D1 Hubová - Ivachnová

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod metelesku.blesku » 25. Apr 2020 12:34

R1 je podla mojho nazoru nevhodna pre Ruzomberok (nechapem, preco ju tam tlacia) a obchvat by sa mal skor postavit ako prelozka I/59 v usporiadani 2+2 (prietah mestom je tiez 2+2), ziadna R1; no a obchvat, ktory bude riesit tranzit J-S a bude napojeny na sucasnu I/18, zas zmeni usporiadanie intenzit - sice sa (v buducnosti) stratia smery Z-V, ale pribudnu J-S, ktore idu v sucasnosti mestom, cize otazka skapacitnenia I/18 je na mieste;


Zvyšok príspevku už nebudem rozporovať, lebo je to aj vecou prepočtu analytikov, či sa to oplatí. Náklady na vratné vetvy vs. nútená zachádzka k starej MÚK a s tým spojené straty času a pod. Každopádne normy by mali platiť a takéto patvary (2 MÚK na 2 km) by sa nemali vytvárať nové, ale maximálne tak trpieť staršie (ak také v minulosti vznikli).

Ale tento zvyšok, čo si napísal je nonsens. To že je cesta I/59 ako vnútromestská komunikácia 2+2 ešte nezakladá predpoklad, že je nevyhnutné postaviť jej preložku tiež v parametroch 2+2. Tá preložka ide mimo mesta, mimo akýchkoľvek cieľových bodov, ktoré generujú vnútromestskú premávku, slovami klasika tam "nič nie je" a teda intenzity tranzitu odľahčeného od nakupujúcich z Kaufladu a Lidlu bohate zvládne preložka v parametroch 1+1.
Takisto nie sú žiadne predpoklady, že táto jedna preložka vygeneruje zvýšené intenzity pre tranzit z juhu. Na základe čoho? Ružomberok je brzdou pre tranzit V-Z a nie pre S-J, ktorý doteraz nemal dôvod sa Ružomberku vyhýbať.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod mike007 » 25. Apr 2020 13:09

s prvou castou suhlasim, pisem, ze je vhodne upravit staru MUK a nerobit novu;

druha cast - ja netvrdim, ze prelozka I/59 vygeneruje nove intenzity; hovorim o tom, ze po dostavbe dialnice sa vytlaci tranzit S-J spred Likavky na smer D1, krizovatku Ivachnova (ci uz 1 alebo 2 je jedno) a tento tranzit vygeneruje dopravu na I/18 - ktoru bude treba skapacitnit (v sucasnosti ten tranzit jazdi mestom)

pisem na I/59 2+2 aj preto, lebo si myslim, ze R1 nema byt a mozno ani nebude, lez kym bude povedzme R3 (mozno o 20-30r), tak doprava S-J stale pojde na Ruzomberok;
suhlasim, ze vnutromestska a zdroj/ciel doprava ubudne a ostane v meste, ale to, co ostane/bude:
- spominany tranzit S-J - toho nie je malo, je to E77 a dost podstatna trasa
- zdroj/ciel do Mondi (bude vyuzivat prave napojenie na I/18)
- tranzit J-V
- (tranzitna nakladna doprava) J-Z - aj ked tejto nie je vela

ak sa teda bavime o dostavbe nejakej Rx S-J v horizonte X rokov, tak treba pocitat s takymi parametrami, aby to ta cesta dovtedy zvladla, kym tie intenzity na seba preberie R

neviem, ako casto ste v RK, ale staci sa postavit na Bystricku cestu na nejaky (kludne sedlovy) cas pocas pracovneho dna a mozno pochopite;

aktualne data: 25.3.2020, mame cas koronakrizy a pohyb je vyrazne redukovany; Bystricka cesta smer Mondi: 6066 voz/24h, opacny smer 5729/24h, bez klasifikacie (ocistene od odbocenia na a z Kauflandu);
je to malo? vela?
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Vlados » 25. Apr 2020 15:09

ako uviedol metelesku.blesku preložka bude postačujúca 1+1. namiesto nezmyslu 2+2 treba sa vrátiť k pokračovaniu okolo Mondi s napojením v MÚK Martinček.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod mike007 » 25. Apr 2020 17:45

preco hned nezmysel?
uz len teoreticky - rozdiel 1+1 v parametroch R (ktora si vyzaduje z dovodu vedenia vyraznejsie zasahy do krajiny) alebo 2+2 v parametroch C bez oddelenia smerov (kde cesta moze viac kopirovat teren, a teda nemusi byt tak nakladna) - co by malo vacsi uzitok? preco hned R, ked je vysokopravdepodobne, ze pokracovat na BB nebude?
samozrejme, polemizujem (ale na to predsa diskusia sluzi)

pokracovanie na krizovatku Martincek mozeme zabudnut, ruzombersky filantrop sa uz snazi si kupovat aj novu vladu (zdroj https://www.pokladnica.sk/sk/fond-vzajomnej-pomoci):

Suma:
500 000,00 €
Názov protiúčtu:
FILO MILAN
Správa pre príjemcu:
MILAN FILO PODPORA OBCANOV SR POSTIHNUTYCH PANDEMIOU COVID-19
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod metelesku.blesku » 25. Apr 2020 20:33

Nezmysel preto, lebo keď z Bystrickej cesty oddelíš tranzit na preložku, budeš mať poloprázdnu cestu 1+1 s minimálnym výhľadom na jej naplnenie. 2+2 v akýchkoľvek parametroch by bola úplne prázdna. A takisto ak si dobre pamätám, smerovo nerozdelené 2+2 s úrovňovými križovatkami patria medzi najnebezpečnejší typ cesty.

Fiľo nech vráti zamestnancom SCP 15% akcií a vyplatí im dividendy za 20 rokov, ktoré si privlastnil. O mýte nehovoriac. Potom mu tú podporu občanov bude niekto aj veriť, že to myslí úprimne.

PS: Na vnútromestskú premávku je 6000 v/deň málo. Toľko je na I/61 pred Žilinou hneď vedľa súbežnej D3 a nikto ju rozširovať na 2+2 nejde ani neplánuje, lebo bohate postačuje.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Pacho » 25. Apr 2020 20:44

najlepšie na celom, je to, že zo smeru od RK, z I/18 sa nedá odbočiť na D1 smer žilina. To by autá od RK prv museli vybehnúť na dialnicu a na MUK ivachnová sa otáčať späť. Pritom vychádzanie z D1, od RK na I/18, je vcelku dosť nepríjemné a pre nákladné auta by som povedal až nebezpečné. (pohýnanie do kopca so zlým výhľadom vpravo. ) https://www.google.sk/maps/@49.0938958, ... 6656?hl=sk
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Vlados » 25. Apr 2020 22:32

sa nedá, lebo to doteraz nebolo potrebné. tu pridajú pruh pre protismer a bude to možné https://www.google.sk/maps/@49.0947538, ... 6656?hl=sk
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod mike007 » 26. Apr 2020 10:46

A takisto ak si dobre pamätám, smerovo nerozdelené 2+2 s úrovňovými križovatkami patria medzi najnebezpečnejší typ cesty.

na JV obchvate nema byt ake ine krizovanie, ako jeho zaciatok (v Bielom Potoku) a jeho koniec (napojenie na I/18 pri Stiavnicke); tam patria MUK - takze toto nebezpecenstvo by sme mohli zanedbat;

ale znova sa skusim nesmelo opytat na priblizny/odhadovany cenovy rozdiel poloprofilovej R a 2+2 C-kategorie (aj so zapocitanim, ze krizovanie v useku nebude ziadne); SSC dlhodobo peniaze na taketo zamery nema, mozno po avizovanom zluceni sa viac zacne uvazovat vo vseobecnom meradle, ze nie vsade treba tlacit D/R, ale niekde postacuje aj viacpruhova C - teraz dokonca mame na to aj novu legislativu a novu "cestu pre motorove vozidla"

akakolvek cesta, keby sa uz zacala konecne stavat a uspesne by sa uviedla do prevadzky, by bola pre RK velky prinos;

Vlados napísal:sa nedá, lebo to doteraz nebolo potrebné. tu pridajú pruh pre protismer a bude to možné https://www.google.sk/maps/@49.0947538, ... 6656?hl=sk

nic nepridaju; krizovatka Ivachnova 2 je uz v postate hotova vec, musel by sa stat zazrak, aby sa nieco zmenilo
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Pacho » 26. Apr 2020 11:14

a je niekde nakres variant 2 ?. Inač po správnosti by to maly byť Ivachnová 1, a jestvujúca Ivachnova 2, podla staničenia?.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Vlados » 26. Apr 2020 12:02

mike007 napísal:nie vsade treba tlacit D/R, ale niekde postacuje aj viacpruhova C

Po dokončení D1 sa situácia v Ružomberku zmení na nepoznanie a hlavné ťahy budú priespustné, t.j. nebolo by nič potrebné v RK robiť. Nakoľko je vhodné presúvať z miest prechádzajúcu dopravu, tak má zmysel obchvat ako kategórie C 1+1, presne ako má Trnava, nič viac. Trnava je pritom krajské miesto, takže prirodzene by si zaslúžila viac, aspoň dokončený obchvat, no ten je žiaľ v nedohľadne.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Jano1 » 26. Apr 2020 14:38

mike007 napísal:spominany tranzit S-J - toho nie je malo, je to E77 a dost podstatna trasa


Predovsetkym si treba uvedomit, co sa stane ked sa otvori Visnove. 2015 bola na Donovaloch intenzita 7784 v/24h, ked sa zhruba 3000 v/24h presmeruje na Visnove, bude tam 5 tisic + prirodzeny narast od r. 2015. To, ze bola v RK intenzita 16 tisic je prevazne dane vnutromestskou dopravou a cielovou dopravou. Presmerovat na juhovychodny obchvat RK sa da par tisic v/24h, urcite nie 10 tisic, ale vyrazne menej, podla mna nie viac ako 5 tisic, skor este menej. Pritom ked D1 Hu-Iv odoberie dopravu z RK, tak tam bude "poloprazdna" I/18.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod devil » 26. Apr 2020 14:54

Predovsetkym si treba uvedomit, co sa stane ked sa otvori Visnove. 2015 bola na Donovaloch intenzita 7784 v/24h, ked sa zhruba 3000 v/24h presmeruje na Visnove, bude tam 5 tisic + prirodzeny narast od r. 2015.
v 2005 bola intenzita na donovaloch 6650 aut, v 2010 7438 aut a v 2015 ked uz bola R1 okolo NR 8140 aut. na jednej strane bol iny sposob scitania naprav co ale nema vplyv na osobne auta a bol aj nejaky prirodzeny narast. takze odkial tych 3000 aut ??

a od cias sprejazdnenia dsk-tur su obe trasy fakticky identicke. akurat uraduje psychofaktor alias jajcobudepodstrecnom.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod garip » 26. Apr 2020 15:51

Pacho napísal:a je niekde nakres variant 2 ?. Inač po správnosti by to maly byť Ivachnová 1, a jestvujúca Ivachnova 2, podla staničenia?.

jedine toto starsie riesenie ( gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=41264 ), ktore je ale v tejto chvili neaktualne, lebo z RK sa bude dat plynulo napojit smerom na LM, cize predpokladam, ze to cele bola len hra Combora a Dolezala pre akesi upokojenie situacie. Uz minuly rok mala byt rozsirena cesta pred krizovatkou Mondi a doteraz to nie je hotove. Cize aj tento navrh "vratnych vetiev" skonci tak isto.
"Sociálna demokracia = my si zvýšime platy o 100% a plebsu zvýšime dane a poplatky"
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 682
Obrázky: 216
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod braino.swk » 26. Apr 2020 15:56

Garip -> pri tom rozšírení bol problém s odvedením vody do dažďovej kanalizácie a Ruzomberska vodárenská s tým robila problém. Ale čo viem by to už malo byt doriešené.
braino.swk
diskutujúci
 
Príspevky: 72
Obrázky: 4
Založený: 20. Sep 2011 12:08

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Vlados » 26. Apr 2020 17:04

Bol to problém lebo odvodnenie dažďovej vody do kanalizácie a čističky je zlé riešenie. Žiaľ niekto vymäkol...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod rempo » 26. Apr 2020 18:01

dnes som si všimol prelepený dátum ukončenia na informačných tabuliach na začiatku a na konci a to 12/2022 Ej veru to ani náhodou.
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 746
Obrázky: 2319
Založený: 22. Feb 2010 00:25

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod mike007 » 26. Apr 2020 21:27

Vlados napísal:Po dokončení D1 sa situácia v Ružomberku zmení na nepoznanie a hlavné ťahy budú priespustné, t.j. nebolo by nič potrebné v RK robiť. Nakoľko je vhodné presúvať z miest prechádzajúcu dopravu, tak má zmysel obchvat ako kategórie C 1+1, presne ako má Trnava, nič viac. Trnava je pritom krajské miesto, takže prirodzene by si zaslúžila viac, aspoň dokončený obchvat, no ten je žiaľ v nedohľadne.

suhlasim, ze sa situacia zmeni, ale 90-10 to veru nebude - mestom ide severojuzny tah v peazi I/18 a I/59, a ten tam ostane zrejme dovtedy, kym nebude JV obchvat - ale suhlasim s tym, ze to nebude ani zdaleka kolapsovy stav a novy system riadenia dopravy v meste to zvladne :)

Trnavu by som neporovnaval, ten obchvat je pre koho? aky je tam tranzit? dialnica je daleko, obchvat je pre dopravnu obsluznost samotneho mesta a okolitych dediniek, ktorych obyvatelia sa vdaka obchvatu dostanu jeho trasou do inej trnavskej stvrte rychlejsie a bez zatazenia vnutromestskych komunikacii a vzdy, ked som sa po nom viezol, bol prazdny; cize zatazenost (mozno) v spickovych hodinach (dochadzanie do a z prace);
Ruzomberok je krizovatka E-tras a urcite nie je porovnatelny s mestom, ktore je sice vacsie, ale iba lezi vedla dolezitej tranzitnej trasy; Ruzomberok chce len JV obchvat, Trnava ma takmer kompletny ring; ale pisem, ze dolezite je, aby uz bol, ked uz aj C9.5

Pacho napísal:a je niekde nakres variant 2 ?. Inač po správnosti by to maly byť Ivachnová 1, a jestvujúca Ivachnova 2, podla staničenia?.

bude sa volat Ivachnova zapad, nakres uz postol garip, nemam zial nic novsie

Vlados napísal:Bol to problém lebo odvodnenie dažďovej vody do kanalizácie a čističky je zlé riešenie. Žiaľ niekto vymäkol...

nik nevymakkol, naslo sa ine riesenie a dazdova voda sa odviedla do potoka, ktory je zvedeny popod cestu a fabriku az do vahu; tento rok (ak sa nic nepokazi) sa bude realizovat rozsirenie 900m cesty I/18 az cca po CS PHM OMV; zaroven by sa mal opravit povrch na zvysnom kusku az po Stiavnicku

Jano1 napísal:Predovsetkym si treba uvedomit, co sa stane ked sa otvori Visnove. 2015 bola na Donovaloch intenzita 7784 v/24h, ked sa zhruba 3000 v/24h presmeruje na Visnove, bude tam 5 tisic + prirodzeny narast od r. 2015. To, ze bola v RK intenzita 16 tisic je prevazne dane vnutromestskou dopravou a cielovou dopravou. Presmerovat na juhovychodny obchvat RK sa da par tisic v/24h, urcite nie 10 tisic, ale vyrazne menej, podla mna nie viac ako 5 tisic, skor este menej. Pritom ked D1 Hu-Iv odoberie dopravu z RK, tak tam bude "poloprazdna" I/18.

ako som pisal, v case korony je na Bystrickej ceste intenzita cca 6000 v jednom aj druhom smere;
23.4. bolo na lavom odboceni od DK na moste 3400voz/24h, taktiez pripominam, ze je koronakriza, takze tieto data su hodne podstrelene a nerelevantne
v Bratislave sa v porovnani s januarom znizili intenzity v zavislosti od lokality na 40-55% oproti standardnemu stavu
dobrou spravou pre dopravu teraz je, ze asi nikde neexistuju zapchy :)
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Xisco » 01. Máj 2020 12:48

12/22 by sa dal stihnúť, keby na tej stavbe bolo min 500 ľudí. Sú úseky, mosty, celé kilometrové úseky, kde nie je ani nohy. Dokonca už na niektorých úsekom rastú stromy, že nie je ani vidieť, kadial má isť dialnica ...

Keď sa pozrieš od Ivachnovej až po tie mosty za Mondi, tak tam je úplne ticho. To už je ukončené, odovzdané??? Na čo sa stále čaká???

Pri Hubovej šalujú ten most čo ide cez Váh (začiatok úseku) už 2 roky, druhá strana ešte ani nie je ...
Xisco
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 354
Obrázky: 21
Založený: 18. Júl 2017 14:34

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod masterplan » 01. Máj 2020 13:08

ved toto ani mne neberie, nedava to logiku preco sa nepracuje na castiach pred tunelom? ved tam povolenie netreba ,uz tam je.. nic nebrani pracam naplno, je urgentne pottebne aby ich Dolezal natvrdo pritlacil k muru a popohnal to ak chce stihat tie terminy ..ako moze firma na to takto kaslat? tunel razia a to je vsetko.. a este spravili ten most pri ivachnovej co preklenuje dialnicu inac posledny rok totalne nic..
masterplan
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 27. Mar 2020 00:46

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod mike007 » 01. Máj 2020 13:11

myslim, ze sa to pisalo sice vo vlakne o zilinskej dialnici, ale moze to s tym suvisiet - na stavbe pracuje vela ludi, ktori nie su z regionu. a kedze opatrenia zavreli ubytovanie, tak nemali kde umiestnit asi ludi; ale moze to posobit ako vhodna vyhovorka - rad by som videl, ci keby niet koronakrizy - ci by sa stavalo naplno...
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod masterplan » 01. Máj 2020 15:31

Ale kde , nerobilo sa ani predtým keď nebola korona, to nie je o korone, ale pravda majú novú ďalšiu vyhovorku..
Veď tam nepohli ani prstom už niekoľko rokov
masterplan
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 27. Mar 2020 00:46

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod mike007 » 01. Máj 2020 15:34

v podstate ano - ved naco by alokovali pracovnu silu, ked kriticka cesta na casovom harmonograme zrejme je tunel - nerobi sa, tak vyuziju ludi inde; ked sa zacne tunel robit naplno, pridu aj ludia (snad) :)
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 197
Obrázky: 9
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod garip » 05. Máj 2020 14:40

vidim, ze vedla v teme D1 HP - LL sa Jano1 s Pachom doberaju, ohladom pripojenia cesty I/18 na D1, tak myslim, ze vhodna tema na definitivne rozhodnutie, kto ma pravdu, je prave tato.
Toto pripojenie (SO 113-00) ide totiz skoro v celej svojej dlzke v trase povodnej cesty I/18 a az v km 0,410 (alebo ak chcete po 410 metroch od svojho zaciatku) opusta svojim trasovanim povodnu cestu. Teba mozno myli to, ze skoro 10m od povodnej cesty je spravene odhumusovanie a to ta asi pomylilo. Lenze ked si uvedomis, ze vyskovy rozdiel medzi korunou cesty a spodnou patou je cca 5m, tak pri spade svahu nasypu 1:2 to robi prave tych 10m. Pripajam priecne rezy, z ktorych to snad Jano1 pochopi, ze na spustenie toho pripojenia, ktore ma na mysli, bolo v prvom rade potrebne, aby sa postavila a sprejazdnila prelozka cesty I/18.
gallery/image_page.php?album_id=125&image_id=44585
gallery/image_page.php?album_id=125&image_id=44586
"Sociálna demokracia = my si zvýšime platy o 100% a plebsu zvýšime dane a poplatky"
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 682
Obrázky: 216
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Pacho » 05. Máj 2020 18:01

garip ďakujem. Ja sa na to dívam ako laik, ale zrejme som mal správnu úvahu.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Jano1 » 05. Máj 2020 19:14

Vdaka garip za prierezy. Ja mam len prierezy dialnice a viem, ze v mieste podjazdu popod D1 pri Ivachnovej budu mat konstrukcne vrstvy vysku vyse 7 metrov, ale s klesanim 1,09% smerom na zapad. To dufam stale plati.

Teda od podjazdu po miesto, kde sa vetva napaja na D1, klesne D1 o 5,5 metra, takze som to zrejme nespravne vyhodnotil, ze tam uz bude dialnica len mierne, mozno 1-2 m nad I/18 a bude v tom mieste mimo I/18 a teda to nebude problem plynule napojit o dalsich cca 100m, kde 100m od napojenia na D1 ma odhumusovany teren sirku 14m, co by samozrejme nebol problem tam zmestit tu vetvu.

Pacho si sa trafil, tak sa ospravelnujem, ale nevedel si, ze sa projektant rozhodol dvihat stovky metrov najazdu na D1, z mojho pohladu zbytocne, az 3 metre nad staru I/18.

Z tych prierezov mi vyplyva, ze na vyse 300 m stupne vetva z 500.69m na 501.97m, teda bude stupat podstatne menej nez dialnica. O to absurdnejsie vyznieva, ze na prvych 90 metroch vystupa vetva o 3 metre nad staru I/18. Alebo to zle citam, lebo neviem, kde su presne umiestnene tie prierezy?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 40 hostí.