebo v Prešove je viac vozidiel

v prípade úseku č.00173 (ZVL-Solivarská) mám silné podozrenie, že sa nejako posunul sčítací bod a napríklad tam nie sú započítané vozidlá odbočujúce na Jilemnického. Nebolo by to nič prekvapivé, aj v KE vidím 2 úseky, kde sa evidentne posunul bod sčítania.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2016 18:29
od tomino1971
Zdravím priatelia. Prešov obchvat potrebuje. Aj kvôli kompletnej D1 aj kvôli mestu plnému áut a kamiónov, ktoré ho nevedia ako obísť. Kto odmieta obchvat Prešova tak nech si jednoducho predstaví situáciu s ulicou kde býva a denne mu popred dom prejde 1000 kamionov, tam aj späť a po roku si bude niečo myslieť. Čo majú povedať ľudia čo to majú pred domami roky rokúce. Tak isto to chcú aj Prešovčania. 1000 kamiónov si myslím, že do Prešova denne je maximum, čo môžu niečo doviesť do Prešova. Myslím si preto, že určite viac kamiónov chce ten Prešov nejak obísť, ale nedá sa to. Platí to aj pre smer Vranov smer Poprad a späť. Cez Prešov mám tak 300 prejazdov ročne, čo nie je málo, ale ani najmenej. Aj piatky samozrejme. Jednoducho to mesto sa nedá nafúknuť na takú masu osobákov , busov a kamiónov ako som spomínal. Kto nebol v Prešove nech si to skúsi. Keď sa dostavia Nábrežná aj tak bude problém na Obrancov – Levočská, ako vravia diskutujúci.
Koľko trvá EIA , kým ju spracujú, alebo ako to nazvať?????

Eric , Jaro super a vďaka za fotečky a info z Nábrežnej. Vždy potešia.

Len môj názor

Držte sa a píšte

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2016 13:05
od aquila
toto je cista pravda. na slovensku je vsetko blizko a miestami by spomalilo vyludnovanie dedin keby urobili len zopar obchvatov. a netreba ani superdrahe dialnice. aj ked vychodny obchvat presova si myslim ze by mozno samotnemu presovu by po kompletnej nabreznej viac pomohol vychodny obchvat

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2016 13:12
od vladik67
pre Robertka A Granite01

Zobudte sa obaja ale aj iní pritakávači, lebo všetci z východu sa nemôžu presťahovaťna západ a poskytovať svoje služby nadnárodným spoločnostiam, ktorí po lacných pozemkoch, úľavach na daniach dovážajú kvalifikovanú ale lacnú pracovnú silu z iných štátov EU (Rumunsko, Bulharsko ale už aj Srbsko), ktorí sú na tom horšie ako v SR. Východniari totiž musia chrániť aj svoje rodiny pred neprispôsobivými (poniektorí obézni s motorovými vozidlami), čo sú zvyknutí na dávky. A k tej kvalifikovanej pracovnej sile len toľko, prečo paštekári nadávajú, že im šalení východniari berú prácu? Prečo je toľko východniarov v Čechách, ale aj v iných štátoch, žeby pre nekvalifikovanosť? Ale to je však mimo témy. Len dialnica a rychlostná cesta prinesie prácu pre ľudí, ktorí chcu robiť, no nie za almužnu (min. mzdu), ale za platy, ako na západe, minimálne aspoň ako v Blave a okolí.

Radšej rozmýšľajte, ako by sa dostala konečne rýchlostná cesta na východ. Mali by ste podporovať aj východ s výstavbou D a R, lebo sa vám ujde viac práce doma a nie sniť o cestách až domov do garáže. Zabudli ste, že keď sa stavali dialnice na západe tak ako odškodné sa stavali aj šôlky, školy a aní stavby, ktoré nesúviseli z D a RC a dnes ešte by ste chceli sťahovať ľudí? O marginalitzovaných spoločnostiach a ich sponzoroch z tretieho sektoru, ktorí tiež z toho žiju si myslite čo chcete (žeby bránenie rabovačkam???). Takže neurážajte. Dobudovaním R2 a D1 na východ stratia podstatne aj význam ostatne plánované cesty pre ľudí do garáže, lebo je to údajne hlavne pre mdzinárodnu kamionovu dopravu. A čo tak vylúčiť úplne dopravu cez Donovaly keď blízko je Čertovica a Kremnica. Tým by sa vytvoril koridor dočasne najmä pre osobáky dokiaľ sa dobuduje D1 a R2 a zrýchlila by sa cesta na východ -západ a naopak. To by bol aj tlak na vyšších ministerských úradníkov poniektorých aj asi nekvalifikovaných z východu, ale aj na referentov, ktorí prisluhujú na ministerstvách šefom z BA, lebo ťažko je presadiť názor niekomu, ktorí rozhodujú od stola a keď vycestujú ďalej od BA vidia len pozlátka a nie realitu (poniektorí zase nechcú vidieť realitu).

Alebo treba sa zasadiť a o to, aby hlavným mestom bolo mesto medzi BB a ZV a odpadnú problémy s D4 ako aj s vytvorením ďalšieho národneho cintorína, problem pre BA alebo v skutočnosti ako sa dostať k ďalším peniazom. Čo vy na to?

Jednoducho je potrebné obchvat PO ale aj KE čo najskôr začať stavať a nie stále prehodnocovať a stále odkladať. Bude niekto ochotný vôbec spočítať, že stálym planovaním a nevystavením obchvatov prípadne Sorošky, ake financie boli zaplatené navyše, keby už boli budované za ceny materiálu a miezd niekedy v roku 2010 a teraz a nieto ešte niekedy v roku 2017, 2018 a neskôr.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2016 15:25
od marian vančo
Prečo sa tu stále argumentuje len investíciami a zamestanosťou? Ja napr. pracujem v Košiciach a nechystám sa odísť ale pre mna je D resp. RC velmi dôležitá...prečo ja občan SR, ktorý platí dane a ročnú dial.známku by som nemal mať právo prejsť súvislou dialnicou z 2 najväčšieho mesta do hlavného mesta po súvislej bezpečnej dialnici? Prečo musím chodiť cez 3 najväčšie mesto na Slovensku 40 minút? Nemám ja právo jazdiť po bezpečnej ceste bez obavy zo zrážky so zverou resp chodcom cyklistom? Ja fakt nepotrebujem v aute stráviť polovičku života..a o tom to je..prečo v Madarsku stavajú jednu dialnicu za druhou? Je úplne irelevantné tu riešiť potrebu tohto obchvatu...a súhlas s tým, že čím viac sa to oddialuje tým sú straty väčšie...snad len spotrebna dan z palív je násobne väčšia...

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2016 16:56
od devil
A k tej kvalifikovanej pracovnej sile len toľko, prečo paštekári nadávajú, že im šalení východniari berú prácu? Prečo je toľko východniarov v Čechách, ale aj v iných štátoch, žeby pre nekvalifikovanosť? Ale to je však mimo témy. Len dialnica a rychlostná cesta prinesie prácu pre ľudí, ktorí chcu robiť, no nie za almužnu (min. mzdu), ale za platy, ako na západe, minimálne aspoň ako v Blave a okolí.


s tymto suhlasim. nemyslim si ale ze PO kraj by sa mal stazovat ze nema dost dialnic....

Zdravím priatelia. Prešov obchvat potrebuje. Aj kvôli kompletnej D1 aj kvôli mestu plnému áut a kamiónov, ktoré ho nevedia ako obísť. Kto odmieta obchvat Prešova tak nech si jednoducho predstaví situáciu s ulicou kde býva a denne mu popred dom prejde 1000 kamionov, tam aj späť a po roku si bude niečo myslieť. Čo majú povedať ľudia čo to majú pred domami roky rokúce. Tak isto to chcú aj Prešovčania. 1000 kamiónov si myslím, že do Prešova denne je maximum, čo môžu niečo doviesť do Prešova.


tak toto je skvely for....vies co, ked do mesta bude chciet ist 3.000 kamionov tak tam budete mat 3.000 kamionov. chcete mat rozvoj, pracu, priemysel, pisete tu o "tretom najvacsom meste" tejto dzamahirie....a zaroven chcete mat prec auta z mesta. :lol: :cry: skoda ze posledny smerovy prieskum robil stat v 2007, vela prispievatelov spochybnovalo nizke podiely tranzitu.....

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2016 20:42
od eric987
devil napísal:s tymto suhlasim. nemyslim si ale ze PO kraj by sa mal stazovat ze nema dost dialnic....

matematicky ich ma sice (aspon v porovnani s inymi krajmi) dost, chybaju vsak v najviac problemovych miestach (PO, Sarisky Stiavnik)

devil napísal:tak toto je skvely for....vies co, ked do mesta bude chciet ist 3.000 kamionov tak tam budete mat 3.000 kamionov. chcete mat rozvoj, pracu, priemysel, pisete tu o "tretom najvacsom meste" tejto dzamahirie....a zaroven chcete mat prec auta z mesta. :lol: :cry: skoda ze posledny smerovy prieskum robil stat v 2007, vela prispievatelov spochybnovalo nizke podiely tranzitu.....

To bolo myslene skor obrazne, ale ako chces. Mimochodom, priemyselna zona (IPZ) je na juhu mesta, na cestnu siet napojena prave cez MUK PO-juh, takze ak by investicie pribudli - cuduj sa svete - pouziju D1 (ev. pripadny buduci VO).