Stránka 53 z 55

Re: D1 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2020 10:57
od jarino
Kľud. V prípade kysuckej D3 by mala byť tiež vykonaná aktualizácia CBA. Tieto CBA ktoré máme sú staré a JASPERS s UHP majú isté požiadavky, ktoré je nutné splniť, ak chceme na tie úseky eurofondy / peniaze ŠR.
Budú sa posudzovať 5-10 km dlhé úseky.

Korzár píše blbosti. Zobrali dvojposchodové jednotky, ktoré viac stáli ako jazdili a namiesto nich do KE prišli dve súpravy zložené z rovnako starých vozňov. Hrozná krivda...

Re: D1 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2020 13:17
od caranuial
Niekto nema moznost vytiahnut tento clanocek? Ze co vymyslel Risko na pana S? Predsa len sa to tyka aj dialnic lebo tento ◇ je riadna otrava

https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/22 ... eveloperov

Re: D1 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2020 15:50
od nevo83
Jarino, chces mi hadam povedat, ze ak by CBA vysla ,,zle,, ze to D3 nebudu stavat resp im navrhnu 1/2profil...no to by som vhcel vidiet

Re: D1 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2020 16:04
od asdfr
jarino napísal:Korzár píše blbosti. Zobrali dvojposchodové jednotky, ktoré viac stáli ako jazdili a namiesto nich do KE prišli dve súpravy zložené z rovnako starých vozňov. Hrozná krivda...


Rovnako stare vozne v ziadnom pripade. Namiesto nizkopodlaznej supravy tam poslali supravu zlozenu z vagonov Bdgteer, co su vagony vyrobene v roku 1990 -92. Pred 10 rokmi na nich prebehla rekonstrukcia a ta pozostavala z toho, ze vymenili krytinu na podlahe, pridali dvojzasuvku a dali pozdlznu policku.
Dalej tam jazdi suprava zlozena z Bdtmee, co ja osobne povazujem za najhorsie vagony ktore prevadzkuje ZSSK.
Okrem toho tam jezdi rada 460, ktorej vyroba sa skoncila v roku 1978 a ktora asi jazdi v stave v akom pred vyse 40 rokmi vysla zo zavodu.

Re: D1 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2020 06:34
od VojtoTT
Korzár píše blbosti. Zobrali dvojposchodové jednotky, ktoré viac stáli ako jazdili a namiesto nich do KE prišli dve súpravy zložené z rovnako starých vozňov.
.

Aj ja som bol prekvapený, ako veľmi je ten článok tendencny. Napríklad, že do Popradu prišli staršie jednotky. Ved tie rekonštruované motorky sú rok staré a majú aj WiFi, čo tie predošlé určite nemali. Taktiež východ určite nebude čakať 3 roky na nové vlaky, keďže vtedy je už naplánované ukončenie tendra a teda dodanie poslednej jednotky a nie prvej. Okrem toho súťaž na nové a rekonštruovane vozne je už na konci a čaká sa len na podpis

Re: D1 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2020 07:06
od 110mat110
Nie. Tie rekonstruovane jednotky boli povodne rekonstruovane z radu 810 a 010 okolo roku 2006 a povodna konstrukcia 810 siaha do 70tych rokov. Nehovoriac o tom, ze mravce su naozaj naozaj zla rekonstrukcia. Ludia prisli o velku cast NP priestoru a ostali len jedny velkokapacitne dvere.

Este horsie je to na trati KE-Lipany. Tam sme o NP prisli uplne. A miesto elefantov prisli rekonstrukcie rekonstrukcii. Opat, vacsina nastupist su sypane, cize sa nastupuje naozaj zle. V koncovych staniciach sa musi obiehat a kedze v Lipanoch su hlavne v nedelu ostre obraty, pojdu tieto vozne do CNT a do Lipan pojdu takmer vylucne 460.

Re: D1 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2020 03:46
od cableguy
v r 2021 pridu uz konecne na vychod prve jednotky 660 najvyssi cas vyradit komplet vsetky 460 a nahradit ich spominanymi regiopantermi prip stadlermi kiss /flirt 160 ,mam priame info od ministra ze sa tomu tak stane. samozrejme v plane je aj modernizacia tychto trati vramci severneho koridoru na 160km/h teda jak Kosice-Lipany tak aj Ke-Cierna nT. kedze su v dezolatnom stave a vlaky musia na niektorych usekoch doslova spomalovat na minimum a kedze tu budu v nasledujucich rokoch nasadzovane supravy umoznujuce 160 a bez efektivnej modernizacie trate na spominanych usekoch by to bolo vyhadzovanie a plytvanie financiami a nove supravy na dezolatnych tratiach by sa nicili, takisto napr modernizacia Presov -Bardejov je v plane, ta je tiez v dezolatnom stave, sucasne sa planuje elektrifikacia Banovce-Humenne , vsetko viacmenej pojde z fondu obnovy EU

Re: D1 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2020 06:06
od 110mat110
A teraz daj tu o cervenej karkulke. Kedy bude 160 do Lipian?

Re: D1 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2020 08:17
od nevo83
Kazdy ma svoj nazor teda ,,odborny,, ale pan povyse je novodoby Ezop- bajkar,, na ktoreho je zbytocne reagovat..

Dokonca aj J.Verne, by ho sledoval s nemym uzasom ked tvdi nieco o buducnosti.. :)

Re: D1 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2020 10:05
od IceFox
Do KE prídu Pantery ktoré sú viazané na ZA kraj... Jasné.
Aj D1 HP otvoria tento rok. Oh počkať.

Re: D1 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2020 17:16
od Pacho
cableguy napísal:Ty debil to je iná zmluva to dobre vieš ,nerob sa dement väčší aký si. Toto všetko mí povedal samotný MD kludne sa ho spytajte osobne na jeho FB.


hej hej pán minister je panboh, tiež sľuboval otvorenie HL-LL do konca roka, tiež sľuboval zhotoviteľa na LL-DS do konca roka. Proste "sliby - chyby", o D4/D1 radšej ani nepíšem. :-) to je iný megaprúser, čo nás bude stáť neaký milionik navyše.

Re: D1 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2020 17:41
od mareks96
Výstup 9 mesačnej práce pána ministra sú 2 excelovské tabuľky, to hovorí asi za všetko... A samozrejme pár nedodrzanych termínov, presne tých ktoré nerád hovorí pokiaľ si nie je na 100% istý..

Re: D1 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2020 17:48
od nevo83
A zabudli sme na pana kt tiez 100p tvrdil ze R2 Kosice bude do konca roka 2020 rzacata vystavba :) to mu tiez MD osobne potvrdil :P

Re: D1 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2020 18:54
od Pacho
nič iné mi neostáva, len citovať drx " slovensko je banánová republika". :-)

Re: D1 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2020 20:22
od cPalo
Prečo sa kupujú vlaky na D1tke? Nevšimol som si koľaje :roll:

Re: D1 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2021 15:30
od HWY
viewtopic.php?f=10&p=237234#p237234

Koncept D1 nikdy padnúť nemôže (ak sa nezmení čísľovanie na regionálne diaľničné názvy). Prečo? Trochu stavebnej histórie a procesov. Pretože napokon sa z mnohých variantov a modelov stanovila 1 ťažisková diaľničná komunikácia naprieč Slovensko. Preferoval sa severný variant, ktorý preferovali už komunisti a teda sa mal vybrať čo najlepší ťah. Ani Mečiar, ktorý mal odpor k BA a hovoril o str. Slovensku v zmysle BB neurobil z BB hl. mesto a keďže má väzby na Považie, sceloval sa ťah jednoznačne na sever. Do Tatier, kde komunisti niečo postavili sa dalo dostať aj cez Donovaly.

Boli na výber len 2 možnosti, ktoré sa vetvili. Prvá po TT a potom D smerom na BB. po RK D v parametroch dnešnej D3 a ďalej D po Košice. Do ZA R. a ďalej na východ od ZA nič. Tvrdenia, že to nestačí sú mylné, intenzity by presmerovali tok dopravy Z-V po dnešnej R1, takže by I/18 Strečno postačovali. (nič nebráni po 30 rokoch postaviť tam D). Druhá možnosť smer ZA po D a BB s NR napojiť. Pri Px boli 2 varianty, prvý rajecký, druhý pokračovaním na sever. Ten druhý so sebou priniesol mnoho podvariánt a boj o trasu, keď sa rozhodlo, že sa ide severne. Keďže sa nedokázalo dospieť k rozumnému kompromisu (cenotvorba km, mesto), tak se mesto preskočilo. Vznikol špunt, dodatočné riešenia upgradu prieťahu mestom, investície do intelig. semaforov atď. a nanútenie variantu cenovo akceptovateľného, dnes estakáda. Toto pokračovanie v týchto parametroch zdvihlo ceny oproti Rajcu o 20%, než sa prepoja V smerom. Tých 20% dnes už prekročilo v tejto časti 1 mld. €. V dobách kým nebola D3 sa uvažovalo o R3. RIešenie R3 namiesto R4 a D3. Spojenia ako Via B. S-J Európy sa dal cez PL, ktoré stavalo málo usmerniť. H malo síce iné plány, ale dnes ide trasovať a stavia aj na Šahy. Jedna R3 a mohol byť S-J. D3 sa ale zadefinovala ako koridor, pretože na seba narážali nie maďari vs. slováci ale slováci ZA vs. BB. Pri D3 sa ale zasiahlo "zvonku" čo sa ochoty financovania týka a parametre museli ísť dole, od ZA severne. Po ZA majú tiež zbytočný luxus. Už je to hold tak. Od D3 smer hranice ale intenzity nedosahujú ani výhľad takže nebola ochota preplatiť plný profil, a preto vznikla pomaly najdrahšia 1/2 profilová diaľnica v SR. Jasne sa pritom povedalo, že sa nebudú už stavať 1/2 úseky. Mal štát prispieť viac, ale čo už. Takže 15 km D3 je v koridore ako je. D3 je preto, aby nebola R3 - s Donovalmi na R1. To je dnes R1, Donovaly mali pracovný koncept označenia viacnásobný, keďže išlo o uvažovaný prepoj S-J a Z-V. Obidve skupiny ZA aj BB vytiahli za 20 rokov argumenty rovnakého typu: ochrana prírody, vodných zdrojov, zvierat. Nutnosť dlhých tun. úsekov. Výsledkom je pridanie R3 paralelne k R1, zahustilo sa to R2 k Hornej Nitre a dnes plánovanej 0,5 mld. € modernizácie cesty S-J. S výtvorom R8, ktorý maďarské strany uvažovali potiahnuť na KN. Kreslí sa to výborne. Sever by bol. (dokmásaný na franforce, tu si treba dosadiť plynúce roky a miliardy korún, ale aj eur). Potom je dlhšie úsek, ktorý "čo už" - Višňové, Korbeľka. Snaha o odstavenie postupnej výstavby bola v tom, že to bude nakoniec a nech sa stavia za menej peňazí viac km, na D1. Tak sa rozbehli úseky smer PO a zrýchlila príprava obchvatov PO aj Košíc. V PO uviazla stavba NK, ktorá by postačovala a nebolo treba aj obchvat, ale raz to bolo pripravené, raz bol PO kraj chudobný, raz to bolo takto formované a ochota EU to preplatiť. Cena enormná (v dobách slabého tendrovania sa ani nič iné nedalo čakať, štát to nemusel postaviť, prepadlo by ešte viac peňazí). Obchvaty by boli, ale čo chýbalo ďalej sú úseky za KE. Dlho nič, len "príprava", potom EIA. Medzičasom, keď ešte ani sa nestavali obchvaty PO a KE prichádza ďalšia čiara, paralelne vedúca k D1, F. R na východ. Východné mestá MI a severnejšie položené ale nezačali hrať hru akej sme boli svedkami predtým ZA vs BB. Očakávalo sa, že to tak bude, ale nestalo sa. Sen, že sa UA napojí na Slovensko je pre UA nezaujímavé. Nie preto, že chýba D1 ale preto že Poľsko a Maďarsko zahusťujú sieť. Štát, ktorý nevie za 20 rokov postaviť kostru D1 a R1, aby na ňu napojil potom podľa potreby ďalšie úseky sa musí naozaj postarať o iný progres.

V skutočnosti je D1 chrbtová časť cestnej infraštruktúry SR. Tá trasa je chrbtová. Či sa to už niekomu páči alebo nie, chrbát nemôže byť všade. BA-TT-TN-ZA-PO-KE-UA. Na to napojené R1 s NR a BB (a stop dnes vs. zokruhovanie D1, dnes sa to ZA páči, lebo to prinesie progres aj Orave, DK či RK, ale až po tom čo sa dostavia D1 a D3 až potom Donovaly, ale to je len časť ZA - povedzme nové mladšie jadro, staré jadro presadzuje a razí R3 kde dnes stojí 1/2 HŠ a je snaha posunúť to). Na D1 napojené jednotlivé štátne cesty, diaľnice, ale aj rýchlostné cesty. Prepojené k železničným, lodným a leteckým dopr. uzlom. 4-pruh PP-KK, resp. SL, prepojenia regiónov. Ešte nie je dostavaná súvisle a na západe kolabuje, Prístavný most je len otázka času, kedy ... a pritom málokto to vie, ale spravujú ho aj železnice aj NDS. Vysloviť nahlas, že by sa musel obmedziť premávkovo na ňom nepôsobí dobre. To je totálny nosný systém celej BA dopravy a túto nosnú časť môže zachrániť len veľký okruh. Ale to by bola iná téma.

Pri dobrej vôli doprojektovania (riadením sa štátom daných cien, katalogizovaných jednotkových cien za materiály v dnešnej dobe počítačov sa dá do posledného kubíku a cm ocele rozpočítať stavebné náklady aj s počtom hodín práce). 2 až 2,5 mld. € a D1 môže byť súvislá aj s riadnym ods. pruhom v západnej časti. Aj s 2. tubusom B. 3 až 3,5 mld. € pred hranice s UA. A sme "zase" na 100 mld. SKK v starej mene. Prečo zase? Pretože toto už tu raz bolo. Že sa za to 100 až 150 mld. postaví D1 po Košice cez sever, vtedy bez rozšírenia na západe. Bez niektorých tunelov na trase bez niekoľkých MÚK vrátane -1 u PB. Bez náhradných okien na trase, bez vyvolaných investícií všetkých druhov. Bez zastavenia výstavby, ktorá predražila a predĺžila výstavbu desiatok rozostavaných km o 100% v oboch parametroch a viac. Ak sa to oddiali v čase, ak to nebude viac "transparentnejšie" a vyberú sa "isté" varianty, cena prekročí 4 a po UA 5 mld. €.

D1 prechádza cez taký terén cez aký prechádza. Raz bola tým terénom vybraná. Akákoľvek iná varianta, vrátane Donovál je o tom istom. SR si nemôže dovoliť stavať 2 Z-V ťahy a 2 S-J ťahy naraz, pretože výsledok bude, že ani jeden nebude 40 rokov stáť. Tu a na starých highways.sk som to písal mnohokrát. Zadefinovanie koridoru ako "poistka" je pekná vec, ale rozpočty tomu nenasvedčovali. A to ešte pomerne veľa úverov aj z EIB. Plakať teraz nad rozliatym mliekom je veľmi neskoro. Ja sa už D1 osobne nevenujem, nie som účastný niektorých procesov.

V rámci kooperácie SR, príslušných inštitúcii a EU a príslušných inštitúcii je potrebné dobudovať D1 súvisle po KE čo najskôr. Všeobecná, vágna formulácia, ktorá je podmienená niekoľkými prvkami. Hneď prvý je "transparentne" - aby účet preplácala EU a aby to pomohlo (ekonomicky nerentabilné je niečo čo sa posúdi s inými nákladmi). Druhá formulácia sa týka ochrany ŽP a chránených území. Takže ak si niekto vymyslí problém s vodou (alebo aj nevymyslí), vtákmi, medveďmi atď., treba to posúdiť, zmerať, rozpočítať. To sú časovo náročné štúdie, analýzy, dopady, návrhy riešení a mnoho sto- str. dokumenty. Bez nich ten najnákladnejší úsek nikto nepreplatí. Ak na ňom bude PPP? nebude to rýchlejšie. Transparentné posúdenie tendru trvá 1,5 až 2 roky od vypísania a aspoň 2 kôl. Potom ide aj otázka zafinancovania, koncesionár dáva bežne 10-15%, tu pri tomto úseku aj táto suma môže byť náročná. Nebude to platba na mieste ale dostupnosťou ... nasleduje úsek s RK atď. CEF vypomáha s financovaním D3. R1 tak ako mala, tak stojí a dokonca naviac, pretože stojí SO BB. Jej predĺženie je v plánoch a kľudne sa postaviť môže, ťaží z toho znovu D1. (odľahčenie Považia a ZA) Postaviť Donovaly namiesto D1 sa môže stať, posúdenie chýbajúceho úseku a Donovál sa hodnotilo. Višňové má ale nadväznosť. Trošku komplikácia, taká za 1 mld. €. (až 1,5 ak vezmeme súvislosti). Ďalšiemu PPP sa Slovensko nevyhne, aj po posúdení dnešného stavu (dostavať čo sa stavia, tendruje, je blízko dostavby azistení, že EU síce ponúka mnoho mld. ale na zelenú energetickú politiku a ekologickú dopravu ... ale SR lobbuje aj za chýbajúce D - takže dnešné cesty tomu ŽP nepomáhajú, len teda sú to argumenty pre EK už dlhé roky ... a EK nemá rada mnoho sto mil. € projekty za málo km v dlhých rokoch, lebo vníma reg. rozdiely kde sa dá za to isté postaviť omnoho viac a dochádza dych argumentácii tejto časti lobby vs. tomu stavajte si drahé úseky, ale za svoje - a sme pri tom, kde sú národné financie pri výstavbe, NDS je schopná zafinancovať tak 1 MÚK pri BA).

Pri dobrej vôli a peniazoch, úprimnej snahe (týmto slovám sa zle verí pohľadom na to kto stojí pri min. dopravy a ako minister vníma dopravu a až kedy vidí že nemá na nič peniaze, ale že na nič, aspoň tie cesty dostanú o niečo navyše) bude D1 po Košice hotová na prelome dekád v plnom profile. Aj Branisko príde čoskoro na rad, EU smernice a legislatíva k tomu speje, dostavujú sa tie rúry všade, bude sa aj tu musieť. Len či tá 1. dnešná pri tom stave v akom je vydrží bez väčšej rekonštrukcie. Ale to už bude len "havarijný" stav, tá rúra tam je, formality.

Stavia sa naozaj dlho táto diaľnica. Ale tvorí 1/3 siete. 1/4 siete, ak pridáme politické trasy. Ideálne to nie je nikde, tu to nie je nijaké. Ja to nehodnotím, načrtol som časové rámce a odhady, možno sa mýlim. (nečítal som stran dozadu).

Re: D1 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2021 15:54
od HWY
Na margo toho, že než bude Z-V, tak ďalšia miliarda skončí na doterajších úsekoch je mylná. Predbežné úvahy o PS. Jeho výhoda je pomerne mladý vek, postavený už so znalosťami stavebných firiem a škôl a postupov. Vyvarovanie sa chybám z výstavby spred 20-30 rokov, na čo doplácajú teraz niektoré východonemecké mosty. Nevýhoda je "len" preťaženie, ktoré je viac ako 100%. Monitoring je pravidelný. Varianty náhrady sú 3, podvarianty ďalšie, raz to tzv. príde, ale dovtedy sa realizujú iné opatrenia; mali by sa realizovať. (nové dopr. trasy). To, že k nemu smerujú z oboch strán "kolóny" je dobre, pretože doprava na ňom je plynulejšia a nepretŕhaná kým nie je DN. Ešte stále sa dajú redukovať a meniť nájazdové vetvy. Len to zhoršuje dopravu v meste, keďže je totálne nosnou cestnou časťou mesta v bližšej a širšej nadväznosti), ale ešte stále sa dajú urobiť aj ďalšie obmedzenia; redukcia JP, väčšie rozostupy. (všetko lepšie než stavebné varianty) Obavam že spadne alebo bude odstavený ako som dlho čítal 10 respektíve 15 rokov dozadu nie sú na mieste. Tam ide len o to, že kvôli tomu, že tam sú aj vlaky a je tam takáto premávka,tak sa nikto nechce podpísať pod "spevnenie a rozšírenie JP na úkor tých, čo tam sú. Rekonštrukcia respektíve zhodenie mostu a postavenie nového sú všetko procesy posudzovania aj na dlhé roky a samotná realizácia často vyjde na 100-200 mil. € a dobu trvania aj 8 rokov za plnej premávky. Nemyslím si, že by sa to do roku 2030 zahájilo (odčerpanie zdrojov ale zase záchrana pred stratami v ekonomike); pretože je stále ešte ako ovplyvniť jeho stav inými, prevažne dopravnými metódami. Rovnako je síce fakt, že mostné úseky ďalej na Považí si vyžadujú z roka na rok väčšie opravy, tak okrem 1 MÚK nie je zatiaľ zvýšená potreba financií. (stačí údržať údržbu, prehliadky a starostlivosť explicitne o odvodňovacie sústavy, po zime dôsledkom topenia snehu atď.)
Ani súčet nákladov na modernizáciu po Trnavu s PS by nemal stáť také peniaze. (nemal stáť = realita na SR je aká je; úseky siahajú až k 2x cien v EU aj v horských častiach)

Jazda po odst. pruhu nie je žiadne nóvum; je to normálne aj vo vyspelých o dosť bohatších štátoch práve v oblastiach hlavných či veľkých miest, kde riadna stavebná úprava bude drahá a musí sa dobre uvážiť. Nie je dané, že do 5 či 10 alebo 20 rokov sa musí odstavný pruh pristavať. Nie je to medzinárodne dané, to že to neplní samotné vnútroštátne ciele, je už iná vec. Požiadavky na rozsah infraštruktúry sú dlhobo zaostávajúce za požiadavkami ľudí prakticky na celom svete. (krízy a prírodné katastrofy to ešte zhoršujú). Úsek pri SC skôr bude bojovať s malým posunom svahov a zaplavovaním pri zmene klímy v ďalších dekádach. Za to nemôže len ten úsek ako taký, ale širšia zástavba okolo ...

Ekologizácia D1. Čo sa také dnes robí v rámci "eko" dopravnej politiky je, že sa sadia stromy. :!: Očakávam, že popri D1 sa vysadí 0,5 mil. stromov. Je to ideálny nástroj na dosiahnutie cieľov v emisiách a celej tejto politiky, realizujú to štáty naprieč svet. (1 odrastený strom je ale aj 90€ + cena práce, ale to sa robí cez edukáciu škôl atp.). To pôjde keď tak z tých EU zdrojov. Nezostáva než dúfať, že stromy na Slovensku nebudú zo zlata. :D Ekodukty je politika, ktorú už NDS implemtentovala. Ide len o to, čo najviac z tej EU prijať a čo najviac urobiť. Je čo robiť a naplniť aj "eko" rámec.

Toľko moje skromné pohľady na D1 v súvislostiach.

Re: D1 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2021 16:24
od Vlados
Prečo má byť zokruhovanie D1 riešené R1 vedúcou do RK a nie KE? Orava je viac ako juhovýchod? či pre ZA je Orava bližšie? alebo o všetkom rozhoduje ZA???

Re: D1 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2021 17:39
od HWY
Ty si v tých otázkach dávaš odpovede, ale odvádzaš si pozornosť od prvej. Odhliadnuc od toho;

R1 pokračuje do Košíc? Tam ide R2. Mýlim sa?
R1 vedie ďalej do RK. Mýlim sa?
Orava či je viac ako JV? Neviem. Je JV viac ako Orava? Neviem. Je JZ viac ako JV? Je S viac ako J? Je Z viac ako V? Je Prešov viac ako Košice? Je Bratislava viac ako Žilina? Pane bože, neviem ale ani na jedno odpovedať. S-J variant Orava - Donovaly - Šahy, ak nevieš, pretláča jeden Klub s jedným pánom z BR okresu, ktorý ešte až po BR chce 4- pruh. Je BR snáď ZA? Ale Donovaly pretláča mesto BB a BB kraj. Sú viac či menej než niekto, neviem na to odpovedať. Všade to je ale jeden občan Slovenskej republiky, ktorý by mohol dopriať, ale malo by sa stavať všade. A keď je kríza, tak stavať málo, ale stále všade. :) Potom by sa nemuselo riešiť ešte toto ...
Je fakt, že dopr. politiku najviac ovplyvňuje ZA. To je fakt. A hornatým terénom to tam aj najviac stojí. A keby boli čo k čomu, tak sa snažia ušetriť v tom procese.
Viem ale, že tendrovať na Orave dlhšie ako potom stavať je nefér voči Orave. Lebo čo má Orava s Donovalmi? Donovaly okruhujú, neznamená že pokračujú na sever ...
Nejasnosti?

(a to som ani ale nechcel až tak moc, lebo to je zokruhovanie niečoho - čo nie je ...)

Re: D1 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2021 12:12
od Šofér15LM
Viete niekto aký je dôvod uzatvárania D1 medzi Trnavou a Hornou Stredou?

Re: D1 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2021 12:22
od sendvo
nove znacenie - nove portaly
spominalo sa to tu niekde v inej teme

Re: D1 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2021 13:19
od Šofér15LM
Neviete či to nové značenie bude už digitálne?

Re: D1 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2021 12:20
od lostrail
Je to tam potrebne? V zmysle, ci su tam casto kolony, zatvaracky, obchadzky a podobne. Lebo na dialniciach v okoli BA zmysel digitalneho znacenia vidim, no pri Hornej Strede sa jazdi priebezne, aspon vzdy, ked tadial idem.

Re: D1 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2022 20:29
od korfo27

Multimodálna štúdia realizovateľnosti Bidovce – štátna hrani

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2022 17:05
od jarino
Multimodálna štúdia realizovateľnosti Bidovce – štátna hranica SK/UA
Poradie ponúk:
1) Dopravoprojekt
2) Alfa 04
3) Afry CZ