Stránka 101 z 103

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2022 19:33
od Driver
moj zlaty pohodacik toto je presne taky isty pripad proste nedokonceny obchvat ako Košice , Žilina a aj Bratislava :D a možte sa kludne ty aj s Devilom rozdrapovat kolko chcete

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2022 20:23
od devil
nedokonceny obchvat KE ide severovychodnym okrajom KE cize fakticky nebezi popri meste. s kosickym obchvatom sa mozete porovnavat az ked bude aspon druha etapa R2, btw. budimir-bidovce je posledny usek dialnice co do istej miery limituje dopyt po dialnici.
so ZA sa mozete porovnavat v smere sever juh cize D3 strazov - brodno. s JO cize D1 nie nakolko ta privadza auta do mesta na rozdiel od JZO PO

presovsky obchvat je skor ako....obchvat okolo NR. porovnatelne velke mesto, vyrieseny najvytazenejsi smer a bez prepojenia s opacnym smerom.....napriek tomu tam bolo v 2015 18.000 aut. budete mat z toho aspon polovicu ??

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2022 08:47
od pohodak
Driver napísal:moj zlaty pohodacik toto je presne taky isty pripad proste nedokonceny obchvat ako Košice , Žilina a aj Bratislava :D a možte sa kludne ty aj s Devilom rozdrapovat kolko chcete


tento usek je kompletnym obchvatom mesta v hlavnom smere dopravy, z oboch stran pokracuje dialnicou, D4 je tak isto kompletny obchvat mesta, akurat sa na neho neda dostat z hlavnej dopravnej tepny a na jednom konci ma cestu II. triedy...cize ano, to iste ale uplne ine :roll: aj tak ale nerozumiem aky mate problem so zverejnenim dat o intenzitach, ak nejake existuju :idea:

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2022 20:53
od Dendik
zaujimave ze D4ka sa tak rychlo pretlacila do realizacie (v niektorom úseku ako 6pruh!) a teraz tam pomaly nikdo
nechodí :lol:

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2022 22:43
od JaNY
Urcite tam nikto nechodi. Nestavali to pre chodcov... auta tam jazdia. :wink:

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2022 09:20
od devil
medzi R7 a D2 tusim nad 10.000

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2022 09:46
od metelesku.blesku
Dendik napísal:zaujimave ze D4ka sa tak rychlo pretlacila do realizacie (v niektorom úseku ako 6pruh!) a teraz tam pomaly nikdo
nechodí :lol:

Toto je vaša vďaka štátnemu tajomníkovi stromčekovi a jeho šéfovi ňaňkovi Árpimu, juho a východnému diaľničnému guru, ktorého tu stále velebíte, za skvele odvedenú robotu?
Celú dobu poctivo pracovali na výkupoch pozemkov od svojich kamarátov a likvidácii nelegálnych skládok svojich kamarátov navážaním bordelu z nich do násypov a teraz sa vám to zrazu nepáči?
Ach.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2022 20:17
od Dendik
Ty si riadne popletený :lol: vyzerá že absolútne nerozumieš mojím príspevkom :D

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2022 20:19
od Dendik
JaNY napísal:Urcite tam nikto nechodi. Nestavali to pre chodcov... auta tam jazdia. :wink:

:o
1,5 miliardy a opäť k blave??? Najväčšia dedina dostane hoci aj tri obchvaty
a hladové doliny možu pokapať
tak si pozri obr. 4
https://www.cvp.sk/content/cvp-analyza- ... litiky.pdf

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2022 11:40
od Matt
IDV napísal:No dnes som presiel smer od PP do KE tento novy usek, vyzera super, akurat nechapem preco hned na krizovatke Presov zapad je 100kmh, tak isto aj tunel 100 to sa da pochopit, za tunelom nie je zrusenie 100 v tuneli, cize 100 plati az po Presov juh, t.j. cely novy usek je 100... pred tunelom chapem znizenie aj ked mohlo by byt neskor, za tunelom vsade zrusia rychlost, tak dufam ze este nestihli dat znacku...


Bohuzial, zda sa ze MPR 100kmh nieje ziadne docasne riesenie:
"ďakujeme za podnet, ku ktorému si dovolíme uviesť nasledovné:
Diaľnica D1 Prešov, západ – Prešov, juh bola navrhnutá na navrhovanú rýchlosť 100 km/h – podstatným argumentom je to, že diaľnica prechádza osídlenou oblasťou a zvýšený hluk z D1 by mohol znižovať životný komfort.
S úctou
MEDIA TÍM NDS"

Chore, pretoze potom nam vobec nebolo treba dialnicu v parametroch D, ak od zaciatku planovali ponechat iba 100 kmh, ale stacilo to stavat napr. v parametroch Rychlostnej cesty a bolo by to aspon o nieco lacnejsie.
Dufam ze to este NDS v spolupraci s Mestom PO prehodnotia a useky mimo tunela upravia na 130 kmh.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2022 15:55
od cPalo
:idea: Tak im napíš, že pokiaľ v BA vedia dať 130tku v meste a to je ten kontakt s násobne väčším počtom obyvateľom ešte bližší, tak nemajú argument pre 100vku v PO vlastne žiadny ;)

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2022 21:07
od 110mat110
A este k tomu jednym smerom je 100 a druhym 130

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2022 10:32
od cepheus
ta toto je riadny odpruz a hnus.. snad to prehodnotia a zmenia treba tlacit jak na MD tak na NDS a neustale im to pripominat! 130 musi byt oboma smermi bez debat je to dialnica nie obycajna upravena cesta,rozsirena jednotka medzi obcami..ved tam maju protihlukove steny to im musi tym par domkom stacit a btw obydli sa to dotyka minimalne cele udolia su defacto takmer bez civilizacie , je to svinsky odzub a spinava vyhovorka nds.. aj tu na tomto priklade vidno ze nds aj md neustale dzubu do vychodnarov a robia vsetko presne opacne a napriek, toto uz nemoze byt nahoda! zruseny tender v Ke odkladanie obchvatu Po R4, stopnuta soroska, odkladana dlhodobo neriesena dialnica na zemplin , teraz toto..

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2022 10:46
od Pacho
zasa len sproste kecy , choď pred MD a bojuj za 130. Ajtak v tunely bude len 100. To , že sorošku zrušili, je len chváli hodné, lebo ta eršekova príprava, bola za 0 bodov, abol by to väčší prúser ako višnové. Stavať dialnicu v dnešnej situácii na východ je zbytočnosť. Uvidí sa ako skoči konflikt medzi RF a UA, možno z východu sa stane nárazníková zóna NATO, a tým pádom sa tam všetko zaství a bude ešte väčšia bieda ako dnes. bohu žial.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2022 13:21
od devil
SK ma 500 km, UA ma mozno 1.500 km. cela republika bude naraznikova zona aj s tvojou dolinou. ty si myslis ze si tak veelmi daleko od UA a od vychodu. velmi sa mylis.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2022 17:27
od Pacho
zasa sme ot, ale . Ja si vôbec nemyslím že s mojou dolinou som v bezpečí. Napr. Patriot majú umiestniť na stredné slovensko a môžme si len tipovať kde. Je to už dávno presne spočítane, keby vyhodili priehradny múr Lipt. Mary, tak ešte v martine by bola 3m vysoká záplavová vlna. ..... Práve že z vojenského hľadiska je naša dolina veľmi zaujímava pre nepriateľa, ale nič nemení na faktte, že keď to takto pôjde ďalej, tak východ bude na tom ešte horšie ako doposial, hlavne ekonomicky, bohu žiaľ.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2022 17:48
od Matt
Pacho napísal:...choď pred MD a bojuj za 130. Ajtak v tunely bude len 100.....

Len pre upresnenie, ja som sa v NDS dopytoval na useky mimo tunel, na ktorych je momentálne "trvalé" zníženie rýchlosti (na 100 kmh).. na diaľnicu z r.2021 by to bolo šialenstvo ak by tak malo naozaj ostať natrvalo.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2022 18:02
od cPalo
Pacho písal že je OT, tak načo mu odpovedáte :D

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2022 20:18
od Pacho
asi tak, no nedalo mi. :-)

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2022 02:39
od JaNY
Za Matta: za tunelom samozrejme malo by tyt 130, inac naco taka kolosalna stavba. Protihlukove steny su tam, pod viaduktom ziadna nadherna stvrt z rodinnyma domami a krasnymi zahradkamy. Hluk robia NA a ti jazdia 90 aj ked je dane 130 alebo 100. Tej NDS vobec nevadi, alebo su v pohode ze vecsinov odpovedaju ludom amatersky /zavadzajuco atd?

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2022 11:22
od tomino1971
V smere na Košice na konci tunela hore pod portálom je značka - koniec všetkých obmedzení, takže podľa toho je odtiaľ až po Budimír 130ka..
A naopak 100vka je od Prešov juh až za tunel na začiatok mosta 201, odtiaľ už 130ka...Šťastné cesty
Stále lepšie ako stáť najmenej na dvoch, troch semafóroch v meste.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2022 11:50
od Kvík
Je to taký ten typický problém, aký má Slovensko snáď vo všetkom... nie že by sme na tom boli skutočne až *tak* zle, ale človeku je smutno, keď vidí, že často stačí minimálne úsilie a mohlo by to byť ešte o dosť lepšie.

Keď môže byť 130 na R1 okolo Nitry a na D1 okolo Popradu, nevidím žiadny dôvod, aby nemohla byť aj tu. O Einsteinovej ani nehovorím.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2022 22:15
od metelesku.blesku
Z toho vyjadrenia NDS nepriamo vyplýva, že:
1. 130km/h je nelegálna na 80-100% celej diaľničnej siete (návrhová rýchlosť je u väčšiny, ak nie u všetkých postavených diaľnic, najviac 120km/h, nie som si istý len najstaršími úsekmi D1 a D2, či tam nebola návrhová 150)
2. 100km/h by mala byť kvôli blízkosti obydlí na 50% diaľničnej siete na Slovensku.
3. Protihlukové steny sú len zbytočný luxus predražujúci stavbu diaľnic, keďže podľa NDS hluk žiadnym spôsobom neriešia.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2022 00:10
od Vlados
určite je za tým bezpečnostný špecialista tunelov...

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2022 09:20
od tomenmen
Zase debata zachádza do nezmyselných úrovní. Každý kto študoval na stavebnej fakulte a dával pozor na predmete Akustika, tak vie, že protihlukové steny naozaj nedokážu vyriešiť veľkú časť hlukovej záťaže, samozrejme to neznamená, že sú zbytočné. To že je tam 100km/h bolo zohľadnené nie len v návrhu diaľnice ale aj pri akustickom posúdení. Je veľmi pravdepodobné, že pri výpočtoch akustických posudkov bolo zistené, že nie je možné dosiahnuť požadovanú hlukovú záťaž v posudzovaných zónach stavebnými úpravami diaľnice v plnej miere, preto došlo k iným opatreniam, teda napríklad k zníženiu MPR. Môžeme sa teraz baviť o tom, či požadované parametre hlukovej záťaže v jednotlivých zónach v okolí diaľnice boli určené vhodne, ale aj na to máme na Slovensku predpisy, podľa ktorých sa určujú. Takže sa ešte môžeme baviť o tom, či boli zadefinované správne a či by to nešlo aj trochu inak. Možno to takto prísne požadovala samospráva. Ja sa v praxi akustike nevenujem, takže to posúdiť neviem, len som chcel vniesť trochu zmyslu do nezmyselných príspevkov.