Stránka 117 z 194

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2018 07:50
od Bager3
Za zmenou zhotovitela GTM (co presne ta skratka znamena?) alebo snahamy zmenit dodavatela su aj tieto odvalania? aby natiahly cas?
Su vobec tie rozklady relevantne?
Nejak mi to cele nedava logiku lebo ak som spravne pochopil teraz je naozaj vybrany optimalny variant vzhladom na uz rorzostavane mosty a objekty. Tym padom v pripade uspechu podaneho rozkladu sa nezmeni trasa dialnice nanajvys sa mozu pridat dalsie kompenzacne opatrenia voci Hrboltovej.
Tiez mi nieje jasne preco sa variant V3 a V4 neposudzuje vramci EIA (rovnako boli v procese EIA vynechane varianty s technickej studie v useku Turany-Hubova) ved ak by boli tie varianty naozaj zle tak by to preoces EIA vyhodnoti ako nevhodne, Alebo vela variantov v porcese EIA predlzuje samotny proces posudzovania?
Ak som spravne pochopil EIA je na to aby sa enviromentalne posudil najlepsi variant a cim viac moznosti je tym bude vyber lepsi nie? to by mal byt nas ciel.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2018 10:30
od zvonec
Bager3 napísal:Za zmenou zhotovitela GTM (co presne ta skratka znamena?)


GTM = GeoTechickyMonitoring

https://www.youtube.com/watch?v=ahXA8H2LuX8 => Tusim som si vybral nespravne povolanie... :D

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2018 11:44
od robertko
nie je lepšie na slovensku napísať IGHP ?

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2018 15:34
od garip
to magnus: co ja mam info, tak menit by sa mal zhotovitel GTM (tak ako to spomina v clanku Combor: EDGE Investment za CADECO), preco je tomu tak, si mozeme vsetci domysliet... zhotovil useku zdruzenie OHL ZS + Vahostav sa menit nebude...

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2018 05:55
od rastislav5
Este niekto chce tvrdit, ze v tom nie je politika a bliziace sa komunalne volby? viewtopic.php?f=35&t=23402&p=207230#p207230

Poslankyna Ruzomberka poda rozklad a podareny primator sa ide na tlacovke nadrapovat, ako sa Ruzomberku ublizuje a ze za problemy moze zla, zla NDS.
Spolupraca Ruzomberka a NDS bude po tomto urcite vynikajuca. Esteze volby su uz o pol roka.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2018 08:46
od Lorenc
Neviem, čo tým chce primátor Čombor povedať, odvoláva sa na to, že už sa malo raziť ako prieskumné dielo ak tomu dobre rozumiem, ale to nám únia zamietla ak chceme financovanie z eurofondov. Raziť sa tak, či tak nemohlo.

Aký politický kapitál z toho vytlčú to naozaj neviem. Ani jeden ani druhá. To, že sa nejaká udalosť udeje vo volebnom roku nemusí to znamenať priame spojenie s kampaňou v danej oblasti.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2018 09:57
od rastislav5
Politicky kapital: Koho budu volit Hrboltovcania? No predsa tu, ktora sa zastava ich prav a podava za nich rozklad. Kedze uz tam boli podpisane 2 peticie, tych volicov je vela.
Primator vykresluje Ruzomberok ako mesto, ktoremu sa ublizuje, ale on to prekukol a nenecha to tak, dokonca zvola aj tlacovku. Bije sa za svojich Ruzombercanov, lebo NDS, stat aj zilinsky kraj jeho mestu ublizuju. Na jednoducheho volica to plati.
Bohuzial dosledky mozu byt take, ze vztahy mesta s NDS ochladnu a oddialit sa mozu aj dalsie useky ako napr. severo-juzny obchvat Ruzomberka, kde je spolupraca mesta a NDS nevyhnutna.
Kvoli zvoleniu seba zhorsi potencial Ruzomberka v buducnosti.
Ja si predstavujem pracu primatora uplne opacne - nie tlacovky a spravy do novin, ale hladanie dohody medzi NDS a mestskou castou Hrboltova, diplomaciu a zlepsovanie vztahov. Bohuzial toto je tazsia a zdlhavejsia praca, a ani volicov nemobilizuje tak ako nahnevany primator na televiznej obrazovke.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2018 11:24
od Lorenc
Politicky kapital: Koho budu volit Hrboltovcania? No predsa tu, ktora sa zastava ich prav a podava za nich rozklad. Kedze uz tam boli podpisane 2 peticie, tych volicov je vela.


Skôr je to 20 domov, ktorým pomáha, proti 6 násobnej väčšine, ktorým zdržala výstavbu diaľnice... Myslím, že ani Hrboltovčanov to už nebaví. A hluk majú aj s 1/18. Tak ako jej to preferenčne ako poslankyni najmenšej časti pomôže fakt neviem, ibaže by mala vyššie ambície.

Primator vykresluje Ruzomberok ako mesto, ktoremu sa ublizuje, ale on to prekukol a nenecha to tak, dokonca zvola aj tlacovku. Bije sa za svojich Ruzombercanov, lebo NDS, stat aj zilinsky kraj jeho mestu ublizuju. Na jednoducheho volica to plati.


To sa diať môže voči RK i keď tento raz tam priame páky ako v minulosti nevidím. Neviem, čo za posledné roky pozitívne sa v RK udialo. Pracovať na rozvoji mohol primátor aj v iných oblastiach ako je boj za D1 a R1, ktorý aj tak ničomu neviedol len k nepotrebnému pretrasovaniu R1 do Ivachnovej. NDS vie, čo má robiť i keď pomaly. To je ako keby sa staral do železníc. Tam tiež mohol tlačiť na výstavbu odbavovacej haly a nástupišť alebo modernizáciu koridoru.

No neviem koho zaujme. Musel by prísť z niečím veľkolepým. A to diaľnice asi nebudú...

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2018 12:55
od rastislav5
Lorenc napísal:Skôr je to 20 domov, ktorým pomáha, proti 6 násobnej väčšine, ktorým zdržala výstavbu diaľnice... Myslím, že ani Hrboltovčanov to už nebaví. A hluk majú aj s 1/18. Tak ako jej to preferenčne ako poslankyni najmenšej časti pomôže fakt neviem, ibaže by mala vyššie ambície

Vidim, ze mas k politike daleko.
Hrboltova je osobitny volebny obvod, ktory si voli jedneho poslanca do mestskeho zastupitelstva v Ruzomberku. http://www.ruzomberok.sk/files/27912
Poslanca za Hrboltovu nevolia ine mestske casti resp. obyvatelia inych volebnych obvodov. V poslednych volbach ziskala Ing. Sanobova 262 hlasov a stala sa poslankynou za svoj volebny obvod, napriek tomu, ze niektori kandidati v inych volebnych obvodoch ziskali viac hlasov ako ona (napr. MUDr. Lastic 469 hlasov) http://www.ruzomberok.sk/files/31663
Hrboltova ma okolo 600 obyvatelov http://schematizmus.kapitula.sk/?display=31
Rozklad podla stranky Hrboltovej http://www.hrboltova.sk/w/wp-content/up ... DS-up-.pdf podporuje viac ako 450 obyvatelov Hrboltovej a OZ Zdravy domov, ktore je zdruzenim osob vyvijajucich usilie na zlepsenie zivotneho prostredia v Hrboltovej http://www.hrboltova.sk/?p=739

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2018 13:23
od Lorenc
Navrhovaný západný portál ovplyvňuje 20 domov aj z toho priamo len cca 10... Nevieme, či všetci občania Hrboltovej podpísali túto vec pri plnom pochopení dôsledkov a čo tým spustia, alebo skôr zastavia. Riešili aj pohyb nákladných áut v tom sú isto zainteresovaní všetci čo stoja za rozkladom. Ale odborné posúvanie portálu kade tade chce asi iný prístup.

Držať si politickú moc v takejto malej mestskej časti však nieje podľa mňa gro snaženia, ale skôr dobrá vôľa chrániť si svoje okolie. Takýchto iniciatív z Hrboltovej bolo viac hlavne, čo sa týka ČOV.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2018 14:05
od rastislav5
Jednu peticiu podporilo 327 osob, druhu 463 osob http://www.hrboltova.sk/w/wp-content/up ... r-2018.pdf , takze tu vobec nejde o 10 alebo 20 domov, ale o vyznamnu ak nie vacsinovu cast Hrboltovej

Lorenc napísal:Držať si politickú moc v takejto malej mestskej časti však nieje podľa mňa gro snaženia, ale skôr dobrá vôľa chrániť si svoje okolie.

Nepoznam politika, ktory by si priznal, ze jeho cielom je drzat si politicku moc, ale poznam mnohych, ktori chcu chranit a zlepsovat.

Hrboltovcania uz v minulosti od Ministerstva zivotneho prostredia dostali zamietave stanovisko na peticiu tykajucu sa pristupovych ciest aj variantu V3 http://www.minzp.sk/files/peticie/petic ... chnova.pdf, tak neviem, co od odvolacieho organu, ktorym je to iste Ministerstvo zivotneho prostredia ocakavaju. Ze zmeni nazor, aby sme dalsich niekolko rokov cakali na novu EIA, kde je riziko, ze nakoniec aj tak neprejde kvoli vodarom alebo ochranarom?

Vlastne viem, jedine, ako sa to da odovodnit je, ze je to nevyhnutny krok na nasledne odvolanie sa na sud (ked uz boli vycerpane vsetky ine moznosti), ako aj naznacuju v texte peticie, citujem:
"V prípade, že variant V 3 nebude realizovaný , budeme brániť svoje záujmy všetkými, v demokratickej spoločnosti prípustnými prostriedkami ako sú protesty, blokovanie prepravy, včetne žiadosti o zrušenie verejného obstarania na tento úsek diaľnice, pretože mame podozrenie, že v tejto veci je porušovaný zákon, o čom svedčí aj odmietanie posúdiť V3 v SoH , čo sa da vysvetlit tým, že neboli vysúťažene dostatočné finančné prostriedky na to , aby sa prijal spoločensky a environmentálne najprijateľnejší variant trasy" http://www.hrboltova.sk/w/wp-content/up ... AD-D-1.doc


A tu by mal primator Ruzomberka obrusovat hrany a hladat kompromisy vysvetlovat a presviedcat Hrboltovcanov, nie stvat proti sebe statne organizacie, lebo takto moze Ruzomberok a cele Slovensko s nim cakat niekolko rokov.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2018 14:40
od Jano1
Ked nie je vhodne a priechodne nove trasovanie s 3,6 km tunelom, stat by sa mal vratit k povodnemu trasovaniu s tunelom Cebrat dlky 2 km, kde EIA bola schvalena. Zosuvne uzemie nie je neriesitelny problem, len sa to predrazi oproti povodnym planom.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2018 14:43
od aquila
no zjavne tie naklady by boli ozaj velke, ked si davaju takto nacas .. navyse aspon ma stat vyhovorku, preco nemusi stavat..

kazdopadne dufam, ze nikoho normalneho nenapadne sa vratit k povodnemu variantu, ktory je presne na tej istej diletantskej urovni ako uzinovy variant o kusok dalej vs. korbelka ..

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2018 14:55
od Lorenc
Ked nie je vhodne a priechodne nove trasovanie s 3,6 km tunelom, stat by sa mal vratit k povodnemu trasovaniu s tunelom Cebrat dlky 2 km, kde EIA bola schvalena. Zosuvne uzemie nie je neriesitelny problem, len sa to predrazi oproti povodnym planom.


Potom by boli radi v Hrboltovej aj za V2.

Existoval aj úžinový variant Hubová-Ivachnová za socíku, ktorý šiel po úpätí Čebraťa nad mestom. a potom popod domov dôchodcov, kde bola veľká MÚK a potom cez Likavku ponad ŽSR trať popod Mníchom atď.

Dopadne to si myslím ako v prípade SOPK na Turany-Hubová, posledné zakvílenie a nakoniec budú všetci radi, že to pôjde ako to je teraz navrhnuté.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2018 16:17
od rastislav5
Dufam aj ja, ze to tymito rozkladmi skonci, ale ak budu rozklady zamietnute uprostred ostrej kampane pred komunalnymi volbami, p. poslankyni moze prist vhod urobit dalsi krok, aby ukazala bojovnost a nie slabost.

Ved si pripomenme, cim do fora prispel magnus po stretnuti v Hrboltovej v decembri 2017, citujem:
"... p. poslankyňa MČ žiadala doplnenie do hodnotenia EIA aj variantu s 4,2 km tunelom s portálom v km 1,5, vysvetlil som jej že je to riziková záležitosť z hľadiska geológie i hydrogeológie a preto sme tento variant ani nenavrhovali do procesu EIA. Predpokladám, že ju niekto "očkuje" týmto variantom...Myslím, že Hrboltová bude podstatne menej zasiahnutá výstavbou ako v pôvodnej verzii, a pokiaľ nebudú nezmyselne tlačiť na ďalšie predĺženie tunela tak by to mohlo prejsť. V tom vidím najväčšie riziko, že budú tvrdohlaví a budú chcieť okrem prstu ukusnúť aj ruku :-) V tom prípade vidím reálne zastavenie a zakonzervovanie stavby" https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 15#p202815

Vasne v Hrboltovej je teraz potrebne schladzovat, ale zatial sa to vyvija opacnym smerom.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2018 12:54
od Lorenc
No veď práve som zvedavý, čo vypadne z tlačovky zajtra.

Mesto Ružomberok považuje reakciu NDS za škandalóznu, a na uvedenej tlačovej konferencii predstaví svoje zistenia a dôkazy, ktorými chce poukázať na skutočné dôvody nevýstavby diaľnice v dolnom Liptove.


http://www.rkhlas.sk/?id_bl=3866

Podľa tohto odseku, to bude celkom zaujímavé.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2018 11:00
od ondrejko_t
to je jak u hotentotov... tomu vravim kultura a nova moda, ze sa veci riesia cez media a nie za stolom.
EIA sa schvali kedze su vsetci ok. nakoniec tesne pred pravoplatnostou sa da rozklad, lebo nie su veci ok a rypne sa to do medii.
potom NDS obvini RK a da to cez media, potom sa lopticka vrati od Combora na NDS, potom zas nazad.
a konci to tlacovkou, kde sa vsetci navzajom obvinuju a urazaju zase len cez media.
a kazdy sa hra na vlastnom piesocku so svojimi zaujimami. sak to iste ako posledne 3 roky, len sa menia osoby a obsadenie (a trochu pozmeni scenar). namet na telenovelu.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2018 13:58
od jarino
Pán primátor sa len musí zbaviť svojej nulovej zodpovednosti za nevýstavbu diaľnice pred svojimi voličmi, tak robí cirkus, aby zlou bola NDS.
Zrejme mu nikto nepovedal, že kvôli neprávoplatnej EIA na D1 PO,juh - PO,západ boli práce pozastavené v úseku 99,000 až 102,650. Až po nadobudnutí právoplatnosti začali práce. Drvivej väčšine voličov avšak takéto hlášky stačia. Však išli okolo PO a na Vydumanci i na juhu práce bežali, čo bolo ďalej vie len pár miestnych a zasvätení vo veci.
Pokým EIA právoplatná nebude, tak sa raziť tunel Čebrať nezačne. Keďže je MUDr., tak si myslím, že celkom tomu rozumie, len musí byť divadielko. Ešte mohol zakomponovať do toho predĺženie R1, bola by sranda.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2018 13:57
od Lorenc

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2018 19:26
od rastislav5
Combor dookola falosne tvrdi, ze razit sa mohlo aj pred pravoplatnostou EIA. Nech si p. starosta precita paragraf 38 bod 10 zakona o posudzovani vplyvov na zivotne prostredie, ked to chce mat cierne na bielom. Asi mu je cudzia aj zakladna logika. Ak by sa mohlo razit pred spravoplatnenim EIA, tak pravo namietat voci zaverecnemu stanovisku by nemalo velky zmysel.
Priklad: hypoteticky ak bude teraz p. poslankyna s variantom V3 uspesna, zapadny portal moze byt uplne inde ako sa uvazovalo. Ak by sa medzitym zacalo razit, tak by razenim zapadneho portalu v nepravoplatnom trasovani vznikli nepovolene ekologicke a ekonomicke skody.
Prave to, ze sa caka na rozklad, je potvrdenim, ze razit pred EIA sa nemoze. Combor vlastne nahovara na NDS na ciernu stavbu a este sa na tlacovke certi, ze NDS stavat nacierno nechce. Ked chce dodatocne zlegalizovat novostavbu postavenu bez stavebneho povolenia nejaky zbohatlik alebo mafian, tak sa to este da pochopit (aj sa to bohuzial stale casto deje aj vdaka nedokonalemu stavbnemu zakonu), ale ked nieco podobne ziada primator, tak to pochopit neviem.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2018 21:45
od medima
To este stale nerazia? Stačilo toho kina, zavolajte niekto prosim Chorvatov.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2018 22:12
od Vlados
rastislav5 napísal:Combor dookola falosne tvrdi, ze razit sa mohlo aj pred pravoplatnostou EIA. Nech si p. starosta precita paragraf 38 bod 10 zakona o posudzovani vplyvov na zivotne prostredie, ked to chce mat cierne na bielom. Asi mu je cudzia aj zakladna logika. Ak by sa mohlo razit pred spravoplatnenim EIA, tak pravo namietat voci zaverecnemu stanovisku by nemalo velky zmysel.
Priklad: hypoteticky ak bude teraz p. poslankyna s variantom V3 uspesna, zapadny portal moze byt uplne inde ako sa uvazovalo. Ak by sa medzitym zacalo razit, tak by razenim zapadneho portalu v nepravoplatnom trasovani vznikli nepovolene ekologicke a ekonomicke skody.
Prave to, ze sa caka na rozklad, je potvrdenim, ze razit pred EIA sa nemoze. Combor vlastne nahovara na NDS na ciernu stavbu a este sa na tlacovke certi, ze NDS stavat nacierno nechce. Ked chce dodatocne zlegalizovat novostavbu postavenu bez stavebneho povolenia nejaky zbohatlik alebo mafian, tak sa to este da pochopit (aj sa to bohuzial stale casto deje aj vdaka nedokonalemu stavbnemu zakonu), ale ked nieco podobne ziada primator, tak to pochopit neviem.

Keď sa objavili komplikácie pred západným portálom tak a nemalo pritúpiť ku razeniu ani východného portálu. Ak by východný portál neexistoval, a ani nasledujúci most, tak vedenie tunela by bolo iné... idú voľby, treba strielať od pása :wink:

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2018 09:31
od Lorenc
rastislav5 napísal:Combor dookola falosne tvrdi, ze razit sa mohlo aj pred pravoplatnostou EIA. Nech si p. starosta precita paragraf 38 bod 10 zakona o posudzovani vplyvov na zivotne prostredie, ked to chce mat cierne na bielom. Asi mu je cudzia aj zakladna logika. Ak by sa mohlo razit pred spravoplatnenim EIA, tak pravo namietat voci zaverecnemu stanovisku by nemalo velky zmysel.


Primátor mal na mysli prieskumné banské dielo a razenie od východného portálu. Varianty V1, V2, V3 mali totožné trasovanie od východu cca 2,5 km. A raziť sa mohlo už minulý rok, mesto nato vydávalo povolenia, ale s odvolaním sa na zrejme nejaké slovné odporúčanie JASPERS, sa v razení prieskumného diela ani nezačalo. Dalo by sa zaručiť, že si to v prípade problémov zafinancujeme sami zo štátneho, ale nik by si to na triko nezobral...

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2018 13:27
od garip
medima napísal:To este stale nerazia? Stačilo toho kina, zavolajte niekto prosim Chorvatov.

ak sa nevies vyjadrit ku teme, tak radsej nic nepis, nabuduce mu uz dajte niekto BAN.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2018 13:34
od rastislav5
Lorenc napísal:Primátor mal na mysli prieskumné banské dielo a razenie od východného portálu. Varianty V1, V2, V3 mali totožné trasovanie od východu cca 2,5 km. A raziť sa mohlo už minulý rok, mesto nato vydávalo povolenia, ale s odvolaním sa na zrejme nejaké slovné odporúčanie JASPERS, sa v razení prieskumného diela ani nezačalo. Dalo by sa zaručiť, že si to v prípade problémov zafinancujeme sami zo štátneho, ale nik by si to na triko nezobral...


A ak by EIA zamietla vsetky varianty V1 az V3 a odporucila preskumat ine trasovanie, potom co? Viem ze je to malo pravdepodobne, ale nie je to vylucene. Napriklad z dovodu vodnych zdrojov alebo jaskynnych systemov pri alternativnych zapadnych portaloch. Dokonca sa da predstavit aj situacia, ze by sucasny vychodny portal vobec nebol pouzitelny. Ale Comborovi je to jedno, nie som si isty, ci on vobec pochopil, co znamena EIA, ze to nie je europskych byrokraticky vymysel, ale nastroj, ako stavat co najekologickejsie a ze EIA je preto nadradena razeniu.