Stránka 3 z 38

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2005 17:36
od Antimander
eucitizen napísal:Ved prave, na inich usekov to bolo/je dost normlalne, len na tomto sa tak zacalo makat poslednej dobe, zeby to chceli otvorit na buduci rok?


Ja by som len doplnil niektoré myšlienky na celom fóre.

Ak sa nestavia a malo by sa stavať, tak na 60-90% štát nedal financie.

Ak sa zrazu začalo stavať, prípadne aj cez víkendy/sviatky, nečakane, tak sú peniaze.

O ničom inom to nie je.

Na diaľnicu D1 po KE treba ešte 100-150 mld. SKK. Záleží od toho, či bude všade plný profil, alebo PPP a v akom rozsahu, ... a podľa toho, koľko peňazí sa dáva, tak podľa toho sú aj reálne termíny. A samozrejme záleží aj od pripravenosti pozemkov, ...

Peniaze

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2005 18:28
od rbarat
Na tých rečiach o peniazoch asi niečo bude, pretože ako sme sa mali aj dnes možnosť dočítať v tlači, štát tento rok hospodári nečakane dobre, tohtoročný rozpočet je už prebytkový a to mal byť schodkový.
Zrejme sú teda peniaze.
A Važec-Mengusovce už až tak veľa peňazí nepotrebuje, lebo je to dosť rozostavané a nie je tam veľamostov čí tunelov.
Takže si držme palce a je celkom reálne, že by to do volieb mohli stihnúť.

Re: Peniaze

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2005 18:56
od Antimander
rbarat napísal:Na tých rečiach o peniazoch asi niečo bude, pretože ako sme sa mali aj dnes možnosť dočítať v tlači, štát tento rok hospodári nečakane dobre, tohtoročný rozpočet je už prebytkový a to mal byť schodkový.
Zrejme sú teda peniaze.
A Važec-Mengusovce už až tak veľa peňazí nepotrebuje, lebo je to dosť rozostavané a nie je tam veľamostov čí tunelov.
Takže si držme palce a je celkom reálne, že by to do volieb mohli stihnúť.


rbarat,

ale štátny rozpočet nakoniec bude schodkový. Len 1. polrok je na tom lepšie než sa čakalo.

2 km mostov z 12 km úseku, nie je to veľa - D1 Važec-Mengusovce.

Viac info:

Úsek má dĺžku 12,22 km. Súčasťou úseku je aj hĺbený tunel Lučivná s dĺžkou 250 m. Výstavba začala v auguste 1998. V roku 1999 vláda SR rozhodla o odsunutí termínu dokončenia tejto rozostavanej stavby. Súčasťou stavby je 23 mostov. Na trase diaľnice bude 10 mostov s celkovou dĺžkou 1980 metrov. Dĺžka najdlhšieho mosta bude 638 metrov. Súčasťou je aj výstavba preložky cesty I/18 s dĺžkou 2,7 km pri Mengusovciach s mimoúrovňovým napojením na diaľnicu. Túto preložku uviedli do prevádzky 28. augusta 2003. Ročná priemerná denná intenzita na tomto úseku dosahovala v roku 2000 8327 vozidiel za 24 hodín. Diaľničný úsek D1 Važec - Mengusovce skráti trasu medzi Žilinou a Prešovom oproti existujúcej ceste I/18 o 0,3 km.

Tento text pochádza zo stránky: www.highways.sk

Ale do volieb je to nereálne, t.j. záleží do ktorých. :wink:

Hmm

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2005 19:39
od rbarat
hej desať mostov, ale väčšina sú malé mosty, nie sú to nejaké estakády á-la Bratislava či PB. Ja som skrátka optimista a nesnažím sa vidieť prečo to nejde, skôr sa snažím vidieť ako by top mohlo ísť.
Nikto nečakal, že sa zrazu v tohtoročnom rozpočte nájde toľko miliárd navyše. Ak by z nich naozaj 4 miliardy kvapli na diaľnice, tak sa môžeme len tešiť. Samozrejme ako zvyčajne sa nájde pár Slovákov, čo budú reptať, že je to málo. Nuž ale, čo v podmienkach Slovenska nie je málo?
Treba sa tešiť z toho, čo sa stavia.
Ja som mal namysli, že tento úsek patrí k tým ľahším, preto môžeme mať nádej že sa skôr dokončí, navyše keď je v dosť značnom stupni rozostavanosti.

Re: Hmm

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2005 19:42
od Antimander
rbarat napísal:hej desať mostov, ale väčšina sú malé mosty, nie sú to nejaké estakády á-la Bratislava či PB. Ja som skrátka optimista a nesnažím sa vidieť prečo to nejde, skôr sa snažím vidieť ako by top mohlo ísť.
Nikto nečakal, že sa zrazu v tohtoročnom rozpočte nájde toľko miliárd navyše. Ak by z nich naozaj 4 miliardy kvapli na diaľnice, tak sa môžeme len tešiť. Samozrejme ako zvyčajne sa nájde pár Slovákov, čo budú reptať, že je to málo. Nuž ale, čo v podmienkach Slovenska nie je málo?
Treba sa tešiť z toho, čo sa stavia.
Ja som mal namysli, že tento úsek patrí k tým ľahším, preto môžeme mať nádej že sa skôr dokončí, navyše keď je v dosť značnom stupni rozostavanosti.


Tie 4 mld. SKK sa majú rozdeliť na viacero projektov, ešte ale nie je rozhodnuté. 1 most bude dlhý cca. 600 m.

Ja osobne som realista, s optimistickým výhľadom, ale vždy sa snažím uviesť aj riziká, ktoré hrozia. To je všetko. Je to "deformácia" z povolania.

Hmm

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2005 19:58
od rbarat
To je zasa pravda, ja som asi prehnaný optimista.
Ono sa o tým miliardách ešte len uvažuje, no však uvidíme.
Vieš, mne osobne dosť záleží zrovna aj na úsekoch pred Popradom, občas chodím trasu BA-Poprad.

Re: Hmm

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2005 19:19
od Antimander
rbarat napísal:To je zasa pravda, ja som asi prehnaný optimista.
Ono sa o tým miliardách ešte len uvažuje, no však uvidíme.
Vieš, mne osobne dosť záleží zrovna aj na úsekoch pred Popradom, občas chodím trasu BA-Poprad.


rbarat,

o miliardách sa uvažuje, ale ak už uvedieš zdroj, tak je vhodné ho aj správne interpretovať, to je všetko.

Ja si myslím, že diaľnica D1 je stavaná v rámci možností SR tak ako má byť a nebudú sa úseky otvárať skôr, pretože sa to nedá stihnúť, výnimky budú 1-10, ale či práve Važec-Mengusovce, to je ťažko hodnotiť, ale v r. 2006 sa neotvorí, nie je na neho dostatok peňazí.

Okrem toho trasa BA-PP, tam je jedno, kde sa postaví diaľnica a priorita je D1 po ZA a následne Mengusovce-Jánovce, pretože tu to financuje EÚ.

Re: Peniaze

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2005 21:32
od Lenny
rbarat napísal:A Važec-Mengusovce už až tak veľa peňazí nepotrebuje, lebo je to dosť rozostavané a nie je tam veľamostov čí tunelov.


jel jsem okolo a například most přes železniřní trať u Štrby ještě nezačali stavět, jinak pokračuji ve výstavbě, mám nějaké foto

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2005 23:41
od aquila
lenny, ak by sa ti chcelo mozes tie foto hodit do

www.dialnice.info/album.php ? dik :)

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2005 16:20
od Caesar
Diaľnica D1 Važec-Mengusovce je stredne dlhý diaľničný úsek s primeranou dĺžkou mostou a je aj takmer normálne/pravidelne financovaná jeho výstavba, takže sa stavia podľa plánov, ale neotvorí sa v r. 2006. To je len na doplnenie niektorých úvah tu. Okrem toho jeho výstavba nemá nič spoločné s výstavbou D1 Mengusovce-Jánovce, ani jeho napojenie. Napojenie je to minimum, ktoré sa dá spraviť kdekoľvek, ak to treba. 8)

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2005 17:04
od Lenny
Aquila přidal jsem fotky do D1 nezaradene.

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2005 17:34
od aquila
diky, uz je pre to aj dedikovana kategoria ;)
D1 Važec - Mengusovce

http://dialnice.info/album_cat.php?cat_id=40

Re: Hmm

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2005 19:20
od Caesar
rbarat napísal:hej desať mostov, ale väčšina sú malé mosty, nie sú to nejaké estakády á-la Bratislava či PB. ...


rbarat,

je jedno, či je to krátky alebo dlhý most, je to úsek dlhý 12 km, z toho sú 2 km mosty. Takže to potrebuje svoj čas na výstavbu.

Výstavba diaľnic sa nedá urýchliť. 8)

Re: Hmm

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2005 21:06
od eucitizen
Caesar napísal:
rbarat napísal:hej desať mostov, ale väčšina sú malé mosty, nie sú to nejaké estakády á-la Bratislava či PB. ...


rbarat,

je jedno, či je to krátky alebo dlhý most, je to úsek dlhý 12 km, z toho sú 2 km mosty. Takže to potrebuje svoj čas na výstavbu.

Výstavba diaľnic sa nedá urýchliť. 8)


Dobre, mas pravdu, ale myslim ze keby makali tak tento usek by mohol byt otvoreny aj na buduci rok, nie? Len skoda ze pan minister povedal ze az rok 2008, prave aj s dialnicou okolo PP. Myslim ze mohli by to otvorit skorej aspon nech sa ulachci zivot vsetkim, aj ked to je len 12km:)

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2005 21:27
od Lenny
Mosty se podle mě dají urychlit, zaleží na tom jaký použíjeme způsob výstavby, a jaká je navržená konstrukce. Prefabrikatové mosty se musejí stavět rychleji než jiné. Pokud se pletu, tak mě opravte.

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2005 21:50
od Caesar
Skúste niekto pochopiť, že nie je dostatok peňazí na urýchlenie výstavby na tomto úseku.

D1 je prioritou, ale nebude sa urýchľovať niečo, čo bude (malo by byť) bez problémov do r. 2010 hotové. 8)

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2005 21:52
od Caesar
Lenny napísal:Mosty se podle mě dají urychlit, zaleží na tom jaký použíjeme způsob výstavby, a jaká je navržená konstrukce. Prefabrikatové mosty se musejí stavět rychleji než jiné. Pokud se pletu, tak mě opravte.


A čo spravíš s rozostavanými mostami? 8)

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2005 22:03
od Lenny
Špatně jsem se vyjádřil. Kdyby chtěli urychlit výstavbu tak to měli promyslet už na začátku. Uprostřed rozestavěné stavby to jde jen stěží.

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2005 22:06
od Caesar
Lenny napísal:Špatně jsem se vyjádřil. Kdyby chtěli urychlit výstavbu tak to měli promyslet už na začátku. Uprostřed rozestavěné stavby to jde jen stěží.


Ano, s tým súhlasím. Dokonca sa dajú aj mosty skrátiť (spravia sa väčšei násypy) ušetrí sa, ale v rámci toho, že sa má stavať rýchlejšie, tak sa ani neušetrí, no bude to lacnejšie, než keby sa mali stavať také dlhé mosty, aké sú naplánované na celej diaľnici D1. Horšie to bude so skracovaním tunelov. 8)

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2005 13:31
od Andrej
Včera som išiel okolo tohto úseku, tak som spravil zopár záberov z cesty

http://dialnice.info/album_cat.php?cat_id=40

Vopred sa ospravedlňujem za kvalitu, fotky boli fotené za jazdy a cez sklo :?
... ale dá sa z nich vyčítať, že sa na tomto úseku neponáhľajú, otvorenie je reálnce cca v roku 2008 podľa súčasného plánu

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2005 22:10
od Caesar
Andrej napísal:... ale dá sa z nich vyčítať, že sa na tomto úseku neponáhľajú, otvorenie je reálnce cca v roku 2008 podľa súčasného plánu


Nie je dôvod sa ponáhľať, najmä, keď nie sú peniaze. 8)

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2005 02:20
od aquila
http://dialnice.info/viewtopic.php?t=1572

podla tohoto to vyzera ze NDS/MDPT presunulo peniaze z useku zarnovica - sasovske podhradie (zrusenie uzemnopravneho rozhodnutia na tento 19km usek )na usek vazec mengusovce, kde by sa mala zinstezivnit vystavba a mal by dokonca ze byt hotovy uz na jesen 2006, co by urcite potesilo lyziarov :lol:

Presuny financií

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2005 09:36
od Ludo
Nový dôvod na zintenzívnenie kampane proti D1 ? A to sa v posledných rokoch zdalo, ako je výstavba "dobrej" R1 na Pohroní pripravená voči "zlej" a "megalomenskej" D1... Je mi ľúto motoristov jazdiacich od Žarnovice na Zvolen. Som zvedavý, ako to ovplyvní deklarovaný termín dostavby R1 2008.

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2005 10:11
od devil
Nový dôvod na zintenzívnenie kampane proti D1 ?


A to kto povedal :?: Bude zaujimave sledovat ci dokazu splnit slub o rozdeleni ÚR kvoli I. etape, ta zo ZH ani s aktivistami nema nic. Ak to nedokazu su bud neschopni, alebo brzdia R1 naschval.

Inac uz davno cakam, Ludo, ze si podebatujeme o nasej teme cez ss, ako si to uz dávno a niekolkokrat slubil. 8)

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2005 11:01
od aquila
devil: ja mam obavu v tu horsiu moznost, su neschopni a navyse to brdzia naschval. co je skoda, lebo R1 je viac nez nutna ...