Stránka 172 z 184

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2021 14:29
od pohodak
sendvo napísal:tak tu mas priklad zo styroch na tri ;)
najprv zbiehanie a potom odbocovaci: https://www.google.at/maps/@47.957674,1 ... 312!8i6656
na druhej strane najprv zbiehanie a potom rozsirenie laveho na styri: https://www.google.at/maps/@47.9546214, ... 384!8i8192

zasa si nefandime ze na senec bude odbocovat nejake obrovske kvantum aut ze by tam trebalo suvisly odbocovaci pruh. hlavny prud aut bude rovno po D1.


ale ved ja netvrdim ze nieco taketo neexistuje, iba hovorim ze mi pride nezmyselne menit pocet pruhov v strede medzi dvomi MUK vzdialenymi 3km...rovnako netvrdim ze v SC alebo v blatnom bude schadzat z dialnice nejake zasadne mnozstvo aut, nefabuluj

ked uz vymysleli ten nezmysel s 4+4 tak znizit pocet pruhov mali bud v MUK senec alebo MUK blatne, nie medzi nimi, kazdopadne za mna mala byt cela dialnica 3+3 a nebol by problem

Čavo napísal: Ale ten pruh sa stratí na ľavej strane. s tým nič kamióny a prichádzajúce autá na diaľnicu nemajú. Teda ak majú aspoň trochu chochmesu a nebudú rušiť pravý pruh ako na iných miestach na Slovensku.


ja rozumiem kde sa ten pruh strati, ale este raz si to predstav:
1) MUK SC - pripajaju sa auta na dialnicu, ktore sa musia zaradit medzi kamiony v pravom pruhu -> uhybanie kamionov, brzdenie, nasledne preradovanie aut medzi pruhmi
2) kilometer dalej - auta z uplne laveho pruhu sa musia zaradit o pruh doprava -> to iste ako hore uhybanie a brzdenie aut v lavych dvoch az troch pruhoch
3) dalsi kilometer dalej - dalsie brzdenie a preradovanie aut medzi dvomi pravymi pruhmi aby sa vsetci co chcu odbocit z dialnice dostali do praveho pruhu

mne to pride ako uplne zbytocne chaoticke, to je cele

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2021 12:09
od Vlados
metelesku.blesku, keď vidíš problém v subtrakcii pravého pruhu pri MÚK Blatné, potom to vidíš rovnako aj pri BA-východ (myslím stav po výstavbe novej MÚK)?

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2021 16:17
od metelesku.blesku
Nie.
v MÚK Blatné využije subtrakciu cca. 1% dopravy a teda zvyšných 99% sa musí preraďovať.
V MÚK BA-východ využije subtrakciu cca. 30% dopravy avšak z kamiónovej dopravy (ktorá využíva pravý pruh najviac) to bude cca. 50% a viac a teda preraďovať sa bude musieť znateľne menšie množstvo vozidiel.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2021 14:01
od pohodak
- 1% je riadne podstrelene cislo, odporucam sa tadial niekedy previezt (rovnako aj pozriet intenzity na I/61)
- hocijake nenulove cislo aut, ktore subtrakciu vyuziju, je stale vyssie ako nulove cislo, ktore budeme mat v pripade znizenia poctu pruhov medzi krizovatkami
- kludne by sa mohla spravit subtrakcia aj v MUK Senec kde by ju vyuzilo raz tolko vozidiel ako v MUK Blatne

a mimochodom, povodna verzia projektu zpred 4 rokov ratala s adiciou a subtrakciou pruhov prave v MUK Blatne, nerozumiem co sa tu zase spekuluje

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2021 16:08
od perets
Keď je navrhnutý prídavný pruh v stúpaní pre pomalé vozidlá.
a) 2 pruhy pokračujú rovno, z pravého sa jeden rozšíri vpravo na úkor krajnice, a na konci stúpania sa pruh pre pomalé vozidlá pripojí do stredného.
b) Pravý pruh pokračuje ako pomalý presunie sa na úkor krajnice, ľavý pruh sa posunie na miesto pravého pruhu, a z neho sa vyčlení rýchly ľavý pruh. Na konci stúpania sa ľavý pruh ukončí, stredný a pravý pruh sa presunú do pôvodnej polohy.
Ktoré riešenie podľa teba lepšie, prípadne prečo?

Predpokladajme, v MUK Blatné odbočuje 5% (podľa mňa dosť blízko reality) premávky BA-TT, v prípade nízkej intenzity 1000voz/h je to 50voz/h, to znamená, že, 500 vozidiel sa bude musieť preraďovať do pruhu kde ide asi 350 voz/h(ďalších 100voz, uvažujem v 3 pruhu). A to hovoríme najmä o nákladných vozidlách ktoré môžu ísť max 90km/h, do prúdu vozidiel ktoré idú 120-130km/h.
V prípadne zníženia pruhov ukončením ľavého pruhu obmedzujeme vozidlá s dobrou dynamikou a len počas maximálneho vyťaženia kedy je ten pruh využitý.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2021 12:30
od Tadeo_3A
Informácie z NDS ohľadne Triblaviny:

"Do termínu zmluvného ukončenia výstavby D1 Bratislava - Trnava, križovatka Triblavina (6/2021) je potrebné ešte dokončiť realizáciu výplní PHS, odvodnenia diaľnice D1, informačného systému diaľnice, portálov trvalého dopravného značenia, vegetačných úprav, oplotenia, stykovej križovatky s komunikáciou I/61 a obrusnú vrstvu na komunikácii II. triedy, ktorá vedie popod diaľnicu D1 a na vetvách diaľnice D1."

Takže vyzerá to tak, že do prázdnin Stará Senecká nebude "až tak zaplnená"

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2021 07:48
od sapphire
na Starej Seneckej sa už pomaly rozbiehajú, podklad je už pekne povalcovaný, asi už začnú naťahovať asfalt

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2021 18:40
od Laky
Od asfaltu to ma daleko este, je uvalcovana len prva vrsta a stale sme 50-60 cm pod urovnou starej seneckej. Este musia ostrovčeky porobiť. Robí sa tam velmi pianko a momentalne odtial stiahli všetky stroje. Takže neviem, či sa zase niečo nedeje.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2021 08:58
od sapphire
nedeje, prednost maju pozemky pod priemysleny park, tam su vsetky stroje, na Triblavinskej strane, tak im to rastie pekne od ruky

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2021 12:08
od sapphire
Laky napísal:Od asfaltu to ma daleko este, je uvalcovana len prva vrsta a stale sme 50-60 cm pod urovnou starej seneckej. Este musia ostrovčeky porobiť. Robí sa tam velmi pianko a momentalne odtial stiahli všetky stroje. Takže neviem, či sa zase niečo nedeje.


no ani nie, uz sa asfaltuje

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2021 13:31
od ullsus
Ide sa stavať cesta na sever od Triblaviny:
https://bratislavskykraj.sk/v-regione-m ... DDScL8XfgM

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2021 13:54
od pohodak
1+1 cesta za 3.6mega/km na totalnej rovine s dvomi mostami cez potok :roll:

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2021 17:38
od metelesku.blesku
Nie je náhodou v tej cene 6,5 mega zahrnutých už aj 2,5 mil. len za výkupy pozemkov?

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2021 07:16
od pohodak
tiez ma to napadlo, ale podla toho clanku to tak nevyzera

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2021 08:24
od metelesku.blesku
Predpokladaná hodnota zákazky je 4,97 mil. bez DPH. Súťažné podklady: https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dokumentov/detail/3135483
EU preplatí 5,9 mil. a keďže z EU fondov sa preplácajú iba sumy bez DPH, tak EU sa zatiaľ zaviazala preplatiť o 1 mil. viac, ako sú predpokladané stavebné náklady. Potom už jedine, že by sa za ten 1 milión projektovalo, čo by bol pekný úlet na 1,7km cesty.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2021 09:07
od sapphire
co sa robi na Triblavine? zase tam rozoberaju stredove zvodidla, zeby sa to uz zacalo? D1xD4?

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2021 09:56
od Azir78

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2021 12:10
od sapphire
a to uz naco tam davaju stlp dostredu a este im to potrva mesiac? Ved pri Blatnom to natiahli z jednej krajnice na druhu bez stlpu v strede.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2021 13:46
od KLEPETO
No pri Blatnom to išlo na 3+3. Tu to pôjde na 4+4, tak asi už je to nejak za hranou možného rozpätia bez podporného stĺpu. Iný dôvod môže byť, že to bude pre ťažšie elektronické premenlivé portálové značenie. Tam to je vždy medzi krajom a deliacim stredom na podperách.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2021 13:57
od sapphire
no asi áno, uvidíme, ja už som sa tešil že sa rozbehli s tou d1xd4 krizovatkou

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2021 14:05
od Vlados
Pri Blatnom je to pripravené na 4+4. Stĺp v strede je problém ak je v strede vedená kanalizácia, ktorá s jeho základom nepočítala. Inak je choré, keď Triblavinu robia roky a ešte nie sú hotový. Čert nám bol tú MÚK dlžný.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2021 15:16
od metelesku.blesku
sapphire napísal:no asi áno, uvidíme, ja už som sa tešil že sa rozbehli s tou d1xd4 krizovatkou

NDS nemá ešte všetky stavebné povolenia a takisto ani nevypísali žiadne verejné obstarávanie. Tá jediná etapa prerábky D1 v súvislosti s križovatkou D1D4, na ktorú mali povolenia a prebehlo VO, už skončila (zasúvanie mostov pod D1).

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2021 10:55
od sapphire
no na tože tam má byť stĺp značenia tak to rozoberajú zvodidlá v dĺžke možno 50m? v tom bude niečo iné zakopané

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2021 09:02
od mikes
Ako to vyzerá s termínom sprejazdnenia MÚK Triblavina ? Vie niekto ? Robilo sa tam veľmi pomaly, zmenilo sa to k lepšiemu a dá sa očakávať sprejazdnenie spolu so spojnicou na starú seneckú skôr ako je zmluvný termín Jún 2021, či to nehrozí ? Inak mi to príde ako neskutočná neschopnosť staviať takú križovatku od Apríla 2015 ...

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2021 07:16
od metelesku.blesku
Dačo sa tam stále robí, ale so skorším termínom, ako júnom 2021, by som nerátal.