Stránka 172 z 194

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2022 07:15
od Lorenc
Minister sa stretol so starostami a primatorom.

https://www.facebook.com/AndrejDolezalMinisterDopravy

Dal prisľúb, že ich informuje. Toto nieje o prísľube. Toto mal predvídať ako minister a keď je termín, ktorý dali 2023 mali veci napredovať s poistenim aj takýchto udalosti.
Nieže riešiť niečo v rámci procesu výstavby a este kvakat s comborom a starostami, ze im nieco odkvaka ked pobacuju nove riesenie.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2022 23:16
od jarino
Zaujímalo by ma, čo je na tom pravda, že stavebný dozor na tejto stavbe vykonáva podnikateľskú činnosť, na ktorú nemá oprávnenie... :lol:
Snáď je to iba vtip

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2022 13:19
od aquila
najhorsie je, ze by ma to ani neprekvapilo ..

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2022 08:19
od atlan
To nevadi ked si robi svoju pracu, taliani mali dozor a hovno z toho.....

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2022 10:00
od pohodak
no tak to teda vadi, co je to za bordel ze stavebny dozor (a kor na velkej statnej zakazke) robi niekto, kto na to nema zakonne opravnenie? to ja sa rozhodnem ze idem robit revizaka elektriny, ved aky problem, sused revizaka mal a aj tak vyhorel :roll:

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2022 15:28
od atlan
Nema podnikatelske oprávnenie, revizaka elektriny mozes robit ked na to mas skusky, akurat dostanes pokutu za podnikanie. Citaj s porozumenim.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2022 22:14
od Lorenc
Nieje to len daka byrokraticka vec ze zahraničná firma, ktorá zachvílu dosiahne obrat ako rocny rozpocet slovenska nema nejaku zivnost zo zoznamu, kde su aj prepotrebne zivnosti typu činnosť astrológov a numerológov, veštenie z karát a iných podkladov? Kto chce psa byť palicu si najde.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2022 12:27
od garip
vcera a dnes pebiehalo/prebieha v RK stretnutie vsetkych zainteresovanych stran ohladom dalsieho vyvoja tejto stavby. Zajtra teda mozeme ocakavat s napatim definitivne rozuzlenie tohoto uz teraz nekonecneho pribehu s nazvom D1 Hubová - Ivachnová.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2022 19:10
od traverza42
Pevne dúfam že vedeli zakomponovať dodatky a nájdu peniaze na dokončenie.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2022 08:15
od ondrejko_t
ak je to stihnuteľné do volieb, možno vedeli :)

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2022 10:55
od tomenmen
Máme nejaké info o výsledku stretnutia?

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2022 14:20
od traverza42
Asi to bude až budúci týždeň, dnes sa vyhlásilo VO na obchvať Šale a bola tlačovka na výzvu na podanie žiadostí na Plán obnovy.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2022 10:45
od juliustaryani
Asi sa nedohodli, keby došlo k dohode už by to oznámili, stavba sa zrejme zakonzervuje a vyhlási sa nové verejné obstarávanie, pokračovať sa tak bude ak všetko pôjde hladko tak asi najskôr o dva roky.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2022 10:48
od Lorenc
Nejaké riešenie udajne našli.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2022 14:23
od jarino
aquila napísal:najhorsie je, ze by ma to ani neprekvapilo ..

Pozerám, že je to pravda:
https://www.orsr.sk/vypis.asp?ID=252365&SID=5&P=1
Iné spoločnosti vykonávajúce stavebný dozor na stavbách to majú v OR SR zapísané:
https://www.orsr.sk/vypis.asp?ID=44899&SID=2&P=1
Vyzerá to na celkom prúser, ak sa nedohodne NDS so súčasným Zhotoviteľom.
Ďalší bonbónik je vraj neschopnosť NDS preukázať, že tunel Čebrať sa razil ako banská úloha. Oficiálne to vraj po celý čas viedli ako stavbu (faktúry atď.), pričom zákon o geologických prácach definuje za akých okolností to môže byť banská úloha (projekt plus rozpočet, neviem či k tomu nemala byť samostnaná zmluva o dielo a pod.; také detaily neviem)...

atlan napísal:Nema podnikatelske oprávnenie, revizaka elektriny mozes robit ked na to mas skusky, akurat dostanes pokutu za podnikanie. Citaj s porozumenim.

Na vykonávanie činnosti stavebného dozora taktiež potrebuješ skúšky...
Inak to je trestný čin.
Podľa Trestného zákona s trestom odňatia slobody...

Lorenc napísal:Nieje to len daka byrokraticka vec ze zahraničná firma, ktorá zachvílu dosiahne obrat ako rocny rozpocet slovenska nema nejaku zivnost zo zoznamu, kde su aj prepotrebne zivnosti typu činnosť astrológov a numerológov, veštenie z karát a iných podkladov? Kto chce psa byť palicu si najde.

:shock:
Je to byrokratická vec, aby nemohol hocikto hocičo "pečiatkovať"...
Nechápem ako môžeš porovnávať primitívne činnosti (astrológia, numerológia alebo veštenie z kariet), ktoré môže v podstate vykonávať hocikto (voľná živnosť) s činnosťou, na ktorej vykonávanie potrebuješ najskôr absolvovať skúšky odbornej spôsobilosti...
Veď to je od seba na míle vzdialené.

atlan napísal:To nevadi ked si robi svoju pracu,.....

Vadí.
Prvú časť uviedol pohodak.
Druhá časť je v krátkosti taká, že Zhotoviteľ dostáva pokyny od Stavebného dozoru.
Lenže to je docela prúser, keď ich dostával od stavebného dozoru, ktorý nespĺňa zákonné podmienky túto činnosť vykonávať.
Prúser naberie obrovské rozmery, ak Objednávateľ (NDS) a Zhotoviteľ (Združenie Čebrať) sa nevedia dohodnúť, pričom Zhotoviteľ tvrdí, že NDS mu dlhuje 30 miliónov eur za práce, ktoré Stavebný dozor vybraný Objednávateľom schválil...
Samozrejme je to problém aj s faktúrami, ktoré už NDS preplatila. Takýto prúser by v podstate znamenal, že sa stavba predražila o 50% pokynmi stavebného dozora, ktorý tak trochu nie je stavebný dozor :shock:

atlan napísal:taliani mali dozor a hovno z toho.....

Podľa mňa tá nekvalita prác bola tolerovaná niekde vyššie... NDS ich mala vykopnúť oveľa skôr. Toto by nikto rozumný na svojej stavbe financovanej z vlastných peňazí nestrpel.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2022 09:11
od Lorenc
to je v poriadku. Ine je nemať živnosť, ako nemať schopnosti a odbornú spôsobilosť. Stavebný dozor na úseku vykonáva predsa renomovaná firma, pochybujem, ze by bola odborná stránka nedotiahnutá. Nemenovaná firma to má do konca na globálnom webe medzi ďašími stovkami projektov.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2022 12:04
od jozin z bazin
Jedna vec je odborna sposobilost a druha vec je mat papier na podnikanie v danej oblasti. A v pravnickej bitke sa hlada kazda drobnost, ako naklonit vitazstvo na svoju stranu ...

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2022 16:54
od pipo6133
Fakt tu nikto nemá žiadne info, ani len čiastočné?
Je to pre mňa až nepochopiteľné, ako dlho im to trvá.
Avšak možno je to len mojou netrpezlivosťou. :wink:

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2022 20:27
od jozin z bazin
obavam sa, ze kedze nam pada vlada, tak nejaka rozostavana dialnica patri momentalne medzi tie menej dolezite problemy ... :?

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2022 21:00
od JaNY
v normalnej krajine by to malo byt opacne

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2022 22:19
od Lorenc
No ryba smrdí od hlavy. A taká je aj výstavba diaľnic.

Nejaké peniaze mali ist z ministerstva financií, čo mam jpp informáciu.

V politike aj lokálnej sa vyskytujú ľudia s diagnózou, ale aj velmi nizkym IQ. Často majú aj strategické funkcie.
Takže vysporiadat sa s takýmto problémom je dosť náročné. Nik im nevie povedat, ze je hlúpy alebo šialený. :-)

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2022 22:46
od badger-FB
Ak zhotoviteľovi NDS umožnila pokračovať a oni pokračovali a logicky to prinieslo zdraženie a NDS s tým asi súhlasila, ešte sa to obchádzalo ako banské riešenie, čiže štát to obchádzal ... tak ak teraz štát povie, že ale my máme problém s cenou a dohodneme sa na novej súťaži lebo vám to nepreplatíme, bol zhotoviteľ uvedený v omyl a dopadneme ako s Višňovým. Môže štát to je jedno či MF alebo NDS niečo kecať, ale arbitráž platíme všetci aj tie roky nervov chýbajúcej diaľnice. Takže fajn, presne tak, to nie je JPP, to je fakt, je tam problém s tou cenou preplatením, tak sa jedna kapitola realizovania úseku preplatí a druhú preplatí štát z iného vačku. Lenže ano, niekto sa sekol a povedal si "no určite", chýbajú mi peniaze na všetko a ja im nedám to je jedno či 50 alebo 80 mili. dokonca sa zdražuje tak aj viac. Povedal si no určite nie, nič im nedám. Nech si to vyžerie doprava s NDS. A nechali ich v tom. A zhotoviteľ akože bude ďalej stavať? Jazdím tade často, skoro nič sa nedeje, ale doprava bude tvrdiť že sa stavia, že sa stále stavia. Jasné, toto sme zažili 20 rokov nazad na Považí aj tam sa stavalo pri Ladcoch tak že sa nestavalo len kde tu bager a roboš. Lebo došli peniaze, aj inflácia a úseky zdražovali a dosiahli 100% predraženia. Aj sa namiesto 3 stavali 10 rokov. Takže sa netvárme že to je košér. Pri tom niekto zabúda na to, že to má robiť pre krajinu s ľuďmi, nie len tak pre seba. Ešte chýba tresnúť do stola na tých tlačovkách "ale my staviame" úplne ako ten ex minister pôdohospodárstva je dnes nejeden predstaviteľ dopravy. Ešte by to chcelo takú bujarú tlačovku rovno z cesty aby nakričal ako on stavia. Ďalšie seno pre národ ... tam sa nestavia. Tam malo byť vyrazené, tesne pred sa to zastavilo. Lebo logika, neodovzdá zhotoviteľ prerazený tunel, keď rokuje o cene a nie je zhoda. To je pre štát problém, keď sa s ním rozídeme, tak na rozdiel od Višňového tu nie je ani prerazené a toto bude chátrať ... všeliaké sú šumy lebo záleží od možnosti. Tá sa odvíja od ceny, a od možností. Doprava ich nemá, lebo je finančne na dne a MF nechce dávať. Je to jednoduché. Na konci dňa je že sa to určite v 2023 neotvorí, na našu motoristickú smolu. Ešte tam z každej strany opravujú cesty a mosty. Na štátnych cestách aj D1. (a to isté je Orava, kde sa skoro nestavia)
Ale dúfajme že sa dohodnú. Tak na pokračovaní ako aj na dobrom košér rozchode, oni určite budú chcieť ten rozdiel získať. Už ten im teda asi dlhujeme, preto to sekli. Ak sa nedohodnú, tak nás čaká ešte vozovka, technológie a zbytok úseku, pri tejto vláde a celom všetkom to nebude ani o 2 roky pokračovať. S novou súťažou, o dosť drahšie a určite to zostarne, to 100% nový nájde chyby lebo to starne. Každá stavba starne, keď sa riadne nedokončí. To vie snáď každý ...
A tam sa robili všeliaké riešenia aj s tými piliermi, lebo tá geológia. Ešte aby to celé potom niekde nespadlo ďalej. Lebo sa to nedokončí, nedostabilizuje etc. Toto si tu niekto vezme na tričko lebo nemá pár desiatok možno 100 mil eur. Trápne

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2022 09:43
od pipo6133
Tak to s tym MD vs MF dava zial zmysel, vzhladom na aktualnu politicku situaciu. Ak sa teda MF (aka I.M. aka zaba na prameni) zdraha poskytnut financne prostriedky, aj keby to davalo zmysel, tak to tento usek zase odsunie do slovenskeho nekonecna. :cry:

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2022 11:50
od Vlados
Obe strany si boli vedomé, aké je maximálne možné navýšenie ceny zmluvy, tak aké prekvapenie? NDS mala dávno pracovať na obstaraní pokračovateľa diela. Už mohlo byť po súťaži a víťazom mohlo byť kľudne aj existujúce konzorcium.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2022 12:11
od jarino
Síce ma už Vlados oveľa stručnejším príspevkom predbehol, ale ponechám aj ten svoj.

Nechcem Vám do toho príliš skákať, ale NDS je povinná riadiť sa zákonmi. Čo tým chcem povedať? Že to funguje trošku inak než bežná dohoda medzi Ferim a Lacim o zateplení steny (že aj to končí mnohokrát nešťastne pomlčím...).
NDS má podľa môjho skromného názoru dva "problémy":
1) zákon o verejnom obstarávaní,
2) Dodatok č.7 z roku 2017.
V stručnosti.
To prvé veľmi jasne limituje možnosti NDS v tejto situácií a evidentný bordel NDS-ky tomu veľmi nenapomáha... V minulosti som tu dal príspevok s Metodickým usmernením ÚVO, kde UVO NDS-ke jasne vysvetlilo, za akých možností sa dá navýšiť cena. Na každé navýšenie o 50% musí mať NDS nejaké vysvetlenie - neočakávanú udalosť - čo tak trochu vysvetľuje informácia, že NDS oficiálne nevie vydokladovať, prečo sa tunel pretrasoval (snáď je to iba šum...).
To druheje podľa mňa (no aj minister sa tak vyjadril) veľmi nešťastne formulované. Cena nebola pevne stanovená resp. bola ponechaná možnosť na navýšenie, ak to Zhotoviteľ preukáže - Zhotoviteľ mal preukázať skutočné náklady + mu bol uznaný nárok na primeraný zisk). To nikdy nerobí dobrotu..., ak niektorá zo strán má pochybné úmysly. Neviem ako vy, ale ja sa takýmto "dohodám" vyhýbam.

Zo súčasných informácií nebudem súdiť kde je chyba, každopádne v NDS to vyzerá na slušný bordel - vrcholom je, ak ešte aj holuby sediace na opustenej unimobunke na stavbe si hrkútajú o geologickej úlohe, no NDS nemá oficiálne dokumenty... K tomu spomínaný stavebný dozor...

Tu by som ešte chcel pripomenúť paragraf 18 zákona o verejnom obstarávaní:
(1) Zmluvu, rámcovú dohodu alebo koncesnú zmluvu možno zmeniť počas jej trvania bez nového verejného obstarávania, ak
.
.
.
e) nedochádza k podstatnej zmene pôvodnej zmluvy, rámcovej dohody alebo koncesnej zmluvy bez ohľadu na hodnotu tejto zmeny.
(2) Podstatnou zmenou pôvodnej zmluvy, rámcovej dohody alebo koncesnej zmluvy sa rozumie taká zmena, ktorou sa najmä
a) mení povaha alebo rozširuje rozsah pôvodnej zmluvy, rámcovej dohody alebo koncesnej zmluvy,
b) dopĺňajú alebo menia podstatným spôsobom podmienky, ktoré by v pôvodnom postupe zadávania zákazky alebo koncesie umožnili účasť iných hospodárskych subjektov, alebo ktoré by umožnili prijať inú ponuku ako pôvodne prijatú ponuku,
...
Podľa môjho skromného názoru už len ten dodatok k tunelu je porušenie zákona o VO.
Projekt Hubová - Ivachnová sa počas výstavby kvôli zosuvom preprojektoval (úsek pri Hubovej, tunel, za tunelom, svah pri Likavke, Lisková, križovatka pri Ivachnovej, zosuv pri Ivachnovej atď).
Ešte pri tuneli Čebrať som bral tento postup s prižmúrenými očami v záujme čo najskoršej výstavby.
Ale v súčasnosti si myslím, že vtedajšie vedenie NDS s ohľadom na zásadnosť týchto zmien postupovalo zle (povedal by som že až v rozpore so zákonom).
Myslím že metelesku.blesku to spomínal, že malo byť nové VO na dostavbu diaľnice.
Obávam sa, že boli by sme ďalej.

Tak isto si nemyslím, že NDS mohla dodatkovať z tejto stavby kadejaké opatrenia v meste Ružomberok. Čo to má spoločné s diaľnicou?

Lorenc napísal:Ine je nemať živnosť, ako nemať schopnosti a odbornú spôsobilosť.

Informácie hovoria, že nie je to iba o živnosti... Neviem to potvrdiť ani vyvrátiť.