Stránka 133 z 151

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2020 15:11
od pa3ck
A teraz Dendik úprimne: O koľko by Tvoje riešenie bolo lacnejšie ako tunel? Lebo sa vážne bojím, že rozdiel veľký nebude

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2020 17:59
od lamiska
Dialnicu alebo minimalne obchvaty obci na tomto useku urcite treba, kazdopadne rychlym upravam existujucej I/18 by som sa vobec nebranil.
Treba si uvedomit ze po dostavbe Visnoveho/Cebrate/Presova bude cesta severom po D1 pre mnohych, ktory aktualne chodia juhom alebo cez donovaly casovo atraktivnejsia a premavka na tomto useku bude imho vyrazne hustejsia. Taktiez upravy nebudu len "docasne" a "zbytocne" po dostavani tunelov, kedze v plane je sice dostavba D1 ale cestu nadalej bude vyuzivat lokalna premavka a auta smerom na I/70.

Ked bude premavka na tomto useku vyrazne hustejsia, premenlivy 3 pruh vyrazne nepomoze, kedze stale vznikne miesto pre vytvaranie kolon kde jeden pruh skonci. Snad jedine miesto kde by 3 pruh daval zmysel je stupanie od Sutova po Ratkovo, kde je cesta siroka a mozno by sa tam dali nakreslit 3 pruhy bez rozsirovania cesty.

Namiesto mimourovnovych MUK a trojpruhov by som sa skor sustredil na vybudovanie odbacacich pruhov, stredovych ostrovcekov na prechodoch pre chodcov, protihlukovych stien a oprave mostov a povrchu. V momente ked premavka na useku narastie tak o to vacsie budu kolony kedy by sa s opravami len zacalo a treba pocitat teda aj s vyssiou nehodovostou na tomto useku.
Odbacacie pruhy si viem minimalne predstavit pri odbocke na Sutovo ( este pred Riekou ), odbocke do Kralovian ( este pred odbockou do Kralovian/ I/70 - odbocenie do Kralovian pri odbocke na I/70 by som praveze zrusil ), na krizovatke v Lubochni kde je odbocenie do 3 roznych obci.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2020 22:37
od Vlados
Dendik napísal:Argumenty su racionalne, otazka je ci je vola riesit skapacitnenie, alebo vola nasilu postavit tunel... alebo vola šetriť, alebo voľa privrieť očko :D
Ale ako pozeram na tomto useku sa až tak šetriť nechystá :-)

-Ako napojit na osemnastku 70tku? - mimourovnovo (priestoru tam je dost)
-Ako napojiť šútovo? - mimourovnovo (chajdu zbúrať, ponuknut primeranu náhradu alebo vyvlastniť a miesta zrazu je)
-Ako vyriesiť prejazd obcami - rozsiriť, striedavy trojopruh a zapustit do zeme, v kritických usekoch prekryť - napojenia obcí mimourovnovo
Hubova, Lubochna, Kralovany a Ratkovo v pohode - Rojkov povykupovat/ vyvlastnit - zlozitejsie, ale dá sa...
-Prevrtať meander je myslim mensia zataz ako tunel pod Korbelku... (no a aky problem postavit maly kusok novej zeleznice spolu s cestou?)
V Číne nerozmyslaju ako to neurobit ale opacne. Cerveny buchne po stole a vsetci kmitaju, zo Železnic vyhodit darmozracov co nechcu robit a hotovo...

Ak by sutaz vygenerovala 600 alebo 900 mega ako tu niektori naznacujete, vyssie zmienene reisenie by aj tak radovo usetrilo stovky melonov.
Tak co chceme šetriť všade, či len niekde? :D

Dobre čítam? Pri Prešove netreba šetriť, tu už áno?

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2020 06:09
od Pacho
choré myslenie. Kde na svete je 400km dialnica, a 25km úsek uprostred nespravíme. Podľa téjto chorej filozovie, fakt nechápem potom načo stavali obchvat prešova??. Veď len nedávno dokončili elegantný 4-pruhový prieťah mestom, ktorý by kapacitne stačil minimálne 20 rokov. Takto by sme mohli písať ďalej a ďalej. zbytočná debata.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2020 12:26
od devil
Treba si uvedomit ze po dostavbe Visnoveho/Cebrate/Presova bude cesta severom po D1 pre mnohych, ktory aktualne chodia juhom alebo cez donovaly casovo atraktivnejsia a premavka na tomto useku bude imho vyrazne hustejsia. Taktiez upravy nebudu len "docasne" a "zbytocne" po dostavani tunelov, kedze v plane je sice dostavba D1 ale cestu nadalej bude vyuzivat lokalna premavka a auta smerom na I/70.
ale ved roky citame ze tranzit je zanedbatelny a urcite nehrozia presuny x tisic aut. tak ako to je ?

na dialniciach bezne chybaju niektore useky.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2020 12:47
od devil
viewtopic.php?f=35&t=24972

INEKO sa snazilo pri aktualizacii svojej stranky byt co najviac objektivne, zvacsa sa to aj podarilo. modla tur-hub je ale evidentne nedotknutelna. v komentari sa parametre sucasnej cesty vobec neriesia, slovo "naliehavost" pri tomto useku jednoducho nema co robit a mnohonasobne vyssia expertiza oproti cenam inde ktore vytykaju (aj na D3) ostala bez povsimnutia.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2020 13:50
od pohodak
naliehavost tohoto useku je z mojho pohladu aktualne tak 4, uvidime ako sa to zmeni po otvoreni visnoveho a cebrate...primeranost riesenia je podla mna ok, kedze realne v tomto useku nemas tu dialnicu ako inak postavit...prestrelena expertiza je samozrejme problem

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2020 15:56
od devil
tak 3-4 s tym ze takych je X. expertiza je bezpochyby prestrelena ale aj polovicne naklady by katapultovali usek cez 40 mega/km. a to pochybujem ze niekto to postavi za 1/2. toto je proste neobhajitelne.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2020 20:24
od okorec
Naliehavosť je v ich analýze podľa mňa dosť biassed podľa stavu prípravy

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2020 22:01
od Dendik
pa3ck napísal:A teraz Dendik úprimne: O koľko by Tvoje riešenie bolo lacnejšie ako tunel? Lebo sa vážne bojím, že rozdiel veľký nebude

Neviem presne odhadnut kolko by sa ušetrilo ale ak ideme uprimne šetriť tak zmysel má každý milión ušetrený...

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2020 22:06
od Dendik
Vlados napísal: Dobre čítam? Pri Prešove netreba šetriť, tu už áno?

No veď sa mesiace pretláčalo aby Prešov dostal čo najdietnejšie riešenia... či len tam sa malo šetríť?
Tu z 1,2 m.i.l.i.a.r.d.y. už šetriť nejdeme? kráása :D

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2020 22:09
od Dendik
Pacho napísal:choré myslenie. Kde na svete je 400km dialnica, a 25km úsek uprostred nespravíme. Podľa téjto chorej filozovie, fakt nechápem potom načo stavali obchvat prešova??. Veď len nedávno dokončili elegantný 4-pruhový prieťah mestom, ktorý by kapacitne stačil minimálne 20 rokov. Takto by sme mohli písať ďalej a ďalej. zbytočná debata.
A 1.2 miliardy nie je choré že? kráása :D ..len na našu modlu nesiahať!

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2020 07:30
od jarino
Ty si to celé nepochopil
V prípade Prešova sa bilo preto, že za tie extrémne peniaze sa Prešovu pomôže príliš málo, nakoľko komunikácie v meste sú v mizernom stave. Aby NDS-ka odôvodnila, že tie obchvaty majú zmysel, tak začala:
1) optimalizovať, teda znižovať cenu. Ďalšou stratégiou býva aj posúvať výstavbu na neskôr ako na Kysuciach.
2) čarovať s budúcimi intenzitami. Na D1 okolo Prešova intenzita 35 tisíc áut denne v roku 2025 je uletené číslo. Hlavne keď pôvodne rátali s intenzitami 13 tisíc vozidiel. Mizériu dopĺňa fakt, že finančná medzera je 100 %.

A áno, v prípade Turany - Hubová budú tie prínosy tiež príliš nízke. Problém je, že alternatíva mimo úprav súčasnej cesty (tu by sa dali isté drobné veci spraviť, ale určite nie hlbené tunely :lol: ) neexistuje (narozdiel od Prešova). Našťastie projekt až tak úplne nehorí, keď sa začne s výstavbou aj v roku 2025 bude fajn, s tým že odovzdanie bude po roku 2030. Práve pre tie extrémne odhadované náklady tu môže byť cieľom dobu výstavby predĺžiť a náklady rozložiť.
Ešte významnejšia úspora by určite prišla rozdelením projektu na časti. V prípade tunelov nech súťažia firmy, čo sa tunelmi zaoberajú.
A dobrá je aj úvaha, že expertíza je významne prestrelená, takže pomer B/C je pod 1 a teda za súčasných podmienok eurofondy nie sú schodná cesta.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2020 14:51
od svaco
A potom príde opäť nejaký HANT ver.2 a povie že to dá za 450 mega a zas bude sranda.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2020 08:03
od Yoggy52
Tak pred duhou boli este dvaja uchadzaci, ktori boli vyluceni s nizsou cenou.

D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2020 14:43
od KN.SK
Ááách, Mišura, Mišura & Co. 1449

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2020 14:56
od metelesku.blesku
Stále tie isté bludy. Len voľajáko už stráca podporu.
Koho vlastne chce opakovaním tých jeho argumentov vlastne presvedčiť?

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2020 13:06
od Loe
Denník N informuje, že na stavbu tohto úseku je dodaná dokumentácia pre územné rozhodnutie. Ďalej informuje že, ako už bolo uvedené aj v tomto fóre, prebieha tzv. vodná EIA.

https://e.dennikn.sk/minuta/2146465

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2020 08:46
od Lorenc
No a teraz mozu vypisat PPP sutaz. Ked by tam bola dobra cena a podmienky tak by to mohlo byt v 2025 hotové.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2020 09:25
od perets
2025 je zbytočne šibeničný termín, najmä vzhľadom k stupňu projektovej prípravy. Na tender na zhotoviteľa treba aspoň pol roka, skôr rok, vypracovanie dokumentácie na stavebné povolenie + získanie SP optimisticky 1 rok, a sme na na začiatku 2022, kde ostávajú tri roky na vyše 5 km tunel. A ak PPP na toto tak len v režime D&B aby náklady na údržbu zbytočne nepredražovali splátky, na už aj tak stavebne drahý úsek.
Ja budem považovať za úspech, ak sa v 2022 začne stavať(či PPP alebo podľa žltej knihy).

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2020 11:21
od metelesku.blesku
Ešte stále nemáme novú legislatívu v stavebnom konaní, takže najprv by bolo dobré získať územné rozhodnutie (najskôr o rok - t.j. koniec 2021) a až potom sa možno začať baviť o PPP, či žltej knihe. Obom predchádza verejné obstarávanie v dĺžke minimálne rok, takže sme na konci 2022. Projektovanie a stavebné povolenia - šup a sme na konci roka 2023. Prirátajme 4 roky výstavbu (5km tunel do 3 rokov nepostavia) a sme v roku 2028.
A to je ešte ten optimistickejší scénár.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2020 11:25
od pohodak
ak sa v 2022 zacne stavat bude to zazrak vzhladom k tomu ze 24 mesiacov pred tymto terminom nemaju k dispozicii vsetky podklady pre uzemko, ak koncom 2022 vyhlasia tender mozu si podat lavu ruku s pravou

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2020 13:50
od Lorenc
Pri bratislavskom obchvate vypisali sutaz uz ked bolo DUR. PPP si predsa navrhuje svoje technicke riesenie a tym si aj riesi DSP. To bolo v 2015. Doroka nato zacali pripravne a projekcne prace. A keby niesu problemy s vykupmi pozemkov uz je to cele hotove. Tu by mohlo byt niekolko koncesionarov s roznymi metodami ako by to realizovali. Ten usek nieje tak zlozity aby sa nedal postavit za 4 roky. Ale musi byt sikovny projektant a dodavatel.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2020 21:01
od cableguy
metelesku: lenze rataj aj novo schvaleny stavebny zakon a zakon o VO ktore tieto doby skratia mozno aj na polovicu resp vyrazne sa tie casy zredukuju po prijati tychto planovanych zakonov takze ano po novom je kludne 2025 ci 26 realny rok dokoncenia cize minister netrepe.vsetko zavisi na pravnych upravach legislative a zakonoch ,od toho sa bude vsetko odvijat

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2020 10:18
od mareks96
kým taký zákon navrhne a prejde vládou a parlamentom, duplom teraz, keď jediný problém našej krajiny je covid, tak tieto procesy buď budú hotové, alebo bude nová vláda... takže áno, trepe...