Stránka 174 z 194

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2022 16:23
od esteen
Presne tak, stavba síce momentálne nie je financovaná z eurofondov, ale eurofondy na ňu použité boli v začiatkoch stavby. Takže malo by platiť, že ak sa nestihne termín 12/23, mali by prísť korekcie už použitých eufondov.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2022 18:03
od cepheus
asi tak ..ale vysvetluj to garipovi.. teraz sa jasne ukazalo kto je neznaly problematiky.. :) takze ano 12/23 je sibenicny termin pre stavbu defacto a MD+sef NDS jasne prehlasili ze budu tlacit na tento termin a jeho dodrzanie..korektury nik nemieni platit.zvlast teraz v tejto predrazenej dobe, ked kazde euro je vzacne a trikrat tak drahe.. takze ako som uz pisal dojde k max posilneniu kapacit na stavbe, jedina mozna cesta ak chcu splnit termin..

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2022 20:32
od metelesku.blesku
A aj viete, koľko tých eurofondov bolo použitých? Ja len tak sa pýtam, aby sme si to vedeli aj kvantifikovať, keď už to tu toľko omieľate dookola.

A garip je určite znalejší problematiky, ako ty, frostbite. Ty si tu vymýšľaš teórie relativity, potom si ich sám sebe potvrdíš aspoň sto krát, aby si si myslel, že máš pravdu a ešte máš tú drzosť ho osočovať. S takouto rétorikou môžeš ostať na fejsbuku.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2022 21:21
od Loe
Je tam zmluva o NFP z roku 2013, na 60,2 mil .EUR. V I.fáze bolo vyčerpaných snáď niečo cez 23 mil. EUR.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2022 21:37
od Xisco
Len škoda, že všetci chlapi sú už na inych zálazkách. Kým sa do rozbehne bude aj jeseň ...

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2022 05:42
od RudoLM
Palčák v TV správach, že on dokončenie vidí na december 2024

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2022 06:35
od slovakrail
A co by robili do decembra 2024? Ak zacnu stavat povedzme do 1 mesiaca - co take ich moze blokovat aby to robili este takmer 2 a pol roka?

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2022 07:17
od pohodak
tunel este nie je prerazeny, kde je sekundarne ostenie a technologie...12/2023 je nerealny termin

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2022 07:39
od ondrejko_t
cepheus napísal:asi tak ..ale vysvetluj to garipovi.. teraz sa jasne ukazalo kto je neznaly problematiky.. :) takze ano 12/23 je sibenicny termin pre stavbu defacto a MD+sef NDS jasne prehlasili ze budu tlacit na tento termin a jeho dodrzanie..korektury nik nemieni platit.zvlast teraz v tejto predrazenej dobe, ked kazde euro je vzacne a trikrat tak drahe.. takze ako som uz pisal dojde k max posilneniu kapacit na stavbe, jedina mozna cesta ak chcu splnit termin..


Ty si čistý trotl...

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2022 09:39
od Lorenc
Ale tam sa uz sekundarne budovalo a buduje. Tie debniace voziky su tam uz od februara ak nie skor. Sice idu z jednej strany ale ked to dorazia pojde sa aj z druhej. Tak za 1 mesiac nemaju co robit s tou JTR. Takze keby kopli do vrtule ten termin moze mat +- realnu konturu.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2022 12:35
od garip
cepheus napísal:asi tak ..ale vysvetluj to garipovi.. teraz sa jasne ukazalo kto je neznaly problematiky.. :) takze ano 12/23 je sibenicny termin pre stavbu defacto a MD+sef NDS jasne prehlasili ze budu tlacit na tento termin a jeho dodrzanie..korektury nik nemieni platit.zvlast teraz v tejto predrazenej dobe, ked kazde euro je vzacne a trikrat tak drahe.. takze ako som uz pisal dojde k max posilneniu kapacit na stavbe, jedina mozna cesta ak chcu splnit termin..


viewtopic.php?f=35&t=25336 nech sa paci, clanok, kde je vysvetlene aj financovanie useku.

"Ak by bola diaľnica hotová v roku 2024, tak na ňu prepadnú eurofondy? Tie sa končia v roku 2023.

Eurofondy na tejto stavbe nie sú, boli, skončili v roku 2017 podpisom dodatku, platí sa to zo štátneho rozpočtu. Navyše, ak by diaľnica bola dokončená po roku 2023, hrozila by finančná korekcia eurofondov, ktoré sme na túto stavbu už dostali.

Z akého dôvodu? Programové obdobie platné v tom čase síce už skončilo, ale projekty sa bežne fázujú tak, že sa platia z dvoch programových období..

Nedá sa to fázovať, dodnes tam nie sú projekty, nie je finálna cena, to by Európska komisia nikdy neschválila. Na základe čoho, keď nemáme rozpočet ani definitívnu cenu?

Koľko eurofondov sme na túto diaľnicu nakoniec dostali?

Myslím, že to bolo 23 miliónov eur. Stavba bola prerušená, keď na nej bolo celkovo vyfakturovaných približne 67 miliónov."

a uz prosim ta netrep somariny, neda sa to tu po tebe citat.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2022 13:22
od cepheus
takze plati termin 12/23 yess!!! doslo na moje slova aj tu spominaju korekciu uz pouzitych eurofondov, budeme musiet vracat peniaze ak sa stavba nestihne do 12/23!!! nech sa paci.. https://www.youtube.com/watch?v=8ArF5qKJztU&

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2022 13:29
od jarino
Kto to hovorí?
Jaj, aha, Ondrej Matej... :roll: :lol:

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2022 14:08
od cepheus
garip: este aj ten clanok co si sem dal tak tam jasne pisu ze je to realne citujem: "V roku 2017, keď sa podpisoval dodatok na novú trasu, sa myslím verilo, že zdraženie je v poriadku, ak cena nevzrastie o viac než 50 % pôvodného kontraktu. Nie je trochu neskoro to riešiť?

Prečo by bolo neskoro? Dodatok číslo sedem je podpísaný a platný a zdá sa, že legislatívne je to všetko v poriadku, ale kde skončí tá cena? Teraz sa bavíme o tom, že nám musia v krátkom čase predložiť harmonogram, v ktorom jasne uvidíme, kedy bude tá stavba hotová. Dnes sa od nás dozvedeli, že ak sa tam objaví číslo 2024, tak nech sem ani nechodia. Sme presvedčení, že táto diaľnica môže byť sprevádzkovaná v roku 2023."

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2022 14:48
od pohodak
Lorenc napísal:Ale tam sa uz sekundarne budovalo a buduje. Tie debniace voziky su tam uz od februara ak nie skor. Sice idu z jednej strany ale ked to dorazia pojde sa aj z druhej. Tak za 1 mesiac nemaju co robit s tou JTR. Takze keby kopli do vrtule ten termin moze mat +- realnu konturu.


ale ano budovalo, lenze kolko ho spravili, mozno aj 500 metrov? najprv musia tunel prerazit, urobit primar a potom dokoncit sekundar...do 12/23 im ostava 17 mesiacov pricom sa musia rozbehnut nanovo, co potrva minimalne 2 mesiace, ked budu so sekundarom hotovi na jar buduceho roka mozu si podat lavu ruku s pravou akurat ze do konca roka technologiu nenamontuju ani ked sa na hlavu postavia...plus vonkajsia cast useku tiez nie je v stave na dokoncenie za nejakych 14 mesiacov prac (zvysok im zoberie zima)

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2022 17:21
od jozin z bazin
Takze si davam tuto diskusiu do bookmarkov a som zvedavy, ci budeme 31.12.2023 otvarat sampanske s radostou alebo so smutkom :D

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2022 19:07
od finišer4
Zdravím.
Aktívne som sa nezapojil dlhší čas, ale už mi nedalo. Úprimne na Slovenskom trhu dopravných stavieb zdochol pes. NDS, žSR, SSC sa trápia sami zo sebou a všetko stagnuje.
Ale späť k téme - dokončenie 12/2023. Chcel by som do tejto diskusie vrhnúť trochu chladnej matematiky.
Najprv základné premisy:
Pri betonáži sekundáru na tunely Prešov sa TUCON chválil, že za 1 mesiac urobili 100 m sekundáru čo nazývali ako hranica rekordu (verejne dohľadatelne na ich facebooku). Ako jednotku beriem 100m sekundáru za mesiac.
Dokončenie ražby vrátanie prímáru podľa sľubov do optimistických 2 mesiacov čiže beriem začiatok primáru od 01.10.2022.
V jednej tunelovej rúre majú urobených 500 m sekundáru (beriem údaj z diskusie vyššie, možno že je to nesprávne, ale pre tento účel to stačí.)
Pre zjednodušenie uvažujem, že tunel má 3600 m na dlžku.
Výpočet:
Tunelová rúra s 500 m sekundáru: 3600 - 500 = 3100 m t.j 31 mesiacov. Samozrejme uvažujeme, že sa betónuje z oboch strán a zrazu je to 15,5 mesiaca. To nás dostáva do polovice januára 2024.
Tunelová rúra kde nie je urobené nič : 3600 /100 = 36 mesiacov /2 = 18 mesiacov. Tento výpočet nás dostáva do apríla 2024.
Tento výpočet je plne suchý bez žiadnych "bulharov", neberiem do úvahy vyššiu pracnosť pri núdzových zálivoch, také srandy ako vianoce, COVID, vojna, proste nič, úplný ideál.
Samozrejme sekundárom to nekončí. Treba ešte spraviť vozovku, namontovať technológiu ktorú treba odskúšať a všetko sa musí skolaudovať. Toto budú ďalšie mesiace ak nie rok.
A toto je len tunel. V povrchovej časti je ešte tiež do čoho pichnúť. SO 2016 má ešte toho dosť pred sebou a čo viem tak galéria v Ivachnovej je tiež iba na papieri a nič sa nerobí. Zosuv medzi východným portálov a západnou oporou SO 210 tiež spí bez toho, aby sme vedeli čo sa ide robiť. A to sú veci o ktorých viem/vieme.
Celkové konštatovanie musí znieť, že dátum 12/2023 je zbožné prianie až by som povedal fantazmagória. Toto presne vedia aj na NDS, ale nemôžu to povedať.
Samozrejme budem rád ak ma niekto vyvedie z omylu, doplní, opraví dá iný pohľad. Hlavne od služobne a odborne starších ako napr. GARIP.
Vďaka.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2022 21:35
od rempo
citácia z časopisu tunel
Tunel Čebrať s dĺžkou 3,6 km je súčasťou úseku diaľnice D1 Hubová– Ivachnová. Zhotoviteľom stavby je združenie spoločností OHLA ŽS, a.s., a Váhostav-SK, a.s. Stav prác v apríli 2022 je nasledujúci.V južnej tunelovej rúre je vyrazených 3579 m v kalote, čo znamená,že na prerazenie ostáva 54 m. Stupeň a klenba zaostávajú za kalotou cca
50 m. Razenie od východného portálu bolo dočasne zastavené. V severnej tunelovej rúre je vyrazených 3490 m, ostáva ešte 123 m na prerazenie.
V oboch rúrach boli rozšírené profily tunela v núdzovom zálive č. 4. Z posledného priečneho prepojeniaje vyrazená približne polovica.Na západnom portáli finišujú práce
na zaistení portálovej jamy. Obidve čelby sú pripravené na spustenie razenia z tohto portálu.V južnej tunelovej rúre je vybetónovaných 2660 m základových pásov, resp. spodných klenieb. Od januára prebiehala betonáž horných klenieb sekundárneho ostenia, momentálne je hotových 24 blokov.Druhá zostava pre betonáž v južnej tunelovej rúre je pripravená pred tunelom na východnom portáli.Prvá zostava pre severnú tunelovú rúru je vtiahnutá do tunela, montuje sa druhá.Práce v tuneli boli začiatkom marca 2022 utlmené z dôvodu nedoriešených zmluvných vzťahov.
Keď počítam dĺžku bloku 12,5m vychádza to na 300m

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2022 06:29
od Lorenc
Este by sa patril udaj ako rychlo robili sekundar vo Visnovom. Predsa to bol raz tak dlhy tunel. Podla tu dole vypoctov by teda robili sekundar 35 mesiacov. To je 3 roky z vystavby tunela z toho razba trvala 2 roky ak si dobre spominam. Takze dokopy tiez nestihnutelne.

Z toho vyplyva ze sekundar by sa mal dat robit rychlejsie.
: -)
Neda sa zacat na 4. Miestach naraz v jednej rure ?

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2022 06:42
od ferguson
Vo Visnovom bolo myslim 5 betonovacich vozikov ak si dobre pamatam. A hotovy sekundar este nie je cely.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2022 10:26
od metelesku.blesku
Cca. 1-2 dni trvá betonáž jedného 12 metrového bloku, ak ide všetko v úplnom poriadku: https://www.tucon.sk/uspech-pri-vystavbe-tunela-presov/
Môžete opäť naštartovať kalkulačky :)

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2022 11:31
od finišer4
Zdravím.
Vďaka za opravu chyby. Nakoniec som si to pamätal zle.
Nový výpočet pri dvoch vozíkoch a 360 m za mesiac so štarkom od 10/2022 ma dostal na termín 06/2023 resp.07/2023. Samozrejme ak pôjde všetko bez problémov. Stále si nemyslim, že to stihnú.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2022 11:32
od ferguson
Môžete opäť naštartovať kalkulačky :)

V tomto pripade by bolo skor lepsie nastartovat vestecke gule :D
Nech pocitame ako chceme, aj minister moze hovorit co chce, vo vysledku to bude aj tak inak. Neskor a za viac penazi. Tak ako vzdy-bez vyvodenia zodpovednosti.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2022 11:40
od Lorenc
finišer4 napísal:Zdravím.
Vďaka za opravu chyby. Nakoniec som si to pamätal zle.
Nový výpočet pri dvoch vozíkoch a 360 m za mesiac so štarkom od 10/2022 ma dostal na termín 06/2023 resp.07/2023. Samozrejme ak pôjde všetko bez problémov. Stále si nemyslim, že to stihnú.


Ok. Vozík z východu a zo západu. Nechcem byť optimista skrz zrýchlenia termínu, ale technicky by bolo možné v jednej rúre začať aj od stredu s ďaľšími 2 vozíkmi ?

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2022 13:03
od metelesku.blesku
Lorenc napísal:Nechcem byť optimista skrz zrýchlenia termínu, ale technicky by bolo možné v jednej rúre začať aj od stredu s ďaľšími 2 vozíkmi ?

Z citácie toho článku, čo tu dal rempo priamo vyplýva, že jeden vozík môže ísť od stredu a jeden od kraja. Koľajové pásy v dĺžke 2660m to umožňujú.

finišer4 napísal:Nový výpočet pri dvoch vozíkoch a 360 m za mesiac so štarkom od 10/2022 ma dostal na termín 06/2023 resp.07/2023.

Tých 360m je naozaj prudko pozitívne číslo, ktoré sa im aj v Bikoši podarilo udržať len mesiac asi aj vďaka tomu, že to bolo uprostred zimy a betonárky v okolí zrejme mohli fachčiť iba pre potreby tunela. Hneď mesiac potom urobili už "len" 324m a aj to považovali za super výkon.
Pri tých výpočtoch je asi lepšie počítať so stále pozitívnymi 250m/mesiac/vozík (t.j. priemer 1,5 dňa na jeden záber jedného vozíka) pri stálom uchovaní pozitívneho ducha dobrého progresu stavby.