Stránka 178 z 184

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2021 16:00
od pohodak
netusim kedy si mal to stastie, ale pokial prebieha prezencna vyucba na VS tak su vlaky o hubu, pocas skuskoveho/prazdnin sa to dajme tomu da prezit...kazdopadne ak by si chcel presunut nejake relevantne mnozstvo ludi do vlakov nad ramec tych co su tam uz teraz tak potrebujes vyrazne zvysit ich kapacitu, co je bohuzial v podstate nerealne (nie su supravy, niesu rusnovodici)

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2021 16:12
od metelesku.blesku
devil napísal:a co tak z okresov senec, pezinok a trnava rano nasadnut do vlakoch a vyuzit elektrifikovanu dvojkolajku alebo mozno aj autobusoch.

Nejaké množstvo ľudí to samozrejme využije aj napriek nedostatkom spomínanom pohodakom, lebo na stojaté kolóny proste nemajú nervy ani čas a radšej sa chvíľu 20 min. vo vlaku potlačia ako sardinky, ako by mali stáť hodinu v kolóne. A takisto aj na NZ a KN jazdia vcelku slušne vlaky. Tu však riešime tých, ktorý už v autách sedia a potrebujú sa premiestňovať.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2021 16:26
od devil
nie su supravy a nie su rusnovodici znie ako vyhovorka oproti tomu ze nie su cesty a dialnice. ze nie je kapacita trate si mozu povedat co chodia na samorin a ds kde vlaky na seba cakaju.....

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2021 16:57
od metelesku.blesku
Ty asi moc nesleduješ správy a tak celkovo dianie na Slovensku, že?

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2021 20:10
od pa3ck
devil napísal:nie su supravy a nie su rusnovodici znie ako vyhovorka oproti tomu ze nie su cesty a dialnice. ze nie je kapacita trate si mozu povedat co chodia na samorin a ds kde vlaky na seba cakaju.....

Ani trať na Trnavu už nemá veľmi voľnú kapacitu. A smere na Záhorie ani nehovorím, tam akútne chýba tretia koľaj po DNV.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2021 06:28
od sapphire
chlapi vy asi vlakmi veľmi nechodíte čo? aspoň nie na tých tratiach čo spomínate (senec, bernolákovo,...) napr. v Bernolákove ja ráno problém sa vôbec do vlaku natlačiť, nie to ešte cestovať ako človek

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2021 08:58
od pohodak
devil napísal:nie su supravy a nie su rusnovodici znie ako vyhovorka oproti tomu ze nie su cesty a dialnice. ze nie je kapacita trate si mozu povedat co chodia na samorin a ds kde vlaky na seba cakaju.....


spoza klavesnice problem bud neexistuje alebo je riesitelny do 5 minut

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2021 16:02
od devil
ja len rozmyslam co s tym. zakladne pravidlo ze je najviac aut je z blizkeho okolia takze rozmyslat ze ako obmedzit ludi zo 100+ km dialky mi pride smiesne ked kopa ludi z okolia BA si chodi autom ked nemusi lebo niektore cesty co su zbytocne. tym myslim ze niekto zo 100+ km ma asi padnejsi dovod ako niekto kto sa len zblizka ide flakat do OC. lebo povedzme si pravdu aj takych je dost.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2021 20:40
od Vlados
čo to tu motáš? úplne si prestrelil, tak povedz aspoň sorry. jaj ty si moderátor, ty môžeš všetko!

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2021 08:01
od pohodak
ano presne tak, ludia co rano zaplnaju dialnicu do BA sa idu flakat do obchodakov a podvecer sa potom vracaju smer TT :lol: samotna uvaha o presune ludi do MHD nie je v principe zla, ale je to 100x prevarena tema na tomto fore, takze len v skratke:
- primestska doprava je na hranici kapacit a ich rozsirenie je znacne problematicke (vid hore)
- znacne obmedzena siet P+R
- MHD v BA je zufalo tragicka a miesta s vysokou koncentraciou biznis centier su uplne katastrofalne napojene na zeleznice (nivy+eurovea, avion, este patronka je celkom ok napojena na vlaky)
- v case prestavby D1 mala byt davno stara senecka prestavana na 2+2 lenze zijeme na Slovensku

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2021 09:40
od devil
Vlados, v com som prestrelil ? alebo casto navstevujes OC ? s moderatorstvom si uz neskutocne trapny a smiesny, moderatorom byt nechces iba pindas.

- primestska doprava je na hranici kapacit a ich rozsirenie je znacne problematicke (vid hore)
- znacne obmedzena siet P+R
- MHD v BA je zufalo tragicka a miesta s vysokou koncentraciou biznis centier su uplne katastrofalne napojene na zeleznice (nivy+eurovea, avion, este patronka je celkom ok napojena na vlaky)
- v case prestavby D1 mala byt davno stara senecka prestavana na 2+2 lenze zijeme na Slovensku
to vsetci vieme. ale samozrejme ziadne normalne navrhy. ja si aj tak myslim ze bez isteho obmedzovania lokalky to proste nepojde. MHD bude vzdy o tom ze sa zriekame casti komfortu, ze to stoji aj inde nez chceme ist, ze to trva aj dlhsie. ale v BA to inac nepojde, tu vzdy bude vela uzkych ciest a prekazok na nich lebo BA nebola postavena ako hlavne mesto.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2021 10:06
od Vlados
devil napísal:Vlados, v com som prestrelil ? alebo casto navstevujes OC ? s moderatorstvom si uz neskutocne trapny a smiesny, moderatorom byt nechces iba pindas.

1.
devil napísal:a co tak z okresov senec, pezinok a trnava rano nasadnut do vlakoch a vyuzit elektrifikovanu dvojkolajku alebo mozno aj autobusoch.

2. posledne v lete kúpiť trackové boty. aj to kedy sa dalo cez e-shop to tam nejdem.
3. moderátor má byť nestranný, má mať prehľad, nezavádzať...

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2021 10:39
od devil
v com je to zavadzanie ? ze nie su rusnovodici ? fakt neriesitelne.... k autobusom samozrejme nikto nereaguje, asi je urazka take nieco ziadat....

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2021 22:02
od pa3ck
pohodak napísal:miesta s vysokou koncentraciou biznis centier su uplne katastrofalne napojene na zeleznice (nivy+eurovea, avion, este patronka je celkom ok napojena na vlaky)

Avion vyrieši TIOP Ružinov, ten by sa v nejakom rozumnom čase aj mohol začať stavať. Downtown je asi železnične neriešiteľný (osobnú dopravu do Prístavu zrejme nepustia a o nejakej podzemnej trati radšej ani nesnívajme). Skôr sa treba sústrediť na električkové trate v tejto zóne aj na Biskupickú radiálu (priamy prístup z vlakov S70)

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2021 22:33
od metelesku.blesku
devil napísal:v com je to zavadzanie ? ze nie su rusnovodici ? fakt neriesitelne.... k autobusom samozrejme nikto nereaguje, asi je urazka take nieco ziadat....

Autobusy stoja v rovnakých zápchach, ako autá. Preto nastal v okolí BA boom dochádzania prostredníctvom vlakov už niekoľko rokov dozadu. Objavil si teplú vodu. Momentálne chýbajú rušňovodiči. Ich absencia momentálne iba prehlbuje problém s kapacitami vlakov, ktorý tu bol už pred covidom aj za relatívne plného počtu rušňovodičov. Ale ani plný stav rušňovodičov nenavýši kapacitu tratí v okolí mesta.
Ale takéto veci tebe, ako moderátorovi, hádam netreba vysvetľovať. Takéto nevedkovské príspevky by som čakal skôr od frostbite/gemerčana/šarišana a nie od teba.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2021 08:10
od devil
tebe snad netreba vysvetlovat toto. ale vidim ze sa potvrdzuje ze nevedomost a neschopnost tam hore nie je nahodna ma hlboke korene...

https://france3-regions.blog.francetvin ... ike-40.jpg

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2021 08:26
od Čavo
metelesku.blesku napísal:
devil napísal:v com je to zavadzanie ? ze nie su rusnovodici ? fakt neriesitelne.... k autobusom samozrejme nikto nereaguje, asi je urazka take nieco ziadat....

Autobusy stoja v rovnakých zápchach, ako autá. Preto nastal v okolí BA boom dochádzania prostredníctvom vlakov už niekoľko rokov dozadu. Objavil si teplú vodu. Momentálne chýbajú rušňovodiči. Ich absencia momentálne iba prehlbuje problém s kapacitami vlakov, ktorý tu bol už pred covidom aj za relatívne plného počtu rušňovodičov. Ale ani plný stav rušňovodičov nenavýši kapacitu tratí v okolí mesta.
Ale takéto veci tebe, ako moderátorovi, hádam netreba vysvetľovať. Takéto nevedkovské príspevky by som čakal skôr od frostbite/gemerčana/šarišana a nie od teba.

A práveže vytváranie BUS pruhov (aj na úkor normálnych) zabezpečí, že autobus nebude stáť v rovnakej zápche ako ostatné vozidlá. Lenže proti tomu sa tu dosť vehementne brojí.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2021 11:44
od pohodak
pa3ck napísal:
pohodak napísal:miesta s vysokou koncentraciou biznis centier su uplne katastrofalne napojene na zeleznice (nivy+eurovea, avion, este patronka je celkom ok napojena na vlaky)

Avion vyrieši TIOP Ružinov, ten by sa v nejakom rozumnom čase aj mohol začať stavať. Downtown je asi železnične neriešiteľný (osobnú dopravu do Prístavu zrejme nepustia a o nejakej podzemnej trati radšej ani nesnívajme). Skôr sa treba sústrediť na električkové trate v tejto zóne aj na Biskupickú radiálu (priamy prístup z vlakov S70)


- "v nejakom rozumnom case mohol zacat stavat" = nepouzitelne pre ucely presmerovania ludi na verejnu dopravu pocas vystavby krizovatky D1/D4
- ano elektricka je riesenie pre nivy (i ked vlak do pristavu by nebol neriesitelny problem keby sa ozaj chcelo), ale tam je cela stavba este tazko v plienkach cize opat to nic nepomoze pocas vystavby krizovatky D1/D4

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2021 11:58
od aquila
tak otvorili konecne vetvy z D1 na pristavnu

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2021 15:30
od pipo6133
a samozrejme Bajkalsku a R7 :-)
Som zvedavy, co to spravi s dopravou na Gagarinovej, resp. krizovatke Bajkalska/Prievozska

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2021 15:33
od aquila
Gagrinka uz bude podla mna uplne prazdna a bajkalska trosku klakne.

Co sa ale ukazuje ako problem, ze bajkalsku nerozsirili o jeden pruh smerom od Forumu/PSS smerom na R7.

To je potencionalny problem. Ale to tu uz doslova pred rokmi spominal Vlados a teraz je to aj realne badatelny problem

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2021 23:19
od Peterman
Bajkalská mala byť 3+3 v celej svoje dĺžke, už som to tu písal niekoľko krát. Už dávno mal byť aj úsek medzi Vajnorskou a Račianskou rozšírený. Bajkalská je hlavná tangenta spájajúca všetky radiály vo východnej časti mesta a súčasne sa teraz stala aj pokračovaním “radiály” R7 kde bude ropravné zaťaženie najbližšie roky len a len rásť. Aj podjazd pod Prievozskou mal byť 3+3. Nadjazd nad Ružinovskou sa dá rozšíriť jednoduchšie a lacnejšie.

Žiaľ to je to (ne)systémové plánovanie, ktoré nakoniec o pár rokov stojí násobne viac

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2021 10:36
od sapphire
dnes som si všimol že sú premalované čiary od MÚK Triblavina po Vajnory na bielo, teda sa z toho kúsku stala plnohodnotná diaľnica bez odstavných pruhov?

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2021 14:14
od Miro
Farba čiary na to nemá vplyv. Dôležité je, že je tá cesta označená značkou "Diaľnica", tak je to diaľnica.

Mimochodom, oranžové (po novom žlté) čiary sa majú používať tam, kde je aj biele značenie, ktoré nie je zrušené (zatreté, obrúsené). Samostatne sa oranžové (žlté) čiary nemajú používať.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2021 16:58
od Vlados
správne si mal uviesť "nesmú" alebo "je zakázané"