Stránka 124 z 194

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2018 17:13
od garip
bohuzial, to uz nie je pravda a dalsi rok necakajte, ze sa zacne razit od zapadu, jednak este nie su vybavene vsetky povolenia a dvojak (ale to moze byt JPP), prisili z Hrboltovej dalsie pripomienky, uvidime po komunalnych volbach, ci sa nieco v tomto smere zmeni v Hrboltovej a obcania konecne pochopia, ze oddialovanie vystavby im len uskodi. Ostatne obce to uz pochopili a dostanu preto nove chodniky, prechody a ine bezpecnostne opatrenia, ktore im umoznia preklenut obdobie do spustenia dialnice.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2018 01:22
od Viktorius
Do kolko metrov mozu razit od vychodneho portalu?

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2018 09:20
od Lorenc
garip napísal:bohuzial, to uz nie je pravda a dalsi rok necakajte, ze sa zacne razit od zapadu, jednak este nie su vybavene vsetky povolenia ...

Mali na to času až až. Projekt na DUR na dlhší tunel som videl už v 2015. Tak skeptický by som nebol, ale ani optimistický ako uvádzajú 6/19 tak 9/19 by mohli začať raziť odhadujem. V tom čase by mohli byť v polovici razenia týmto tempom.

Do kolko metrov mozu razit od vychodneho portalu?


Aj celé to môžu vyraziť, keď im to bude dlho trvať s projektom. (trvalo by to cca 2,5 roka) Ibaže by ich obmedzili Hrboltovci s dakým odklonením trasy v druhom kilometri. Som si takmer na 100% istý, že bude poslankyňou tá istá pani. Nemá totiž zásadného protikandidáta.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2018 10:16
od Lorenc
garip napísal:udaje mam bohuzial z minuleho mesiaca:
STR (26.9.) - 358 m
JTR (20.9.) - 396.5 m
tieto udaje platia pre kalotu.


V diskusii v stredu v kultúre, primátor I.Čombor spomínal, že ho pozývali nedávno stavbári na oslavu vyrazenia prvého míľnika 500m. https://youtu.be/GuZIw4-OjI0?t=710

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2018 10:31
od garip
Lorenc napísal:
garip napísal:bohuzial, to uz nie je pravda a dalsi rok necakajte, ze sa zacne razit od zapadu, jednak este nie su vybavene vsetky povolenia ...

Mali na to času až až. Projekt na DUR na dlhší tunel som videl už v 2015. Tak skeptický by som nebol, ale ani optimistický ako uvádzajú 6/19 tak 9/19 by mohli začať raziť odhadujem. V tom čase by mohli byť v polovici razenia týmto tempom.

Do kolko metrov mozu razit od vychodneho portalu?


Aj celé to môžu vyraziť, keď im to bude dlho trvať s projektom. (trvalo by to cca 2,5 roka) Ibaže by ich obmedzili Hrboltovci s dakým odklonením trasy v druhom kilometri. Som si takmer na 100% istý, že bude poslankyňou tá istá pani. Nemá totiž zásadného protikandidáta.


nemas pravdu Lorenc, zatial maju z vychodneho portalu povolene razit tunel ako geologicku ulohu len do urcitych metrov, aby mohli pokracovat dalej, potrebuju dalsie povolenia...

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2018 11:32
od Lorenc
nemas pravdu Lorenc, zatial maju z vychodneho portalu povolene razit tunel ako geologicku ulohu len do urcitych metrov, aby mohli pokracovat dalej, potrebuju dalsie povolenia...


Ak by mali prieťahy na projekte pri západnom portáli a technicky to, ale je možné.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2018 14:46
od braino.swk
Len pre info .. dňa 31.10.2018 boli na zasadaní MsZ v Ružomberku schválené zmeny a doplnky k Územnému plánu mesta (zmena trasy dialnice) a teda môže začať územné konanie.

Kto si chce urobiť obraz o "aktivistke" p. Šanobovej odporúčam si pozrieť záznam z rokovania.

https://www.mtr.sk/videoarchiv/

Zatupiteľstvo > 31.10.2018 > bod 21.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2018 15:01
od Xisco
Na celej stavbe robia asi 4 robotníci. Na mostoch, resp. skoro na celom úseku ani nohy ...

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2018 16:17
od Lorenc
Všetci sú v tuneli :-) ako sa tu písalo musia urobiť prvý násyp a pôjdu na ďalšie potom budú mosty prístupné pre mechanizmy a môžu ich dokončovať.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2018 14:06
od Lorenc
braino.swk napísal:Len pre info .. dňa 31.10.2018 boli na zasadaní MsZ v Ružomberku schválené zmeny a doplnky k Územnému plánu mesta (zmena trasy dialnice) a teda môže začať územné konanie.


Poslankyňa - princezná na hrášku- presadzuje vlastnú polopravdu na úkor všeobecného dobra. Hlavne tlačí tam, kde to je nepotrebné ako jej vytkol Zuberec, že je mimo stupeň prípravy. Ak sa bude riešiť, DUR- DSP tam môže použiť argumenty na lepšiu stabilizáciu portálu, ktoré sa môžu zapracovať.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2018 17:21
od Viktorius
Nejake foto sa nenajde?

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2018 17:58
od stsch
Foto z východného portálu tunela Čebrať a z oblasti Hrboltovej je vo fotogalérii
gallery/image_page.php?album_id=125&image_id=40655

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2018 18:23
od Čumil
super fotky, stsch
Je to pre mna ohromujuce vidiet, kolko materialu je potrebne na jediny nasyp.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2018 19:24
od Jarda
Kdyby do těch násypů nechtěli uložit materiál z výrubu tunelu, tak by vyprojektovali delší mosty.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2018 23:44
od Vlados
Dlhšie mosty sú drahšie než násypy, aj v cene stavby aj pri prevádke (pri prevádzke je ten rozdiel ešte väčší). Niektoré mosty mohli byť kratšie a neboli by potrebné ani vysoké násypy, ak by sme nechceli diaľnicu rovnú ako zrkadlo. Vôbec nevyužívame možnosti klesania a stúpania, aj keď dnešné vozidlá nemajú problém s výkonom... a potom že máme drahé diaľnice.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2018 06:26
od atlan
Tazko kedze slovakom bezpecna vzdialenost nic nehovori, tak ze viditelnost bez prevyseni a zakrut je potrebna aby sa stihlo zabrzdit az to octavia audi a bmw neubrzdia a urobia hromadnu havarku.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2018 12:06
od Vlados
hovoríme o automobiloch a nie vlakoch. automobily nepotrebujú vidieť dopredu 1-2km... či i nás je to iné ako v Rakúsku, Nemecku, Švajčiarsku...?

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2018 23:14
od Jarda
Jestli je násyp levnější než most, to závisí na výšce nad terénem a i na tom, jak dostupný je materiál pro násyp. Při projektování stavby se zohledňuje bilance materiálu, aby to, co se vyrube a vykope, se pokud možno uložilo do násypů (nemuselo se skládkovat). Držet niveletu dálnice, kde je to možné a není to za enormní náklady, je správné, protože to vozidlům ušetří trochu pohonných hmot a přispívá k bezpečnosti provozu.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2018 14:34
od ondrejko_t
Viktorius napísal:Tunel Presov je ina kava. Cely ten usek mozu vyhlasit za mega rychlu stavbu v celej historii SR.


zatial ano. ale take uz bolo ze mega start a potom mega stop. ja budem rad ked si udrzia tempo a pojdu plynulo. ale za mega rychlu stavbu to vyhlasim, az ked to realne dokoncia a idealne v predtermine :)

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2018 21:28
od peterle
Vlados napísal:Dlhšie mosty sú drahšie než násypy, aj v cene stavby aj pri prevádke (pri prevádzke je ten rozdiel ešte väčší). Niektoré mosty mohli byť kratšie a neboli by potrebné ani vysoké násypy, ak by sme nechceli diaľnicu rovnú ako zrkadlo. Vôbec nevyužívame možnosti klesania a stúpania, aj keď dnešné vozidlá nemajú problém s výkonom... a potom že máme drahé diaľnice.



Väčšina kamiónov sa v stúpaniach trápi aj dnes, museli by sa robiť pruhy pre pomalé vozidlá a úspora by bola v ...

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2018 22:13
od Vlados
Pr1bina prišla takými zmenani a nevšimol som si nikde úsek kde by sa trápili. Ak sa mýlím, kľudne mi to miesto ukáž.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2018 08:08
od ondrejko_t
A ktora cast D1 je rovna ako zrkadlo? myslim, ze min medzi RK a PO je tych stupani a klesani celkom dost.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2018 16:32
od Xisco
Už sa to tam trošku rozbieha, sem tam sa prebehne nejaký bager alebo buldozér. Pri Ivachnovej vozia kamene z tunela ako podklad. Aj okolo toho mosta sa tam robia zemné práce, síce v počte 1 mechanizmus :)

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2018 19:52
od rempo
dnes vyšiel pokyn na zmenu kde sa zhotoviteľom /Vahostav-OHL/ preplácala projektová dokumentácia na technickú štúdiu R1 Ružomberok,juh-križovatka D1 vo verzii napojenia Ivachnová
a vypracovanie dopravného modelu pre verziu Martinček,Likavka,Ivachnová
mimochodom z NDS my odpísali že predbežne sa bude raziť do dĺžky 1200m z východného portálu,záleží od výsledkov získaných z inžinierskogeologického a hydrogeologického prieskumu

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2018 07:41
od ondrejko_t
a ten prieskum bude kedy?
mna v tomto pobavil pan minister v jednom z posledych rozhovorov, ze "zatial sa razi na banske povolenie, stavebne povolenie by malo byt niekedy v priebehu bud. roka". tak to vidim rovnako ako s EIA. 12 mesiacov - tzn ze aspon 6x sa to posunie :)