Odoslané: 04. Mar 2006 00:00
abz som neostal nejak pozadu ... tak dnes som sa trosku pohral s i-netom, google earthom a gimpom ... vdaka chabim informaciam ndsas.sk, mnozstvu fotiek z lokalit sutovo a kralovany, topografickym datam a satelitnym snimkom google earthu som sa pokusil urcit polohy planovanych tunelov aj bez originalnych map variantov... a tak som zostavil mapu alebo ortofotomapu planovanych variantov useku D1 turany-hubova
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=992
... aby som vysvetlil jednotlive casti mapy a odkial som prisiel na to ze to bude asi tak ako som to zakreslil
povrchovy variant
usek krizovatka krpelany - sutovo : relief lokality umoznuje postavenie tohto useku D1 na opacnej strane dvoch pahorkov medzi sutovom a krpelskou priehradov(pahorky a priehrada v dnesnej dobe zvieraju cestu I/18 a zeleznicnu trat)
usek tunel sutovo: vyustenie D1 je asi 15-20m nad urovnou (a asi 50m nasever) zeleznicnej trate ...v tesnej blizkosti (ak niepriamo v areali ) byvaleho lomu brizolitu ... hornina je tu velmi drobiva a tunel sa bude asi cely stavat ako hlbeny (to hovori aj NDS) vyska nadlozia neprekroci 30m (dalsia zhoda)
usek tunel sutovo - kralovany: vyustenie tunela je vo vyske 10-20m nad zeleznicnou tratou a iba niekolko metrov na sever (naozaj neviem ako sa tam zmestia alebo ako to bude poriesene ale je to iba moj dohad) ... takmer cela tato trasa (~2.5km) bude postavena podobneako D3 pri hricove ...teda poloeskada vo svahu ...
usek tunel kralovany : poloeskada prejde do plneho zarezu (na dnesnych poliach) nad kralovanmi a v mieste niekde nad celecnicnou stanicou (budovami) prejde do tunela mala fatra ... ten dude ale ustit (na opacnej strane) bud v tesne snej blizkosti portalu kralovanskeho zeleznicneho tunela alebo ho bude krizovat ... co sice na vlastnosti horniny v ktorej sa bude razit nieje vazny problem ale asi tento tunel bude skrateny o cca 30m (z povodnych ~96m) a trat bude premostena mostom v dalsom slede trat povedie vysokym viaduktom (cca 15-20m nad hladinou rieky oravy) zez rieku oravu a pritlaci sa o svah (ktore bude pravdepodobne osekany tak aby sa tam ta dialnica vmestila) nad zeleznicnou tratou a postupne bude traverzom v svahu klesat
usek rojkov - rojkov tunel :po dosiahnuti dostatocnej nivelity dialnica prekona mostom zeleznicnu trat a rieku vah ... po dalsich asi 100m prejde ponad D cesta I/18 a nasledne nato (dalsich 100-200m) vojde do 1,5km tunela rojkov
usek premostenia vahu a tunel havran : z tunela dialnica vyde asi 10-15m nad hladinou vahu a premostenim udolia (nie v tom najuzsiom mieste) vojde do tunela havran ...z tunela havran bude pokracovat kopirovanim terenu a napoji sa na schvaleny variant D1 hubova - ivachnova
tunelovy variant
tunel korbelka : zapadny portal je situovany v udoli ktoreho cast je vinata z narodneho parku ... oblukmi prejde tunel az na vychodny koniec kopy asi 500m severo zapadne od lubochne (v najuzsom mieste udolia) kde priamo z portalu bude premostene udolie viaduktom 10-15m vysokym a znovu sa strati tuneli havran (ktory bude kradsi a menej pokruteny)
zvysok trasi je totozny
dufam ze som vas potesil
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=992
... aby som vysvetlil jednotlive casti mapy a odkial som prisiel na to ze to bude asi tak ako som to zakreslil
povrchovy variant
usek krizovatka krpelany - sutovo : relief lokality umoznuje postavenie tohto useku D1 na opacnej strane dvoch pahorkov medzi sutovom a krpelskou priehradov(pahorky a priehrada v dnesnej dobe zvieraju cestu I/18 a zeleznicnu trat)
usek tunel sutovo: vyustenie D1 je asi 15-20m nad urovnou (a asi 50m nasever) zeleznicnej trate ...v tesnej blizkosti (ak niepriamo v areali ) byvaleho lomu brizolitu ... hornina je tu velmi drobiva a tunel sa bude asi cely stavat ako hlbeny (to hovori aj NDS) vyska nadlozia neprekroci 30m (dalsia zhoda)
usek tunel sutovo - kralovany: vyustenie tunela je vo vyske 10-20m nad zeleznicnou tratou a iba niekolko metrov na sever (naozaj neviem ako sa tam zmestia alebo ako to bude poriesene ale je to iba moj dohad) ... takmer cela tato trasa (~2.5km) bude postavena podobneako D3 pri hricove ...teda poloeskada vo svahu ...
usek tunel kralovany : poloeskada prejde do plneho zarezu (na dnesnych poliach) nad kralovanmi a v mieste niekde nad celecnicnou stanicou (budovami) prejde do tunela mala fatra ... ten dude ale ustit (na opacnej strane) bud v tesne snej blizkosti portalu kralovanskeho zeleznicneho tunela alebo ho bude krizovat ... co sice na vlastnosti horniny v ktorej sa bude razit nieje vazny problem ale asi tento tunel bude skrateny o cca 30m (z povodnych ~96m) a trat bude premostena mostom v dalsom slede trat povedie vysokym viaduktom (cca 15-20m nad hladinou rieky oravy) zez rieku oravu a pritlaci sa o svah (ktore bude pravdepodobne osekany tak aby sa tam ta dialnica vmestila) nad zeleznicnou tratou a postupne bude traverzom v svahu klesat
usek rojkov - rojkov tunel :po dosiahnuti dostatocnej nivelity dialnica prekona mostom zeleznicnu trat a rieku vah ... po dalsich asi 100m prejde ponad D cesta I/18 a nasledne nato (dalsich 100-200m) vojde do 1,5km tunela rojkov
usek premostenia vahu a tunel havran : z tunela dialnica vyde asi 10-15m nad hladinou vahu a premostenim udolia (nie v tom najuzsiom mieste) vojde do tunela havran ...z tunela havran bude pokracovat kopirovanim terenu a napoji sa na schvaleny variant D1 hubova - ivachnova
tunelovy variant
tunel korbelka : zapadny portal je situovany v udoli ktoreho cast je vinata z narodneho parku ... oblukmi prejde tunel az na vychodny koniec kopy asi 500m severo zapadne od lubochne (v najuzsom mieste udolia) kde priamo z portalu bude premostene udolie viaduktom 10-15m vysokym a znovu sa strati tuneli havran (ktory bude kradsi a menej pokruteny)
zvysok trasi je totozny
dufam ze som vas potesil