D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Odoslaťod Vlados » 21. Okt 2020 20:42

Nebude, lebo je drahý ako lacná diaľnica (1+1 va 2+2). Pokiaľ sa budú cesty projektovať tak draho, tak by sa nemali stavať ;)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Odoslaťod babar » 21. Okt 2020 21:07

Ale ved je to len par KM (ani nie 4) za cca 50 milionov na to snad mame ci?
Taliani maju viac tunelov okolo jedneho jazera ako mi na celom slovensku! https://youtu.be/cQb5CPNFOio
Obrázok používateľa
babar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 260
Obrázky: 22
Založený: 03. Máj 2014 15:39

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Odoslaťod babar » 21. Okt 2020 21:08

Toto co stavaju stoji cca rovnako sice 4 pruhy ale zas cca o polovicu kratsie.
Taliani maju viac tunelov okolo jedneho jazera ako mi na celom slovensku! https://youtu.be/cQb5CPNFOio
Obrázok používateľa
babar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 260
Obrázky: 22
Založený: 03. Máj 2014 15:39

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Odoslaťod mike007 » 21. Okt 2020 21:16

Vlados napísal:Keď má chodiť z/do rajeckej doliny viac vozidiel ako z/na D1 tak by mohli ponechať toto "dočasné" napojenie naďalej a privádač by tvoril kvázi odbočenie z cesty ako je dnes. Kompromis by zrušili keď by viac vozidiel využívalo privádzač ako rajeckú dolinu.

ak som spravne pochopil tvoje myslienkove pochody, tak taky je aj plan. vyjazd na Bytcicu bude z dvoch pruhov a pokracovat na D1 bude len jeden pruh, ktory sa za mostom rozsiri na 2
v sucasnosti sa privadzac (ZA-Bytcica) z 2 pruhov zuzuje do 1, aby vzapati vznikol kratucky odbocovaci vlavo a jeden priamo+vpravo; po novom nebude toto zuzenie a 2 pruhy budu pokracovat plynulo do laveho odbocenia a priamo+vpravo
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Odoslaťod Xisco » 22. Okt 2020 07:54

Dnes som šiel ZA-BY. Na tej križovatke D1xD3 je ešte roboty vyše hlavy. Strojov je tam dosť, makajú.
Na to, že ten úsek sa staval X rokov, ďalších X rokov bol viacmenej zakonzervovaný, teraz sa robí všetko na poslednú chvíľu.

Držím palce stavbárom, nech konečne otvoria úseky D1 a D3 až je už pokoj :)
Xisco
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 352
Obrázky: 21
Založený: 18. Júl 2017 14:34

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Odoslaťod Vlados » 22. Okt 2020 09:30

Kapacitne by tá križovatka vyhovovala ešte roky. Výjazd mohol byť rovnako ako v Strážove (odbočenie umožnené aj zo stredného pruhu) a pred napojením D3 by sa na D1 znížil počet pruhov na jeden. No sme pri Žiline, tak tam sa musí všetko veľkoryso...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Odoslaťod mike007 » 22. Okt 2020 12:53

Vlados napísal:Kapacitne by tá križovatka vyhovovala ešte roky. Výjazd mohol byť rovnako ako v Strážove (odbočenie umožnené aj zo stredného pruhu) a pred napojením D3 by sa na D1 znížil počet pruhov na jeden. No sme pri Žiline, tak tam sa musí všetko veľkoryso...

pozor, asi sa nerozumieme :)
ja hovorim o privadzaci Rajecka.

krizovatka D3xD1 nie je vyjazd na privadzac, ale krizovanie dvoch plnohodnotnych rychlostnych komunikacii

edit: co sa tyka D3xD1, tak nie som si isty, ci riesenie ako Strazov/Brodno je mozne na dialnici bez obmedzenia rychlosti, podobne je to riesene myslim v Budimire a uz sa to kritizuje, ze dochadza ku koliznym situaciam;
bez rozsirenia krizovatky by sme mali 2-pruhovu pokracujucu D1 a jednym pruhom vyjazd na D3, co pre najblizsie roky asi nebude postacujuce, kedze vacsina dopravy nadalej pojde na D3
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Odoslaťod Miro » 22. Okt 2020 14:29

A to by v tých najbližších rokoch nemohol byť jeden pruh rovno na D1 a dva vpravo na D3? Podobne v opačnom smere by sa mohla D1 pred križovatkou Žilina zúžiť na 1 pruh a z D3 by mohli pokračovať dva pruhy. Dokonca by som si vedel predstaviť, že ten 1 pruh z D1 by bol pripájací, niečo ako tu:
https://goo.gl/maps/JuEhmByBmzv43fS77

Po otvorení D1 LL - Dubná skala by sa to premaľovalo tak, že by sa na D3 odbočovalo a v opačnom smere z D3 pripájalo v jednom pruhu, vtedy by to už mohlo stačiť.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Odoslaťod Jonathan » 22. Okt 2020 14:42

Jasne, ze mohlo. Este lepsi priklad je tu:
https://www.google.sk/maps/@48.7488473, ... 312!8i6656
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 646
Obrázky: 32
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Odoslaťod mike007 » 22. Okt 2020 17:28

A je takáto možnosť podľa normy prípustná? Lebo pripájať sa do ľavého pruhu alebo odpajat sa z ľavého pruhu na diaľnici, keď ľavý slúži pre predbiehanie a je to kvázi "rýchly" pruh, mi príde ako nebezpečné.
Iná vec je cesta 1.triedy v obci (ako Mirov link) a R, taktiež v obci (Jonathan).
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Odoslaťod perets » 22. Okt 2020 20:05

Podľa normy na majú pripájať a odpájať slabšie dopravné prúdy od/ku silnejším vpravo (výnimočne vľavo na útvarových križovatkách). Tak ako je to urobené v BB je to blbosť ktorá si pýta nehodu, jediné šťastie je, že je tam pomerne nízka intenzita. Keď už je preferovaný smer od Donovalov (čo je aj potrebné), tak na R1 od Slov. Ľupče sa mal pripojiť najskôr ľavý pruh do pravého a potom takto jeden pruh prísť do križovatky s I/59.
perets
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 26. Feb 2009 08:20

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Odoslaťod Vlados » 22. Okt 2020 20:25

mike007 napísal:
Vlados napísal:Kapacitne by tá križovatka vyhovovala ešte roky. Výjazd mohol byť rovnako ako v Strážove (odbočenie umožnené aj zo stredného pruhu) a pred napojením D3 by sa na D1 znížil počet pruhov na jeden. No sme pri Žiline, tak tam sa musí všetko veľkoryso...

pozor, asi sa nerozumieme :)
ja hovorim o privadzaci Rajecka.

krizovatka D3xD1 nie je vyjazd na privadzac, ale krizovanie dvoch plnohodnotnych rychlostnych komunikacii

edit: co sa tyka D3xD1, tak nie som si isty, ci riesenie ako Strazov/Brodno je mozne na dialnici bez obmedzenia rychlosti, podobne je to riesene myslim v Budimire a uz sa to kritizuje, ze dochadza ku koliznym situaciam;
bez rozsirenia krizovatky by sme mali 2-pruhovu pokracujucu D1 a jednym pruhom vyjazd na D3, co pre najblizsie roky asi nebude postacujuce, kedze vacsina dopravy nadalej pojde na D3

môj predchádzajúci príspevok a tvojej reakcie sa týkal privádzača Rajecká. tento druhý sa týka už križovatky D1xD3.

To odbočenie je možné aj bez obmedzení, veď to išlo napr. tu a väčšina dopravy pokračuje do mesta.
Kritizuje sa to pri Budimíre, lebo je tam len krátky odbočivací pruh a nedostatočné značenie. Rovnako je to aj v križovatke Rozhanovce (z oboch smerov) a tam žiadny problém nie je.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Odoslaťod Vlados » 22. Okt 2020 20:33

mike007 napísal:A je takáto možnosť podľa normy prípustná? Lebo pripájať sa do ľavého pruhu alebo odpajat sa z ľavého pruhu na diaľnici, keď ľavý slúži pre predbiehanie a je to kvázi "rýchly" pruh, mi príde ako nebezpečné.
Iná vec je cesta 1.triedy v obci (ako Mirov link) a R, taktiež v obci (Jonathan).

Neviem čo na tomto pripojení vidíš zlé?
Tu je zlé realizovanie zúženie do jedného pruhy, mal sa ľavý ukončiť a nie pravý.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Odoslaťod mike007 » 22. Okt 2020 20:36

Na tom nevidím nič zlé. Vieš aká je tam MPR?
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Odoslaťod Vlados » 22. Okt 2020 20:40

Neviem, ale pokiaľ sú cesty prvej triedy deravé a poprepadávané, mosty v štádiu rozpadu, tak tých 9 mil. z rozpočtu mali byť použité inde.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Odoslaťod mike007 » 22. Okt 2020 20:50

No, je tam 60. Evidentne kvôli malému polomeru zákruty na R1, a potom aj ďalšia komunikácia, ktorá sa k nej pripája musí mať zrejme zníženú rýchlosť, aby neboli veľké rozdiely rýchlostí pri spájaní pruhov. A je tiež divné, že komunikácia vhej úrovne sa zužuje a komunikácia nižšej úrovne pripája 2 jazdné pruhy.

Rovnako aj na privádzači Rajecká na ľavom pripojení od Nemocničnej, tam je stále 50.
Nie som stavbár, ale predpokladám, že dôvodom je práve neštandardné pripájanie zľava.

Na cesty 1.triedy je snáď už vyčlenený celkom dobrý balík, a dúfam, že sa využije rozumne a nie rekonštruovaním ciest, ktoré sú v dobrom stave.
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Odoslaťod Vlados » 22. Okt 2020 21:14

Sám si odpovedal... tie miesta sa priestorovými podmienkami nedajú porovnávať, ale môžu mať rovnako riešené usporiadanie pruhov.

V Košiciach bolo aj po novom je 90tka v mieste kde sa pripája zľava-

Ten balík je niečo ako first aid. Viac ako 50 rokov neboli cesty pribežné udržiavané, len sa budovali nové cesty, robili preložky, rozšírenia no takmer žiadne rekonštrukcie. Toť len v Rakúsku, dobrá cesta, a oni "len tak" vymenia všetky horné vstvy...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Odoslaťod MeteoR@j » 23. Okt 2020 21:39

mike007 napísal:
Vlados napísal:Keď má chodiť z/do rajeckej doliny viac vozidiel ako z/na D1 tak by mohli ponechať toto "dočasné" napojenie naďalej a privádač by tvoril kvázi odbočenie z cesty ako je dnes. Kompromis by zrušili keď by viac vozidiel využívalo privádzač ako rajeckú dolinu.

ak som spravne pochopil tvoje myslienkove pochody, tak taky je aj plan. vyjazd na Bytcicu bude z dvoch pruhov a pokracovat na D1 bude len jeden pruh, ktory sa za mostom rozsiri na 2
v sucasnosti sa privadzac (ZA-Bytcica) z 2 pruhov zuzuje do 1, aby vzapati vznikol kratucky odbocovaci vlavo a jeden priamo+vpravo; po novom nebude toto zuzenie a 2 pruhy budu pokracovat plynulo do laveho odbocenia a priamo+vpravo



Aj napriek 2 výjazdom na Bytcicu sa problem s kolónami do Rajeckej doliny vôbec nevyrieši, možno sa ešte viac skomplikuje.
Teraz majú vodiči k dispozícii 2 pruhy, aby mohli stať v kolóne. Po spustení privádzača už toto možné nebude.
Pretože na privádzači bude k dispozícii už iba jeden pruh na Rajec. Až za BUS zastávkou (200m pred semaforom) pribudne ďalší odbočovací pruh. Lenže tam sa už musia vodiči radiť do pruhov, buď do ľavého na Metro, alebo pravého na Rajec a Bytčickú. Takže prídeme k tomu, že namiesto 2 pruhov ostane pre Rajecku dol. stále iba 1 pruh, nie 2.
Je teda možné, že počas špičky budú kolóny raz tak dlhšie ako doteraz.
MeteoR@j
diskutujúci
 
Príspevky: 77
Obrázky: 82
Založený: 08. Mar 2016 20:03

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Odoslaťod mike007 » 23. Okt 2020 22:01

Samozrejme. A opačne (do Žiliny) detto, ako som písal, kvôli niekoľkým pravým odbočeniam miesto pokračovania priamo
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Odoslaťod Jakub » 24. Okt 2020 09:48

No bude to zaujímavé najmä tie dopravné kolízie ,a nedajbože keď sa tam stane nehoda...
Jakub
diskutujúci
 
Príspevky: 63
Obrázky: 15
Založený: 21. Júl 2018 15:36

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Odoslaťod Jakub » 24. Okt 2020 18:55

Jedno neviem pochopiť ...Na estakade v Lietavskej Lúčke včera demontovali všetky mostné zábradlia, ktoré pred zhruba rokom montovali ...
Jakub
diskutujúci
 
Príspevky: 63
Obrázky: 15
Založený: 21. Júl 2018 15:36

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Odoslaťod okorec » 24. Okt 2020 18:59

Čo nechápeš... Lepšie fakturovať 2x montáž + 1x demontáž ako iba raz montáž :)
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Odoslaťod asdf » 24. Okt 2020 23:34

mike007: Hlásim sa z Brna, hlavného mesta odpojovacích a pripojovacích pruhov vľavo a hlásim, že dokiaľ to pripojenie nevyzerá takto: https://www.google.com/maps/@49.216344, ... 384!8i8192 tak je to dobre.
Obrázok používateľa
asdf
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 251
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Odoslaťod mike007 » 24. Okt 2020 23:50

A je to diaľnica s MPR 130 alebo cesta 1.triedy (1/43) v intraviláne, kde je 60?
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Odoslaťod asdf » 24. Okt 2020 23:54

Je tam 60, ale tesne pred tým je 80, takže tam 60 jazdí málokto. A o to je ten pripojovací pruh kratší.

EDIT: A hneď vedľa sa nájde aj s čistou 80: https://www.google.com/maps/@49.2214257 ... 312!8i6656
EDIT2: A tu bude tiež časom 80, až pominie dôvod tých kongescí https://www.google.com/maps/@49.1955376 ... 384!8i8192
Obrázok používateľa
asdf
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 251
Založený: 22. Jan 2018 18:58

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 48 hostí.