D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Kedy je podľa vás potrebné začať so stavbou tunela Višňové ?

Anketa bola ukončená dňa 11. Jún 2014 12:34

Ihneď - t.j. vyhlásiť tender ešte tento rok
132
92%
Postačí neskôr, do r. 2020
4
3%
V ďalekej budúcnosti, t.j. po r. 2020
1
1%
Nikdy - tento úsek by sa nikdy nemal stavať
7
5%
 
Celkový počet hlasov : 144

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Viktorius » 21. Nov 2018 17:42

pohodak napísal:
Viktorius napísal: To bolo po starom, po novom by sa malo vychadzat z uz prebehnutej sutaze podla splnenia kriterii. Zmena dodavatela by nemala trvat dlhsie ako 3 mesiace.


aj keby to teda dali dalsiemu v poradi - 3 mesiace by iba preberali stavenisko a robili audit toho co je spravene vs. projektova dokumentacia, kde je prosim ta nacenenie dokoncenia (ponuka zpred 6 rokov je absolutne nepouzitelna) + taka drobnost ako zmluvy? a nehovoriac o tom ze z tendra stareho 6 rokov absolutne nemozu vychadzat, tam by musel ist komplet novy tender + odvolavacky, sudy a predbezne opatrenia (aktualny realizator sa toho kolaca len tak nevzda). cize tie 3 roky su mozno privela, ale 2 by sa stratili urcite, mne to bohuzial pride rozumnejsie a rychlejsie nechat dokoncit tymto pajacom :(


Po pravnej stranke som sa touto problematikou blizsie nezaoberal, len viem ze to minister presadil, aby mal paku na stavebne firmy, ktore diela zhotovuju. Samozrejme ze dielo by sa urcite o nieco predrazilo formou dodatkou. Ja nepredpokladam ze by to mal byt problematicky proces, inak by to nemalo vyznam, ze sa odstupy od zmluvy a o rok bude novy dodavatel pokracovat v diele. To je absolutne bezpredmetne, s tym by som do parlamentu nesiel.
Viktorius
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 19
Založený: 20. Nov 2013 18:09

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod rempo » 21. Nov 2018 18:46

dávnejšie cca 4-5 rokov NDS ukazovala ramena a vyhlasovala že keď niekto nebude plniť zmluvy,vypovie ich a dá ich inému zhotoviteľovi,dokonca vyšlo vo vestníku verejného obstarávania predbežné oznámenie na stavebné prace po vypovedaní zmluvy,ale tam to aj zakapalo,možno na to nie je legislatíva zvlášť keď je to financované z EU a takto si firmy robia čo chcú a chudák vodič iba čaká kto ho zabije pod Strečnom
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 746
Obrázky: 2319
Založený: 22. Feb 2010 00:25

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Jakub » 22. Nov 2018 08:38

Takéto niečo by sa v Nemecku alebo v Rakúsku nemohlo stať, že stavebná firma si na štátnej zákazke takého veľkého významu robí zo štátu prdel a politici sa na to iba prizerajú... o
Jakub
diskutujúci
 
Príspevky: 63
Obrázky: 15
Založený: 21. Júl 2018 15:36

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod ondrejko_t » 22. Nov 2018 09:30

rovnako ako sa v nemecku ci rakusku neda na opravu ciest prvej triedy 40Mega € na rok.
neviem, preco to stale niekto porovnava.
rovnako potom mozme porovnavat ze sme na tom ovela lepsie ako napr. Albansko.
(tym samozrejme nechcem obhajovat sposoby ako sa u nas riesia veci, lebo sme 30 rokov zabudnuti v case a priestore)
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 797
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Jakub » 22. Nov 2018 10:37

V podstate s tebou súhlasím,ale ja som chcel poukázať na to, že keby si dovoľovali firmy to čo Dúha na tejto stavbe by inde netolerovali...
Jakub
diskutujúci
 
Príspevky: 63
Obrázky: 15
Založený: 21. Júl 2018 15:36

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod ondrejko_t » 22. Nov 2018 11:06

hej, ved sa zhodneme. akurat ze to nie je o duhe. ta len profituje zo systemu, ktory je tu jednou nemenovanou stranou zalozeny. zobrat prachy a nevyplatit. stat sa o zvysok postara. staci sa od tunela posunut par metrov na severovychod a usek DS-Turany a firmu Vahostav. a o tej sa tvrdi ze na rozdiel od duhy je poriadna stavebna firma.
ale ked mozes, neprilepsi si... :)
(ale to uz je off topic, pardon :) )
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 797
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod vladovav » 23. Nov 2018 23:01

nemá niekto fotky z mostu SO-203 ? že ako idem ide to ukladanie nosníkov od východu
vladovav
diskutujúci
 
Príspevky: 207
Obrázky: 20
Založený: 08. Apr 2016 13:46

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod EmBe » 24. Nov 2018 15:02

vladovav napísal:nemá niekto fotky z mostu SO-203 ? že ako idem ide to ukladanie nosníkov od východu

Vo FB skupine bola fotka v komente pod jedným z príspevkov datovaná 17.11.18. Vtedy mali položené 2 polia od východu:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... ater&ifg=1
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2264
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod vladovav » 24. Nov 2018 16:54

viem tu fotku som videl myslel som či už niesu ďalej :roll:
vladovav
diskutujúci
 
Príspevky: 207
Obrázky: 20
Založený: 08. Apr 2016 13:46

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod stanog » 25. Nov 2018 13:39

Viktorius napísal:
stanog napísal:Pri našich zákonoch by výmena dodávateľa stavbu zdržala minimálne 3 roky: Najskor by museli spraviť audit toho čo sa spravilo + prevziať kompletnú dokumentáciu. Samo o sebe je to veľmi prácne, rádovo pol roka, + by som predpokladal obštrukcie pôvodného konzorcia. Na základe toho by sa musel následne vyšpecifikovať objem prác, ktoré zostávajú. Z nich odhadnúť expertízou predbežnú cenu, dohodu s EU o predĺžení financovania. Ďalší min. pol rok. Pripraviť dokumentáciu pre verejné obstarávanie. Vyhlásiť novú verejnú súťaž, lehoty na prípravu a doplňujúce otázky, niekoľko mesiacov. Odvolávania sa účastníkov - tiež niekoľko mesiacov. Po podpise zmluvy s víťazom prevzatie rozostavaných objektov víťazom + riešenie prípadných nezrovnalostí medzi podkladmi a skutočnosťou - tiež môže trvať mesiace. Keďže ide o žltý FIDIC aj nový dodávateľ by si musel po prevzatí stavby sám zabezpečiť všetky doteraz chýbajúce povolenia, ktorých je neúrekom. To vidím ďalší aspoň pol rok. Iba že by stavbu NDS prekvalifikovala na klasický červený FIDIC a zaobstarala konkrétne riešenie aj s povoleniami ešte pred vyhlásením súťaže na nového dodávateľa. To ale nevidím reálne, lebo zmluvy s EU, keďže sa stavba platí z eurofondov a vlastnými silami by to NDS ťažko zvládla, takže by museli súťažiť aj projektanta, čiže žiadny čas by nezískali.


To bolo po starom, po novom by sa malo vychadzat z uz prebehnutej sutaze podla splnenia kriterii. Zmena dodavatela by nemala trvat dlhsie ako 3 mesiace.


Pre zlty FIDIC a financovanie z EU, co je tento pripad, je to nepouzitelne. Kolegovia zhruba vysvetlili prečo. Zadanie v súťaži bola jedna vec, technické riešenie Dúhy+Salini druhá, technické riešenia ostatných tretia až xx-tá vec. Navzájom absolútne nekompatibilné.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod paldo » 26. Nov 2018 12:38

vladovav napísal:nemá niekto fotky z mostu SO-203 ? že ako idem ide to ukladanie nosníkov od východu

k dnešnému dátumu sú uložené 4 polia na pravom moste od opory 25...
Obrázok používateľa
paldo
diskutujúci
 
Príspevky: 145
Obrázky: 58
Založený: 29. Júl 2012 17:40
Bydlisko: Kubíková - okolie Žiliny

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod eric987 » 28. Nov 2018 08:56

Ako vidim, postup prac na povrchovej casti useku je hotova tragedia. Stale este nebolo predlozene ani oznamenie o zmene navrhovanej ceinnosti pre most 202. Kedze tunel je uz v pomerne vysokom stadiu, ten by bolo blbe im vziat, avsak na povrchovu cast useku (myslim ze povodny usek LL - Visnove) by sa asi mal rovno hladat novy zhotovitel.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod plš » 28. Nov 2018 09:57

Pánové, všetky doterajšie návrhy celé zle. Popíšem prípad v Nemecku.
Východzie údaje:
veľmi veľký investor
hlavný dodávateľ + skupina poddodávateľov z oblasti projektu a realizácie
hlavný dodávateľ skrachoval v strede stavby
investor inicioval súd. Súd urobil prieskum a zistil, že stavbu vie dokončiť nejaká firma zo subdodávateľov z Ostbloku, v Nemecku by sa potácala, možno aj utopila, tak. Súd ustanovil nad firmou z Ostbloku nejakého v obore zbehlého nemeckého kurátora, cez ktorého išla z investora na ostblokovú firmu komunikácia a faktúry. Súdne vyriešenie skrachovaného hlavného dodávateľa malo svoj časove náročný postup. Tu nie je potreba ho popisovať /ani ho celkom popísať neviem/.
Tu na stavbe D1 LL-DS musí štát dosadiť akéhosi právne a odborne zdatného kurátora, ktorý zabezpečí, aby stavba s čo najmenšími stratami sa dokončila k spokojnosti štátu a motoristov. No najväčší problém je vybrať takú firmu, ktorá by vyčlenila na túto stavbu údernú skupinu nad konzorciuma s právomocami nad konzorciom a bola by prostredníkom s NDS i MD v komunikácii a fakturácii. Nejaký taký štáb, ako ustanovila Eurovia na stavbe PR1BINA. Ktoré firmy by mohli do takého štábu poslať odborne a právne zdatných ľudí tušíme. Ale, či to oni príjmu? Veď ide o veľké peniaze...
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod vladovav » 28. Nov 2018 10:08

počkajme si na rok 2019/12 a potom uvidíme o koľko % to nestihli ešte majú rok nato ak by teraz ste zastavili stavbu naše sudy sú veľmi pomalé stavba by sa posunula až na nejaký rok 2023 treba to nechať tak uvidíme ako sa im bude dari lete 2019 je pred volebný rok NDS tlačí uvidíme ako to bude
vladovav
diskutujúci
 
Príspevky: 207
Obrázky: 20
Založený: 08. Apr 2016 13:46

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod eric987 » 28. Nov 2018 10:32

plš napísal:Pánové, všetky doterajšie návrhy celé zle. Popíšem prípad v Nemecku.
Východzie údaje:
veľmi veľký investor
hlavný dodávateľ + skupina poddodávateľov z oblasti projektu a realizácie
hlavný dodávateľ skrachoval v strede stavby
investor inicioval súd. Súd urobil prieskum a zistil, že stavbu vie dokončiť nejaká firma zo subdodávateľov z Ostbloku, v Nemecku by sa potácala, možno aj utopila, tak. Súd ustanovil nad firmou z Ostbloku nejakého v obore zbehlého nemeckého kurátora, cez ktorého išla z investora na ostblokovú firmu komunikácia a faktúry. Súdne vyriešenie skrachovaného hlavného dodávateľa malo svoj časove náročný postup. Tu nie je potreba ho popisovať /ani ho celkom popísať neviem/.
Tu na stavbe D1 LL-DS musí štát dosadiť akéhosi právne a odborne zdatného kurátora, ktorý zabezpečí, aby stavba s čo najmenšími stratami sa dokončila k spokojnosti štátu a motoristov. No najväčší problém je vybrať takú firmu, ktorá by vyčlenila na túto stavbu údernú skupinu nad konzorciuma s právomocami nad konzorciom a bola by prostredníkom s NDS i MD v komunikácii a fakturácii. Nejaký taký štáb, ako ustanovila Eurovia na stavbe PR1BINA. Ktoré firmy by mohli do takého štábu poslať odborne a právne zdatných ľudí tušíme. Ale, či to oni príjmu? Veď ide o veľké peniaze...

Pekne, akurát že právne prostriedky použiteľné v Nemecku ešte nemusia byť použiteľné na Slovensku. Tu jediné čo by prichádzalo do úvahy by bola žaloba o splnenie povinnosti, ktorou by súd uložil zhotoviteľovi zhotoviť dielo v lehote do XY a následne po márnom uplynutí lehoty na plnenie by NDS dala zhotoviteľa na nepeňažnú exekúciu s tým, že ak by to zhotoviteľ nevykonal sám tak by zhotovenie súdom uloženej povinnosti, t. j. diela zabezpečil exekútor na náklady zhotoviteľa.

Už len predstava žaloby o plnenie je mizerná. Ak by to zažalovali dnes, súd by to cca o 2 mesiace poslal na vyjadrenie zhotoviteľovi s 30 dňovou lehotou na vyjadrenie, tak o ďalšie 3 by to išlo na repliku NDS. Tak by prišlo leto kedy súdy nekonajú, v septembri sa riešia súrne veci, čiže tak cca koncom októbra 2019 by išla replika NDS na vyjadrenie (dupliku) NDS. Čiže do konca 2019 by mohla byť písomná časť pojednávania. Následne nariadenie pojednávania, 1. cca marec 2020 - odročené z dôvodu PN sudcu, 2. júl 2020 - odročene z dôvodu dovolenky sudcu a PZ jednej zo strán, 3. október 2020 - konalo sa, ale súd nepreposlal vyjadrenie protistrane s návrhom na doplnenie dokazovania = nebola splnená lehota na prípravu .....
To si mysliš fakt, že toto by bola rýchlejšia cesta (to hovorím o štandradnom priebehu súdneho konania, priam idilickom) ? :D :D :D
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod ondrejko_t » 28. Nov 2018 13:09

no, trosku off topic priklad. Gabcikovo - Nagymaros. Madari svoju cast zmluvy nedodrzali a vys..kaslali sa na to. bol sud, SR vyhrala, Maradi dostali za povinnost to dostavat. Mate pocit, ze ta vyrovnavacka stoji??
jedna vec je, ze co a ako by sud rozhodol. vec druha je, aka by bola vymozitelnost.
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 797
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod nevo83 » 29. Nov 2018 09:34

Na kľúčovej diaľnici sa vynoril problémový bod

Umožní súkromnému investorovi, aby sa vyhol pokute za meškanie?

Úsek kľúčovej diaľnice D1 medzi Lietavskou Lúčkou a Dubnou skalou s tunelom Višňové bude meškať minimálne rok (mali by ho po posunutí termínu dokončiť koncom roka 2020), pasáž medzi Hubovou a Ivachnovou (obchvat Ružomberka) sa oneskorí až o približne päť rokov (aktuálne sa počíta s rokom 2022) a črtá sa aj ďalší problém.

S výrazným oneskorením sa šoféri zrejme dočkajú aj križovatky, ktorá by mala pred Bratislavou spojiť D1 s budovaným obchvatom D4.

Súkromný investor budujúci D4 už výrazne pokročil so stavebnými prácami na oboch stranách diaľnice D1, ale popri samotnej ceste sa tiahne „mŕtve“ pásmo:

Mešká aj D4

Meškaniu sa nevyhne ani súkromný investor projektu D4R7. Obchvat Bratislavy a rýchlostná cesta smerujúca na Žitný ostrov k Šamorínu mala byť hotová koncom roka 2020. Kedy sa dielo reálne podarí dokončiť, známe nie je.

Budovanie komunikácií sprevádza problém, na ktorý upozornili Aktuality.sk, navyše sa špekuluje, že investor by sa mohol vyhnúť pokutám za oneskorenie. Štát sa príliš zdržal pri vykupovaní pozemkov a taktiež nestíha pripraviť územie na prepojenie D4 s D1.

„NDS zaistí rozšírenie D1 tak, aby umožnila napojenie D1 na D4,“ priblížila pre náš portál hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Michaela Michalová.

Už teraz je však jasné, že práce nedokončia do spomínaného záveru roka 2020. A práve to môže podľa skeptikov napadnúť súkromný investor D4.
Ľuboš Blaha
Blaha chrlí nenávisť a pomáha šíriť konšpirácie. Na Facebooku poráža Rytmusa aj Sagana

Asi až 2022

„Začiatok stavebných prác je predbežne stanovený na október 2019, ukončenie stavebných prác je naplánované v roku 2022,“ odpísala Michalová k plánovanej spojnici.

Z odpovede nie je úplne jednoznačné, či by samotná križovatka D4 a D1 mohla vodičom slúžiť už skôr. „Prepojenie vetiev križovatky ako aj prepojenie D4 popod D1 podlieha ukončeniu niektorých stavebných prác na D1 v úseku Bratislava-Triblavina,“ dodala hovorkyňa.

Práve spor o Triblavinu sa podľa nej podpísal pod aktuálne meškanie na budúcej križovatke D4 a D1.


Lokalita Triblavina sa nachádza zhruba dva kilometre za výjazdom z Bratislavy a v roku 2015 tam začali stavať inú križovatku. Spojila by s diaľnicou obce, z ktorých v súčasnosti musia šoféri cestovať za vjazdom na diaľnicu do Bratislavy či k Sencu. Práce však na dlho zastavil spor.

„Meškanie projektu rozšírenia diaľnice D1 v úseku Bratislava - Triblavina spôsobilo neustále napádanie povoľovacieho procesu zo strany OZ Triblavina, obdobná situácia je aj na križovatke Triblavina. Od samotného počiatku sú v každej fáze prípravy vznesené na konci odvolacích lehôt námietky, ktoré častokrát nemajú priamy súvis so stavbou, spôsobujú však zdržanie,“ uzavrela Musilová.

https://www.aktuality.sk/clanok/645728/ ... Qoso_QYv1c
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Miro » 29. Nov 2018 13:15

OĽaNO: Hrozí zastavenie prác na tuneli Višňové

viewtopic.php?f=35&t=23795
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod aquila » 29. Nov 2018 13:16

ked odidu taliani a bude tam len Duha, tak to bude uz len zle. Proste SMER tak silno tam chcel svojich, az to dostala Duha. Keby to rovno dostala Skanska, tak to je o 100 mio lacnejsie a uz by sme sa pripravovali na otvorenie ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Marek89 » 29. Nov 2018 13:34

tak ako to pozname, zastavi sa to uplne, takze Strecno nase milovane, este si ta uzijeme.
Obrázok používateľa
Marek89
diskutujúci
 
Príspevky: 85
Obrázky: 0
Založený: 28. Aug 2011 11:25

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod caki » 29. Nov 2018 13:40

alebo sa to spravi ako krizovatka ZVL v Presove: vyhlasia krizovu situaciu a prihodia to tej "spravnej" firme aby sa s pracami zacalo cim skor
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod fh » 29. Nov 2018 13:58

Či by to bolo o 100 mil. lacnejšie ak by to dostala Skanska pochybujem, ale určite by to šlo lepšie ako so smerackou firmou namontovanou do veľkej stavebnej zákazky. Nie len minister ale aj prokurátor by mali začať urýchlene konať.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod KN.SK » 29. Nov 2018 14:13

I Obrázok.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod 1mmortal2 » 29. Nov 2018 14:51

Co si nam tym chcel ako povedat?
1mmortal2
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 447
Obrázky: 37
Založený: 28. Dec 2007 18:34
Bydlisko: Trencin

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod EmBe » 29. Nov 2018 15:00

http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... zmena-c-8-
EIA: Diaľnica D1 Lietavská Lúčka – Višňové, Zmena č. 8 zo dňa 20.11.2018

202-00 Most na D1 nad údolím a potokom v km 1,625
Projektové riešenie mosta je navrhnuté v súlade s požiadavkami objednávateľa a v nadväznosti na zmenené
geologické podmienky staveniska identifikované na základe výsledkov geotechnického monitoringu.
− Zmenená dĺžka nosnej konštrukcie z 588,6 m na 575,2 m.
− Zmenená dĺžka polí mosta na 36,0 + 12x41,5 + 36,0 m.
− Zmenená šírka pravého mosta vzhľadom na zjednotené šírkové usporiadanie pravého jazdného
pásu z šírky 17,55 m na 15,30 m.
− Zmenený typ nosnej konštrukcie, namiesto monolitickej konštrukcie z predpätého betónu sú
navrhnuté betónové prefabrikované nosníky spriahnuté so železobetónovou doskou.
− Mení sa výška nosnej konštrukcie na 2,225 m.
− Časť založenia pilierov mostu je na základových pilotových studniach

655-00 Informačný systém diaľnice – stavebná časť
655-11 Informačný systém diaľnice – technologická časť
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2264
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 59 hostí.