johhan napísal:Dialniciar napísal: Tak to si prehnal, maximum, o ktorom viem ja cca. 22-26 mld. SKK s použitím CB krytu samozrejme, vrátane búrania mostov atď.
Pardon ešte tam chýba že 30 mld v cenách roku 2010
No, ale to je maximum, ja vždy radšej používam takmer vo všetkom strednodobý výhľad a ešte aj z neho len strednú hodnotu.
Na tomto úseku už prebehli 2 štúdie, z ktorých jedna navrhla postup opatrení a reštrikcií a druhá posudzovala stavebné zásahy a úpravy.
Tá prvá už beží, tá druhá nám dala 2 základné varianty:
1. Zbúrať všetky nadjazdy, rozšíriť teleso diaľnice, použiť CB kryt až po križovatku D1xR1. Náklady sú 22-26 mld. SKK.
2. Zmeniť vodorovné dopravné značenie, položiť pevný povrch na stredný deliaci pás, umiestniť do neho betónové zvodidlá alebo zúžené plechové, rozšíriť odstavné pruhy a len v min. búrať nadjazdy alebo rozširovať mosty. Náklady sú 8-12 mld. SKK.
Teraz beží ďalšie posudok na variant č. 2, aby sa rozpísali všetky možnosti, pričom sa má vziať do úvah predovšetkým faktor nákladov, ktorý by mal byť na hranici 12-18 mld. SKK do r. 2010.
MDPT si to ideálne predstavuje tak, že teraz by sa spravili min. opatrenia, že by boli 3+3 jazdné pruhy, možno nie úplne súvisle a obojstranne, ale predsa a to do r. 2010 za cca. 6-8 mld. SKK a pripravil by sa na prestavbu celý úsek v hodnote ďalších 10-12 mld. SKK do r. 2015.
Prvé stavebné úpravy by mali prebehnúť v r. 2007, možno až v r. 2008 a odvtedy budú trvať prakticky niekoľko rokov rôzne prerábky a úpravy, pretože MDPT nenájde ročne na tento účel 5 mld. SKK.